Husk mig
▼ Indhold

Venstres nye formand


Venstres nye formand20-11-2023 12:26
Jakob
★★★★★
(9297)
­



https://www.dr.dk/nyheder/politik/i-venstres-svaereste-stund-traeder-den-kyniske-kulissekriger-op-paa-scenen
I Venstres sværeste stund træder den kyniske kulissekriger op på scenen
Han er længe blevet set som Venstres reelle formand. Nu bliver han det også officielt.



26. OKT 2023
Deadline: Er Venstres tid som bærende parti forbi?
https://www.dr.dk/drtv/se/deadline_-er-venstres-tid-som-baerende-parti-forbi_415732
Venstre står i en historisk krise med mildt sagt dalende opbakning blandt vælgerne og siden i mandags også uden formand. I går meldte Troels Lund Poulsen så ud, at han er manden, som kan vende udviklingen som ny formand for Venstre.



Og nu er han så blevet valgt hurtigt og uden modkandidater.



Politisk kommentator Bent Winther fra Berlinske Tidende mener da også, at Troels Lund Poulsen er den rette mand til at trække Venstre ud af landbrugets klør.

Jeg tror derimod, at det er groft vildledende ønsketænkning.


Troels Lund Poulsen er selv landmand med viden om problemerne, og han har været med til mange års landbrugsforlig, som skulle gøre det bedre, men som kun har gjort forureningen endnu værre.

Og:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/helle-thorning-blander-sig-i-v-formandsvalg-og-hiver-gammel-sag-op-af-hatten-men
Helle Thorning-Schmidt mener, at der kan sættes store spørgsmålstegn ved, om Venstres nye formandskandidat Troels Lund Poulsen er en "hæderlig person".


Jeg er desværre enig med Helle Thorning.
Når han spørges i dag, så fejer han det bare af som en forhistorisk bagatel.
Altså ikke ligefrem en reaktion, der heler mistilliden.

Frem for at høre på en dum kommentator, så ville jeg hellere have en kritisk presse til at undersøge den nye formands tidligere rolle bag kulissen.
Hvad har hans standpunkt været gennem årene, når andre ministre skulle arbejde for klima, miljø og sundhed.

Da Esben Lunde Larsen holdt fast i møg beskidt landbrugspolitik var det da på eget initiativ, eller var han forprogrammeret af uhæderlige kulissekrigere.?

Meget af den beskidte mistænkeliggørelse imod regeringen, som kom fra Venstre under corona katastrofen, tilskriver jeg også Troels Lund Poulsen. Og hvis ikke pressen kan rense ham, så bliver mistanken hængende.
Eksemplet med Helle Thorning viser med al uønskelig tydelighed, at den slags tanker falder Troels Lund Poulsen ganske naturligt, og han synes ikke, at det er så forfærdeligt, når han selv gør det. Tyv tror, hver man stjæler. Og jeg finder det utrygt for folkestyret, at vi nu har en Vicestatsminister, som måske kan finde på at søge og bruge private oplysninger, som han ikke har ret til. Hvis danskerne ønsker deres ID, økonomi, militære hemmeligheder, sygejournaler osv. godt beskyttet imod misbrug, så er det næppe Troels Lund Poulsen, de har brug for.

Men nu får han chancen. Den første prøve bliver nok landbruget. Og så får vi se, om han med et snuptag beskærer antal dyreenheder i landbruget med 80% , forbyder pesticider overalt og omstiller alt konventionelt landbrug til økologisk drift, hvor der næsten ikke må gødes. Hvis det sker, så vil jeg gerne give Bent Winther en undskyldning.



­
21-11-2023 13:38
Jakob
★★★★★
(9297)
Link til ny viden om forgiftningen af det danske drikkevand:
https://www.klimadebat.dk/forum/rent-drikkevand-tak--d7-e3491-s40.php#post_93638
Deltag aktivt i debatten Venstres nye formand:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Venstres top hemmelige politik...128-02-2020 10:07
GGGI - har en lille formand201-01-2014 21:17
Venstres miljøpolitik3518-01-2010 01:01
NyhederDato
350 ppm anerkendes som grænseværdi af IPCC-formand09-09-2009 16:10
Ny formand for WWF vil fortsætte klimalinje08-07-2008 16:52
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik