Husk mig
▼ Indhold

Problemer på Facebook


Problemer på Facebook23-09-2018 23:32
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Er der andre der har oplevet problemer med at poste indlæg på Facebook med dybe links? Selv om jeg henviser til seriøse kilder inden for vejr og klima, bliver mine indlæg en gang i mellem frasorteret. Jeg poster indlæg uden efterfølgende at kunne se og læse dem, hvilket er lettere frustrerende.

Kan selvfølgelig godt se at Facebook måske prøver at dæmme op for spam ved at være restriktive på nogle områder. Men i dette tilfælde er der tale om seriøse indlæg, som bliver dokumenteret enten via tekst, billeder eller videoer med seriøst indhold, så kan ikke se problemet lige netop her.

Nå men kan selvfølgelig kontakte Facebook for at høre, om det er en teknisk fejl eller en ny udviklet strategi på området, hvis de ellers har tid til at svare.

Så er det godt at vi har en alternativ platform på klimadebat.dk til klima- og vejrdebatten.
28-09-2018 19:26
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Flere problemer på Facebook. Næsten 50 millioner brugere menes at være påvirket af et sikkerhedsbrud, ifølge DR Nyheder.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/millioner-af-facebook-brugere-ramt-af-sikkerhedsbrud
08-10-2018 17:12
Anders Otte
☆☆☆☆☆
(39)
Det er sikkert, at Alex Jones (med infowars.com) og sociologen Lars Jørgensen (kritiserer krigen mod Syrien, har kommunikationsforum.dk) er blevet censureret væk. Både Google, Twitter, Facebook og Apple er begyndt, at censurere bloggere. Jeg oplever også at få "modereret" (altså: fjernet) indlæg på f.eks. det Iranske presstv.com, når jeg også laver seriøse referencer til forskere, som med forskelligt videnskabligt arbejde, er imod AGW teorien.
Jeg kan ikke acceptere, at firma interesser går igang med, at spille George Orwells 1984, som overstatslige feudalherskere.
Redigeret d. 08-10-2018 17:17
16-10-2018 06:08
Jakob
★★★★★
(9310)
­



Der er måske en tilbøjelighed til at glemme, at Facebook ejer et domæne, og det derfor er Facebook selv, som bestemmer, hvad domænet ikke må indeholde.
Og med som så mange andre virksomheder må man forvente, at domænet drives med det primære formål at tjene penge.

At almindelige mennesker kan glemme det, er måske forståeligt. Men det er mig stadig en gåde, hvordan det er gået til, at f.eks. DR også er på Facebook og ligefrem henviser til Facebook som public service. Danske politikere har også gjort det i stor stil. De har ligefrem sunget om Facebook som et socialt holdepunkt for børn. Det er gratis reklame, der vil noget.

Man kan mene, at det er en falliterklæring af de store, at DR og/eller staten ikke i stedet for længst har vist mod og vilje til at skabe en mere tryg platform, som kan udfordre f.eks. hotmail, gmail, facebook og youtube.




­
19-10-2018 14:57
Anders Otte
☆☆☆☆☆
(39)
1. Jeg mener ikke at det, at Facebook ejer deres domæne, giver dem nogen ret til manipulerende censur. Der er ikke forekommet brud på deres ordensreglement i denne sammenhæng. Det er slet og ret samfundsundergravende virksomhed.
2. Der findes nogle modspil til Facebook, iTunes, Twitter, YouTube o.s.v., f.eks. Mastodon - https://joinmastodon.org/ som skulle være en Twitter erstatning.
M.v.h.,
Anders Otte.
27-10-2018 23:16
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Tror nu også at jeg vil foretrække Twitter eller simpelthen et alternativ i fremtiden. Har nu primært blot formidlet neutral vejrinformation i mine indlæg og af og til vedlagt tilhørende videoer som dokumentation men efter at jeg begyndte at poste vejrvideoer fra Rusland i sommers, begyndte jeg efterhånden at fornemme, at der var problemer med at poste indlæg med tilhørende link. Det kan være enormt svært at gennemskue, og der er efterhånden konstateret en del problemer.
22-01-2019 07:45
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Så nu er den gal igen. Har fulgt danske vejr- og klimadebatter på nettet, hvor jeg har læst lidt af hvert gennem 20 år, og det er som om nogle ting har ændret sig.

Jeg havde postet et meget kortfattet indlæg med neutral ordlyd på Facebook om atomkraft med et link til det japanske ministerium, som står for oprydningen efter Fukushima. Men det blev åbenbart for meget for den kommercielle virksomhed, som har gruppen eller også har det været en anden part. Indlægget blev fjernet igen, enten af en af Facebooks digitale agenter eller en af moderatorerne.

Jeg har været vant til at undervise og give de studerende linksamlinger til videnskabelig information og har været moderator på websites med debat og vidensdeling. Men i denne situation må jeg erkende, at virksomheden selv må bestemme, hvad der bør gengives.

Er skuffet da jeg bare har henvist til et website, der belyser sandheden og den nuværende situation i forhold til atomulykken. Men Facebook har heldigvis emnegrupper, hvor der er albuerum og højt til loftet, og hvor deltagerne kan bidrage med hver deres specielle debatstil og værdifulde links.




Deltag aktivt i debatten Problemer på Facebook:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Carbonbrief - facebook og hjemmeside727-12-2020 08:15
Google og Facebook imod overvågning907-09-2016 14:13
Klimadebat.dk på Facebook325-02-2010 13:39
RUF på Facebook327-11-2008 14:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik