Husk mig
▼ Indhold

Kina vil bygge 30 MSR Thorium reaktorer inden 2030


Kina vil bygge 30 MSR Thorium reaktorer inden 203007-09-2023 16:08
Euro
★★★☆☆
(445)
Jeg synes at huske, at Jakob og Robert var enige om, at Molten Salt Thorium Reakter ikke virkede i Kina og de derfor havde stoppet deres forsøg. Er i sikre på det ikke er Jer der misforstår et eller andet?

Ifølge denne 14 dage gamle video, vil de bygge 30 molten salt thorium reaktorer inden 2030, og de har 150 atomreaktorer i planlægning.

https://www.youtube.com/watch?v=s8G_MHs9j0E&ab_channel=InfiniteSpace
07-09-2023 17:27
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Euro skrev:
Jeg synes at huske, at Jakob og Robert var enige om, at Molten Salt Thorium Reakter ikke virkede i Kina og de derfor havde stoppet deres forsøg. Er i sikre på det ikke er Jer der misforstår et eller andet?

Ifølge denne 14 dage gamle video, vil de bygge 30 molten salt thorium reaktorer inden 2030, og de har 150 atomreaktorer i planlægning.

I din forskning for fremtidige energikilder holder thoriumreaktorer mest lovende. Din indsats på dette emne er godt placeret. Trold Wagner vil kæmpe mod dig om dette, fordi han forsøger at dræbe kapitalismen globalt og gøre menneskeheden elendig. Thoriumreaktorer har et stort potentiale til at størkne økonomier rundt om i verden og bringe meget lykke til menneskeheden. Trold Wagner frygter denne idé frem for alle andre. Han kan ikke være glad, før alle andre er elendige.

Thoriumreaktorer har et stort potentiale, og derfor ønsker Kina at bygge dem.


Kun tåber fortsætter med at tro på menneskeskabte klimaændringer/global opvarmning.

Only fools continue to believe in man-made climate change/global warming.
07-09-2023 17:34
Robert Wagner
★★★★★
(3567)
Bop bop...

"The thorium-fueled molten salt experimental reactor operation application and related technical documents were reviewed, and it was considered that the application met the relevant safety requirements, and it was decided to issue the 2 MWt liquid fuel thorium-based molten salt experimental reactor an operating licence," the National Nuclear Security Administration (NNSA) said in a 7 June statement.

"If the TMSR-LF1 proves successful, China plans to build a reactor with a capacity of 373 MWt by 2030."

Som jeg sagde, Thorium/MSR/SMR formentlig ikke klar før 2030. Den nuværende er, som der står, en 2MWt forsknings-/eksperimental reaktor og så er det planen at bygge en 373MWt prototype 2030.

https://world-nuclear-news.org/Articles/Operating-permit-issued-for-Chinese-molten-salt-re


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Redigeret d. 07-09-2023 17:40




Deltag aktivt i debatten Kina vil bygge 30 MSR Thorium reaktorer inden 2030:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Klimaet i Kina
NyhederDato
Ørige vil bygge mur mod det stigende hav02-11-2010 13:02
Duel om at bygge verden største vindmølle16-02-2010 06:53
England vil bygge verdens største havvindmøllepark02-05-2009 18:36
Thorium-kraft ikke svaret på den globale opvarmning14-10-2008 07:04
DONG vil bygge ny vindmøllepark ud for Frederikshavn19-09-2008 07:45
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik