Husk mig
▼ Indhold

Hermed skal jeg indlade sagen.


Hermed skal jeg indlade sagen.28-05-2008 14:39
Jakob
★★★★★
(9293)
 



Efter knap fire måneders samarbejde og sparring med mine højt ærede medskribenter i dette forum mener jeg nu, at vi stort set har fundet de mål, midler og metoder, som er nødvendige for at Danmark kan vinde klimakampen, uden at det vil ramme økonomien og velfærden på en brutal måde.
Masterplanen går ud på at begynde med cirka to års intensivt udviklingsarbejde, hvor hele den danske befolkning inddrages gennem massemedierne, så alle kan bidrage til problemløsninger.
Det er ikke strengt nødvendigt med meget mere udvikling, fordi den mest fornødne teknologi og økonomi til opgavens løsning allerede er at finde. Derfor vil der også være produktionslinjer, som straks skal sættes igang og udbygges til masseproduktion. Men jeg skønner alligevel, at en udviklingsperiode på to år vil kunne betale sig på sigt og gøre de nødvendige projekter endnu mere effektive og rentable og endda fremskynde slutresultatet.

Efter disse cirka to år skal de udviklede metoder være optimeret og produktionsmodnet, så vi kan begynde masseproduktionen af det øvrige isenkram, som vi skal bruge.

Videre otte års 8 års industrisved på panden skal føre til opgavens løsning og dermed overføre Danmark til bæredygtig vedvarende energi og gøre os næsten aldeles fri af behovet for fossilt brændsel.

Som grundlag for denne procedure henviser jeg til samtlige debatter, hvor jeg har deltaget her på Klimadebat.dk:
http://www.grassroots.dk/private-brugere/Jakob/Klimadebat/



Hermed skal jeg indlade sagen.


Venlig hilsen

Jakob



 
28-05-2008 15:50
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Hermed skal jeg indlade sagen.


Venlig hilsen

Jakob


Skal det forstås på den måde, at du mener debatten er slut?
28-05-2008 16:30
Kosmos
★★★★★
(5371)
Skal det forstås på den måde, at du mener debatten er slut?

- ja, det er en besynderlig sprogbrug, hvis betydning heller ikke jeg forstår!
Havde ordet kun optrådt én gang, ville jeg ha' troet, meningen var 'indlede', men det står der faktisk to gange, skrevet på samme vis!
28-05-2008 17:08
Jakob
★★★★★
(9293)
 



Boe Carslund-Sørensen skrev:
Skal det forstås på den måde, at du mener debatten er slut?




Nej, helt så skarpt vil jeg ikke sige det.

Men det har været meget forstemmende at opleve den reaktionære skepsis, ringe interesse og manglende ildhu, der er i den offentlige debat.
Jeg skønner ikke, at det i det lange løb vil være sundt at fortsætte med, så derfor har jeg besluttet at skrue ned for min deltagelse, før det bliver til en sur tærsken langhalm.
Dybest set må jeg erkende, at det ser ud til, at der næppe er hverken folkelig eller politisk opbakning til at gøre det nødvendige, før det bliver så sent, at enhver idealisme og skønhed har forladt emnet.
Jeg vil måske være klar i kulissen, og jeg vil fortsat deltage sporadisk i debatten, men ellers vil jeg nu koncentrere mig mere om at hytte mit eget skind og ligesom mange andre tænke mindre på helheden. Det er tidens trend, og jeg er alligevel aldeles magtesløs på egen hånd.

Som jeg har skrevet tidligere, så bor jeg højt, så her bliver ikke oversvømmet, og jeg har ingen børn, så jeg behøver egentlig ikke tænke så meget på næste generation.
Og når vandet kommer og energipriserne er gået helt grassat, så vil jeg gerne have forberedt min egen personlige energiforsyning.
Det havde jeg håbet, at jeg kunne slippe for, men det håb er nu slukket i takt med større indsigt. Jeg ville ellers gerne have brugt mere tid på arbejdsmarkedet, men det må jeg nedprioritere til fordel for sikringen af mit hjem, så jeg kan sidde på min altan i liggestol og smilende vinke til alle de konkursramte mennesker i lavområderne, der går grædende i vand til knæene og trækker deres jolle, fordi de ikke har råd til biobrændsel til påhængsmotoren.
Så kan de måske lære det til en anden gang, og hvis de er søde, så kan de måske godt få lov at tørre deres benklæder hos mig, før de driver videre ud over det hav, der engang var frodige marker.

Lyder det bittert..?
Nææ, det synes jeg ikke, men jeg synes, at det er særdeles skamfuldt for Danmarks befolkning, at den ikke har formået at vælge ansvarlige politikere, som tør at løse problemerne.
Den danske befolkning burde være veluddannet og klog nok til at kunne forkaste politikere, der fylder sig selv og vælgerne med poppet spin uden værdi mod en truende fremtid.



 
28-05-2008 17:39
Kosmos
★★★★★
(5371)
Lyder det bittert..?

- ikke overvældende, men for mig at se i højere grad noget monomant samt ind imellem ret så urealistisk! Når du fx. skriver:

men det må jeg nedprioritere til fordel for sikringen af mit hjem, så jeg kan sidde på min altan i liggestol og smilende vinke til alle de konkursramte mennesker i lavområderne, der...

- så kan det naturligvis tolkes som en galgenhumoristisk, selvironisk joke, og dét håber jeg faktisk er tilfældet, men sikker er jeg langt fra. Hvis det (overhovedet) ikke er nogen joke , da vil jeg tilspørge dig, hvor lang restlevetid, du estimerer at have?

Bortset fra det er jeg stadig nysgerrig efter at vide, hvad du præcis mener med 'indlade sagen'?

Endelig hørte jeg tilfældigvis tidligere på dagen, at journalist Jørgen Steen Nielsen fra Information har udgivet en bog om 'klima' (eller noget i den retning). At dømme efter hans udtalelser til DR i den anledning, burde du måske overveje at læse bogen/høre interviewet (DR P1 'Vita' d.d. kl. 1130).
28-05-2008 17:43
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Kære Jakob!
Det ville være meget trist for debatten hvis du forlader os. Det er indlæg som dine der er med, til at holde mit humør oppe. Når man tit er omgivet af negative brokkehoveder så er det herligt at læse entusiastiske indlæg hvor du har store visioner for fremtiden.
måske har jeg ikke været så god til altid at deltage i dine emner. og ja jeg har også haft stor kritik af dine holdninger om befolkningskontrol. men jeg læser altid det du skriver med stor interesse.
Håber MEGET du fortsætter samme stil.
Lad os vise danmark at der er folk der vil gøre noget! Nu!

klimahilsner

en bekymret miljøgris
28-05-2008 18:33
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@Jakob:
Der er ingen grund til at blive opgivende og misantropisk.
Der er i øjeblikket en udvikling i gang i befolkningen, og der er ingen tvivl om, at kravet om klimapolitisk handling vinder flere og flere tilhængere dag for dag. Så jeg forstår ikke, hvorfor du kaster håndklædet i ringen på et tidspunkt, hvor "din sag" er i fremvækst.
Du må forstå, at det tager lang tid for at få en hel befolkning og et helt Christiansborg til at indse alvoren. Det er ikke noget, der sker fra den ene dag til den anden.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med "indlade sagen", men jeg håber ligesom miljøgrisen, at du ikke vil forlade os her på siden
28-05-2008 19:51
Jakob
★★★★★
(9293)
 



Tak for sympatitilkendegivelserne.  


Jeg har som sagt ikke planer om at forlade siden, det er sagen trods alt for vigtig til, og jeg har også haft stor glæde af alle medskribenter, selvom vi har været uenige.

Men jeg mener, at jeg og andre efterhånden har fremlagt tilstrækkelig dokumentation til, at der er grundlag for at handle, og jeg har præsenteret en plan for, hvordan jeg synes, at det skal gøres.

Det må derfor være op til resten af demokratiet at vurdere det og tage stilling.
Det er, hvad jeg mener med at indlade sagen.

Jeg har også lidt svært ved at forestille mig, at nogen kan have stor glæde af, at jeg giver mig til at gentage mig selv endnu mere, end jeg allerede har gjort.  



Hvad der videre skal ske, ved jeg ikke endnu. Men jeg vil nok i forbindelse med fremtidssikringen af mit hjem flytte fokus mere til det nære (privat klimapolitik) og måske komme med flere forslag og spørgsmål til, hvad man kan gøre ved sit hus, så det bliver mere klimarigtigt.  




  
28-05-2008 21:03
Jakob
★★★★★
(9293)
 



Kosmos skrev:
Endelig hørte jeg tilfældigvis tidligere på dagen, at journalist Jørgen Steen Nielsen fra Information har udgivet en bog om 'klima' (eller noget i den retning). At dømme efter hans udtalelser til DR i den anledning, burde du måske overveje at læse bogen/høre interviewet (DR P1 'Vita' d.d. kl. 1130).


Tak for din henvisning.

JSN er såmænd god nok, og han har også meget indsigt i verdenssamfundet, men jeg synes, at han er for vattet og teknisk alt for unuanceret.
Men det er nu temmelig generelt for Informations journalister, at teknisk fundering er så godt som ikke eksisterende, og det er for mig at se et stort problem, når det er teknik, der skal vinde klimakampen.


http://www.dr.dk/P1/Vita/Udsendelser/2008/05/08175321.htm

http://www.dr.dk/P1/Vita/Udsendelser/2008/05/28000715.htm

Hvad var det specielt, jeg skulle lægge mærke til..?

Du vil vel have, at jeg skal falde på knæ i ydmyg taknemmelighed over Bush og USA's klimapolitik, fordi nogle multinationale selskaber har taget sagen i egen hånd og er blevet mere klimabevidste..?  




 
28-05-2008 21:10
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvad var det specielt, jeg skulle lægge mærke til..?

- intet herfra: Jeg hørte som sagt ved et tilfælde de afsluttende minutter af interviewet - og tænkte, at emnet måske kunne interessere dig!(?)

Du vil vel have, at jeg skal falde på knæ i ydmyg taknemmelighed over Bush og USA's klimapolitik, fordi...?

- det spørgsmål forstår jeg ikke: Har jeg i denne tråd skrevet noget vedr. Bush og USA's klimapolitik??
28-05-2008 22:59
Jakob
★★★★★
(9293)
 


Kosmos skrev:
- intet herfra: Jeg hørte som sagt ved et tilfælde de afsluttende minutter af interviewet - og tænkte, at emnet måske kunne interessere dig!(?)


Hold da op, så har jeg oplevet det med.  


Men hvorfor troede du, at jeg var interesseret i Jørgen Steen Nielsen, har jeg tidligere skrevet noget om ham her i debatten..??


Kosmos skrev:
- det spørgsmål forstår jeg ikke: Har jeg i denne tråd skrevet noget vedr. Bush og USA's klimapolitik??


Nej, men jeg oplevede jo i en tidligere tråd, at du er Bush-elsker, og da USA var den eneste fællesnævner jeg kunne finde, så tænkte jeg, at det nok var derfor.
http://www.klimadebat.dk/forum/hvordan-faar-man-asien-og-usa-paa-den-groenne-linje-d7-e497.php#post_5162



 




Deltag aktivt i debatten Hermed skal jeg indlade sagen.:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik