Husk mig
▼ Indhold

Behøver vi ændre på noget herhjemme?


Behøver vi ændre på noget herhjemme?12-10-2009 06:42
veggerby
☆☆☆☆☆
(1)
Hvorfor skal vi lave store investeringer i vores bolig, når det ikke hjælper i det store perspektiv?

Jeg tænker kun på min pengepung, når der skal foretages en invesetring i vores hjem, klimet, bliver ikke taget i betragtning.
12-10-2009 10:27
Jakob
★★★★★
(9293)
.


@veggerby


Hvis politikerne gør deres arbejde ordentligt med hensyn til skatter og afgifter, så skulle der gerne blive et sammenfald mellem de mest rentable og de mest klimarigtige investeringer.

Men endnu er der ingen, der tvinger dig til at investere i din bolig. Du kan evt. vælge at købe en ekstra dyne og skrue ned for varmen, hvis oliefyret bliver for dyrt i drift.



.
12-10-2009 19:31
BritaIngholt
☆☆☆☆☆
(7)
@ veggerby



Hvem siger at det ikke på sigt hjælper med forskellige klimarigtige investeringer i vore hjem?
16-10-2009 10:52
Half2Profilbillede☆☆☆☆☆
(8)
Jeg investerer kun i boligens "klima venlig fnidder" hvis det kan hjælpe på min pengepung.

Jeg er meget træt af folk der mener at vi skal spare for miljøets skyld, for de mange af dem sjovt nok ikke lige købe de rigtigt produkter alligevel, da de ikke har råd.

Ja jeg har sparepærer i min bolig og har haft det i mange år for at spare penge på elregningen, da ikke for miljøets skyld.
Hvor sund er den sparepære klasse A egentligt for miljøet?
Den indeholder kviksølv og er mega giftig hvis den går i stykker.


"
1) Åbn vinduer for udluftning, og luk døre for at undgå at dampe spreder sig til andre rum. Forlad rummet mens der luftes ud, og sørg for, at mennesker og dyr ikke har adgang til rummet i mindst 30 minutter.
"
Fra Miljøministeriet
16-10-2009 11:22
sg17a
★★☆☆☆
(378)
Hvis man ser på energy footprints og water footprints
( eks. http://www.waterfootprint.org ) så er der faktisk meget at hente uden at vi gør noget. Tænk at 1 kg kød kræver 10 kg foder og så kommer der en masse vand oveni.

Hvis vi i danmark begynde at spise mere grønt og droppede kødet bare nogle dage om ugen, så der er en ret stor gevinst. Ikke kun i energi men også i vandforbrug og transportudgifter.

Og sundhedsystemet vil sikkert også nyde godt heraf.

Så er det jo godt at de seneste år med mere fokus på danske rodfrugter netop sætter et præg herpå.

Jeg har ikke lige regnet ud hvormeget det rent faktisk betyder i forhold til de energibesparende tiltag man ellers har. Men At ændre sine kostvaner lidt betyder ikke at man forringer ens levestandard - tværtimod.


~thomas wernberg
Redigeret d. 16-10-2009 11:23
16-10-2009 12:49
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis vi i danmark begynde at spise mere grønt og droppede kødet bare nogle dage om ugen, så der er en ret stor gevinst. Ikke kun i energi men også i vandforbrug og transportudgifter.


Ja! Og kød kræver meget omkring opbevaring: Køle og frostfaciliteter! For slet ikke at tale om selve produktionen transport, energiforbruget ved landbruget!

Mon ikke også meget af de madvarer som kasseres uden altså at blive brugt som føde simpelthen fordi maden er blevet for gammel! Mon ikke også Kødprodukter vægter meget her!
Redigeret d. 16-10-2009 12:49




Deltag aktivt i debatten Behøver vi ændre på noget herhjemme?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
KlimaCamp09 behøver DIG! Gør en forskel!008-06-2009 17:12
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik