Husk mig
▼ Indhold

Er det nu, du skal købe Danmark..?



Side 2 af 2<12
16-10-2017 21:53
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:


Økologisk landbrug kan mætte alle verdens munde





.


Læste at cirka 800 millioner mennesker går sultne i seng, hvis de overhovedet har sådan en.
Landbruget i afrika og de fleste steder i Asien er vist naturligt økologisk, Ved du noget om det?
12-01-2018 10:38
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
.
Folkeaktier i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond


Fra DØJs nyhedsbrev:
Kære interesserede i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond.

Takket være mange af jer er det lykkedes for os at rejse tilstrækkeligt mange penge til at kunne starte for alvor den 1. februar. Vi har dags dato solgt aktier for 22 mio kr. Det er vi meget taknemmelige for. Mange almindelige mennesker, virksomheder, politiske partier og fonde har tegnet alt fra 25.000 kr. til 1 mio. kr. Det er imponerende og I har vist os stor tillid ved at være med.

Mange mennesker har spurgt os, om det ikke ville være muligt at være med for et mindre beløb end de 25.000 kr., som var minimumsbeløbet.

Coop har været så venlige og generøse at stille deres ekspertise til rådighed for os, sådan, at Coop i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening og Økologisk Landsforening sammen har skabt en crowd funding platform for Danmarks Økologiske Jordbrugsfond. Fra 250 kr. og op, kan man nu støtte fonden. Pengene bliver omsat til aktier inden den 31. januar, sådan, at de kan indgå i det beløb vi har til rådighed til at købe jord og ejendomme op for.

Hvis du vil vide mere, så se her:
https://crowdfunding.coop.dk/project/370



.


12-01-2018 19:49
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jeg ville gerne være med i et hverdagsfællesskab ude på landet, hvor vi først og fremmest er til for hinanden, men hvis vi finder det interessant også søger at dyre vore egne kartofler og opfodre vores egen grisebasse på de økologiske skræller.

I Karise er nogle grønne cafedanskere i færd med at etablere et PERMATOPIA, men det ikke noget for mig, når det grønne er religion. Så hellere Jehovas vidner
17-01-2018 09:27
Jakob
★★★★★
(9297)
­



crank skrev:

Coop har været så venlige og generøse at stille deres ekspertise til rådighed for os, sådan, at Coop i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening og Økologisk Landsforening sammen har skabt en crowd funding platform for Danmarks Økologiske Jordbrugsfond. Fra 250 kr. og op, kan man nu støtte fonden. Pengene bliver omsat til aktier inden den 31. januar, sådan, at de kan indgå i det beløb vi har til rådighed til at købe jord og ejendomme op for.

Hvis du vil vide mere, så se her:[/i] https://crowdfunding.coop.dk/project/370





Jeps, men husk det er kun resten af måneden.







­
17-01-2018 20:30
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­



crank skrev:

Coop har været så venlige og generøse at stille deres ekspertise til rådighed for os, sådan, at Coop i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening og Økologisk Landsforening sammen har skabt en crowd funding platform for Danmarks Økologiske Jordbrugsfond. Fra 250 kr. og op, kan man nu støtte fonden. Pengene bliver omsat til aktier inden den 31. januar, sådan, at de kan indgå i det beløb vi har til rådighed til at købe jord og ejendomme op for.

Hvis du vil vide mere, så se her:[/i] https://crowdfunding.coop.dk/project/370





Jeps, men husk det er kun resten af måneden.







­


Så får COOP lidt positiv omtale. Bare synd, at de blandede æg i deres veganer fars.
14-04-2018 02:34
IQué66
☆☆☆☆☆
(15)
Niels Olsen skrev:
Læste at cirka 800 millioner mennesker går sultne i seng, hvis de overhovedet har sådan en.
Landbruget i afrika og de fleste steder i Asien er vist naturligt økologisk, Ved du noget om det?


Dette er godt nok svar på en gammel forespørgsel.

Men ja, gennemsnitlig så er ca. halvdelen af verdens bønder økologiske. Problemet er ikke, at der mangler mad - der bliver produceret mad til ca. 11 mia. Problemet er derfor, at disse mennesker er fattige og netop ikke kan købe den mad de har brug for (eller en seng). Og de har ihvertfald slet ikke råd til flæskesteg fra Danmark.


Det er blot sjovt nok vestens skyld. Dels opkøber mega landbrugsproducenter den bedste jord i bl.a. Afrika og dyrker fx. palmeolie, sisal og frugter til videresalg i vesten (herunder DK). Samtidig, så støtter vesten sit eget landbrug, så de producerer for meget til hjemmemarkederne og derfor dumper overskuddet i u-landene, hvorved de ødelægger det lokale landbrugs indtjeningsmuligheder på deres hjemmemarkeder (se fx. på pulvermælk). Og endeligt, så betyder vestens CO2-svineri, at de slås med klimaforandringer, der ødelægger endnu mere landbrugsjord.

Ja ja, det er skam konventionelt landbrugs skyld! Tillykke - folk som dig er medskyldige i bl.a. klimaflygtninge og lokale krige om svindende råstoffer og vand.


https://finans.dk/artikel/ECE5094890/den_grusomme_landbrugsst%F8tte/?ctxref=ext


IQué66 - altid for mennesker og natur!
14-04-2018 08:42
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@IQué66
Ja det er de hvides skyld!

Syd Rodesia blev den 18. April 1980 befriet for de snærende bånd af oprindelige engelsk befolknings overherredømme og blev til den selvstændige replublik Zimbabwe.

På det tidspunkt var landet den største afrikanske eksportør af landbrugsvarer og tobak og økonomien gik særdeles godt.

Euforien ville ingen ende tage for jorden blev lovet til den afrikanske befolkning. Nu var der lys forude for den afrikanske befolkning.

Det gik ikke helt som planlagt.

I 1990 vandt Zanu-PF regeringsmagten og den nye præsident blev Robert Mugabe.

Den afrikanske regering gik straks i gang med en landbrugsreform hvor alle de engelske jordbesiddere (der var født og opvokset i Rodesia, generation efter generation), fik frataget deres jord. Mange engelske jordbesiddere blev dræbt og endnu flere flygtede ud af landet.

Mugabe indført Economic Structural Adjustment Programme (ESAP) som skulle fremme økonomien.
Desværre gik det ikke som planlagt.

Landbrugsproduktionen styrtdykkede og inflation blev et hverdagsproblem som gjorde befolkningen ludfattige.

I 2007 var inflation nået op på svimlende 66.212,3% siden selvstændigheden.
Reform på reform gjorde blot situation mere og mere desperat og inflationsraten steg til uanede højder.

I 2007 indførte USA, IMF og den Europæiske Union sanktioner mod 200 navngivne Zambabweborgere der alle tilhørte inderkredsen omkring Mugabe.
Zimbabwes nationalbank opgav ævret i 2008.

I juli 208 var inflationen nået op på 231.150.888,87%. Arbejdsløsheden var 80%.

I November 2008 var inflationen så høj at man ikke kunne beregne den men der blev givet estimater der lød på 79.600.000.000%

For tydeliggørelsen af befolkningens desperate situation fik en skolelærer en månedsløn der i januar 2009 svarede til mindre end 1US$.

I midten af november 2008 var den officielle vekselkurs Z$2,621,984,228 = 1,00 US$ eller
tomillardersekshundredetotienmillionernihundredeottetientusindetohundretotiotteZ$

Zimbabwes mest værdifulde pengeseddel var i 2008 på 100.000.000.000.000,00Z$ ( 100 tusinde millarder)

I 1980 var Rodesia Afrikas næstrigeste nation, kun overgået af Sydafrika.

Efter 28 års uafhængighed af de engelske (Rodesiske borgere) hærgen, blev Zimbabwe skubbet fra en suveræn 2. Plads til en af bundskraberne på det afrikanske kontinent.

Og selvfølgelig kunne Mugabe beskylde USA, IMF og Den Europæiske Union for alle disse genvordigheder. Ikk?

Hvad med alle hans egne krige, etniske kampe, forfejlet landbrugspolitik, mord, vold, korruption etc. you name it?

Sådant går det når ledelsen er inkompetente, magtsyge, korrupte.

Nu har den nye regering tilladt at de engelske jordbesiddere kan vende tilbage og få deres jorder tilbage, da de alligevel ligger uopdyrket hen.

Så er der måske alligevel håb forude for befolkningen.

Ud over Zimbabwe er der en række andre nationer der lider under inkompetent korrupte ledere.

Listen er lang, hvad med at starte ved en af verdens mest olierige nationer, Venezuela.

Venezuela er et klassisk eksempel på uduelige. Inkompetente og korrupte ledere.

Hvem sagde
Nicolae Ceaușescu?
14-04-2018 08:58
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Frank123 >

Det, du putter ind her, var jo ligesom under nazisterne.
Jeg vil ikke nævne EU.

Men hov. Nu er vi da udenfor emnet?



.


14-04-2018 09:26
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hvad der er sket i Zimbabwe og Venezuela m. m. er meget sigende. Det illustrerer problemerne meget godt.
14-04-2018 11:16
IQué66
☆☆☆☆☆
(15)
@Frank123

For det første, så snakker jeg ikke om hvide mennesker, men om vestlig økonomisk kultur. De fleste af de ubehagelige historier havner blot aldrig i medierne - undtagen når vi lige snakker om 1-2 lande hvor det er gået galt for en korrupt regering. De korrupte virksomheder hører vi blot ikke meget om!
https://danwatch.dk/verdens-stoerste-palmeolie-producent-doemt-jordtyveri/


Så nej, de illustrerer ikke problemerne ret godt - og tillige vil jeg næsten vædde på, at ingen af jer rent faktisk har læst linket til Finans-artiklen - da I på ingen måde, har forholdt jer til indholdet i det. Heller ikke dig @Jørgen P!
14-04-2018 16:39
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
"IQué66

Jeg tillader mig at glæde mig over, at antallet af mennesker på denne jord som lever i sult og fattigdom er støt faldende. At der i de sidste 2 - 3 årtier er sket et markant fald i antallet at mennesker, som lever i sult og fattigdom skyldes, at der i mange såkaldte udviklingslande er sket en betydelig økonomisk og teknologisk udvikling. Det vil sige en udvikling, som i stor udstrækning har været med til at bekæmpe både sult og fattigdom.
16-04-2018 21:11
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Frank123 >

Det, du putter ind her, var jo ligesom under nazisterne.
Jeg vil ikke nævne EU.

Men hov. Nu er vi da udenfor emnet?



.


Trist, at afrikanere ikke viser evner til at organisere bæredygtige samfund.
Sydafrika er også på vej mod elendigheden, men OK de gamle kommunistiske lande viste vejen. Bosserne mæsker sig, mens folket sulten. Sådan er marxismen og dengang fandt jeg det synd for polakker, nu er det synd for Nordkoreanere og diverse andre, hvor lederne ævler om retfærdighed.
Alle dyr er lige, men nogle er altid mere lige end andre.

Længe leve retsorden og personligt initiativ uanset hudfarve.
16-04-2018 22:04
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Niels Olsen skrev:
crank skrev:
Frank123 >

Det, du putter ind her, var jo ligesom under nazisterne.
Jeg vil ikke nævne EU.

Men hov. Nu er vi da udenfor emnet?



.


Trist, at afrikanere ikke viser evner til at organisere bæredygtige samfund.
Sydafrika er også på vej mod elendigheden, men OK de gamle kommunistiske lande viste vejen. Bosserne mæsker sig, mens folket sulten. Sådan er marxismen og dengang fandt jeg det synd for polakker, nu er det synd for Nordkoreanere og diverse andre, hvor lederne ævler om retfærdighed.
Alle dyr er lige, men nogle er altid mere lige end andre.

Længe leve retsorden og personligt initiativ uanset hudfarve.


Heri er jeg meget enig, men vores forsøg på at hjælpe afrikanerne er og bliver elendig med den skyldfølelse og klimapolitik vi lægger for dagn


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
17-04-2018 23:39
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
For nu at tale om noget andet. regeringen vil nu nedsættes afgiften på EL og det er da en god ide, hvis man vil lokke gasfyret ud af mit hus og erstattet med El fra vindmøller.

Det morer mig lidt, thi da Mærsk for mange år siden bragte gas ind fra Nordsøen indrettede man afgifter på EL og olie så det blev fordelagtigt at investerer i et landsdækkende gasnet, Dengang fandt jeg det bedre at bygge gas kraftværker i Jylland og distribuere strøm frem for gas.
Sådan skifter de politiske beslutninger det som vinden blæser

Jeg har haft El som opvarmning og det var storartet, renligt, nemt og driftsikkert, når der bare var strøm i kontakten.
22-04-2018 07:53
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Niels Olsen skrev:
crank skrev:


Økologisk landbrug kan mætte alle verdens munde


.


Landbruget i afrika og de fleste steder i Asien er vist naturligt økologisk, Ved du noget om det?



Tja, de fleste af de øko produkter, vi kan købe derfra, til, nu, den tredobbelte pris, har vel aldrig været andet end øko.

Men jeg køber det - på trods af den åndssvage profit - bare for at støtte udviklingen i den rigtige retning på øko området.



.


24-04-2018 22:16
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:
crank skrev:


Økologisk landbrug kan mætte alle verdens munde


.


Landbruget i afrika og de fleste steder i Asien er vist naturligt økologisk, Ved du noget om det?



Tja, de fleste af de øko produkter, vi kan købe derfra, til, nu, den tredobbelte pris, har vel aldrig været andet end øko.

Men jeg køber det - på trods af den åndssvage profit - bare for at støtte udviklingen i den rigtige retning på øko området.



.


Smukt at bringe ofre på økologiens altre. Nu har man opdaget at mængden af insekter er reduceret meget voldsomt i løbet af de halvtreds år, hvor DK og iøvrigt også Tyskland m. flere lande er blevet overhældt med pesticider.

ØKO bonden har også stor glæde af den generelle mangel på coloradobiller, sommerfuglelarver og alskens andre insekter, som i de gamle øko dage forlystede sig med gulerødder, salat , korn og alt det andet vi mennesker gerne beholdt for egen mund.

Hvis vi bliver et rent ØKO land vil madvarerne antageligt blive 10 gange så dyre som i dag, men de rige kan sikkert spise sig mætte alligevel.
26-04-2018 09:21
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Niels Olsen skrev:
ØKO bonden har også stor glæde af den generelle mangel på coloradobiller, sommerfuglelarver og alskens andre insekter



Hvad er definitionen på en "ØKO bonde"..?

Hvis du tænker på økonomien i de fleste statskontrollerede økologiske landbrug, så har du måske en pointe.
Men hvis du tænker på den økologiske eller den biodynamiske bonde, som undlader gift, fordi han ønsker at hjælpe økosystemet, så tager du i hvert fald grusomt fejl.
Og hvis du tænker på DN medlemmerne, der sætter deres sparepenge i at købe Danmark, netop for at standse den kemiske krigsførelse, så tager du også fejl.





Niels Olsen skrev:
Hvis vi bliver et rent ØKO land vil madvarerne antageligt blive 10 gange så dyre som i dag, men de rige kan sikkert spise sig mætte alligevel.


Det var dog en tåbelig antagelse. Tror du virkelig selv, at der findes danske politikere, som vil tillade, at danskerne kommer til at sulte..??

Hvis vi omstiller hele Danmark til økologisk drift, og inskterne vil spise hele høsten, så det tegner til sult, tror du så ikke, at man kan finde på råd til den tid..?

Det tør jeg godt love dig, at man kan, og er der tale om en regulær katastrofe, så behøver der næppe at gå et døgn, før alle marker er sprøjtet til igen.
Men hvis man som du bare maler fanden på væggen på forhånd til fordel for kortsigtet profitoptimering, så vil gift orgiet bare fortsætte med at forurene Danmark på vores allesammens og især fremtidsborgernes bekostning.
Ansvarlighed handler ikke kun om penge..!
Men skal staten betale til mad, så vil jeg da bestemt foretrække, at den er bæredygtigt produceret og ikke som nu, hvor kemiske landmænd får kæmpe stats tilskud for at sprede gift.
Kan du følge den tankegang..?

Og hvor vil du hen i forhold til trådens emne..?





­
RE: Andelgaarde og Rasmus Willig25-08-2019 15:20
KasperNielsen
☆☆☆☆☆
(9)
Hvor mange her har hørt om Rasmus Willigs nye tiltag med hensyn til økologisk bæredygtighed. www.Andelsgaarde.dk

Jeg tænker på selv at støtte det da jeg har stor respekt for Rasmus Willig sociologiske synspunkter og konklusioner.

Det er fedt vi har folk som ham ude på vores universiteter.
Redigeret d. 25-08-2019 15:21
25-08-2019 16:06
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
KasperNielsen skrev:
Hvor mange her har hørt om Rasmus Willigs nye tiltag med hensyn til økologisk bæredygtighed. www.Andelsgaarde.dk

Jeg tænker på selv at støtte det da jeg har stor respekt for Rasmus Willig sociologiske synspunkter og konklusioner.

Det er fedt vi har folk som ham ude på vores universiteter.



Ja. Lad industrilandbruget gå konkurs. Ligesom man gjorde det med de små og mellemstore brug. De har pløjet alt op, så man knapt kan få plads til en række radiser.

Lad dem, der har lyst, få jord under neglene. Til gavn for klimaet, økosystemet og det såkaldte udkantsdanmark




.



Redigeret d. 25-08-2019 16:34
25-08-2019 17:29
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Du virker lige så virkelighedsfjern som en af de andre debattører herinde, som åbenbart drømmer sig tilbage til Stenalderen, når han trækker referencer på klimaområdet. Lad os da endelig få vekselbruget tilbage som det var dengang og med de alenlange diæter med grøntsagssuppe. Det skal nok skabe begejstring.

Realiteten er, at dansk landbrug eksporterer for anslået 92 milliarder kroner. Så det er en vigtig faktor i forhold til at finansiere velfærdssamfundet. Uden den indtægt vil vi stå overfor alvorlige udfordringer.

Jeg kan godt lide initiativerne inden for økologisk landbrug, men vi er i høj grad også afhængige af indtægterne fra det industrielle landbrug, hvis vi vil sikre vores børn og børnebørn en fornuftig fremtid i det danske samfund.
Redigeret d. 25-08-2019 17:34
25-08-2019 18:04
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Jesper-Midtfyn skrev:
Realiteten er, at dansk landbrug eksporterer for anslået 92 milliarder kroner. Så det er en vigtig faktor i forhold til at finansiere velfærdssamfundet. Uden den indtægt vil vi stå overfor alvorlige udfordringer.


Sikke noget sludder. Storlandbruget koster alt for meget i den anden ende.
Og der skal da skrues ned for velfærden. Samtidigt med, at man øger ligheden.



.


27-08-2019 18:32
Henning Petersen
☆☆☆☆☆
(25)
crank skrev:
Og der skal da skrues ned for velfærden.


Er det muligt at konkretisere, hvilken del af velfærdssamfundet, du ønsker reduceret? Er det børnehaverne? Sygehusene?
27-08-2019 18:49
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Henning Petersen skrev:
crank skrev:
Og der skal da skrues ned for velfærden.


Er det muligt at konkretisere, hvilken del af velfærdssamfundet, du ønsker reduceret? Er det børnehaverne? Sygehusene?



Huh? Har jeg da påstået, at jeg er den eneste, der kan tænke?



.


28-08-2019 22:20
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Jesper-Midtfyn skrev:
Jeg kan godt lide initiativerne inden for økologisk landbrug, men vi er i høj grad også afhængige af indtægterne fra det industrielle landbrug, hvis vi vil sikre vores børn og børnebørn en fornuftig fremtid i det danske samfund.


Jeg har nok lidt svært ved at se en fornuftig fremtid til dem med udrikkeligt drikkevand og funktionsløse kønsorganer.
Men hvad får dig dog til at mene, at økologisk landbrug i dag ikke er industrielt..?



­
28-08-2019 22:22
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Henning Petersen skrev:
crank skrev:
Og der skal da skrues ned for velfærden.


Er det muligt at konkretisere, hvilken del af velfærdssamfundet, du ønsker reduceret? Er det børnehaverne? Sygehusene?


Måske vi hellere skulle begynde med at finde importvarer at skære bort for et tilsvarende beløb.?



­
29-08-2019 11:15
Jakob
★★★★★
(9297)
­



KasperNielsen skrev:
Hvor mange her har hørt om Rasmus Willigs nye tiltag med hensyn til økologisk bæredygtighed. www.Andelsgaarde.dk

Jeg tænker på selv at støtte det da jeg har stor respekt for Rasmus Willig sociologiske synspunkter og konklusioner.

Det er fedt vi har folk som ham ude på vores universiteter.


Tak for tippet:
https://www.andelsgaarde.dk/

Ved du, hvorfor han har valgt en ny økologisk bæredygtigheds fraktion frem for f.eks. at gå med i DN's initiativ eller måske blot slutte op om Statskontrolleret økologisk landbrug.?
Ligger der evt. nogle dogmeforskelle under overfladen, som gør det vanskeligt senere at forene kræfterne med henblik på helt at udfase det konventionelle landbrug.?

Jeg mener nok, at det må være nødvendigt, at der etableres en solid langsigtet kampagne for inflationssikre statsobligationer til formålet. Men jo flere fraktioner, der er, jo vanskeligere bliver det måske at finde ud af hvilken driftsform, der først og fremmest skal have tilladelse til at leje den billige jord.




­
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Er det nu, du skal købe Danmark..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik