Husk mig
▼ Indhold

E-cigaret og e-væsker: Erfaringer?


E-cigaret og e-væsker: Erfaringer?05-09-2012 13:07
bangboogie
☆☆☆☆☆
(1)
Hej prøver at stoppe med de skide cigaretter!
Jeg faldt den anden dag over denne side [link fjernet af admin]

Jeg overvejer at købe en E cigaret, men ville lige høre her om der er nogen der har erfaringer?

Virker de?

Er der Bi-virkninger?

Mvh Christian
Redigeret af branner d. 08-09-2012 10:32
RE: E cigaretter06-09-2012 13:44
Ryger33
☆☆☆☆☆
(1)
Hej Christian. Jeg har ikke handlet hos det firma du nævner, men nu har jeg prøvet lidt forskellige e cigaretter og jeg synes at de hurtigt bliver for store og besværlige. Den jeg ryger i øjeblikket, er en lille sort en fra [link fjernet af admin] Den er smart fordi at den bare lader fra computeren eller bilstikket og den skal ikke skilles ad for at lade.
Jeg piller dog proppen ud af filteret, for at hælde nikotin i og det er lidt besværligt. Jeg bruger et filter til 2 opfyldninger og smider det så ud. Jeg har været almindelig ryger længe, men har fundet ud af at redbull og cola smag er meget lækkert. Det havde jeg aldrig troet selv.

Men held og lykke med at udskifte dine cigaretter. Der er rigtig mange e cigaretter at vælge imellem, så du skal bare finde en, der passer til dig

Venlig hilsen Søren
Redigeret af branner d. 08-09-2012 10:33
07-09-2012 12:43
Sofia
☆☆☆☆☆
(1)
Hej Søren og Christian

Jeg er også selv e cigaret ryger og har gjort det i en periode på ca 6 måneder. Før det var jeg det man kalder en stor ryger. Jeg røg omkring 20 til 40 om dagen.

En dag hvor jeg var ude at løbe blev jeg simpelhent så svimmel, at jeg tænkte nu skal det slutte.
Jeg fandt frem til, at den bedste løsning for mig var en e-cigaret.
Fra første dag jeg prøvede en e-cigaret har jeg stort set ikke rørt en almindelig cigaret.
Det er jeg faktisk ret så stolt over. Jeg er desuden også gået ned i forbrug af styrke på nikotin væske. Håber på, at jeg helt kan undvære både e cigaretten og de almindelige cigaretter inden for et år.

Med hensyn til det firma du nævner, så kender jeg dem ikke. Jeg handler mine e cigaretter ved [link fjernet af admin]. De har et ok udvalg og de levere til tiden. Det sidste er vigtigt:-)

Til info, så damper jeg på en ecig mini 518 med en clearomizer. Super god

God weekend
Redigeret af branner d. 08-09-2012 10:33
07-09-2012 21:20
Jakob
★★★★★
(9288)
.





Denne tråd begynder vist at nærme sig anskuelsesundervisning i, hvordan de iklædte reklamer florerer på internettet..?
Vi mangler vel blot at finde ud af, om de tre første indlæg ( alle tre er nye brugere ) er den samme person, og hvilken økonomisk tilknytning de har til de nævnte butikker..?



Jeg har før prøvet en El-cigaret, men jeg blev desværre ikke glad for den.
Rygetrangen blev ikke dækket, selvom jeg røg så kraftigt, at jeg fik halsbrand og dårligt kunne rejse mig fra stolen bagefter.

Jeg undrer mig over, at industrien endnu ikke har udviklet en rigtig cigaret uden de kræftfremkaldende stoffer.



Men vil man gerne prøve en El-cigaret, så forstår jeg det godt.
Prisen er heller ikke så afgørende, hvis cigaretten kan hjælpe.

Jeg vil dog mene, at det kan være økonomisk fornuftigt at begynde med et billigere sæt end de foreslåede.
Der er mange muligheder at finde på google, men jeg ville nøjes med noget cirka i denne prisklasse, hvis jeg kunne gøre det om:

http://www.dampshop.dk/collections/start-saet/products/health-cigarette
Citat:
----------------------------
kr.79,00
Masser for pengene i dette smarte sæt, igen en variant som henvender sig til nybegyndere, ligner en cigaret fyldt med tobaks smag (18mg)

1 batteri (180 mAh ca 2-3 timers effektiv dampning)

10 tanke (hver ca 8-10 alm cigaretter)

1 USB oplader

1 Bil lader

1 strøm stik
----------------------------





.
08-09-2012 10:41
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Denne tråd begynder vist at nærme sig anskuelsesundervisning i, hvordan de iklædte reklamer florerer på internettet..?
Vi mangler vel blot at finde ud af, om de tre første indlæg ( alle tre er nye brugere ) er den samme person, og hvilken økonomisk tilknytning de har til de nævnte butikker..?

Har fjernet links fra de tre indlæg, men beholdt indholdet, hvis nogen skulle være nysgerrige.
Hvis det er for at få bedre placeringer i søgemaskinerne, så har det altså ingen effekt at indsætte links på Klimadebat.dk, idet alle udgående links i forummet automatisk får tilføjet et nofollow-tag - netop for at holde spammere på afstand.
19-09-2012 22:37
Jakob
★★★★★
(9288)
.





E-cigaretter er måske heller ikke helt så ufarlige, som man skulle tro.
Jeg blev i hvert fald lidt overrasket, da jeg læste nedenstående, som er skrevet af en overlæge.


http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/sundhedsp/ECE1635612/klarlund-advarer-mod-populaere-e-cigaretter/
Citat:
------------------------------------
For at synliggøre dampen er der ofte glycerol i væsken, da glyceroldampe ved opvarmning ligner røg. Væsken opvarmes med en glødetråd, som er batteridrevet.

Temperaturen bliver så høj, at den ikke kun ændrer væske til damp, men også sætter gang i kemiske reaktioner. For eksempel omdannes glycerol til acrolein ved opvarmning til 280 grader. Acrolein har mange skadelige effekter bl.a. på nervesystemet og lungerne.

E-cigaretter er efter min mening en ny måde at ryge på, dvs. indånde nikotin og andre kemikalier. Maskinrygning af e-cigaretten Eclipse frembragte lungetoksiske og kræftfremkaldende stoffer. Der blev fundet acrolein og kulilte i doser, der var tilsvarende eller højere end fra to almindelige cigaretmærker. De amerikanske sundhedsmyndigheder (FDA) har i e-cigaretter fundet dietylenglycol, der er giftigt for mennesker, kræftfremkaldende nitrosaminer og nikotin i e-cigaretter, der var mærket med, at de ikke indeholdt nikotin.

E-cigaretter er altså ikke harmløse. FDA fraråder brug af e-cigaretter - og det gør jeg også.
------------------------------------



.
27-11-2012 11:50
Mikkel Ø Nielsen
☆☆☆☆☆
(7)
Jeg har nu dampet i snart et år, og rygere ikke længere. Mit helbred har ikke været så godt som nu i flere år. Alt den snak om at det er usundt er noget som lobbister fra medicinal industrien har sat igang. Det kan man læse mere om her
http://www.180grader.dk/Erhverv-og-finans/laeger-amp-eksperter-kraever-e-cigaret-forbud-fik-million-gaver-af-pfizer-amp-glaxo

Jeg fandt selv min ego clear x med hjælp fra følgende [link fjernet af admin]
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:41
RE: Hvorfor ikke bare ikke skadelige almindelige cigaretter21-12-2012 20:52
Henningvind
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg er ny herinde, og faldt over denne tråd. Da jeg selv er ryger men rigtig gerne vil stoppe tænkte jeg folkene her er de rigtige at spørge til råds.

Jeg undrer mig over at man ikke har opfundet en almindelig cigaret der ikke er skadelig endnu,
men det kan jo være det kommer. ind til da har jeg overvejet om jeg skal anskaffe mig en ecigaret. Har nogle af jer erfaringer med disse?

Har selv kigget lidt på modellen ego ce4 fra [link fjernet af admin]. Kender nogle til denne model, og ikke mindst forhandleren. de virker billig
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:42
22-12-2012 04:09
Jakob
★★★★★
(9288)
.





Henningvind skrev:Har selv kigget lidt på modellen ego ce4 fra [link fjernet af admin]. Kender nogle til denne model, og ikke mindst forhandleren. de virker billig


Jeg synes, at det ser ud til at være alt for dyrt for dig. Med mindre selvfølgelig, at du får en fed rabat for at lægge et link her.


Henningvind skrev:Jeg undrer mig over at man ikke har opfundet en almindelig cigaret der ikke er skadelig endnu


Ja, det gør jeg også.
Men jeg hørte engang SF's Anne Baastrup fortælle, at de unge mennesker ryger hash, fordi de vil ryge, og de ved godt at tobak er sundhedsfarligt.
Så det kan man jo bare vælge i stedet for. Det er måske ikke helt lovligt, fordi det ikke indeholder sprit eller arsenik. Men der er nok af det på markedet, og det gavner væksten omend det mest er i den sort økonomi, beskæftiger udlændinge, som vi får flere af, og det giver fast arbejde til mere politi og ansatte i kriminalforsorgen.
Så alt ialt må det vel betragtes som et fornuftigt og samfundsnyttigt valg, hvis man absolut vil ryge..?





.
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:43
22-12-2012 19:59
Jakob
★★★★★
(9288)
.




Men hjemmetørret plænegræs eller halm leveret i bigballer er nok stadig det billigste, og der er nok ingen tvivl om, at man kan blive mindst ligeså svimmel af begge dele som af tobak.





.
20-01-2013 16:40
Jakob
★★★★★
(9288)
.




Her kan man se, det kan lade sig gøre at fjerne skadelige stoffer fra tobak:


http://ing.dk/artikel/135314-eu-dropper-at-fjerne-skadelige-stoffer-fra-cigaretter
Citat:
----------------------------------
Over 20 patenterede metoder kan fjerne eller reducere mængden af kræftfremkaldende stoffer fra cigaretter, men EU-Kommissionens udspil til et nyt tobaksdirektiv pålægger ikke industrien at bruge metoderne.

Det skuffer blandt andre biokemiker og projektchef hos Kræftens Bekæmpelse Per Kim Nielsen:

»Kommissionen kunne have tvunget producenterne til at bruge nogle af de mange metoder, som man ved kan fjerne eller reducere indholdet af kræftfremkaldende stoffer i tobaksrøg. Men de ting er overhovedet ikke blevet overvejet. De er ikke nævnt med et ord i udspillet,« siger han til Ekstra Bladet.

Avisen fremhæver flere metoder, der kan sænke indholdet af farlige stoffer for rygeren. For eksempel kan den skårede tobak behandles med fedtsyrer og alkoholer for at reducere mængden af de kræfremkaldende stoffer benzo(a)pyren og benzo(a)anthrecen. En anden metode er at opslæmme tobakken i vand og trække de kræftfremkaldende nitrosaminer over i æter.

Desuden kan et filter af svampemateriale eller en elektronisk katalysator fjerne skadelige stoffer, mens tobakken bliver røget.
----------------------------------


Men der er åbenbart nærmest ingen grænser for, hvad industrien skal have lov til at forgifte befolkningen med.
Mig bekendt findes den uskadelige tobak slet ikke på markedet. Men det skyldes jo nok, at tobaksindustrien har fundet ud af, at det på den måde bliver for nemt for rygerne at holde op med at ryge..?




Jeg så i øvrigt de sidste par minutter af en folketingsdebat om hash, hvor sunhedsministeren med Bostrup i formandsstolen fortalte, at hash er meget farligt, blandt andet fordi man allerede ved den første joint kan risikere at få en hashpsykose.
Jeg kan rigtig godt lide vores sundhedsminister, og jeg gider egentlig ikke forsvare hash, fordi jeg mener, at der er så mange andre ting, der er vigtigere. Men efterhånden synes jeg, at oplysningerne omkring det er blevet så forvrængede og hetzagtige, at det begynder at skade samfundet så meget, at der vist desværre ikke er nogen vej udenom at tage mere grundigt fat, selvom det ikke er min livret.




.
09-02-2013 16:34
Jakob
★★★★★
(9288)
.




Henningvind skrev:Jeg undrer mig over at man ikke har opfundet en almindelig cigaret der ikke er skadelig endnu,
men det kan jo være det kommer.



Når den nuværende tobaksindustri ikke selv vil tage sig af det, og vore politikere ikke vil pålægge dem en pligt, så må vi måske bare selv starte en virksomhed, der kan klare produktionen..?

Det kan gøres bedre og mere avanceret, men i princippet som følger ( don't do this at home. ).

Vi putter en masse rulletobak ned i et kar og tilsætter æter, indtil tobakken er mættet og druknet. Blandingen får lov til at stå et døgn eller mere, så de farlige stoffer får god tid til at trække ud i æteren.
Derefter tages tobakken op med en si, så æteren løber af og tobakken lægges til tørre.
Når æteren er fordampet er tobakken klar til brug.
Måske vil man for smagens skyld tilsætte lidt fugt og benytte et mundstykke med mentolsmag, eller hvad man nu ønsker.
Værsgo at ryge næsten uskadelig tobak..!



Men vi er ikke helt færdig endnu, for det vil da være synd, hvis al æteren i karet skal gå til spilde.
Den kan ligeså godt blive brugt til en ny portion tobak af samme mængde.
Der vil ikke være æter nok til at drukne tobakken, men det er kun en fordel.
Så snart æteren er suget ind i tobakken lægges den til tørre, og når æteren er fordampet, så vil tobakken være dobbelt så stærk som før, fordi æteren har overført de farlige stoffer fra den første portion.
Færdigt arbejde og værsgo, stærk tobak til de unge..!



Så kan de gamle få mulighed for at købe svag tobak til afvænning, og de unge kan få stærk tobak, så de brækker sig og med åndenød, koldsved og kraftig hjertebanken må svimle ind i seng resten af dagen. Præcist som de unge nu om dage gerne vil, så de kan føle sig seje og have det sjovt.

Ja, du læste rigtigt. STÆRK TOBAK til de unge.
Jeg har nemlig set, at Joakim B. Olsen fra folketingets talerstol med dokumentation fra kræftens bekæmpelse har gjort gældende, at det ikke er farligt for de unge at ryge. Derfor er det selvfølgelig helt oplagt, at de unge skal have mulighed for at få dobbelt så meget effekt ud af det.

Begge dele for en passende merpris selvfølgelig.

Det må absolut være en super forretningsidé, og både regeringen og oppositionen vil gerne hjælpe iværksættere og have mere vækst, så måske kan man oven i købet få tilskud til at starte virksomheden op.

Lyder det delvist kynisk, så er det nok også lovligt.




.
21-02-2013 10:50
Maikenkronborg
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg kender skam godt dit problem, har selv stået i den uheldige og irriterende situation at skulle prøve at kvitte smøgerne!
Jeg er faktisk meget enig med jakob i at hos [link fjernet af admin] har de nogle gode starts produkter, præcis det produkt jakob har tilføjet, er et super produkt at starte ud med hvis du ønsker at prøve at anskaffe dig en e-cigaret.

Håber det hjalp dig lidt videre!

Mvh Maiken
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:39
21-02-2013 20:18
Jakob
★★★★★
(9288)
.




Men før man vælger EL cigaretten til nedtrapning, så bør man måske også overveje, at den er på vej til at blive det næste hadeobjekt:

http://www.lunge.dk/e-cigaretter-forbydes
Citat:
--------------------------------
E-cigaretter forbydes
Stadig flere kommuner vil forbyde E-cigaretter i kommunernes bygninger, og dermed sidestille dem med almindelige cigaretter. En af de kommuner, der har valgt at indføre forbud er Kalundborg Kommune.
- Det kan godt være, at det ikke er bevist, at det er skadeligt, men det er heller ikke bevist, at det er uskadeligt, siger økonomi- og personaledirektør Birgitte Husballe fra Kalundborg Kommune.
Forskningsoverlæge Charlotta Pisinger fra Forskningscenter for Forebyggelse og Sundhed mener, at det er fornuftigt, at kommuner ligestiller e-cigaretter med almindelige cigaretter og understreger samtidigt, at børn ikke kan se forskel, på en e-cigaret og en almindelig cigaret, så de ser en rygende rollemodel.
Aarhus Kommune har også valgt at forbyde E-cigaretter ligesom en række sygehuse bl.a. Rigshospitalet og Aalborg Sygehus har valgt at lave et totalt forbud.
--------------------------------


Så måske er det bedre at blive en åndsforladt nikotintyggegummignaskende rollemodel på nedtrapning og dermed slippe for at blive den næste prügelknabe.






@Maikenkronborg

Må jeg være så fri at spørge, hvad din tilknytning er til den butik, du nævner..?




.
21-03-2013 18:40
dampguiden
☆☆☆☆☆
(1)
Den her debat viser meget godt en af de store udfordringer som e-cigaret branchen/markedet står over for. Det er præget af små forhandlere som laver "snydeindlæg" og er med til at give hele branchen et dårligt ry...

Det virker til at kræftens bekæmpelse m.fl. har set sig sure på e-cigaretterne - konspiration. Kig selv her: http://www.180grader.dk/Politik/britisk-politiker-eu-tobaksdirektiv-amp-e-cigaret-forbud-er-styret-af-big-pharma
Men der er desværre nok ikke rigtig nogle af de europæiske (eller måske amerikanske for den sags skyld) selskaber som har økonomiske ressourcer til at tage kampen op mod "de store" - desværre, for der er rigtig mange der har haft god brug af e-cigaretten til rygestop.

Selv tror jeg på det frie valg, og også på gennemsigtighed i markedet. Derfor har jeg lavet [link fjernet af admin] hvor vi bl.a. sammenligner priser på over 20 danske forhandlere og forhåbentlig snart kommer med brugeranmeldelser - så er der forhåbentlig færre der bliver snydt af sådanne "Jeg har købt herfra og det var bare det aller bedste hurra hurra" indlæg

Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:31
22-07-2013 17:12
Mikkel Ø Nielsen
☆☆☆☆☆
(7)
Nu lader det til at der snart at EU snart kommed nogle reguleringer på markedet. Se mere her...
[link fjernet af admin]
og lidt mere her
http://www.b.dk/politiko/e-cigaretter-kan-ende-paa-apoteker
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:44
17-08-2013 22:52
ThomasP
☆☆☆☆☆
(3)
Det undrer mig, at både Kræftens Bekæmpelse og Sundhedsstyrelsen partout angriber e cigaretter. For 2 dage siden kontaktede jeg [link fjernet af admin] og spurgte dem om det var rigtigt, at det var så farligt som KB og SS påstår. De forklarede mig, at det mente de bestemt ikke, men at de naturligvis partiske i denne sag. De sagde til mig at jeg i stedet kunne søge lidt på PubMed, og jeg brugte derefter 6½ minut på at søge info på akademiske artikler om e cigaretter. Den nyeste artikel jeg fandt var denne her: http://publichealth.drexel.edu/SiteData/docs/ms08/f90349264250e603/ms08.pdf men nej den bliver nok aldrig refereret til at de danske styrelser og KB, hvis forskning støttes for mange millioner af kroner hvert år...

I må meget undskylde mit franske, men jeg syntes at det er så ubehageligt på grænsen til klamt, at KB og SS kæmper deres enten-eller ideologi med flere tusind danskeres liv på spil hvert år...
Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:35
Hmm21-08-2013 11:10
RenePedersen
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg er også ualmindelig undren overfor Kræftens Bekæmpelse. Kigger vi på USA, så er det jo allerede kommet frem, at man har forsøgt at betale sig fra e-cigarettens udbredelse: http://www.180grader.dk/Erhverv-og-finans/laeger-amp-eksperter-kraever-e-cigaret-forbud-fik-million-gaver-af-pfizer-amp-glaxo

Skal naturligvis ikke kunne afgøre hvor vidt det samme foregår i Danmark, men jeg undrer mig over hvordan Kræftens Bekæmpelse kan være så meget imod e-cigaretten, når den tydeligvis hjælper langt flere mennesker igennem et rygestop end de traditionelle nikotin-præparater. Kigger man på ingredienserne i en e-cigaret, så står der bl.a. [link fjernet af admin] herinde at de kun indeholder vegetabilsk glycerin og propylene glycol samt naturlige aromastoffer. Søger man lidt videre på Google, er det tydeligt at VG og PG bruges i en lang række fødevarer, hvorfor man umiddelbart ikke kan se noget farligt ved e-cigaretten, som Kræftens Bekæmpelse påstår? Hele Kræftens Bekæmpelses smedekampagne mod e-cigaretter synes, at bevæge sig på et meget tyndt grundlag.

Hvorfor Kræftens Bekæmpelse ikke får foretaget en ordentligt studie af e-cigaretten, kan man så også stille sig uforstående for?
Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:34
28-08-2013 08:52
johnsone123
☆☆☆☆☆
(2)
Der er en hel del fordele ved at skifte til en e juice der omfatter alt fra pris til fællesskabet tolerance, men den mest markante er fordelen for dit velbefindende. Det er den ene, der skal lokke dig til at skifte til ecigaret fordele som følge på din krop vil forbløffe og behage dig.
[link fjernet af admin]
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:46
28-08-2013 10:10
Lotteørskov
☆☆☆☆☆
(3)
Hej christian
Jeg stod i samme situation som dig for blot en måned siden. Jeg ville virkelig gerne prøve at kvitte mine smøger, men nøj hvor var jeg dårligt, og jeg faldt i flere gange om dagen. Jeg købte så min e-cigaret på [link fjernet af admin] hvor jeg købte en startpakke, da det passede bedst til mig. De har en masse e-juice smagsvarianter som du kan bestille med i din pakke, og jeg har prøvet både, salmiak lakrids, æble og mint efterfølgende, og jeg er så glad for mine køb. Min farvorit er klart mint, da jeg får en dejlig frisk følelse i munden, både når jeg damper på min e-cigaret, men også efter jeg har dampet, hvilket jeg synes er super lækkert.. Jeg synes du skal kaste dig ud i det og prøve e-cigaretten, den gjort mig helt røgfri på under 2 uger. Det er bestemt det værd. Køb nogle forskellige e-juice varianter, og find den som passer dig bedst.
Venlig hilsen Lotte
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:47
e-juice smagsvarianter28-08-2013 10:39
Lotteørskov
☆☆☆☆☆
(3)
Hej alle

Jeg skriver fordi jeg netop er blevet røgfri ved hjælp af min elskede e-cigaret.

Jeg har prøvet e-juice smagsvarianterne salmiak lakrids, æble og mint og er rigtig glad for dem. Dog søger jeg nogle som har andre erfaringer med e-væsker?

Jeg købte måde min e-cigaret og e-væskerne på [link fjernet af admin]
Har andre købt derinde fra? jeg kan se de får rimelig meget ros for deres e-juicer både her på nettet men også på deres egen hjemmeside, men ville lige høre om andre har erfaringer med dem.

Venlig hilsen
Redigeret af branner d. 28-08-2013 19:48
06-09-2013 20:42
Mikkel Ø Nielsen
☆☆☆☆☆
(7)
Der findes mange meninger om e-cigaretter. Jeg er en af dem der selv har prøvet dem, og jeg må sige at jeg er positiv, da de har hjulpet mig med at stoppe med cigaretter.

Hvis man ser hvad e-væsken indeholder her: [link fjernet af admin]
så er jeg ikke i tvivl om det er et bedre alternativ end cigaretter. Der var fornylig en fransk artikel fremme om at e-cigaretter var meget skadelige, det var dog en undersøgelse der ikke kunne slå fast hvilke forhold at testen var lavet under, og det er problematisk da tidligere undersøgelser har vist at det alt afgørende for korrekte resultater. En lille fejl kan medføre et resultat der viser et tal tra gange højere eller mere. Man kan læse den franske artikel her: http://www.60millions-mag.com/actualites/articles/pas_si_inoffensive_la_cigarette_electronique_nbsp

Hvis jeg skal henvise til den nyeste forskning indenfor e-cigaretter, så må det være Professor Igor Burstyn. Hans seneste forskning kan læses her: http://publichealth.drexel.edu/SiteData/docs/ms08/f90349264250e603/ms08.pdf

Jeg vil lade det være op til folk selv at vurderer om e-cigaretter er noget godt eller skidt, men det skal være på et ordentlig oplyst grundlag...
Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:37
25-09-2013 13:57
Lotteørskov
☆☆☆☆☆
(3)
Jeg er meget enig med Mikkel. Jeg mener også at en e-cigaret er bedre end almindelige cigaretter. ellers kan man inde på [link fjernet af admin] læse en masser artikler om det.

Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:23
20-10-2013 13:14
Jakob
★★★★★
(9288)
.




ThomasP skrev:
I må meget undskylde mit franske, men jeg syntes at det er så ubehageligt på grænsen til klamt, at KB og SS kæmper deres enten-eller ideologi med flere tusind danskeres liv på spil hvert år...



Måske vil du kunne hygge dig lidt med dette indlæg:
http://www.klimadebat.dk/forum/den-danske-forbudstid-d32-e2233.php#post_39087


Jeg synes, at det er OK at forbyde rygning i folkeskolen.
Det må være en vigtig opgave i folkeskolen at fremme de gode vaner og hæmme de dårlige.


Men vi er vist enige om, at den generelle antirygepropaganda rettet imod hele befolkningen er gået over gevind.
Jeg ser også for mange skråsikre undersøgelser, hvor det videnskabelige belæg sandsynligt er for svagt, men de bruges alligevel, hvis de kan påføre rygerne dårlig samvittighed.
Et godt eksempel kan være påstanden om, at rygere koster samfundet og de øvrige skatteydere en masse penge, fordi de bliver mere syge og holder for mange pauser og bla. bla. bla.
Men besynderligt er det så at opdage, at en hollandsk undersøgelse er nået frem til det stik modsatte ( se tilknyttet billede ).



http://www.dr.dk/TV/se/deadline/deadline-136#!/
Tilknyttet billede:

08-11-2013 05:36
johnsone123
☆☆☆☆☆
(2)
Ja e cigaret er en bedre mulighed for at afslutte tobak cigaret der er mange steder, hvorfra du kan få anmeldelser og produkter af e cigaret.


elektronisk cigaret
Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:23
17-05-2014 18:26
Lj12
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg er fast køber af e-cigaretter hos [link fjernet af admin] og er kun tilfreds, både med at være røgfri og butikkens produkter :-)
Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:24
24-06-2014 09:57
mikemorgan
☆☆☆☆☆
(1)
Ja det virker faktisk ekstremt godt, e cigaret har hjulpet mange mennesker til at stoppe med at ryge, herunder også mig. Du kan søge mere om e cigaret på internettet. Jeg kan anbefale dig en artikel [link fjernet af admin] efter at have læst dette mener jeg at det klart, at e cigaret kan være en godt alternativ hvis ikke den bedste til at stoppe med at ryge.
Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:25
03-11-2014 09:55
shanesmith949
☆☆☆☆☆
(1)
Kan se at der er gået sport I at tilføje e cigaret links til dette indlæg, her er et med [link fjernet af admin] shoppen som jeg selv bruger!

Redigeret af branner d. 03-11-2014 19:27
03-11-2014 19:29
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Denne debattråd er hermed lukket. Har ladet den stå som en fin anskueliggørelse af, hvorfor der er blokeret for links i signaturer her på Klimadebat.dk.




Deltag aktivt i debatten E-cigaret og e-væsker: Erfaringer?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik