Husk mig
▼ Indhold

Ustabilitet det næste døgn


Ustabilitet det næste døgn05-01-2009 19:59
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg tilmeldte for en måned siden Klimadebat.dk til Siteuptime.com, så jeg kunne se, hvor galt, det stod til med serverproblemerne.
Statistikken siger, at siden har været utilgængelig ca. 2% af tiden. Det er bare ikke godt nok


Derfor har jeg i dag investeret i et bedre webhotel til Klimadebat.dk. Fra nu af kommer siden til at ligge hos Webhosting.dk, der virker meget kompetente og langt mere professionelle.

I den forbindelse skal domænet "redelegeres", hvilket tager op til 24 timer, afhængig af, hvor i landet du bor (ændringen skal først registreres af din internetudbyders DNS-server).
Her til aften lukker jeg derfor for den gamle side, så der ikke opstår forskelle mellem de to versioner/databaser.

Jeg er sikker på, at det bliver et langt mere stabilt Klimadebat.dk, der kommer på benene fra i morgen!

Ps. Den ekstra udgift dækkes fint af annonceindtægter og støtte, så ingen problemer...
Redigeret d. 05-01-2009 20:14
06-01-2009 10:07
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg er sikker på, at det bliver et langt mere stabilt Klimadebat.dk, der kommer på benene fra i morgen!

- ja, det må vi alle krydse fingre for: Der er i hvert tilfælde forekommet en del 'klumper i strømmen' på det seneste!
07-01-2009 10:57
Kosmos
★★★★★
(5371)
Er valg af 'Mailunderretning' (blevet) 'default indstilling'?: De seneste dage har jeg (mod sædvane) modtaget flere mails om 'svar på indlæg', så da jeg skrev dagens første kommentar, fjernede jeg fluebenet ud for 'Mailunderretning'.
Men jeg (ind)ser nu, at det 'popper op' igen og igen - og altså skal fjernes hver gang! Er det hensigtsmæssigt??
Personligt ville jeg foretrække, at 'Mailunderretning' (om ønsket) skulle tilvælges!
Alternativt kunne valget foretages 'universelt' via 'profilindstillingerne'.
07-01-2009 21:27
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@Kosmos

Ja, som bekendtgjort her er der sket nogle ændringer mht. mailunderretning.

Men hvad siger I andre? Foretrækker I, at man selv aktivt skal markere, at man gerne vil underrettes, eller at markeringen er sat på som standard?

Jeg anser det som et mindre spørgsmål.
Det er vel ikke så svært at fjerne hakket... men hvis det er et irritationsmoment, skal jeg da overveje at ændre det.
07-01-2009 21:48
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@branner

Jeg syntes så afgjort at man aktiv skal tilmelde sig "mailtjenesten" altså man modtager ikke nogen mail med mindre man har gjort noget aktivt!
08-01-2009 22:52
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har nu gjort det sådan, at feltet under "Hurtigt svar" kun er krydset af, hvis man i forvejen har tilmeldt sig mailunderretning i tråden.
Dvs. første gang man svarer (via Hurtigt svar), skal man huske at sætte et hak, hvis man gerne vil underrettes.

Har I i øvrigt bemærket det engelske flag, jeg netop har tilføjet i øverste højre hjørne? Jeg synes efterhånden, at Google Translator er blevet så god, at den skal komme vores engelsksprogede besøgende til gode.
Alene i dag er der kommet 357 af Franks venner fra "Watts up with that" forbi, pga. et blogindlæg med link til Klimadebat.dk på forsiden. Det må være rart for dem at se, hvad der foregår herinde.
08-01-2009 23:11
Kosmos
★★★★★
(5371)
Har I i øvrigt bemærket det engelske flag, jeg netop har tilføjet i øverste højre hjørne?

- interessant! Jeg har netop læst oversættelsen af mit indlæg '07-01-2009 10:57'!!

Det synes fra nu af at fordre ekstra sproglig omhu at bidrage til dette forum!
08-01-2009 23:17
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Branner

Jeg har nu gjort det sådan, at feltet under "Hurtigt svar" kun er krydset af, hvis man i forvejen har tilmeldt sig mailunderretning i tråden.


En meget fin løsning.

Den nye server eller webhotel er markant bedre og hurtigere end det gamle.
09-01-2009 15:44
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Helt enig med Delphi
Den nye server eller webhotel er markant bedre og hurtigere end det gamle


Super initiv
09-01-2009 21:30
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Branner

Forlag: De links som er langt ind i indlæg de fremstår ikke særlig tydelig. Før (>2 mdr) der var Hyperlinks fremhævet med en (kraftigere) blå skrifttype som jeg syntes var bedre så man umiddelbart kunne se hvor de forefindes i teksten.
Redigeret d. 09-01-2009 21:37
09-01-2009 22:15
Kosmos
★★★★★
(5371)
De links som er langt ind i indlæg de fremstår ikke særlig tydelig

- nej, og det er endda mildt sagt: De falder i praksis i ét med den øvrige tekst!
09-01-2009 22:24
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@delphi og Kosmos:
Det lyder meget, meget mærkeligt.
Her er de da stadig mørkeblå, som de altid har været! Hvilken browser bruger I? Og kan I sende mig et skærmprint? (evt. på klimadebat@klimadebat.dk).
Jeg har tjekket med både IE (7.0) og Firefox (3.0.5).
Man kunne rigtignok overveje om den blå farve er for mørk, men at der skulle være sket en ændring for et par måneder siden... det forstår jeg ikke!
09-01-2009 23:21
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og kan I sende mig et skærmprint?

- netop afsendt!
09-01-2009 23:30
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Tak for jeres mails.
Som jeg forventede, var der ingen forskel fra mit eget skærmbillede. Den farve har links her på siden nu altid haft...
Jeg har tilføjet en understregning på samtlige links i indlæg nu. Håber det hjælper...
10-01-2009 16:26
Jakob
★★★★★
(9290)
.



branner skrev:
Jeg har nu gjort det sådan, at feltet under "Hurtigt svar" kun er krydset af, hvis man i forvejen har tilmeldt sig mailunderretning i tråden.
Dvs. første gang man svarer (via Hurtigt svar), skal man huske at sætte et hak, hvis man gerne vil underrettes.





Nu havde du ellers lige gjort den mailunderretning perfekt, så man kunne stole på den, selvom man er et glemmehoved, der ikke altid husker at få krydset af.

Hvis det ikke er konsekvent, at maskinen husker det for os, så kan det jo næsten være ligemeget, synes jeg.

Er det en stor historie at lave en mulighed i profilen, så den enkelte bruger selv kan vælge, om det skal være konsekvent det ene eller det andet..?

Det kunne evt. være en mulighed for at tilfredsstille dem, der er bange for at få en mail..?




.
Redigeret d. 10-01-2009 16:28
10-01-2009 17:56
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@Jakob

Ja, det er svært at gøre alle tilfredse...
For lige at forstå dig ret: Du ønsker et afkrydsningsfelt under "Rediger profil", der hedder "Sæt altid mailunderretning til som standard i emner, jeg deltager i"?
Det burde jeg nok kunne lave, men du må lige have lidt tålmodighed.

Ps. Er der nogen forklaring på, at du er begyndt at indsætte fire tomme linjer i toppen og bunden af alle dine indlæg?
10-01-2009 18:29
Jakob
★★★★★
(9290)
.



@branner



For lige at forstå dig ret: Du ønsker et afkrydsningsfelt under "Rediger profil", der hedder "Sæt altid mailunderretning til som standard i emner, jeg deltager i"?


Ja, det kunne da nok være en god måde at gøre det på, så folk ikke risikerer at få en uønsket mail om, at andre har svaret.
Men jeg forstår nok ikke, at det er så stort et problem, hvis man får en mail for meget.
Så vidt jeg ved er det muligt at slette mails i de fleste mailprogrammer.



Er der nogen forklaring på, at du er begyndt at indsætte fire tomme linjer i toppen og bunden af alle dine indlæg?


Det har jeg vist gjort ligeså længe, som jeg har været i forum.


Det er bare for at skabe lidt mere luft omkring teksten, så hvert indlæg måske bliver lidt mere overskueligt og mindre gnidret.


.
Redigeret d. 10-01-2009 18:30
17-01-2009 19:41
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@Jakob (og andre interesserede):

Jeg har nu lavet en mulighed under "Rediger profil", der hedder "Forudindstil altid til mailunderretning".
Sæt denne til "Ja", hvis du gerne vil have, at der altid skal være et hak ved mailunderretning i forvejen.
Redigeret d. 17-01-2009 19:42
17-01-2009 20:55
Jakob
★★★★★
(9290)
 



branner skrev:
Jeg har nu lavet en mulighed under "Rediger profil", der hedder "Forudindstil altid til mailunderretning".
Sæt denne til "Ja", hvis du gerne vil have, at der altid skal være et hak ved mailunderretning i forvejen.


Ja, det er super.!  


Men det påvirker vel ikke tidligere indstillede tråde..?




Der er i det hele taget sket en hel del i forum på det sidste.


Tillykke til alle med et vellykket serverskift.  




Nu fik jeg også prøvet flaget, og det er jo helt vildt.
Men jeg er ikke så sikker på, at min tommeltot vil vende sig opad.
Sådan en robotoversættelse er ikke en særlig sober gengivelse, og jeg synes måske, at den i dette tilfælde kommer lidt for tæt på kilden.  





 
27-01-2009 15:06
Kosmos
★★★★★
(5371)
Har der ikke forekommet lidt 'ustabilitet' i går samt i dag - ved middagstide??
27-01-2009 15:54
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
jo! Der har været lukket igennem længere tid. Måske 3 timer.
27-01-2009 17:04
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
delphi skrev:
jo! Der har været lukket igennem længere tid. Måske 3 timer.


Jeg ved det, og webhotellet er blevet orienteret.

Forhåbentlig var det en engangsforeteelse.




Deltag aktivt i debatten Ustabilitet det næste døgn:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik