Husk mig
▼ Indhold

Oliepenge



Side 2 af 2<12
25-01-2016 11:33
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Lars Buhrkall skrev:
John Niclasen skrev:
landsforræderi

..... imponerende ......

Ja, jeg kan forestille mig, visse grupper vil kalde det landsforræderi, men det skal jeg ikke vurdere.

Nu valgte du at pille dette ord ud af sammenhængen og ikke nævne de to andre typer forbrydelser: forbrydelse mod menneskeheden samt delvis udslettelse af vores natur.

Er du så enig i, at der kan være tale om disse to slags forbrydelser i den politik, danskerne og mange andre i den vestlige verden får presset ned om ørene i disse årtier, stærkt hjulpet på vej af klima-kulten?
Redigeret d. 25-01-2016 11:36
25-01-2016 11:35
Peter Mogensen
★★★★☆
(1397)
John Niclasen skrev:
forbrydelse mod menneskeheden samt delvis udslettelse af vores natur.


...er det noget du ønsker retsforfølgelse for på sigt?
25-01-2016 22:18
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
John Niclasen skrev:
Aha, d.v.s. din opskrift er, at du sætter nogle punkter op, og dem som ikke er enige og sætter spørgsmålstegn ved disse punkter, dem kan du demonisere og kalde benægtere, forfølge og nedgøre, ja intimidere? Er det korrekt forstået?

Nej, det er ikke korrekt forstået. Jeg svarede på et spørgsmål fra Jørgen Petersen:
Hvad er det lige at benægter-kulturen benægter?
25-01-2016 22:27
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Lars Buhrkall skrev:
John Niclasen skrev:
Aha, d.v.s. din opskrift er, at du sætter nogle punkter op, og dem som ikke er enige og sætter spørgsmålstegn ved disse punkter, dem kan du demonisere og kalde benægtere, forfølge og nedgøre, ja intimidere? Er det korrekt forstået?

Nej, det er ikke korrekt forstået. Jeg svarede på et spørgsmål fra Jørgen Petersen:
Hvad er det lige at benægter-kulturen benægter?

Lars Buhrkall, du skrev tidligere:

Den har jeg selv skrevet. Hvis du ikke rigtigt synes du selv passer ind på min liste, er du velkommen til at komme med detaljer omkring din egen benægterprofil.

Dvs. du har allerede besluttet, at jeg er benægter (måske fordi du er uenig i noget, jeg skriver og mener), og du føler det så i orden at intimidere mig.

Synes du ikke, det vil være på sin plads at bakke lidt ud af de udtalelser? Synes du ikke, det vil være et smart træk at være med til at skabe god debat her på siden, når nu der ikke rigtig er nogen form for moderation her?

(Læs evt. Retningslinjer for brug af debatforummet på Klimadebat.dk.)

Tilføjelse: Hav i mente, at der kommer børn og unge forbi denne side fra tid til anden.
Redigeret d. 25-01-2016 22:29
25-01-2016 22:33
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
John Niclasen skrev:Er du så enig i, at der kan være tale om disse to slags forbrydelser i den politik, danskerne og mange andre i den vestlige verden får presset ned om ørene i disse årtier, stærkt hjulpet på vej af klima-kulten?

Nu er du for dum, men OK: Nej, det er jeg naturligvis ikke enig i. Ingen af de eksempler du nævner er 'forbrydelser' i henhold til gældende lovgivning, og derfor ikke 'forbrydelser'. Bum.
25-01-2016 22:40
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Lars Buhrkall skrev:
John Niclasen skrev:Er du så enig i, at der kan være tale om disse to slags forbrydelser i den politik, danskerne og mange andre i den vestlige verden får presset ned om ørene i disse årtier, stærkt hjulpet på vej af klima-kulten?

Nu er du for dum

Her nedgører du mig.

, men OK: Nej, det er jeg naturligvis ikke enig i. Ingen af de eksempler du nævner er 'forbrydelser' i henhold til gældende lovgivning, og derfor ikke 'forbrydelser'. Bum.

Mener du i ramme alvor ikke, forbrydelse mod menneskeheden er en forbrydelse?

Mener du ikke, delvis udslettelse af vores natur er en forbrydelse?

Tilføjelse: Er det noget, international lov så tager sig af, specielt det første?
Redigeret d. 25-01-2016 22:45
25-01-2016 23:21
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Lars Buhrkall, jeg spurgte dig om noget tidligere i denne tråd, som du måske overså. Derfor gentager jeg:

Har du nogen videnskabelig uddannelse og/eller træning?
25-01-2016 23:31
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
John Niclasen skrev:
Har du nogen videnskabelig uddannelse og/eller træning?

Ja. Og husk:
3) Undgå for så vidt muligt personangreb
10) Ingen krænkelser
25-01-2016 23:55
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Lars Buhrkall skrev:
John Niclasen skrev:
Har du nogen videnskabelig uddannelse og/eller træning?

Ja.

Ok, det er overraskende, at du så kan skrive et indlæg med dette indhold:

Lars Buhrkall skrev:
Klima-forandrings-benægtelse i trin:
1) "Atmosfærens CO2-indhold er ikke stigende, der er tale om målefejl p g a vulkaner på Hawai"
2) "Stigningen i atmosfærens CO2-indhold er naturlig, f. eks. vulkanudbrud"
3) "Selvom CO2-indholdet stiger, er det ikke noget problem. CO2 bidrager ikke - eller kun helt ubetydeligt - til drivhuseffekten. I øvrigt er CO2 godt"
4) "Den globale temperatur er ikke stigende - alle data som viser det er konstruerede. Det er kun satellitdata fra 1998 og frem som dur"
5) "Det er muligt at temperaturen stiger, men det skyldes ikke menneskelig påvirkning. Klimaet har altid ændret sig. 97% konsensus er sparsomt"
6) "Selvom temperaturstigningen skulle skyldes menneskelig påvirkning, er der ikke noget vi kan gøre for at ændre på det"
7) "Selvom vi skulle kunne gøre noget for at ændre vores adfærd, er det billigere at lade være"

Bestem selv hvor du synes du hører til.

Og videre henvendt til mig skrive:

Lars Buhrkall skrev:
Hvis du ikke rigtigt synes du selv passer ind på min liste, er du velkommen til at komme med detaljer omkring din egen benægterprofil.

Når du har videnskabelig uddannelse og/eller træning, ved du så ikke, at det er normalt, at der er mange konkurrende teorier indenfor et hvilket som helst område? Det er helt normalt.

Videnskaben ville jo ingen vegne komme, hvis man rask væk intimiderede andre og kaldte dem for benægtere eller noget andet nedsættende.

Kan du ikke se, det er helt forkert?

Og nu kommer du givet med den alm. påstand, at dette med klimaet er et overhængende problem, at der er konsensus, og at vi må handle nu.

Lad os spare noget tid. Hvis du kigger rundt på andre tråde her, er der rigtig mange eksempler på videnskabelige undersøgelser, der viser, at der ikke er et overhængende problem, at CO2 har mange positive virkninger, og at Jordens atmosfære mangler CO2.

I dette lys, kan du så ikke se, at det er helt forkert, den tilgang du har til emnet? Kan du ikke se, det er en uvidenskabelig tilgang at intimidere andre, ikke bare om dette, men om alt, der har med naturvidenskab at gøre? Det er trosretninger, ideologiske bevægelser, der benytter sig at intimidering af mennesker med andre meninger.
26-01-2016 00:15
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
John Niclasen skrev:der er mange konkurrende teorier indenfor et hvilket som helst område? Det er helt normalt.

Jeg er overbevist om at U = 0.9*R*I, og F = 1.1*m*a. Det er helt normale konkurrerende teorier, og hvis du taler nedsættende om dem, føler jeg mig intimideret og nedgjort.
26-01-2016 00:43
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Lars Buhrkall skrev:
John Niclasen skrev:der er mange konkurrende teorier indenfor et hvilket som helst område? Det er helt normalt.

Jeg er overbevist om at U = 0.9*R*I, og F = 1.1*m*a. Det er helt normale konkurrerende teorier, og hvis du taler nedsættende om dem, føler jeg mig intimideret og nedgjort.

Der er forskel på at kommentere en teori og at intimidere mennesker.

Hvis du er overbevist om, at Ohm's lov, som elektroingeniører kender den, skal have en faktor 0.9 på, eller at Newton's 2. lov skal have en faktor 1.1 på, så er det dit valg.

Sådanne teorier er dog ret nemme at teste i et laboratorium, og du vil ret hurtigt finde, at det ikke holder. Faktisk er det normen i god videnskab, at ophavsmanden til en teori selv gør sig umage med at forsøge at falsificere den, så det bør du gøre i det tænkte eksempel i stedet for måske ivrigt at nedgøre andre, som måtte påpege fejl i din teori.

Men det er videnskabeligt at opstille teori, som du gør i dit indlæg. For man kan på baggrund af de formler danne falsificérbare modeller, man kan teste. Det er sådan, videnskab fungerer.
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Oliepenge:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Tænketanke bruger oliepenge til at finansiere klimabenægtere3315-02-2010 11:50
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik