Husk mig
▼ Indhold

Mejlstrup: Flere positive historier om AGW, tak!


Mejlstrup: Flere positive historier om AGW, tak!06-02-2012 09:12
Palle Miliam
★★☆☆☆
(393)
Per Mejlstrup (klimajournalist) beklager sig i P1 morgen (ca. kl. 0730) meget over den skæve fordeling af den journalistiske vinkling om global opvarmning.
Kun 13 % af historierne har en positiv vinkling (overskrift) når det gælder fordelene ved opvarmningen. Han mener således, at det er et journalistisk problem.


Meget interessant, desværre er det ren utopi fra min side om Per Mejlstrup, den meget aktive klimajournalist.
Utopien består i, at jeg har snydt dig kære læser. Der hvor jeg har skrevet global opvarmning skulle der have stået betalingsring.
Sammenligningen er dog slående!



I interviewet afslutter den kvindelige speaker (Dorte Krogsgaard) med at konstatere, at der nok også burde komme flere positive historier om den globale opvarmning.

Er dette spiren til en mindre journalistisk revoltion? - Næppe!
Per Mejlstrup har dog ret i een ting: Journalisternes evne til at vinkle historier bliver hurtigt ensidig, hvilket klimadebatten nok er det bedste eksempel på!

Om Per Mejlstrups synspunkter, kan du læse videre her:
http://kampenomklimaet.blogspot.com/


Med venlig hilsen

Den Bekymrede
06-02-2012 10:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
I interviewet afslutter den kvindelige speaker (Dorte Krogsgaard) med at konstatere, at der nok også burde komme flere positive historier om den globale opvarmning

- det bemærkede jeg også: Mon ikke hun blot tog lidt strøm på 'kilmadikketøren'?


For mig lød det som om, han var i færd med af 'spænde sig løs fra stolen' og forlade kampområdet, hvorpå han fik dén overraskende udgangsreplik i nakken, og det på et tidspunkt hvor han næstenvar uden for mikrofonens rækkevidde.
06-02-2012 17:52
Palle Miliam
★★☆☆☆
(393)
@kosmos

Det har du nok ret i, men jeg kunne nu ikke lade være med at grine

Derfor lagde jeg også denne kommentar under sjov og underholdning.
07-02-2012 10:12
Kosmos
★★★★★
(5371)
Derfor lagde jeg også denne kommentar under sjov og underholdning

enig: Det er virkeligt op ad bakke at markedsføre 'global opvarmning' i dagens Danmark, så 'dikketøren' har nok fundet det opportunt midlertidigt at slå på andre strenge(?).
Men nyhedsværten syntes åbenbart alligevel, at han afslutningsvis skulle 'holdes til slibestenen'!

Redigeret d. 07-02-2012 10:13




Deltag aktivt i debatten Mejlstrup: Flere positive historier om AGW, tak!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
AGW - et bagatel problem58314-03-2020 11:24
Sådan gør man 97% forskere enige i AGW.3725-01-2019 22:26
Positive tiltag2818-11-2018 22:38
Brexit forårsaget af (C)AGW!105-07-2016 22:19
tvivl om AGW terorien005-03-2016 23:57
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik