01-06-2009 23:39 | |
delphi![]() (7708) |
2. En udflagning af disse industrier til områder uden CO2-kvoter / CO2-regulering. Det vil den Europæiske sværindustri modsætte sig og det vil givet ikke fører til noget eller det vil blive så udvandet at effekten i bedste fald er neutral omkring omlægning til VE |
02-06-2009 13:02 | |
Boe Carslund-Sørensen★★★★★ (2942) |
2. En udflagning af disse industrier til områder uden CO2-kvoter / CO2-regulering. Jeg ved godt, at det kræver en anden type af politikere. Politikere der tør sætte handling bag ønsket om et CO2-frit EU. |
02-06-2009 23:13 | |
delphi![]() (7708) |
Jo jo. Men man kunne jo hjælpe de stakler ved at pege på de teknologier som enten gør sværindustriens produktioner billigere og måske bedre eller i hvert fald giver det en given industri et bedre image!! |
22-11-2012 16:36 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
. Men der er mange andre mulige alternativer til Femernforbindelsen. Der kan også nemmere end sagtens findes mere klimavenlige alternativer. Det er måske også tænkeligt, at der om få år bliver andre transportformer, som man ikke har taget højde for i den nuværende beregning og konstruktion. Så jeg må glædes over, at der nu er en chance for, at den slet ikke bliver til noget. . Tilknyttet billede: ![]() |
10-01-2016 11:23 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
16. dec 2015 kl. 11:36 http://ing.dk/artikel/transportminister-udskyder-igen-beslutning-om-femern-tunnel-180991 Verdens længste sænketunnel får alligevel ikke grønt lys i år. Transportminister Hans Christian Schmidt (V) har udskudt et afgørende møde om Femern-tunnelens økonomi til det nye år. Tør man stadig håbe på, at de dropper projektet og i stedet bruger beton og penge til statsejede landvindmøller..? |
10-01-2016 13:38 | |
christian-roskilde★★★★☆ (1018) |
Syntes det ærgerligt hvis man dropper det projekt, også hvis man skal tænke miljømæssigt som co2 udledningen. Idag køre trafikken igennem Danmark enten via Sjælland over Fyn og til grænsen, eller ned igennem Sjælland til Lolland-Falster og tager færgen enten fra Gedser til Rostock eller fra Rødby til putgarden, dvs. kan man tænke sig der udledes langt mere co2 på den måde. så hvis man nu lavede en tunnel mellem Rødby og putgarden, så vil man langt hurtigere få trafikken igennem uden man skal holde og vente på færger, som skal lastes og Loses ved hver havn, evet få folk fra biler og fly til at benytte tog. Som der også var planer om kan man lave en højhastighedsbane dvs fra Sverige igennem Sjælland og ned igennem Tyskland fks. Hamborg, det vil i den grad kunne spare på vores co2 udslip http://www.business.dk/transport/femernbro-aabner-for-hoejhastighedstog Forstår ikke rigtig modstanden overfor den ide en skam hvis det projekt går i vasken. Mvh |
14-01-2016 11:24 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
@christian-roskilde http://www.femern.dk/servicemenu/presse-og-dokumenter/nyhedsbreve/femern-as-nyhedsbrev-nr-13/femern-balt-er-frontlober-pa-klimaregnskab Dato: 31.08.2011 Jeg tror ikke på, at femern forbindelsen vil spare klimaet for CO2 Den slags beregninger bygger altid på nogle forudsætninger, som måske ikke holder i praksis. Og hvis man vil vide, hvor meget der vil blive pruttet, så er det næppe objektivt at spørge damen selv. Det er for mig i høj grad også et spørgsmål om råstofbevarelse, og jeg tror heller ikke på økonomien (tilskud til råstofforbrug). Men en af de forudsætninger, som jeg mener bør gøres gældende (et politisk valg), er så også, at der skal være mindre og ikke mere forurenende trafik i fremtiden. @kulden-varmen I dag går meget strøm går til industri produktion som forgår automatisk, og denne produktion kunne ske, som vinden blæser. Det vil sige at vindmøllestrømmen kan lagres som færdige produkter. Jeg beklager den sene anerkendelse fra min side, men et år senere fik idéen et skub mere i en anden tråd: http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoelleenergi-skal-lagres-men-hvordan--d20-e333-s400.php#post_21079 ("Just in time" paradigmet skal reformeres.) Det ligger dog desværre politisk lidt tungt med at få idéen til at fungere i praksis. Redigeret d. 14-01-2016 11:34 |
14-01-2016 18:05 | |
christian-roskilde★★★★☆ (1018) |
Jakob skrev: Hej Jacob Du kan måske godt have ret, skal jeg ikke på nogle måde afgøre, men min tanke er hvis man for lavet en bil og togtunnel under Femern, så vil man få trafikken hurtigere af sted dermed spare færger og co2. Sammentidlig ved at lave en togtunnel og evt indsætte højhastighedstog som jeg mener var planen, ret gerne, så vil man også kunne spare co2 der. Ser det især som positivt hvis man kan få flere rejsende og godstransporten over til togene. Men det kræver det går som det beskrives her, det langt fra sikkert kan man sige.
Kilde: http://www.femern.dk/servicemenu/miljo-og-mennesker/co2 God aften til dig Mvh. Redigeret d. 14-01-2016 18:08 |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Efterlysning: Har du valgt at bruge alternativ energi – og vil du fortælle om det? | 4 | 16-08-2010 19:43 |
Alternativ klima-konference | 0 | 23-12-2009 12:13 |
Nyheder | Dato |
2750 har søgt om at tilskud til alternativ varme | 04-03-2010 08:28 |
U-landene har brug for billioner til alternativ energi | 03-09-2009 06:31 |