Husk mig
▼ Indhold

Kunstig fotosyntese


Kunstig fotosyntese25-10-2023 13:32
Euro
★★★☆☆
(445)
Man er efterhånden ved at være ret langt hvad angår kunstig fotosyntese.

Man ved at man kan lave metan som kan brændes, ved at kombinere CO2, vand og solenenergi.

Om det så er en fordel som metan eller om det skal laves om til methanol, det kan jeg ikke gennemskue. Men det åbner op for den mulighed, at man kan lave en CO2 tank på en bil, indbygge solceller i malingen, og så tilføre vand løbende. Hvis man så løbende kan rense udluftningen for CO2 der genbruges. Så har man i princippet en bil der kun skal tilføres vand for at køre, fordi den så skaber sit eget brændstof.

Men så kan man vel ligeså godt bare lade batteriet, der snart laves af salt, eller vand


https://www.youtube.com/watch?v=2FvR00amYWQ&ab_channel=CNBC
25-10-2023 14:23
Euro
★★★☆☆
(445)
Jeg faldt faktisk også over en fyr fra Iran, der har lavet en bil der kører på vand, filmen drejede sig nu ikke om ham, men hans bil skulle køre ca. 15km/liter vand lavet om til hydrogen ved elektrolyse under kørsel.
Iraneren var blot ment for at påvise sandsynligheden for et andet rygte, jeg ikke vil undlade at bringe videre, men synes filmen kunne blive taget for bogstaveligt. Men rygtet lyder at Toyota satser ret stærkt på at bygge biler der kører på hydrogen lavet ombord, så billisten blot skal fylde vand på bilen inden den løber tør.
Men det er kun et rygte, og som filmen også noterede sig, så er der store kræfter der har andre interesser.
25-10-2023 14:26
Robert Wagner
★★★★★
(3559)
Euro skrev:
Jeg faldt faktisk også over en fyr fra Iran, der har lavet en bil der kører på vand, filmen drejede sig nu ikke om ham, men hans bil skulle køre ca. 15km/liter vand lavet om til hydrogen ved elektrolyse under kørsel.
Iraneren var blot ment for at påvise sandsynligheden for et andet rygte, jeg ikke vil undlade at bringe videre, men synes filmen kunne blive taget for bogstaveligt. Men rygtet lyder at Toyota satser ret stærkt på at bygge biler der kører på hydrogen lavet ombord, så billisten blot skal fylde vand på bilen inden den løber tør.
Men det er kun et rygte, og som filmen også noterede sig, så er der store kræfter der har andre interesser.


Hvor får bilen energien fra til at lave elektrolyse?


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.




Deltag aktivt i debatten Kunstig fotosyntese:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Forstå forskningen og risici baseret på kunstig intelligens1816-02-2024 15:43
Kunstig regn122-03-2023 14:31
Kunstig kosmisk stråling..?427-03-2008 18:41
NyhederDato
Kunstig fotosyntese lagrer solenergi01-08-2008 11:26
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik