Husk mig
▼ Indhold

Fremskridt indenfor husstandsvindmøller


Fremskridt indenfor husstandsvindmøller27-06-2023 15:48
Euro
★★★☆☆
(445)
Synes lige jeg ville præsentere hvor langt man er kommet med husstandsvindmøller med lodret akse. Firmaet Tesup laver flere modeller, men jeg faldt lige over den der hedder Hera 7kw der pt. kan erhverves for 8500kr. inkl moms.
Den starter rotation ved 4m/s men roterer og genererer strøm ved 3m/s, fordi den er baseret på magneter der roterer og skal overvinde cogging, som de siger (hvorfor siger de ikke bare induktionsstrøm lol).

https://www.tesup.dk/product-page/hera-wind-pro-vindmolle-fremstillet-i-europa

PS. Vindhastigheden er ca. 7m/s i Danmark i snit, så der kan være store forskel på det maksimale output som er angivet til 7kw, og så det faktiske output som vi ikke kender før den er installeret på locationen.

PPS. Men laver den blot 1kwh i gennemsnit året rundt, så er det 8500kwh, hvilket burde give en relativ hurtig tilbagebetaling.
12-07-2023 10:03
Euro
★★★☆☆
(445)
Åh nej, det her indlæg kunne jeg gidt have fået tæv for. Jeg har netop læst Trustpilot igennem, og det var ikke noget rart syn lol.
De fleste danske købere har meget svært ved at få levering til tiden, og det er lidt usikkert om produktet lever op til det som det lover, og en enkelt nævner at regnvand ikke kan løbe væk.
Den skal i nok vente med at købe - sorry.
Når det er sagt så er jeg faktisk ikke i tvivl om at det er ud fra tilsvarende principper, at man skal lave en vertikal vindmølle. Det er jo faktisk bare en vinddrevet "Liberty engine".
Deltag aktivt i debatten Fremskridt indenfor husstandsvindmøller:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Når tilbageskridt er fremskridt220-11-2023 11:20
Nye utrolige fremskridt inden for solceller1708-08-2023 14:30
Lidt om generelle fremskridt016-05-2023 14:43
Frit lejde til husstandsvindmøller.!?1322-04-2022 08:11
Husstandsvindmøller fra før klima gadget perioden015-11-2018 07:19
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik