Husk mig
▼ Indhold

Overser vi nogle dårlige forbrugsmønstre?


Overser vi nogle dårlige forbrugsmønstre?04-07-2023 17:24
Euro
★★★☆☆
(445)
Jeg har faktisk selv elkomfur og er udemærket tilfreds, men jeg kan ikke overskue om det er den bedste løsning. Mit komfur kan bruge op til 10kwh når både ovn og kogeplader kører. Det er nok kun juleaften jeg kommer op på det, men at det koster måske op til 30-50kr. i energi, blot at lave en julemiddag, det burde kunne gøres billigere med gas.

Vi havde en snak om at flytte el forbrug væk fra de timer, hvor alle ønsker at lave mad og gå i bad, hvor vi har det største forbrug på dagen, og her kunne det faktisk være lidt smart at tænke i nye løsninger.

Det undrer mig lidt at så få har arbejdet videre med ideen om at lave mad på et HHO komfur. Jeg har set dem udviklet i Asien, så det er ikke umuligt, man skal blot huske at have en form for ensretterlås på så gassens flamme ikke løber baglæns. Men man vil jo gerne kunne købe en form for EU standard HHO gaskomfur med ovn.

Men havde vi denne ovn, så ville det jo være muligt, at sætte et system op med en solcelle der løbende leverer strøm til en elektrolyse celle med vandbeholder, der laver HHO gas, som ryger ind i en tryktank med overløbsventil, så komfuret blot trækker gas fra tanken.

På den måde fjerner man de omkostninger, der er ved energidelens løbende udgifter, hvilket kan være en ret pæn andel af boligens energiregning.

Men skaber man et sådan produkt, så vil private husstande både kunne spare energi morgen og aften, hvor presset er højest, derfor vil det medføre at priserne falder når efterspørgslen falder.

Og så er der nogen der siger det vil gavne klimaet...
Deltag aktivt i debatten Overser vi nogle dårlige forbrugsmønstre?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik