Husk mig
▼ Indhold

Fald i biodiversiteten



Side 2 af 2<12
11-06-2008 10:56
Jakob
★★★★★
(9298)
 


@manse42[halvaktiv]


Jeg har tidligere påpeget alger enten dyrket på land eller i havet som en vej, men ganske bekvemt fortier du det - må "Alah Gore" vide hvorfor.


Jeg fortier ikke alger som metode. Jeg har bare ikke så meget at tilføje, før jeg ved noget mere om, hvad de når frem til.
Men hvis du havde fulgt med, så havde du også set, at jeg f.eks. har skrevet om, at metoden muligvis kan kombineres med lagring af vindmølleenergi ved at bruge kunstlys til at fremme algevæksten.
Jeg mangler bare større vished for at det virker, så jeg ikke spreder falske forhåbninger.

Jeg undrer mig over, at alger til biobrændselsproduktion ikke ser ud til at være blandt "tilskudsslugerne":
http://www.ens.dk/sw43941.asp

Kan du forklare hvorfor..??


For at bruge dit billede imod dig selv er det jo netop det der sker med brugen biobrændsel dyrket på landbrugsjord.


Ja, så det skal vi undgå.
Vindmøller optager så godt som intet landbrugsareal.  



 
Redigeret d. 11-06-2008 17:58
11-06-2008 23:29
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@miljøgris, the
Tak for svar


du skriver:
Miljøbevægelserne vil have at det skal gå naturligt til. de ønsker ikke at vi kunstigt stimulere en øget plante vækst.
Hvorfor skulle miljøfolk gå ind for mere hurtig voksende planter? skulle de også gå ind for større gødningforbrug så algerne i søerne kunne vokse endnu hurtigere?


Og jeg forstår hvor du kommer fra. Mit ønske var reelt blot at gøre mit for at i ved hvor stor en hjælp CO2 er netop i områder der ellers er tørkeramt, pudsigt nok. I takt med planternes fremmarch her sker store ændringer i klimaet således at det regner meget mere, ørknerne bliver mindre.
Hvis i VED disse ting, og alligevel ikke ønsker CO2, så er det for mig bedre end at i ikke har gjort jer disse ting klart og bare forbinder CO2 med alt muligt dårligt.

Jeg betrager situationen lidt anderledes end jer:
Planter er opstået i omgivelser med meget meget højere CO2 indhold. CO2 udfælder stille men sikkert fra jordens atmosfære/have og noget tyder på vi er på så lavt niveau at det f.eks i de varmeste områder kvæler plantevæksten. Visse planter bukker simpelthen under hvis CO2 konc er for lav. I den sammenhæng ser jeg blot CO2 som en lille "return to normal". Ikke en kunstig stimuli som jorden ikke er gearet til. Jeg opfatter CO2 som en god øko-vitaminpille til kosten, et tiltrængt tilskud.

Under alle omstændigheder, der regnes meget fra IPCC´s side på hvor store katastrofer CO2 vil medføre. Når de nu en gang regner på disse ting og bruger det som argumenter, så bør man tage denne KÆMPE faktor med i beregningerne på hvor meget død og ødelæggelse man tillægger "stakkels" CO2



Bedste hilsner Frank
Redigeret d. 11-06-2008 23:31
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Fald i biodiversiteten:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Biodiversitet
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik