Husk mig
▼ Indhold

Forbyd antidepressiv medicin


Forbyd antidepressiv medicin21-11-2023 13:59
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Jeg tænker især på lykkepiller, og jeg kender ikke alle konsekvenser af et generelt forbud imod antidepressiv medicin, så jeg må nok hellere straks delvist undtage hospitaler og institutioner for særligt farlige.
Man må også forudse, at den narkotiske afhængighed og de sindsforstyrrelser, som medicinalindustrien har skabt, vil koste liv, når tingene skal tilbage på sporet igen.

Men jeg er død træt af, at mennesker ikke må være deprimerede, selvom der er god grund til det.
Det er efterhånden en hel hær af mennesker, som kunne motivere forandringer til det bedre, der er blevet stemplet som psykisk syge og sat på medicin, så de ikke mere kan få øje et alvorligt problem.

Det var en af de metoder, som Rusland anvendte imod systemkritikere under Stalin.

Måske nogle stadig husker Bent Bendtsens (konventionel landmandssøn og minister for De Konservative) kommentar til en klimabekymret borger, at hun da vist burde have nogle lykkepiller, fordi CO2 faktisk var så godt for planter, at man brugte det i drivhuse for at fremme væksten.



­
26-11-2023 14:09
Jakob
★★★★★
(9297)
­



https://www.dr.dk/nyheder/indland/det-tog-meget-hurtigt-overhaand-hvorfor-kan-opioider-saa-hurtigt-fange-en-i-et
Det kan være svært at forestille sig, at små piller, som i øvrigt kan fås på recept, ret let kan fange en i et farligt misbrug. Endda virkelig hurtigt.

Men det kan opioider.

Og i den seneste tid har flere og flere unge henvendt sig til behandlingssteder landet over, netop fordi de er blevet afhængige af pillerne, som enten er købt på gadeplan eller via forskellige sociale medier.

De ellers receptpligtige piller købes som et rusmiddel eller til at lette presset i hverdagen, men det kan altså lynhurtigt tage overhånd. For risikoen for afhængighed er indlejret i den måde, opioider virker på kroppen og kroppen.



Lærer de unge ikke noget i skolen nu om dage, så de i stedet er henvist til deres egne forestillinger.?

Jo, de lærer, at alkohol og tobak er lovlige rusmidler, som nydes af mange voksne, selvom det er livsfarligt.

De lærer også, at hash er forbudt i Danmark, selvom det er mindre farligt.

Samtidigt kan de se et dansk parti, som vil lovliggøre kokain.

Og utallige voksne får en eller flere slags piller at stive sig af på af deres læger.


På denne sindsforvirrede baggrund blottet for enhver sammenhængende fornuft er det vel ikke så underligt, at nogle af de grænsesøgende unge vælger selv at eksperimentere og risikerer at komme rive galt afsted.?

Til de unge, som absolut VIL prøve noget dumt:

Spørg en dygtig misbrugskonsulent, FØR I eksperimenterer.!




Min erfaring med morfin er, at man ikke bliver nævneværdigt afhængig, hvis man kun bruger det imod stærke smerter.
Nogle læger er for rundhåndede, mens andre er så bange for Sundhedsstyrelsen, at de som torturbødler nægter deres smerteplagede patienter den lindring, som de burde have krav på. Jeg har oplevet begge typer, og de sidste er langt de værste. Hvis en læge ikke tror på mig, når jeg fortæller om mine smerter, så mister jeg meget hurtigt tilliden til lægen.
Men jeg har også set medicinalindustrien skubbe på for at øge misbruget. Der kommer nye præparater, som virker dårligere, men som de fejlagtigt påstår er meget mindre vanedannende. Og når de f.eks. anbefaler en daglig dosis, så mener jeg, at der er tale om pushervirksomhed. Morfin er beregnet til at reducere uudholdelige smerter, f.eks. så man på trods af smerter stadig har en chance for at få en god og helbredende nattesøvn. Nøjes man med det, så er det min erfaring, at det ikke skaber nævneværdig afhængighed. Men jeg er ikke misbrugskonsulent, og der er givet forskel på, hvordan mennesker er disponeret for afhængighed. Men, at det er helt forkert og hurtigt kan blive meget farligt, hvis man dagligt spiser opioider, fordi man er lidt trist i en periode, det burde enhver få banket ind med syvtommersøm i folkeskolen.




­
26-11-2023 15:16
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Her et eksempel på en indlægsseddel, som jeg mener må være skrevet af medicinalindustriens økonomer, og som Lægemiddelstyrelsen må have glemt at læse, før de godkendte den:

Petidin DAK
https://xnet.dkma.dk/indlaegsseddel/PdfFileServlet?formulationid=42&lang=da
3. Sådan skal du tage Petidin DAK
Tag tabletten med rigelig væske.
Voksne: 4 – 8 tabletter hver 3. – 4. time.



Præparatet er i dag forbudt, men jeg kender det fra tidligere, og jeg mener, at det er ganske udmærket.
Men jeg har heller aldrig brugt det efter et døgnskema, som om det var en penicillinkur, mad eller vitaminer.

I stedet gik de så mere over til Vilan. Det er også et udmærket præparat, men min vurdering af virkningen er, at det er lidt mere vanedannende end Petidin. Det er så også blevet forbudt i dag.

Men hvad har medicinalindustrien så fundet på i stedet. Er det mon noget, som man kan have tillid til.?
Nej, det tror jeg ikke. Måske nærmere tværtimod. Dårligere smertebehandling med en ny pille, som måske er meget mere lumsk, hvad angår afhængighed. Sådan ser det i hvert fald ud i USA, og vi må nok ikke forvente, at det danske sundhedsvæsen i særlig høj grad evner at lære af andre landes bitre erfaringer. Derfor er det også så vigtigt, at borgerne selv lærer nogle af de vigtigste principper for smertebehandling. Pas på og tag selv ansvar.



­
28-11-2023 12:53
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Der kan være mange årsager til depression.
Det kan være en umulig hverdag, som bør lægges om.
Det kan være dårligt selskab.
Det kan være traumatiserende oplevelser.
Det kan være teenageproblemer med sociale vanskeligheder og ulykkelig kærlighed.
osv.

Min kvaksalverklinik har ikke en patentløsning til alle.

Men savner man sympati, forståelse og perspektivering, så kan det måske være et godt generelt lille fif at minde om, at man næsten altid kan søge og finde noget i kunstens verden.

https://www.youtube.com/watch?v=dRkbhTmB-ao




­
28-11-2023 22:34
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Politikerne taler om højere straffe for at sælge opioid piller.

Umiddelbart tænkte jeg, at det var populisme, som blot ville føre til mere kriminalitet.
Det vil det sikker også.
Men jeg bliver alligevel forfærdet, når jeg ser, hvor frit tilgængeligt, det er.
Og de taler om det, som noget nyt, og at lovgivningen ikke har fulgt med.
Jamen jøsses, det er jo så velkendt, at narkomaner døde på stribe i 70'erne af heroin.
Jeg forstår slet ikke, at det skulle være et nyt problem.
Hvis det er fordi Tramadol er et nyt præparat, som er kategoriseret anderledes, så må det igen være Lægemiddelstyrelsen og sundhedsadministrationen, der har svigtet.
Men hvordan det kan blive så udbredt, uden nogen myndigheder, journalister eller politikere har opdaget det, er mig også ubegribeligt. Og jeg finder det stærkt foruroligende, at de, der leder vores land ikke har mere føling med, hvad der sker.

Det må igen være en lejlighed til at slå fast med 7-tommersøm, at borgerne er overladt til sig selv, når de skal finde hoved og hale i, hvad der farligt, for politikerne har overhovedet ikke styr på det. Den ene står og bedyrer, at folk ikke må dyrke en hampplante i deres have, fordi det er meget farligt, og man kan blive psykotisk, mens dødsens farlige piller handles i millionvis bag hendes ryg, fordi de ikke er ulovlige, og en anden politiker bunder en bajer efter udvalgsmødet.
Hvis man ønsker at gøre unge mennesker skøre i kuplen, så de mistrives og mister enhver tillid til narkopolitikkens autoriteter, så må det være den helt rette opskrift. Sikke dog nogle uvidende og ansvarsløse tåber.



­Billedkilde: DR TV-Avis
Tilknyttet billede:

29-11-2023 23:27
Jakob
★★★★★
(9297)
­



https://www.dr.dk/nyheder/seneste/formodede-narkokoebere-fik-besoeg-af-politiet-23-ransagninger-i-tramadolsag
23 personer fik i går besøg af betjente fra Midt- og Vestjyllands Politi, fordi de var blevet identificeret som købere af Tramadol-piller via en salgstelefon.
---
Ransagningerne er foregået på adresser i Holstebro, Struer og Aulum. Under ransagningerne har politiet sigtet flere købere for køb af Tramadol.
På de fleste adresser blev der fundet mindre mængder af euforiserende stoffer


Man skal nok ikke underkende signalværdien, men generelt tror jeg, at det meget nemt kan gør mere skade end gavn, når politiet går hårdt efter køberne. Ransagning er et meget voldsomt værktøj at bruge, og konsekvenserne kan være ligeså voldsomme. En stor hammer er kun sjældent det rette værktøj at bruge, hvis man vil reparere et urværk.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/skoleboern-fandt-18000-piller-i-en-skov-nu-tilbyder-politiet-mulige-opioid-koebere
Politiet har tilbudt misbrugsrådgivning til en række personer, der er mistænkt for at købe vanedannende opioider.


Ja, så har politiet jo nok gjort, hvad de kan, og det er da godt at se, at de har andet end en stor hammer at gøre godt med.
Spørgsmålet er måske bare, om chokbehandling er den rette motivation, og om den rette hurtige hjælp er tilgængelig. Eller om det hele drukner i traumer, frustrationer og abstinenser, som fører til andet misbrug og endnu flere problemer. Tiden må vise det, men bliver en person først stemplet, som narkoman, så bliver resultatet som regel sociale kriser og udstødelse.

Det er virkelig sørgeligt, at Danmark ikke nåede at lære af USA, før det kom så vidt. Tramadol skulle være et mindre vanedannede opioid, men alt tyder på, at det ikke er tilfældet, nærmere tværtimod, og rødvinspolitikeres fordummende lovgivning og medicinalindustriens urørlige pushere styrer for vildt.
Bare vent og se, mens de unge drikker og danske politikere fortsætter med endnu mere fanatisk bekrigelse af et hashmarked, som resten af verden er i færd med at legalisere, så skal der nok sammen med Tramadol også opstå et større dansk marked for Fentanyl og mange andre spændende ting...


What is the 'zombie drug' that has infested US streets?
https://www.youtube.com/watch?v=i2k7KQ5L5Jg


The new face of fentanyl addiction: Kati's story
https://www.youtube.com/watch?v=BG70kTLfS7w


Fentanyl: The million dollar streets strewn with bodies contorted by the effects of the drug
https://www.youtube.com/watch?v=3QrZLNyYHVw




­
30-11-2023 10:19
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Danskerne er verdens lykkeligste folk, hed det sig engang.
Måske var det også der, det gik galt.
Det var en kåring, som mange ikke kunne identificere sig med, og det forstærkede følelsen af at være deprimeret og skabte en større forventning til lykkefølelse.
Alt skal helst være et ekstremt følelsesorgie i dag. Se bare på sport og den store bagedyst.
Så fald dog ned. Det er sgu da kun en bold og en kage uden nogensomhelst reel samfundsnytte.


Nogle skønnede tal:



500.000 danskere på lykkepiller

200.000 danskere på andre psykofarmaka

300.000 danskere på Tramadol

Et ukendt antal danskere (måske 20.000) ulovligt på et eller flere af ovenstående præparater

Et ukendt antal danskere (måske 10.000) ulovligt på andre præparater

30.000 danskere på kokain (måske det mentalt aller farligste stof, og antal misbrugere er fordoblet på under 10 år)

500.000 danskere er alkoholikere (som ofte fører til blandingsmisbrug)

50.000 danskere ryger hash

600.000 danskere ryger tobak





Det er ganske forfærdeligt, men hvad skal politikerne gøre.?

Langt den største del foregår under "sundhedssektoren", som de af mage grunde helst ikke må svække tilliden til.

Og alt for mange vælgere (og politikere) drikker alkohol, så hvis de for alvor tager fat på det, som de burde, så kommer de i strid modvind.

Demokratiet går fallit på sundhed, og alt for mange problemer bliver ikke løst i tide, når folket er for optaget af at jagte lykkelige oplevelser, som de føler sig snydt for.


Jeg har slet ikke en patentløsning, men det er lidt uartigt at opliste en masse problemer uden samtidigt at forsøge at finde løsninger, og der er nogle ting, som springer mig i øjnene.


Lovgivningen er på nogle punkter helt ude af trit med stoffernes farlighed, og det skal der rettes op på.

Når opioider kommer på fremmarch, så må det især skyldes manglende kvalificeret undervisning. Det er flovt, og så kan vi godt regne med, at det også gælder alt det andet. Så forebyggende troværdig information skal der skrues drastisk op for.

Lægemiddelstyrelsen og Sundhedsstyrelsen skal i alvorlig krydsild for nogle af deres indlægssedler og doseringsmønstre.
Ældre opioide præparater kan de ligeså godt genindføre, men til anvendelse under nye forskrifter.
Forsøget på at kamuflere opioider i nye præparater har kun gjort ondt værre.

På et tidspunkt opgav politikerne at kontrollere indholdet i tobak. Det burde de aldrig have gjort.
Det har fuldstændigt elimineret tobaksproducenternes incitament til at gøre tobak mindre skadelig.
Det er i stedet blevet en legal beskidt kamp for dem at skabe en afhængighed, som overstiger politikernes skrækkampagner og afgifter. Det er dybt usundt, især fordi tobaksindustrien ikke taber.

Det er bare på med vanten, og måske bør de begynde med at forbyde alkohol på Borgen, så vi kan styrke forhåbningerne til, at ny lovgivning bliver mere sober.




­
05-02-2024 14:56
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Der er desværre endnu ingen tegn på bedring. Stærkt tværtimod.

6. sep. 2023
https://www.bt.dk/politik/regeringens-egen-gadejurist-kritiserer-haardere-straffe-til-hashkunder-paa
Man skulle kun få meter ud af Justitsministeriets store porte, før man kunne spotte Moderaternes profilerede folketingmedlem Nanna W. Gotfredsen, også kendt som gadejuristen.

Hun stod klar med kuglepen, notesbog og en røvfuld smæk til regeringen og justitsminister Peter Hummelgaard, der netop havde præsenteret nye tiltag i kampen mod Pusher Street.

»Det her kommer til at gå som altid, når vi strammer skruen. Det bliver spredt ud over hele byen. Jeg er dybt bekymret,« lød det fra Moderaternes Nanna W. Gotfredsen, der var rasende over det, hun lige havde hørt.

Kort forinden havde justitsminister Peter Hummelgaard på et pressemøde fortalt, at regeringen vil give indføre hårdere straffe til både sælgere og købere af ulovlige stoffer i udvalgte zoner på Christiania fastsat af politiet.

Som udgangspunkt vil hashkunder fremover straffes med fængsel, anden gang de tages i at købe hash i en af de skærpede strafzoner.



Jeg er egentlig blevet så gammel, at jeg burde være ligeglad, men hold da helt fast, hvor er jeg træt af at se på deres fordummende og diskriminerende politistatsmetoder.
Diskriminering og kriminalisering af gode mennesker og overfyldte fængsler på skatteydernes regning på grund af hamp.
Hvorfor skyder de dem ikke bare, så Liberal Alliance alene kan få hele regeringsmagten efter næste valg.?

Og Trump i USA:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-usa/derfor-er-flere-og-flere-unge-sorte-vaelgere-utilfredse-med-joe-biden
Derfor er flere og flere unge sorte vælgere utilfredse med Joe Biden



Mens regeringen har travlt med at indgå rødvinsforlig, der tørrer deres afsky af på fredelige hamprygere, så strømmer opioiderne ind over grænsen, fordi det ikke kan lugtes. Det er meget vigtigt, at det ikke kan lugtes, for hvis en betjent lugter hamp, så må han lige på stedet ransage bil og hus og endevende det hele uden dommerkendelse, og finder han en lille dusk hamp, så er det bare i håndjern lille du.
Og lægerne bliver instrueret om at være ekstra forsigtige med at udlevere opioider, så smertepatienter ikke kan få den lindring, som de har hårdt brug for. Det skal nok hjælpe. Sikke dog nogle tåber.!
Det er ikke hamprygerne, der støtter de hårde bander. Det er den rabiate lovgivning. Ganske på samme måde, som et alkoholforbud i sin tid gav mafiaen luft under vingerne i USA.



Og se så her, hvad der nu også har sneget sig ind sikker med fuld støtte fra Liberal Alliance, mens regeringen ikke kan tænke på andet end pusherstreet og hamprygere:


https://www.budgetlight.dk/led-paerer/e14?dimmable=Ja%2C%20kan%20d%C3%A6mpes&sortBy=m2_prod_budgetlight_dk_products_price_default_asc
Kontant undersøger, hvor meget nikotin der er i tobaksindustriens guldæg, der på kort tid har skabt nye afhængighedsproblemer blandt de mindreårige, der skaffer deres nikotin-fix over nettet uden kontrol.


Sutteposer med ligeså meget nikotin, som i 35 cigaretter.
Jeg forstår ikke, at de unge nogensinde kan få lyst til snus.
De har nok været stang stive af alkohol, og nu er det for sent.
Hvis man indfører et forbud og ligesom med hamp bruger politistatsmetoder, så begynder de da bare at ryge.
En smøg og en guldøl, så kører det for dig i familien Danmark.
Vin, bajere og fanatisk signallovgivning har nærmest skyllet enhver fornuft ud med badevandet.



­
Tilknyttet billede:

05-02-2024 21:06
Jakob
★★★★★
(9297)
Ups, det var et forkert link til Kontant om snus, her er det rigtige:

https://www.dr.dk/drtv/episode/kontant_-afhaengig-af-snus_434373
Kontant undersøger, hvor meget nikotin der er i tobaksindustriens guldæg, der på kort tid har skabt nye afhængighedsproblemer blandt de mindreårige, der skaffer deres nikotin-fix over nettet uden kontrol.


Det fremgår i udsendelsen, at snus forsinker hjernens udvikling og øger risikoen for senere at søge andre rusmidler.
Derforuden er der risiko for at brugen af snus kan føre til psykisk sygdom som angst, depression og formodentlig også skizofreni.


­
­
05-02-2024 22:36
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Også i ældreplejen kan vi finde indikationer på, hvor forkvaklet den danske kultur er med hensyn til personlighedsforstyrrende stoffer.
En af de største bekymringer omkring regeringens nye udspil er, at der bliver forskel på folk på plejehjem:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/statsministeriet-havde-selv-inviteret-hende-som-hovedtaler-men-hanne-meyer-var
- Du kan risikere at sidde ved et middagsbord på et plejehjem, og så er der én, der har Châteauneuf-du-Pape på bordet, mens en anden må nøjes med saftevand


"nøjes med saftevand"....

Det tages ganske enkelt for givet, at man er misundelig på dem, der drikker vin.
Det er så synd, og de gamle uden vin risikerer måske at blive deprimerede.
Hvem kan dog være glad for et glas saft, når de andre kan beruse sig i alkohol.?
Du ser så trist ud, tag du bare et par glas og nyd festen sammen med os andre.

Men generelt synes jeg, at vin på bordet er et deprimerende syn, og endnu mere trist kan det blive, når gamle drikker.
De burde faktisk ligesom rygerne sendes ud i et lukket rum eller ind på deres værelse, så de ikke smitter andre med deres sygdomsfremkaldende drukkultur.


https://www.sst.dk/~/media/149578E6F82D47C28077B692E4642905.ashx
Personer, der er afhængige af alkohol, har to til
tre gange øget risiko for depressive lidelser
--
Alkohol forværrer søvnbesvær.



Men så får de ældre selvfølgelig bare et par sovepiller og noget antidepressiv medicin.

Det er helt almindelig rutine...



­
13-03-2024 18:07
Jakob
★★★★★
(9297)
­


https://www.dr.dk/nyheder/politik/hummelgaard-vil-snart-komme-med-opioid-udspil-er-taget-til-usa-hoeste-erfaringer
Justitsminister Peter Hummelgaard er i USA for at lære af deres "dårlige erfaringer" med smertestillende stoffer for at forhindre de voksende problemer herhjemme.
--
Min bekymring er og har længe været, at det er meget mere udbredt, end vi er klar over.


Det er for sent. Med den rigide politik, som skiftende danske regeringer har stået for i årtier og ikke vil fravige, så kunne han ligeså godt med det samme have valgt at rejse til Indonesien for at lære:
https://www.youtube.com/watch?v=MYEwkQOA1Q0

For 30-40 år siden, før Danmark blev en formynderisk politistat, var der en del hippier og tidligere narkomaner, som solgte hash og pot, og som var meget stærke modstandere af hård narko. De gav løbende rådgivning og fungerede som effektive antistoffer på markedet i forhold til andre rusmidler.
Men i takt med, at straffeloven er blevet skærpet betydeligt, og folk alligevel nemt kan få lykkepiller og andre dybt afhængighedsskabende rusmidler på recept, fordi de alle er ååååhh så syyyyge psykisk, så har de fleste mistet kampgejsten og i stedet overladt det meste af markedet til hårde kriminelle, som er totalt ligeglade med, hvad de sælger.

Politi- og formynderstaten har på det nærmeste taget fuldstændigt over, og med hårde midler ofte helt ude af proportioner har de tævet troværdigheden ud af politikken, og befolkningen har af gode grunde mistet tilliden og evnen til selv at tænke fornuftigt.

Og når befolkningen ikke kan have tillid til lov og politi, og sund fornuft derfor ødelægges, så fører det til mange flere dårligdomme, mere kriminalitet og en nytteløs forbudsskrue uden ende.

Prøv også at se her:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/et-halvt-aar-efter-ny-lov-mod-lattergas-traadte-i-kraft-er-forbruget-stadig-stort
Et halvt år efter ny lov mod lattergas trådte i kraft, er forbruget stadig stort


Og her:

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/2023/laegemiddelstyrelsen-begraenser-hvor-mange-pakker-haandkoebsmedicin,-der-maa-udleveres-fra-apoteket-for-visse-laegemidler/
Lægemiddelstyrelsen begrænser pr. 15. september 2023 hvor mange pakker håndkøbsmedicin, der dagligt må udleveres fra apoteket til samme kunde. Begrænsningen omfatter håndkøbsmedicin i medicingrupperne HA18 og HX18, hvilket fx kan være smertestillende medicin, køresygetabletter eller midler mod diarré. Fremover kan man derfor højst få udleveret to pakker om dagen på apoteket. I forvejen kan man kun få udleveret en pakke ad gangen i håndkøb af disse typer medicin, hvis man handler i en kiosk eller et supermarked.
--
"Enhver sag, der omhandler overdosering og selvmordsforsøg, er alvorlig. Så selv om de fleste tager deres håndkøbsmedicin, som de skal, så er der en lille, men sårbar gruppe personer, som der også skal tages et hensyn til, så de bliver bedre beskyttet," siger Hanne Lomholt Larsen.



Altså af den grund skal nogle smerteplagede danskere køre byen rundt og købe præparater med forskellige navne for at sikre sig et trygt lager, så de også kan få tid til at tænke på lidt andet.

Det er sgu for meget.!

Vi må så også forbyde lightergas.!

Vi må så også forbyde benzin, fortynder og terpentin.!

Vi må så også forbyde lim.!

Vi må så også forbyde myregift.!

Vi må så også forbyde sprit og syre til rengøring.!

Vi må så også forbyde folk at færdes i skove, hvor der kan findes giftige svampe.!

Der var vist også noget med nogen, der kastede sig ud foran et tog. Alle togafgange skal aflyses permanent.!

En mand kastede sig selv ud fra Storebæltsbroen, så den skal straks under skærpet politiovervågning fjernes med militære sprængladninger.!

Osv. osv. osv. osv osv....

Det er skruen uden ende.!!!!

Den eneste gode forklaring, man kan finde på denne fordummende og infantile tangent, må nok være, at for mange politikere har aktier i medicinalindustrien og bryggerier, og selv er de blevet for alkoholiserede, helt lovligt...



­
16-03-2024 19:46
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Jeg er faktisk også fristet til at mene, at slankemedicin skal betegnes som antidepressiv medicin, der bør forbydes.
Generelt mener jeg, at tykke mennesker spiser for meget for at undgå tristhed.
Men det er efterhånden blevet så forløjet og twistet åhhh så hensynsfuldt af læger og medicinalindustriens pushere, at man dårligt må fremføre det faktum, at alle ville blive slanke, hvis de var på den rette klima- og miljøvenlige diæt.

Man kommer ikke udenom, at medicinalindustriens økonomiske interesser er svimlende med deraf følgende store implikationer for hele det danske samfund.

https://nyheder.tv2.dk/business/2022-08-04-novo-nordisks-nye-slankemiddel-gaar-som-varmt-broed-men-prisen-moeder-kritik
Novo Nordisks nye slankemiddel går som varmt brød
--
Indtil videre har sprøjterne solgt for knap 2,6 milliarder danske kroner i år – til trods for, at produktionsproblemer hos en underleverandør har gjort det svært at følge med efterspørgslen.




­
22-03-2024 23:21
Jakob
★★★★★
(9297)
­



https://www.dr.dk/nyheder/penge/flere-laeger-har-oekonomiske-baand-til-novo-nordisk
Flere læger har økonomiske bånd til Novo Nordisk
"Klokkeklar interessekonflikt", lyder det fra læge, som er bekymret over udviklingen.


I mine øjne er det klokkeklart korrupt.!
Det ender nok som med landbruget, at alle vedkommende magtinstanser bliver infiltreret af erhvervet.
Men det er i mine øjne så galt med manglende integritet så mange steder i Danmark, at der seriøst er behov for en grundig storvask.

De myndigheder, der skal passe på Danmark og danskerne bliver i en glidende proces på et skråplan taget ud af drift, og resultatet bliver legal forgiftning af drikkevand, legale klimaødelæggelser, legalt mord på biodiversitet, legalt misbrug af medicin osv. osv. kort sagt legaliseret røveri af danskernes penge, sundhed og fremtid.

Er det f.eks. OK, at politikere har store aktieposter i SAS, når de skal stemme om en ny redningsplan for milliarder eller klimaafgift på flybilletter.?
Eller i Novo Nordisk, når det danske uddannelsessystem skal tilpasses.?
Eller i energisektoren, når de skal stemme om vindmøller, CO2-afgifter osv.?
Er det overhovedet OK, at politikere modtager gaver fra virksomheder.?
Det mener jeg ikke, at det er. Hvis det er nødvendigt for at klare dagen og vejen, så må de tildeles en bedre løn, og deres pensionsopsparing og investeringer må varetages af uvildige i et andet regi.

Jeg forstår heller ikke, at lægerne ikke selv kan se, at de bliver inhabile i forhold til at anvende et bestemt præparat, hvis de selv har en økonomisk interesse i, at denne medicin bliver solgt. Især ikke når patienterne ikke ved det. Det er sgu da for klamt!
I det stykke kan man mene, at hashpusherne på Christiania står i et betydeligt mere troværdigt og redeligt lys.




­
25-03-2024 11:45
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Jeg håber, at dette er meget langt fra sandheden:

Fra 8. til 16. minut i videoen:
https://www.dr.dk/drtv/se/taet-paa-sandheden-med-jonatan-spang_-over-til-nabokonen_434417

Ellers må den kleptokratiske samfundsbetegnelse nok gå fra "klokkeklart korrupt" til "klokkeklart bund korrupt".!

Jeg mener, at Folketinget skal ændre beslutning om erstatningen.
I mine øjne er det kun fejlagtig jura, der skal rettes, hvis minkavlerne er berettiget til mere erstatning end Nordic Waste.




Og så er der måske ellers et nyt forbud på vej:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/slut-med-blaa-konger-og-gule-kameler-flere-danskere-oensker-et-forbud-mod-salg-af
Flere danskere ønsker et forbud mod salg af tobak
Rygning er en stor faktor, hvis vi skal mindske uligheden i sundheden, siger professor.



https://www.dr.dk/nyheder/indland/over-en-tredjedel-af-danskerne-vil-goere-det-ulovligt-saelge-tobak-det-ville-vaere
Over en tredjedel af danskerne vil gøre det ulovligt at sælge tobak: 'Det ville være fint for mig'
Al salg af tobak bør forbydes fra 2030, mener en stor del af danskerne. DR tog på gaden for at møde nogle af dem.


https://www.dr.dk/nyheder/indland/tobaksbranchen-forudser-ulovlig-handel-hvis-cigaretsalg-forbydes-det-er-deres
Tobaksbranchen forudser ulovlig handel, hvis cigaretsalg forbydes



Som demokratiet på misbrugsområdet har udviklet sig til flertalstyranni og nådesløs jagt på minoriteters nervestimulerende hjemmeapotek, så må forbud være den helt rigtige vej at gå. Det er indlysende heller ikke rimeligt, at langt mindre farlige rusmidler er mere ulovlige end tobak.

Men der er stadig uendelig lang vej til, at alkohol får samme behandling. Ikke fordi det ikke er farligt og usundt, men fordi det er et af de stærkeste afhængighedsskabende hjemmerusmidler, og det benyttes flittigt af et demokratisk flertal.

Fed mad fra landbruget ligner efterhånden den samme historie.

Og kaffe i en ellers sund livsstil øger risikoen for tarmkræft.

Måske det vil gøre det nemmere at indføre de sidste forbud imod selvvalgt nydelse, hvis vi tager det over tværs og begynder med at tvinge alle med lyst til alkohol, tobak, kaffe eller fed mad over på lykkepiller. Det vil også skabe mere lighed i sundheden, hvis vi alle støtter Lundbeck.



­
06-04-2024 21:46
Jakob
★★★★★
(9297)
­


https://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-vurderes-opioider-som-det-farligste-stof-i-danmark-emil-blev-hooked-paa-faa-uger
Nu vurderes opioider som de farligste stoffer i Danmark
--
Justitsminister Peter Hummelgaard (S) står bekymret tilbage, efter at han har fået præsenteret farlighedsvurderingen fra de retsmedicinske institutter.
- Det bekræfter mig i, at vi står i et alvorligere problem, end vores myndigheder har været klar over i en god rum tid, siger han.
Hummelgaard vil gå hårdere til værks for at få den illegale handel med opioider bremset
--
Derfor vil han slå hårdere ned på de personer, der lukrerer på andres afhængighed.
- Vi er simpelthen nødt til at skærpe straffene for at markere en klar linje og for at få nogle af bagmændene ud af spillet.



Jeg mener, at det er endnu et eksempel på, at dansk misbrugspolitik er fordummende unuanceret, og vigtig børnelærdom alt for hurtigt er blevet glemt. Man det er da godt, at vi så nu ved, at vi ikke behøver at være så bekymrede for stoffer som f.eks. alkohol, tobak, lim, lightergas, svampe, LSD, lykkepiller og kokain... NOT.!

Og opioider bliver ikke ufarlige, blot fordi de får et andet navn og opreklameres af medicinalindustrien. Det er der som tidligere nævnt flere ældre eksempler på, og det er flere år siden, at der rullede en gigantisk skandale om det i USA angående Tramadol. Det har været kendt længe, så de danske myndigheder og Peter Hummelgaard har åbenbart været både blinde og døve i årevis.
https://www.npr.org/2022/02/25/1082901958/opioid-settlement-johnson-26-billion

Opioider er effektive smertestillende præparater, og det er næsten det eneste, de må bruges til. Aldrig som rusmiddel, og doseringsmønsteret skal være restriktivt.
Misbruget fører til, at mange læger bliver modvillige eller bange for at få truet deres bevilling, hvis de giver det til deres smerteplagede patienter, som faktisk har brug for det, og som godt kan administrere det, og det er riv ruskende forkert.
Hvis disse patienter, som ikke er dygtige nok til at græde over deres smerter hos rigide læger, ender med at gå til en pusher med henblik på virksom selvmedicinering, så må det være forståeligt. Men ikke, hvis det er beregnet til rus.
Derfor mener jeg faktisk, at vi har med et stof at gøre, hvor det i nogle tilfælde kan være mere relevant at straffe misbrugeren end pusheren. Generelt er straf ikke den bedste vej frem, men hvis man f.eks. tester almindelige festdeltagere, og de har opioid i blodet, så bør de nok som udgangspunkt kunne straffes for det.



­




Deltag aktivt i debatten Forbyd antidepressiv medicin:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Forbyd energisparepærer2714-12-2009 13:48
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik