Husk mig
▼ Indhold

Hvem har noget at prale med..?


Hvem har noget at prale med..?06-05-2011 23:26
Jakob
★★★★★
(9297)
.





Som alternativ til min gamle 2-takts benzinsluger har jeg nu omsider taget mig sammen og bestilt en EL-Scooter .







http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1663&Grp=&n=10
Citat:
---------------------
Helt lydløs. Helt ren.
Slut med olie, udstødningsrør, benzin, larm, lugt og dyre driftudgifter.
Busetto el-scooter er med allernyeste litium teknologi.
Leveres med LifePO4 litiumbatteri pakke på mere end 1 kWh og lang levetid.
Leveres inkl. oplader. Kører ca 55 - 60 km pr. opladning. Batteriet kan oplades ca. 1500 gange.
Motoren bruger kun 800W ud af ligevej, men kan yde op til 1600W op ad bakker, så du får en meget stærk scooter med et meget begrænset strømforbrug.
Med et kørselsforbrug på 50 km hver dag er din udgift til strøm ganske få hundrede kroner om året. Du sparer således mindst 5.000 kroner hvert år på benzin.
---------------------

Tilbudspris: Kr 7.495,00




.
06-05-2011 23:57
Kosmos
★★★★★
(5371)
Leveres inkl. oplader. Kører ca 55 - 60 km pr. opladning. Batteriet kan oplades ca. 1500 gange

- lyder alt i alt spændende, bemærk dog:

Opladningstid: Fra 3 timer til 11 timer afhængig af lader og batteristørrelse

- så det bliver interessant at høre om dine erfaringer vedr. den faktiske brugbarhed.
11-05-2011 23:27
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det fremgår ikke helt hvor meget strøm en opladning indeholder, eller hvor meget strøm batteriet indeholder efter opladning..
12-05-2011 00:44
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
delphi skrev:
Det fremgår ikke helt hvor meget strøm en opladning indeholder, eller hvor meget strøm batteriet indeholder efter opladning..


Tja - er det ikke ret uinteressant, når 1,5 V AA batteri fuldt afladet stadig indeholder 1,5 V, det er ulig mere interessant at få oplyst hvor man amperetimer batteripakke indeholder fuldt opladet.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
12-05-2011 21:51
Jakob
★★★★★
(9297)
.





Rolig nu... Jeg er jo ikke så tumpet, at jeg køber en knallert, hvor jeg er afhængig af, at specifikationerne lever op til det aller yderste.
Jeg får nærmest aldrig brug for at køre mere end max. 12-15 km, før jeg stiller den til genopladning.
Så jeg burde være på den sikre side, selvom batteriet mister noget kapacitet med alderen.
Men det er selvfølgelig kun tiden, der kan vise, hvordan det går, og jeg har ikke engang fået nummerplade på den endnu.
Ladeværket er ikke større, end at det snildt kan medbringes under sædet.


Jeg er foreløbigt også mere optaget af andre ting.
Det er jo en billig knallert, og vand i ledningssystemet er måske en trussel, som jeg selv skal forebygge med fedt og olie.
Den er heller ikke så god på ujævn vej, men til gengæld synes jeg, at den er helt utrolig lækker på jævn vej.
Den har en svag motorlyd, som jeg godt kan lide, og møder jeg en fodgænger eller en cyklist på vejen i stille vejr, så kan jeg bare sige goddag uden at hæve stemmen, mere støjer den ikke.
Og når man tager gassen af og kører på frihjul, så bliver den helt stille. Det føles næsten lidt som at svæve, fordi den er så lydløs.
Den oplevelse kan man godt glemme alt om på en almindelig knallert.

Havde jeg en knægt, der ønskede sig en scooter, så ville jeg slet ikke være i tvivl om, at jeg ville anbefale ham en EL scooter.
Den er måske nem at lave ulovlig til 45 km/t, men derudover bliver det nok vanskeligt.
Det er altså endnu ikke som med benzin scootere, hvor de unge så let som ingenting kan købe et tunsæt, så de kan køre 80-120 km/t.


Det springende punkt for mit vedkommende med hensyn til klimagevinsten bliver at skille mig af med den gamle knallert, der foruden 2-taktolie sluger næsten ligeså meget benzin som en ældre personbil.
Den bør udsættes for et destruktivt indgreb og stilles på nutidsmuseum til skræk og advarsel. Men den har trods alt en brugtværdi på nogle 1000 kr, så det gør måske for ondt på en fattig gnier som mig.




.
12-05-2011 23:43
Kosmos
★★★★★
(5371)
Som alternativ til min gamle 2-takts benzinsluger har jeg nu omsider taget mig sammen og bestilt en EL-Scooter...

- men hvad er nu dét?: Linket virker ikke længere; har firmaet stoppet markedsføringen, eller hvad??
12-05-2011 23:49
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Kosmos skrev:
Som alternativ til min gamle 2-takts benzinsluger har jeg nu omsider taget mig sammen og bestilt en EL-Scooter...

- men hvad er nu dét?: Linket virker ikke længere; har firmaet stoppet markedsføringen, eller hvad??


Der findes da andre på markedet:

http://www.theebikecompany.dk/

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/altombusetto.php


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
13-05-2011 00:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
Der findes da andre på markedet:

- omtale/'evaluering' af produktet kan findes her.
13-05-2011 20:37
Jakob
★★★★★
(9297)
.




@Kosmos


Jeg ved ikke, hvorfor den ikke er på hjemmesiden mere.


Der er andre muligheder, men desværre ikke så mange endnu.


Her kan jeg ikke finde priser:
http://www.el-knallert.dk/
http://solkongen.dk/el-knallerter-evt-saml-selv-og-37/


Her er en EL-knallert til 5.995 kr, men kun med 500W motor:
http://www.grenaa-cykelsport.dk/?pid=31

Og en mere:
http://www.fantombike.dk/pi/Scoopie_el_knallert_30_KM_t_450W_Sort_R%C3%B8d_1945_101.aspx




.
Redigeret d. 13-05-2011 20:50
13-05-2011 20:50
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg ved ikke, hvorfor den ikke er på hjemmesiden mere.
Jeg har nogle foruroligende gæt, men det er vel ikke så interessant?

- næh, måske ikke; men det hele forekommer da lidt 'mystisk'(?)
Har du en ordrebekræftelse? Har du nogen dialog med leverandøren??
(Du har forhåbentligt intet betalt endnu!?).
13-05-2011 20:58
Jakob
★★★★★
(9297)
.





Kosmos skrev:
Har du en ordrebekræftelse? Har du nogen dialog med leverandøren??
(Du har forhåbentligt intet betalt endnu!?).


Jeg har selvfølgelig betalt den og fået en faktura.
Jeg beholder den også, selvom der skulle være problemer med at skaffe reservedele.
Det er ofte et problem med kinavarer, at det ikke er til at få reservedele. Slipper de op hos importøren, så kan der gå en rum tid, før der kommer nye.
Sådan var det i øvrigt også med de japanske knallerter i 70'erne.




.
14-05-2011 09:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg får nærmest aldrig brug for at køre mere end max. 12-15 km, før jeg stiller den til genopladning.


Jakob

Hvad kan man i dag på brændslscelleområdet.

Det var jo uendelig smart om man kunne skifte batteriet ud med en brændselscelle hvis man skulle kører langt og det er nu en celle med en virkningsgrad på 70 % = 6 kwh fra en l methanol..

Redigeret d. 14-05-2011 09:54
14-05-2011 15:31
Jakob
★★★★★
(9297)
.



@delphi


Ja, men det er nok de færreste, der har mere end 5-10 km afstand til den nærmeste bus- eller togstation.

Jeg ville nok også hellere spænde en anhænger efter EL-knallerten. Men det er vist desværre ikke lovligt..?



.
14-05-2011 15:45
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja, men det er nok de færreste, der har mere end 5-10 km afstand til den nærmeste bus- eller togstation.


Sikkert!

Men er energien i 1 L benzin eller methanol ikke så ekstremt meget energi til en knallert at den ville kunne kører flere 100 km på en liter via en brændselscelle
15-05-2011 00:57
Jakob
★★★★★
(9297)
.




delphi skrev:
Men er energien i 1 L benzin eller methanol ikke så ekstremt meget energi til en knallert at den ville kunne kører flere 100 km på en liter via en brændselscelle


Jo, det kan du også sagtens på et fladt batteri. Det er bare et spørgsmål om at have tilstrækkeligt meget medvind.

Men kan du gøre det i modvind op ad bakke, så vil jeg sige, at du virkelig har noget at prale med.

Måske kan det lade sig gøre, hvis man monterer en lille vindmølle på EL-knallertens forskærm og en lidt større på knallertanhængeren.





.
16-05-2011 23:24
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Jakob

Hvad med en vindmølledreven VE-hat

31-05-2011 23:31
Jakob
★★★★★
(9297)
.




@delphi


Så er jeg ikke mere i tvivl om, at du kan prale med, at du har en roterende energifis i kasketten.




.
02-06-2011 07:49
Jakob
★★★★★
(9297)
.





Jeg må også hellere lige prøve, om jeg kan slippe godt afsted med at prale med, at jeg har bestilt en ny brændeovn:





http://www.billigvvs.dk/Braendeovne-Asgaard--Asgaard-3-Braendeovn-Sort-203896.html
Citater:
------------------------
Asgård 3 Brændeovn
---
3.323,00 DKK
---
Godkendelser:

Svanemærket

Sintef

Swedcert

CE og EN13240
------------------------




Når der i denne forbindelse er noget at prale med, så må det nok mest være fordi den erstatter olie og er godkendt og udnytter brændet bedre end den gamle "strålebombe", som jeg har i forvejen.

Jeg ved desværre ikke engang, hvor meget bedre den udnytter brændet, for det er ikke lykkedes mig at finde en liste med de forskellige brændeovnes virkningsgrader.
Måske andre kan hjælpe med det..?

Min brændeovn bliver monteret med ekstra langt røgrør, så den afgiver mere varme til boligen, når der er skruet meget op for trækket.




.
04-06-2011 22:36
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Fin ovn til Jakob og tillykke med den!
05-06-2011 10:56
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Ja...det er en skøn brændeovn, men hvorfor skal termostaten være så stor ? (dobbeltdøren)
05-06-2011 20:48
Jakob
★★★★★
(9297)
.



GLAR skrev:
Ja...det er en skøn brændeovn, men hvorfor skal termostaten være så stor ? (dobbeltdøren)


Der er kun enkeltdør. De to små blanke dimser, som du kan se øverst og nederst midt på lågen, er til regulering af primært og sekundært træk. Den nederste regulering sidder ud for en lille askeskuffe under bundristen.



.
06-06-2011 21:55
Jakob
★★★★★
(9297)
.




Jeg glemte at forklare om termostaten. Den er manuel håndbetjent og kan foregå ved, at man skruer ned for trækket, når træet er afgasset. Gør man det før, så forurener og soder brændeovnen mere, og man får ikke den maksimale energi ud af træet.
Derfor vil den primære termostatregulering foregå ved at begrænse det antal gange, som jeg fylder træ ind i brændkammeret.




.
10-06-2011 20:32
Jakob
★★★★★
(9297)
.




Jakob skrev:
jeg har ikke engang fået nummerplade på den endnu.



Men efter regeringen i 10 år har effektiviseret den offentlige sektor, så er det nu i dag efter at have brugt ca. 15% af garantiperioden på at vente lykkedes mig at få en nummerplade fra SKAT via Post Danmark.

Jeg skal bare lige bore et par huller og vælge nogle bolte til pladen, og så vil jeg nok "svæve" en testtur ud i landskabet og se pinsesolen danse, mens jeg blærer mig med den hotte teknologi.





.
11-06-2011 11:53
Jakob
★★★★★
(9297)
.





I dag kan jeg prale med, at jeg i aftes havde en skøn testkøretur på 10 kilometer på min nyindregistrerede EL-knallert.

Og jeg kan prale med al den motion jeg fik, da den derefter døde, og jeg måtte trække resten af vejen hjem.

Sådan noget kinesisk bras, og der er ikke engang en reservetank..!

Nu ved jeg jo godt, at skeptikerne griner, og jeg kan heller ikke lade være med selv at grine med.


Men jeg giver ikke op. Idéen er ganske enkelt for god og EL-køreglæden alt for stor til at give op på grund af lidt begyndervanskeligheder.
Jeg må dog indrømme, at når jeg går og trækker med en død smart EL-scooter, så kan jeg godt komme til at tænke på, at en EL-cykels pedaler måske alligevel ikke kun er forfærdeligt grimme og irriterende.





.
11-06-2011 19:26
Dompap
☆☆☆☆☆
(35)
Det var da en dårlig oplevelse. :-(

Jeg var ellers lige ved at blive inspireret til at købe en el-scooter til mine købmandsbesøg - men din erfaring trækker da ganske bravt ned på mine ønsker.

Men du nævner også en el-cykel.
Sådan een har jeg fået demonstreret (faktisk 3 i forskelllige prisklasser) - og den klart bedste kostede (glup) - 18.000 kr. :-(

Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor min mors handicap-scooter nemt kan trille 30-40 km på en opladning?

Kan dit batteri være for dårligt?
Eller har det noget at gøre med hastigheden?


Venlig hilsen
Dompap
11-06-2011 20:26
Jakob
★★★★★
(9297)
.





Dompap skrev:
en el-cykel.
Sådan een har jeg fået demonstreret (faktisk 3 i forskelllige prisklasser) - og den klart bedste kostede (glup) - 18.000 kr. :-(



Har du prøver denne:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1056&n=10
Citat:
----------------------------
El-cykel som reducere modstanden med hjælp af en elmotor
* 3 indvendige Shimano Nexus gear
* Alu-stel
* Hjul: 700C dobbeltbundede aluminium
* Rustfrie eger og refleksdæk
* Aftagelig batteri for nem og hurtig opladning
* Batteri: 10amp Lithium ca. 30-40 km pr. opladning
----------------------------

Kr 4.995,00





Den er noget billigere, men så er der måske også nogle flere ulemper..?

Hvad var det, der gjorde den til 18.000 kr så klart bedre end de andre..?




Dompap skrev:
Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor min mors handicap-scooter nemt kan trille 30-40 km på en opladning?

Kan dit batteri være for dårligt?
Eller har det noget at gøre med hastigheden?



Ja, den lave hastighed på en handicap-scooter sparer en del energi på vindmodstanden i forhold til en knallert.
Batteriet er nok også større.

Men jeg tror bestemt også, at der er en fejl på mit batteri.
Når jeg har ladet det op, så skal ladeværkets kontrollampe lyse grønt. Men det vil den ikke efter testturen, selvom jeg har ladet i 20 timer, så der må nok være sket noget.

Hvis det er normalt, at Litiumbatteriet bliver fladt på et splitsekund, så vil jeg nok overveje at supplere med et blybatteri, som der sikkert også er i handicap-scooteren. Det er tungere, men det dør langsommere, så man kan få et varsel en tid før man bliver tvunget til at trække.
Jeg ved så ikke, om blybatterier er et betydeligt miljøproblem i forhold til Litium.

Men problemer må være til for at blive løst..?





.
15-06-2011 14:08
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jakob skrev:
Som alternativ til min gamle 2-takts benzinsluger har jeg nu omsider taget mig sammen og bestilt en EL-Scooter .


Hvordan ser 'cradle to cradle' regnskabet ud for modellen når du nu ikke mere ønsker at bruge den mere!
15-06-2011 18:30
Jakob
★★★★★
(9297)
.




delphi skrev:
Hvordan ser 'cradle to cradle' regnskabet ud for modellen når du nu ikke mere ønsker at bruge den mere!


Det ved jeg faktisk ikke, men jeg vil mene, at det ser langt bedre ud end for en almindelig knallert, fordi der er færre dele, og de fleste burde være næsten uopslidelige.

Tanken om skrotning ligger også så langt ude i fremtiden, at jeg har svært ved at tænke så langt.

Jeg har nemlig fået et nyt batteri til erstatning for det defekte, og derefter kørte jeg en rå testtur på 25 kilometer for fuld udblæsning uden nogensomhelst problemer.





Men du, som er på hat med regeringen, kan du ikke sørge for, at det bliver lovligt at spænde en anhænger efter en knallert ligesom efter en cykel..?
En cykelrytter kan køre ca. 50 km/t med en cykelanhænger, så jeg synes, at det virker dybt urimeligt, at jeg ikke må køre knapt 30 km/t med en anhænger efter en knallert.
Det vil kunne spare en del kørsel med bil, hvis man må have en anhænger efter knallerten på indkøb.



.
15-06-2011 22:03
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Jakob

NU er jeg lidt skuffet over mine venner i blå stue som jeg er på hat med.

Men jeg kan godt se du er havnet lige ned i en meget uretfærdig verden! JA! Det er en hård verden når du ikke må kører med de hænger på din Kina-ting..

Er der ellers noget du mener jeg kan gøre for dig. Måske bedre vejr. Eller bedre julegaver.
16-06-2011 20:01
Dompap
☆☆☆☆☆
(35)
@ Jakob.
Du spurgte:
"Hvad var det, der gjorde den til 18.000 kr så klart bedre end de andre..?"

Komforten var det, jeg lige kunne bemærke:
Det var meget lig denne - og samme firma:
http://www.promovec.dk/elcykler/element-(herresort).aspx

Men - efter jeg har Googlet lidt - så er der da et spring fra ca. 13.000 til 18.000?

Måske den lokale Hr. Cykelhandler er lidt overmodig?

@ Delphi.

Nu aner jeg jo ikke, hvilket parti du stemmer på - om det er blåt eller rødt - (jeg har ikke fulgt så godt med herinde).

Jeg selv synes, at det er godt (nej skidt!) rodsammen efterhånden.


Efter jeg nu har haft stemmeret i rigtig mange år - så er jeg 110% usikker på, hvem jeg vil give min stemme til næste valg.

Jeg mangler en stemmemulighed:
Jeg vil gerne have lov til at stemme ministre UD!

Hvorfor dælen kan man kun stemme partier/ministre ind - men ikke ud?

Jeg er godt klar over, at der ville blive lidt tomt på stolene - men så kunne det da være - at andre måske fik en chance?
OK - jeg ved godt, at de fleste (der ved noget om tingene) hellere vil trække i trådene bagved -

Men det kunne være lidt interessant om der kom en helt ny vinkel på det, tror jeg.

Dengang Jacob Haugaard stillede op til valg - med medvind til alle cyklister - bla. - dér kom han jo faktisk IND i folketinget.

Anede man dengang en politikerlede?

Kan man ane det igen i år?

Jeg tror det.

Men som min kære nabo siger:
"Først NU forstår jeg ingenting".


Venlig hilsen
Dompap

PS. Det ER med vilje, at jeg valgte dette nick.
16-06-2011 21:29
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Dompap

NU sidder jeg i bestyrelsen for de konservative i Mariager Fjord og pæren falder som bekendt ikke langt fra hesten, så gæt selv hvad jeg stemmer!

Jeg syntes derimod modsat dig at politikerne skulle have nogle bedre vælgere og nogle som ønskede end bedre velfærd og en større grad af råderum i deres økonomi.

Jeg er af den opfattelse af SID'erne (3f) skulle have en langt bedre mulighed for at trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet end den nuværende efterløn tilbyder, og herunder bedre lønninger og et bedre råderum i deres økonomi.

Jeg husker du for tid tilbage brokkede dig over at du skulle betale meget i afgift på din netop nyerhvervede bil på gule plader fordi du havde bosted langt fra alfavej. Jeg stiller mig i den grad spørgende over for hvorfor du ønsker at betale for 2 biler og det eneste du beder om er en reduktion af din årlige udgift er et par 1000 kr.

Strømninger i samfundet skulle i langt højere grad animere den enkelte til at varetage egne interesser på en social tilrettelagt måde og herunder i et fællesskab til gavn for den enkelte og helheden. I stedet for efter bedste dumsmarte vælgermanerer, sætte sig ned og råbe på alt mellem himmel og jord, som koster kassen (skatter/afgifter) til skade for den samlede økonomi så din gulpladebil kommer til at koste kassen. Så du i øvrigt kræver flere og flere tåbelige udgifter eller omfordeling af ydelser....

Skruen uden ende....
16-06-2011 23:09
Jakob
★★★★★
(9297)
.




Dompap skrev:
Du spurgte:
"Hvad var det, der gjorde den til 18.000 kr så klart bedre end de andre..?"

Komforten var det, jeg lige kunne bemærke:
Det var meget lig denne - og samme firma:
http://www.promovec.dk/elcykler/element-(herresort).aspx

Men - efter jeg har Googlet lidt - så er der da et spring fra ca. 13.000 til 18.000?

Måske den lokale Hr. Cykelhandler er lidt overmodig?



Ja, jeg synes nok også, at det er for meget at betale mere end 12.000 kr for at få en fjeder i forgaflen.
Det kan også godt gå ud over komforten, hvis cyklen bliver så dyr, at man skal have et pengeskab på slæb til at parkere den i på stationen.

Sædet ser ikke engang så komfortabelt ud som på Haralds model..?






delphi skrev:
NU sidder jeg i bestyrelsen for de konservative i Mariager Fjord og pæren falder som bekendt ikke langt fra hesten, så gæt selv hvad jeg stemmer!


Det er nemt nok at gætte, du stemmer selvfølgelig på Venstre.

http://www.klimadebat.dk/forum/eu-valg-d32-e964.php#post_12738
delphi skrev:
Jeg stemte på en af venstres kandidater


Men jeg har nok lidt svært ved at få øje på, at det i klimasammenhæng kan være noget at prale med.




.
16-06-2011 23:43
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Minimøller i modvind


http://fpn.dk/bolig/article2463689.ece

Endnu en gang nogle mennesker med skuffede forventninger.
17-06-2011 00:35
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg stemte på en af venstres kandidater


Man kan vel ikke stemme på det samme parti i et helt liv. Det var 2 år siden indlægget med venstrestemmen..

Og jo det er noget at prale med
RE: EL-Knallert07-01-2015 17:52
KnudHyldahl
☆☆☆☆☆
(1)
Hvordan er det gået med denne Harald Nybort EL-Knallert ?
Ellers tjek denne.:
http://xn--blbr-roah.nu/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=170&GroupID=10&SubGroupID=0&search=&pageindex=1&menu=3&submenu=0&lang=da
04-06-2021 12:29
Jakob
★★★★★
(9297)
­



KnudHyldahl skrev:
Hvordan er det gået med denne Harald Nybort EL-Knallert ?
Ellers tjek denne.:
http://xn--blbr-roah.nu/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=170&GroupID=10&SubGroupID=0&search=&pageindex=1&menu=3&submenu=0&lang=da


Den ser fin ud, og linket virker endda endnu.
Har du evt. et link til et nyt batteri, så vi kan se prisen på det.?



­
04-06-2021 12:41
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Jeg nyder stadig at køre en tur på min EL-scooter.
Men jeg må alligevel af flere grunde indrømme, at jeg er blevet meget træt af den, og den nu synger på sidste vers.

Jeg kører så lidt på den, at når forsikringen er betalt, så ender jeg med en helt uhyrlig pris pr. kørt kilometer.

Og så er der batteriet, som mister kapacitet med tiden, så rækkevidden bliver mindre og mindre.
Og det er nærmest umuligt at beregne rækkevidden. Hvis der er modvind, så bliver den betydeligt kortere, og det ender alt for ofte med, at jeg må trække det sidste stykke hjem.
Og reservedele, herunder et nyt batteri, kan slet ikke skaffes mere.
Man skal virkelig vogte sig for at købe maskiner fra Kina, netop især fordi de meget sjældent tager ordentligt ansvar for en pålidelig reservedelsforsyning.
Busetto lyder måske som et levedygtigt og anerkendt fabrikat. Men det er blot en etikette, som Harald Nyborg selv sætter på en vare, når de har lyst til det.


Jeg kan selvfølgelig vælge at gøre mig selv til grin og ombygge den til en hybridscooter:
I BOUGHT the CHEAPEST ELECTRIC dirt bike on Amazon
https://youtu.be/qqsdSJXuwp4?t=1068

Nej, det er en dårlig vits. Og selvom jeg kan renovere batteriet, så bliver resultatet alt for nemt, at jeg kommer til at sende gode penge efter dårlige penge.

Jeg piller i stedet nummerpladen af, og derefter er den billigt til salg.



Hvis jeg skal prale med noget i denne forbindelse, så må det nok blive mit bedste råd til dem, der ønsker sig en EL-scooter:

Køb hellere en EL-cykel og vælg et fabrikat, som har en pålidelig langsigtet reservedelsforsyning.

En god og langsigtet reservedelsforsyning kan ofte forlænge produktets levetid med flere årtier til gavn for klima, miljø, råstofbevarelse og økonomien på bundlinjen.





­




Deltag aktivt i debatten Hvem har noget at prale med..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik