Husk mig
▼ Indhold

"Kampen om klimaet" på TV 2 News


"Kampen om klimaet" på TV 2 News19-09-2009 14:13
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
TV 2 NEWS
Fredag, 11. september 2009 kl. 14:45 / klima, tv 2 news
Kampen Om Klimaet denne weekend

Det er blevet kaldt den største planlagte omvæltning af verdensøkonomien. Overgangen fra fossile, forurenende brændstoffer til vedvarende - og ren - energi.

Denne omvæltning er temaet i denne uges udgave af TV 2 NEWS' nye magasin 'Kampen Om Klimaet'.

Eksemplerne på, hvordan udskiftningen fra forurenende energikilder til grønnere energi skal ske, er mange. Virksomheder verden over har allerede lagt hovedet på blokken og er begyndt at satse grønt.

Amerikanerne har et udtryk, der lyder: "green is green". Grønne investeringer i dag er lig med grønne dollarsedler i fremtiden. Det handler med andre ord om, at de økonomiske muligheder inden for energivenlig teknologi skal drive den fremtidige verdensøkonomi frem. Som den danske statsminister, Lars Løkke Rasmussen, udtrykte det til mere end 1000 erhvervsledere, der var samlet i Bella Center i tirsdags:

- At blive enige er ikke let, men hvis det sker, kan vi se frem til vækst og forandring. De lande og virksomheder, der kan skabe udviklingen, vil have førertrøjen i fremtiden.

Men hvor står vi med den planlagte energirevolution - og hvad mangler vi? Det er omdrejningspunktet, når 'Kampen om klimaet' blænder op for anden omgang af det ugentlige magasin. Ingeniørens redaktionschef Rolf Ask Clausen og Klimadirektør hos Mandag Morgen, Per Meilstrup, er gæster i studiet hos Kirsten Palmer.

Se Kampen Om Klimaet på TV 2 NEWS:
Fredag klokken 17.30 og 20.30
Lørdag klokken 08.30, 12.30 og 20.30
Søndag klokken 11.30, 15.30 og 22.30


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
22-11-2009 23:39
HotorCold
☆☆☆☆☆
(17)
Fredag d. 27/11 er det skeptikerne der får TV-tid i programmet.
Nogen der ved hvem der skal repræsentere skeptikerne?
23-11-2009 00:30
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@HotorCold

Jeg ved det desværre ikke, men gad vide om vil anvende udtryk som: Når verden bliver forbavset over at det alligevel ikke bliver varmere... I tv2 news høre vi nemlig ofte udtryk som: NÅR det bliver varmere så...
Alle samtaler, alle analyser, alt der kan, tager udgangspunkt i opvarmning pga CO2

Der går ikke en eneste dag hvor den slag vending ikke bliver brugt og så kører de samme klip jo ofte 5-20 gange i døgnet. Tv2 NEWS er REN hjernevask.

-glæder mig til på fredag. Det bliver spændene
Redigeret d. 23-11-2009 00:32
23-11-2009 09:40
HotorCold
☆☆☆☆☆
(17)
Nu vi snakker tv2 news, så kører der lige nu i bunden af skærmen beskeden:


"Isen på antaktis tør hurtigere end hidtil antaget"
(http://news.tv2.dk/article.php/id-26613798.html?ss)


De henviser til en offentliggørrelse hos Nature Geoscience. Jeg kan dog ikke lige finde artiklen, nogen der kan hjælpe? http://www.nature.com/ngeo/index.html

Jeg blev meget overasket over denne nyhed, da jeg var under den opfattelse at smeltningen af isen på antaktis var på et all time low.

http://www.worldclimatereport.com/index.php/2009/10/06/antarctic-ice-melt-at-lowest-levels-in-satellite-era/
23-11-2009 11:31
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Hotor
De henviser til en artikel Nature Geoscience som jeg heller ikke har set, men samtidig skriver de jo også at meget is er smeltet siden 2006. De koger altså på de varme år 2007 og især 2008 og skøjter liiige henover alt hvad der er sket siden. Afkoget serverer du frejdigt som en dugfrisk nyhed, ganske som du anfører i bunden af skærmen.

Jeg ser rigtig meget på den kanal og har vænnet mig til at bide den slags i mig uden videre refleksion. (Ellers får jeg jo for meget adrenalin i blodet
) Men netop nu da de famøse CRU-mails er lækket tager det lidt ekstra hårdt på mig at se og høre på deres gamle, slidte og forvrøvlede budskaber. Braking news ? Naaaarj – ikke helt.
23-11-2009 13:07
Kosmos
★★★★★
(5371)
Men netop nu da de famøse CRU-mails er lækket tager det lidt ekstra hårdt på mig at se og høre på deres gamle, slidte og forvrøvlede budskaber

- 'nyheden' blev også kort 'dækket' i radioavisen kl. 9 d.d.; min tanke var, at der blot var tale om røgslør over den p.t. mest sensationelle 'klima-kioskbasker'(?) Gæt selv hvilken!
23-11-2009 15:11
bennohansenProfilbillede☆☆☆☆☆
(41)
Nature Geoscience / Accelerated Antarctic ice loss from satellite gravity measurements

In agreement with an independent earlier assessment4, we estimate a total loss of 190plusminus77 Gt yr-1, with 132plusminus26 Gt yr-1 coming from West Antarctica. However, in contrast with previous GRACE estimates, our data suggest that East Antarctica is losing mass, mostly in coastal regions, at a rate of -57plusminus52 Gt yr-1, apparently caused by increased ice loss since the year 2006.


Nature... hjernevasket af Gore, helt sikkert!!1
27-11-2009 18:02
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Lynhurtigt referat ubeskåret. (Sikken en gang lort TV2 NEWS)



I dag kl 17 tv2 news om skeptikerne. Hvem er de?

Først lige en snak om obama og så lige om kina. Og så lige connie hedegård. Jo da. Den "nyhed" hørte vi da også kun lige for små 10 min siden. Høje tid at få den på ieg. og så lige barometeret.
SÅ komer iv til skeptikerne ogen. Propogange ingen bevis og alle

Hvad karakteriserer dem? Der er videnskabsmænd der stiller spørgsm til videnskanegn gennem 20 åt . resten mudrer billedet om klimaændringer. 97 % af dem der driver forskn tror på AGW. Nusier de blot at det ikke bliver så slemt. Så kommer vi til Svensmark

SV m får en sætning, som vist var så løsrefvet fra alt at ingen forstod noget. Hans konklusioner trækker en anden vej den alle de andre. Hans arbejde indgår som en brik i spillet og han ville gerne høres noget mere.

Nord irsk kritiker får et par sætninger som ingen vist forstod

Så en alamist der siger at de burde skræmme noget mere

Ipcc forsvares indgående.

SÅ kom vi til e mails. Og et indlæg fra England.

Pinligt siger de i studiet. Indrømmer at nogen er skyldige og nogle forskere er gået langt over stregen. En 3-4 e-mails er dog bare ikke nok til at det betyder noget.

Dansk forlkparti: PK om at kulde er værre end varme

Den danske skepsis. Overrasker "studiet" at så mange er skeptiske over at det skulle være mennesket der har HELE skylden for opvarmningen.

Så krediseres dekningen i danske medier. Bjørn Lom har sagt ALT for meget, så vi tror ueningheden er langt større end den er . Øhhhh tallene forbavsede eller lige ØHHHH

Hvis man skal høre begge sider skal man tænke på at kun 3 % repressentet skep.

SHAM ids fra klima magasin

Der kan findes meget modstand på internetet. Meget menneskeligt

2007 anderkender politiker videnskaben. Ahh de er ikke så vilde med modstanden. I usa er skep steget kraftigt, uha uha'

Ingen på vej til kbh giver udtryk for noget. Har lederne befolkningen bag sig tanken er ikke godt. Olie landene bag.

Tvivlen er der af og til for alle. Men passer det ikke er der slet slet ikke sket nogen skade.

GAMLE SKEP Anders fog: omvendes. Og slut.
27-11-2009 18:11
HotorCold
☆☆☆☆☆
(17)
Ja det var ikke helt hvad man havde håbet på...
Ingen real debat. Der blevet ikke gået i dybden med noget. Alt blev behandlet overfladisk og hurtigt. Kunne de havde overvejet rent faktisk at invitere en klima skeptiker ind i studiet?? Istedet for en række små youtube klip med efterfølgende korte kommentare.

Eller dække nogle af de data som ligger op til skeptisme? (ingen varming i 10 år, ingen havstigninger 4 år osv.)
Redigeret d. 27-11-2009 18:16
29-11-2009 13:57
Morten Riber
★★★★★
(2298)
I programmet Presselogen på TV2 NEWS diskuteres nu kraftigt og kritisk hvordan TV2 NEWS ellers dækker skeptikeres synspunkter. Jørgen Mikkelsen og Ole Birk Olesen ser gerne en langt bedre dækning. Ole snakker også om de hackede pc og indholdet af mails. Mikkel Hertz fra Politikken forsvarer deres fesne notits i Politikken med en masse udenomssnak.


...tror den danske journalist trods alt efterhånden vågne op til dåd.


Lidt træls, at... for programmet til gerne være lidt med på noderne og dække klimadebatten lidt mere bredet... JA SÅ TAGER DE FAT I BJØRN LOMBORG

Redigeret d. 29-11-2009 13:58
30-11-2009 14:22
HotorCold
☆☆☆☆☆
(17)
TV2 news har idag haft Lars Seier Christensen (Saxo bank) inde i studiet til et interview omkring Václav Klaus's (Tjekkiets præsident) nye bog som stiller sig kritisk overfor klimadebatten, med fokus på de økonomiske konsekvenser af en klimaaftale til COP15.

http://www.business.dk/finans/saxo-stifter-til-kamp-mod-klima-hysteri

Jeg poster et link så snart interviewet kommer op på TV2 Video.
04-12-2009 16:08
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Lige nu sender Tv2 NEWS en helt time om klimaetdebatten og hysteriet. Morten Messersmidt (DF) formand for folketinget og Dan Jørgensen (Soc.dem) er i studiet netop nu. (Det genudsendes sikkert hele natten). Først indslag med Thor Pedersen(V) formand for folketinget.
Redigeret d. 04-12-2009 16:11
07-01-2010 09:46
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Blot tavshed.

Ikke et ord om global opvarmning.

Ikke et ord om CO2.

Ikke et ord om metan fra køernes prutter.

Ikke et ord om smeltende isbjerge.

Ikke et ord om klima.

...jo, de stakkels klimaaktivister, som fuppede sig til adgang til dronningens taffel, har nu været tilbageholdt i tyve dage, slippes fri efter tyve dage.


Nu har de kølet af i arresten i tyve dag. Nu kan de køle endnu mere af i snelandskabet.
(Min kommentar.)

Ellers blot tavshed.
07-01-2010 10:27
Kosmos
★★★★★
(5371)
Ikke et ord om global opvarmning.

Ikke et ord om CO2

- gælder dog ikke DR, som i dagens 'P1morgen' (kl. ca. 0830, vistnok) belærte den undrende offentlighed om, at isvinteren skam var et absolut atypisk fænomén, som snart ville være en saga blott, idet det er 'helt sikkert', at temperaturen i århundredets løb vil stige med tre grader!

For at opnå ekstra gennemslagskraft var selveste Jesper Theilgaard i studiet - men han var åbenbart lidt i tvivl(?) Han mente i hvert tilfælde, det var tilstrækkeligt at belyse ændringerne i snemængder i tilfælde af en stigning på én grad!
07-01-2010 20:02
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Her et lille spring over til BBC - interview med Met Office, det er ikke gået så godt med deres forudsigelser. Stort set hver sommer / vinter i de senere år har de spået WARM, men sådan er det ikke gået igen og igen:

http://www.climategate.com/bbc-grills-uk-met-office-john-hirst-over-weather-forecasts-and-salary?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+climategate%2FROux+%28CLIMATEGATE%29&utm_content=Google+Reader
07-01-2010 21:52
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Tak Frank

Ja, mange gode spørgsmål og lige så mange dårlige svar.

Men det er da altdi noget at de er ved at lære om El Nino og La Nina. Meget forstand på El Nino og La Nina har de dog næppe da det skiftet mellem disse, der får skylden for den totale fiasko når det kommer til langsigtede vejrforudsigelser.

@Kosmos
Besynderlig Theilgaard, og så blev han endda slet ikke presset som britteren blev. Gad vide hvad han havde rodet sig ud i hvis han havde mødt samme angreb.

Nå, men jeg kigger videre på TV2 NEWS. Der bliver vi jo pænt skånet for den slags konflikter.
Redigeret d. 07-01-2010 21:52
07-01-2010 23:29
HikerJens
★☆☆☆☆
(73)
BBC - interview med Met Office
link

John Hirst siger at de (Met Office) i 1999 forudsagde aftagende globale temperaturer ("levelling off", ved ikke hvad den korrekte oversættelse er?). Er der nogen der kan dokumentere den påstand ?
Lyder interessant.
07-01-2010 23:54
Kosmos
★★★★★
(5371)
...ved ikke hvad den korrekte oversættelse er?

- det må betyde en 'udfladning' (af temperaturkurven).




Deltag aktivt i debatten "Kampen om klimaet" på TV 2 News:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klima Kampen193621-04-2024 17:51
Fake News122-07-2023 23:11
Mere fake climate news309-01-2023 16:01
Climate Fake News i medierne er normen229-10-2022 09:20
Kampen mod støj kan ikke følge med fremtidens togtrafik026-09-2022 16:46
Artikler
Milepæle i kampen mod klimatruslen
Er Danmark et foregangsland i kampen mod klimatruslen?
NyhederDato
Det nye tv-signal giver 12.000 ton CO219-10-2009 10:45
Tv-meteorologer vil formidle klimaproblemet07-09-2009 06:34
It-forbruget sinker kampen mod global opvarmning18-05-2009 10:52
Kina satser på elbiler i kampen mod CO204-05-2009 10:39
EU stiller energikrav til tv-apparater01-04-2009 06:31
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik