Husk mig
▼ Indhold

Jordvarme


Jordvarme03-10-2016 09:40
Axel Knudsen
☆☆☆☆☆
(2)
Generelt er der rigtig stor fokus på vores klima i disse år, hvilket kun er godt. Selvfølgelig er det bedst når vi løfter i flok, men der er jo selvfølgelig også en masse ting man selv kan gøre.

Jeg går selv og holder meget øje med hvor meget CO2-udslip jeg udleder, fra eksempelvis mit hus, når jeg varmer det op. Derfor går jeg meget med den overvejelse at få installeret jordvarme i mit hus, da jeg har fundet ud af at pladsen er tilstrækkelig.

Selvom det virker som en dyr investering, har jeg læst mig frem til at det kan betale sig selv ind over en acceptabel årrække. Selvom jeg mener at have ok styr på det hele omkring jordvarme, da jeg har læst meget om det på nettet, eksempelvis på [link fjernet].

Jeg kunne dog godt tænke mig at få nogle indspark fra folk som har fået installeret jordvarme i deres hus. Er det noget som fungerer ubeklageligt? Hvor meget arbejde er der med det mm.
Redigeret af branner d. 03-10-2016 19:41
03-10-2016 12:51
no100
★☆☆☆☆
(102)
Hej Axel Knudsen

Du er ved at se på fremtidens varmeanlæg, det er i dag så godt udviklet at alle huse der er frit ligene og har et jordareal på 100 m2 have kan have jordvarme.

Hvis du vil have hjælp og råd om jordvarme skal du ind på heatpump.dk

Med hensyn til CO2 ville det hjælpe hvis politikerne tog sig sammen og lovgav til fordel for jordvarme i stedet for fjernvarme som er medvirkende til global opvarmning.

no100.
03-10-2016 13:03
Axel Knudsen
☆☆☆☆☆
(2)
Hej no100.

Mange tak for dit input.
Jeg vil da lige tage et kig på heatpump.dk, mange tak for det gode tip.
05-10-2016 00:35
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Axel Knudsen skrev:
Derfor går jeg meget med den overvejelse at få installeret jordvarme i mit hus, da jeg har fundet ud af at pladsen er tilstrækkelig.


Der er også mulighed for at bore i dybden til kollektoren, og så er der ikke behov for at opgrave et særlig stort areal.
Hvor god den metode er, tør jeg ikke sige.



­
­




Deltag aktivt i debatten Jordvarme:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvilke fordele er der ved jordvarme?205-10-2018 11:31
Lodret Jordvarme823-02-2017 13:56
Artikler
Jordvarme
NyhederDato
Kirke halverer varmeforbrug med jordvarme16-07-2008 15:10
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik