Husk mig
▼ Indhold

Konsekvenser af den globale opvarmning indtil nu


Konsekvenser af den globale opvarmning indtil nu13-03-2017 18:28
LoanShark
☆☆☆☆☆
(9)
Har der været noge konsekvenser af den globale opvarmning indtil nu? Hvis ja, hvilke?
13-03-2017 18:39
Morten Riber
★★★★★
(2298)
LoanShark skrev:
Har der været noge konsekvenser af den globale opvarmning indtil nu? Hvis ja, hvilke?


En masse debat. Gigantiske udgifter til forskning.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
13-03-2017 18:41
Kosmos
★★★★★
(5371)
Er det ikke i bund og grund samme spørgsmål, du stillede for fem dage siden, måske bortset fra, at du denne gang har fået 'opvarmning' med i teksten?


Og du har jo fået et antal svar - forventer du flere/andre svar ved at gentage spørgsmålet?
13-03-2017 18:42
LoanShark
☆☆☆☆☆
(9)
Hahaha, havde jeg helt glemt;)
13-03-2017 18:43
Kosmos
★★★★★
(5371)
Gigantiske udgifter til forskning

- og ikke mindst til s.k. 'grøn omstilling'!
14-03-2017 20:34
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
LoanShark skrev:
Har der været noge konsekvenser af den globale opvarmning indtil nu? Hvis ja, hvilke?


Ja, planterne takst og kristtorn er blevet mere udbredt i Danmark i de sidste 60 år.

Dels kan vi ikke haft en rigtig hungersnød i Danmark siden 1600 tallet.

Hvorfra regner du den globale opvarmning?

Hvis vi siger at den begyndte for 15000 år siden så er det kilometrerer tykke islag som lå over Danmark, smeltet, sammen med permafrosten.

For både 1000 og 3000 år siden var klimaet i Danmark varmere end i dag.
12-12-2017 22:18
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Uanset eventuelle årsager til globale klimaforandringer er det da interessant at undersøge konsekvenserne.

Min yndlings tanke er at opvarmning blandt andet vil medføre at enorme områder i Canada og Sibirien vil blive egnet til dyrkning af andet end rensdyrlav.
13-12-2017 00:36
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Niels Olsen skrev:
Uanset eventuelle årsager til globale klimaforandringer er det da interessant at undersøge konsekvenserne.

Min yndlings tanke er at opvarmning blandt andet vil medføre at enorme områder i Canada og Sibirien vil blive egnet til dyrkning af andet end rensdyrlav.



Ja. Du gentager det hele tiden.

Fortrængning? Mig? Aldrig!






13-12-2017 21:44
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:
Uanset eventuelle årsager til globale klimaforandringer er det da interessant at undersøge konsekvenserne.

Min yndlings tanke er at opvarmning blandt andet vil medføre at enorme områder i Canada og Sibirien vil blive egnet til dyrkning af andet end rensdyrlav.



Ja. Du gentager det hele tiden.

Fortrængning? Mig? Aldrig!





Ak, nogle fortrænger det gode. Nogle ser både den ene og den anden side og må i sidste ende træffe et valg.
14-12-2017 16:16
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Vi er blevet fortalt de sidste 20-30 år at Global opvarmning vil dræbe mennesker

vrøvl - kulde dræber mennesker

Se disse udtalelser fra Keith Willett, NHS England national director for Acute Care, said: "What the public are unaware of is the immediate knock on effect of the cold weather."


https://www.accuweather.com/en/weather-news/heart-attacks-and-strokes-surge-in-days-following-a-cold-snap-nhs-england-warns/70003562
14-12-2017 21:11
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
[quote]Frank123 skrev:
Vi er blevet fortalt de sidste 20-30 år at Global opvarmning vil dræbe mennesker

vrøvl - kulde dræber mennesker

Se disse udtalelser fra Keith Willett, NHS England national director for Acute Care, said: "What the public are unaware of is the immediate knock on effect of the cold weather."


https://www.accuweather.com/en/weather-news/heart-attacks-and-strokes-surge-in-days-following-a-cold-snap-nhs-england-warns/70003562[/quote

Nu kunne nogen måske finde et indlæg om hvor mange der dør af hedeslag, når sommersolen brænder ubarmhjertigt over Athen og den slags steder.
15-12-2017 01:47
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Niels Olsen skrev:
[quote]Frank123 skrev:
Vi er blevet fortalt de sidste 20-30 år at Global opvarmning vil dræbe mennesker

vrøvl - kulde dræber mennesker



Fejl. Det er fattigdom og ensomhed som dræber mennesker.
15-12-2017 14:27
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@kulden-varmen

Ja, du har fuldkommen ret, men det er jo skræmmende at lidt kulde i UK kan afstedkomme så mange dødsfald at det kan ses i statistikkerne.
15-12-2017 14:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
K-v og Frank 123.
Det er samstemmende det I skriver - det er hovedsagelig de fattige og ubemidlede,der ikke kan beskytte sig når der kommer et kuldeindfald.I England er der mange med meget lave indkomster,og de har ikke haft råd til at få.isoleret deres boliger og varmer sig hovedsageligt ved dårlige kaminer og kulovne.
Jeg har kørt meget rundt i England og set deres huse og varmeanlæg,de er af en standard,som man ikke skul tro fandtes i et nu tidligere EU land - bortset fra Rumænien,Bulgarien og Ungarn.
Redigeret d. 15-12-2017 14:44




Deltag aktivt i debatten Konsekvenser af den globale opvarmning indtil nu:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvad er det, der (indtil nu) har sikret at opretholde klodens energibalance?5212-05-2018 18:42
Konsekvenser indtil nu1710-03-2017 16:55
Artikler
Global opvarmning
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik