Husk mig
▼ Indhold

Overgangen.dk


Overgangen.dk13-11-2011 15:17
Kaffka
★☆☆☆☆
(54)
Jeg vil blot henlede jeres opmærksomhed på denne "grønne" side: Overgangen.dk

Nedenfor følger et citat fra siden:

"Overgangen er en ny hjemmeside for mennesker der vil søge information til, og debatere om hvorhen vi skal og bør bevæge os. Den er skabt ud fra den observation, at den vej som menneskeheden betræder nu, ikke er vedvarende, og desuden er potentielt fyldt med ganske store udfordringer. Vi ønsker, at vi alle begynder at dreje af den vej. At vi sammen vælger en fremtid fyldt med respekt for den verden vi lever i."
13-11-2011 17:01
Kosmos
★★★★★
(5371)
Lyder interessant - måske dog en anelse 'déjà vu'?

Redigeret d. 13-11-2011 17:02
13-11-2011 17:43
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kaffka skrev:
Vi ønsker, at vi alle begynder at dreje af den vej."


Har vi ikke tit nok erfaret at det ikke fungerer særlig godt at forsøge at styre udviklingen ved at vælge fra? Det ender altind med at vi "kører" over i den modsatte grøft, ligesom pædagogerne var med til at gøre at børnene var ved at blive totalt ustyrligt fordi alt det autoitære var yt.

Nej, det er langt bedre at tilføje "det gode" der savnes, og efter min medste overbevisning bliver det godt hjulpet på vej når prisen på energi stiger.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
13-11-2011 18:50
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Kafka

Måske bagmændene bag hjemmeside først skulle sætte sig ind i hvad energi er.

Dansk landbrug giver underskud
http://www.fagboginfo.dk/Hnulott/hnulotzc.htm
Dansk landbrug er en underskudsforretning for Danmark. Økonomisk og energimæssigt. Hvorfor er det, at vi fortsætter med at støtte en proces vi ved der koster os penge, og ikke kan fortsætte?


Økonomisk måske - men energimæssigt nok ikke men det kræver nok en bredere tilgang til, hvad energi er! Landbruget har faktisk alle muligheder for at gå tilbage til udelukkende at være drevet af solenergi. Jeg ved dog ikke, om resten af befolkningen vil affinde sig med, at de ikke kan spise sig mætte eller være afhængige af de fødevarer (energi), de selv kan dyrke. Jeg kan dog forudse, at der bliver smalkost hos den del af befolkningen, der lever som burhøns i socialtbyggeri.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.




Deltag aktivt i debatten Overgangen.dk:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik