Husk mig
▼ Indhold

Naomi Klein


Naomi Klein17-03-2019 23:03
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
https://www.thenation.com/article/naomi-klein-green-new-deal-climate-change/

Jon Wiener: How would you describe the Green New Deal resolution introduced by Alexandria Ocasio-Cortez and Ed Markey?
It's a sweeping plan to radically transform how we get energy, move ourselves around, live in cities, and grow our food; and it puts justice at the center—justice broadly defined, from racial and gender justice to making sure no worker is left behind, battling inequality at every level. It's really about multitasking. It's about understanding that we are in a time of multiple overlapping crises, and that we are on an incredibly tight deadline when it comes to lowering greenhouse-gas emissions in time to prevent truly catastrophic warming. In order to bring people along with these necessary changes, there have to be benefits in the here-and-now in terms of the kinds of jobs that are provided and the justice that comes through.


Ja, US handler jo ikke kun om ham klovnen.



.


17-03-2019 23:25
Kosmos
★★★★★
(5371)
Vi må antage, at 'Ms. Occasional-Cortex' bliver et hurtigt overstået kapitel: Foreløbigt har hun klaret at få sig lagt sig ud med fagbevægelsen, samt skabt betydelig splittelse i det Demokratiske parti...attagal!
17-03-2019 23:50
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Kosmos skrev:
Vi må antage, at 'Ms. Occasional-Cortex' bliver et hurtigt overstået kapitel: Foreløbigt har hun klaret at få sig lagt sig ud med fagbevægelsen, samt skabt betydelig splittelse i det Demokratiske parti...attagal!


Hun har skam været med i mange år og har derfor ventet længe, på at vi træge kapitalister skal se alvoren. Og lige nu begynder vi så småt at se den.
Og vi trænger jo virkelig til noget nyt, ikke sandt?


.


31-03-2019 11:58
Jakob
★★★★★
(9288)
­
­

@crank


Vil du ikke med egne ord fortælle noget mere om, hvad hun står for..?

Ligger hendes holdninger meget langt fra Bernie Sanders..?




­
31-03-2019 13:40
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Jakob skrev:
­
@crank

Vil du ikke med egne ord fortælle noget mere om, hvad hun står for..?

Ligger hendes holdninger meget langt fra Bernie Sanders..?
­



Alexandria Ocasio-Cortez går stærkt ind for lighed (ligsom Bernie). Men hun har en stor del af sin baggrund fra den Canadiske journalist og aktivist, Naomi Kleins bøger og økologiske overvejelser. Artiklen er et interview med Naomi Klein.

Her er en video fra 2014, hvor hun taler om sin filmatiserede bog. Hun forklarer kort og præcist:
'This world is fucked up. But it has less to do with Carbon than with capitalsm'.
(Denne verden er fucked up. Men det har mindre med CO² end med kapitalisme at gøre).

Naomi Klein - This Changes Everything | Bioneers

Prøv at lytte til videoen. Den varer 23 minutter; og har man lært normalt skoleengelsk, forstår man det meste.



.


31-03-2019 13:58
Kosmos
★★★★★
(5371)
But it has less to do with Carbon than with capitalsm

- så sandt...og det gælder såmænd Klimakirkens samlede evangelium!
31-03-2019 15:39
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Kosmos skrev:
But it has less to do with Carbon than with capitalsm

- så sandt...og det gælder såmænd Klimakirkens samlede evangelium!



Ja. Og læg mærke til, at det også er kapitalismens lakajer, der skriver dagsorden for videnskaben og prædiken for 'klimakirken'.



.


31-03-2019 16:29
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og læg mærke til, at det også er kapitalismens lakajer, der skriver dagsorden for videnskaben og prædiken for 'klimakirken'

- hvilket vel følger Josefs parole?:

Når vi hænger kapitalisterne vil de sælge os rebet!
31-03-2019 17:34
Jakob
★★★★★
(9288)
­


@crank

Hvad er 'klimakirken'..?

Jeg forstår godt trangen til at lave det hele om. Men frygter du ikke, når klima filtes sammen med lighedspolitik, at det så kan ende med at give tilslutning i kraft af en masse fattige, som gerne vil have nogle af de riges penge, og når dagen er omme, så vil det totale forbrug af den grund stige til skade for klimaet..?




­
31-03-2019 19:34
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Jakob skrev:
­@crank

Hvad er 'klimakirken'..?

Jeg forstår godt trangen til at lave det hele om. Men frygter du ikke, når klima filtes sammen med lighedspolitik, at det så kan ende med at give tilslutning i kraft af en masse fattige, som gerne vil have nogle af de riges penge, og når dagen er omme, så vil det totale forbrug af den grund stige til skade for klimaet..?

­


Jo, vist er jeg da bange. Men vi er nødt til at bakke op omkring alternativer, så snart de viser sig. Og hurtigt, for der er ild i møddingen nu. Selv Kosmos ser ud til at have fattet det?


.


04-04-2019 09:58
Jakob
★★★★★
(9288)
­


Alternativet i Danmark vil ikke binde sig til hverken rød eller blå ideologi.

Eksisterer der et tilsvarende Alternativ i USA..?



­
04-04-2019 10:38
Kosmos
★★★★★
(5371)
Selv Kosmos ser ud til at have fattet det?

- nå(?)
04-04-2019 11:15
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Jakob skrev:
­
Alternativet i Danmark vil ikke binde sig til hverken rød eller blå ideologi.

Eksisterer der et tilsvarende Alternativ i USA..?

­


Bortset fra navnet synes jeg, de mangler alternativer?



.


RE: AOCortez04-04-2019 18:32
jens christensen
☆☆☆☆☆
(4)
Er også kendt for at altid at tage en taxa, selvom hun kun har 36m til S-Toget
det er ikke i stilen hun prædiker med sine vilde grønne meninger.
Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger.
Redigeret d. 04-04-2019 18:50
05-04-2019 13:32
Jakob
★★★★★
(9288)
­


crank skrev:
Jakob skrev:
­
Alternativet i Danmark vil ikke binde sig til hverken rød eller blå ideologi.

Eksisterer der et tilsvarende Alternativ i USA..?

­


Bortset fra navnet synes jeg, de mangler alternativer?





Vi kan jo håbe, at der sker noget godt i løbet af valgkampen.
Jeg husker, at Mimi Jakobsen fra Centrumsdemokraterne engang sagde, at livet var for kort til at diskutere lukkelov.
Hvis Alternativet vælger at sige det samme om udlændingepolitikken og derfor i næste valgperiode blot vil følge Socialdemokratiet, men forlange økologisk bæredygtighed i stride strømme til gengæld, så kan det måske hurtigt blive interessant igen.



­




Deltag aktivt i debatten Naomi Klein:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik