Husk mig
▼ Indhold

Greta Thunberg har tabt fokus og sag


Greta Thunberg har tabt fokus og sag16-11-2023 10:34
Jakob
★★★★★
(9297)
­




Det var så skønt, dengang Greta Thunberg kun havde fokus på klima og miljø.

Nu har hun ødelagt det ved at støtte kødproduktion frem for vindmøller, og sidste skud på stammen er hendes udtrykte holdning til Gaza.
Jeg forstår godt, at hun har behov for at mene noget politisk om mere end klima og miljø, men når det hun mener ikke er til gavn for klima og miljø, så har hun åbnet pandoras æske og taber lyn hurtigt status som klimaikon.


https://www.dr.dk/nyheder/udland/greta-thunberg-i-modvind-stoette-palaestinenserne-i-gaza
Greta Thunberg møder kritik for at støtte palæstinenserne i Gaza

Tilhører ved klimademonstration afbrød Greta Thunbergs solidaritet med palæstinenserne.



Man må vel så også straks spørge, hvorfor hun ikke tordner imod Ruslands krig imod Ukraine.


Der findes nok ikke et menneske på denne jord, som ikke synes, at det er forfærdeligt, hvad der foregår i Gaza.
Jeg tænker da også, at Israel nogle steder måske er gået for hårdt til værks i vrede.

Men støtte til Gaza har i mine øjne længe været støtte til terror.
Jeg nægter ganske enkelt at tro på, at befolkningen i Gaza ikke kunne forhindre raketangreb imod Israel, hvis den ville.
Men det ville den ikke. Den har været bedre til at føde alt for mange børn, som forældrene slet ikke evner at passe på i terrorzonen, hvor de ikke engang kan brødføde sig selv.
Det lader til, at mange mener, at fordi man bor i Gaza, så er man fritaget for ansvar, men sådan fungerer verden i bund og grund ikke.

Måske nogle husker, hvordan tyske storbyer på det nærmeste blev udslettet af ildstorme, som tak fordi Hitler bombede London.
De civile blev grillet og kvalt i deres beskyttelsesrum.
USA har i nyere tid ført nogle mere "hensynsfulde" krige, men ellers viser den historiske prognose, at de civile tab i krige vokser til astronomisk størrelser. Og når fjenden benytter civile som skjold til at beskytte deres maskingeværsreder og kommandocentraler, så ligner det for mig en uundgåelig konsekvens. Fy for helvede.




­
17-11-2023 10:41
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Men det er desværre mere eller mindre hele klimabevægelsen, der er inficeret med malplaceret politik, ikke mindst i Danmark.
XR kan f.eks. finde på at demonstrere for klima og flygtninge, og det eneste parti, der ville vælges på dets klimapolitik er blevet domineret af en fims, der som minister brugte for mange penge på at holde fester med sine nærmeste. Og partiet har nærmest aldrig kunnet tale om andet end humanisme, og at de ønsker flere klimabelastende flygtninge til overbefolkede Danmark.
Man kan kun gisne om, hvor meget troværdighed, det har kostet, og hvor meget det har provokeret højrefløjen, og i sidste ende hvor meget klima- og miljøpolitik, det har kostet, og hvor mange det vil slå ihjel på sigt. Men jeg må indrømme, at min respekt for det kan ligger på et meget lille sted.



­­
Deltag aktivt i debatten Greta Thunberg har tabt fokus og sag:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Den iscenesatte arrestation af Greta221-01-2023 15:25
Greta Thunberg15009-11-2021 21:10
IPCC-chef: "Klimapolitik Omfordeling af Velstand, Ikke Milieupolitik". Thunberg Gore/Soros Rob024-01-2020 20:25
Greta Thunberg Globalismens Helgeninde: Malet Ikon på offentlige Bygninger111-11-2019 21:11
Thunberg Ekko af En Anden Hjernevasket Pige på Rio-Konf. 1992018-10-2019 18:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik