Husk mig
▼ Indhold

Venstre vil renses..!


Venstre vil renses..!14-01-2021 17:20
Jakob
★★★★★
(9290)
­



Venstre vil gerne renses for mistanke om at have ført ulovlig politik. Derfor har folketingsgruppen støttet en rigsretssag imod Inger Støjberg, efter der er blevet rejst tvivl om, hvorvidt hun handlede helt lovligt, da hun var minister.


https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigsretssag-mod-stoejberg-splitter-venstre-det-er-mennesker-der-har-vaeret-kollegaer
Af de 41 medlemmer af partiets folketingsgruppe ventes 32 at stemme for en rigsretssag, mens ni vil stemme imod. Det bekræftede formand Jakob Ellemann-Jensen, da han fortalte om partiets holdning til sagen.



Jeg må sige, at jeg ikke bryder mig om det.
Hvor arrogant, stædig og provokerende hun end har været, så mener jeg, at sagen er for lille til en rigsretssag, og jeg kan ikke se, hvad eller hvem den skal gavne på sigt. Jeg mener også, at parifællerne burde have sagt fra, mens hun var minister, frem for at svigte hende nu. Så vidt, jeg kan se, var det jo på ingen måde noget hemmelighedskræmmeri, hun havde gang i.



Til gengæld finder jeg det meget interessant, at Venstre vil renses for anklager om uhæderlig politik.

Så kan vi måske omsider få nogle grundige undersøgelser af andre sager med meget mere kød på.

F.eks. optakten til den katastrofale krig i Irak. Og skabelsen af den ødelæggende miljøpolitik, som i mange år blandt andet har tilladt landbruget at forgifter andre borgeres drikkevand og påfører dem uerstattelige tab. Og det ekspertgrundlag, som blev lagt til grund, da en af deres ministre sagde, at Gud styrer klimaet.
Osv. osv...


Pyha, der bliver nok at tage fat på, når stakkels lille Venstre skal renses. Mon der i det hele taget bliver nogetsomhelst tilbage, hvis alt skidtet bliver vasket væk.?



­
­
22-01-2022 00:12
Jakob
★★★★★
(9290)
­



Venstre ville renses, men det endte med, at deres tidligere minister fik 60 dages ubetinget fængsel.


https://www.dr.dk/ligetil/inger-stoejberg-kendt-skyldig-i-rigsretten
Inger Støjberg kendt skyldig i Rigsretten
--
Inger Støjberg var udlændinge- og integrationsminister fra 2015 til 2019.



13. dec. 2021
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-om-rigsretssagen
LÆS SVARENE om Inger Støjbergs dom: 'Afgørelse om afsoning i fodlænke træffes af Kriminalforsorgen'
--
Tidligere udlændingeminister Inger Støjberg er i dag kendt skyldig ved Rigsretten i sagen om adskillelse af 23 unge asylpar. Hun straffes med en ubetinget fængselsstraf i 60 dage.


Efter min mening er det en ulykkelig sag, som aldrig burde være kommet så vidt.







Og nu er den gal igen på et helt andet felt:


https://www.dr.dk/nyheder/politik/claus-hjort-frederiksen-er-sigtet-have-delt-statshemmeligheder
Claus Hjort Frederiksen er sigtet for at have delt statshemmeligheder


20. jan 2022
https://www.dr.dk/nyheder/indland/justitsminister-om-claus-hjorts-laekage-sigtelse-det-er-et-voldsomt-skridt
Det er gået verden rundt, at den tidligere forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen (V) er sigtet efter et af straffelovens alvorligste kapitler - nemlig om landsforræderi.
Selv har han fortalt, at han er sigtet for at have overtrådt grænserne for sin ytringsfrihed i en politisk sag.
Og der er tale om en alvorlig sag.
Det fortæller justitsminister Nick Hækkerp (S) i et interview med DR Nyheder.
- Det er et voldsomt skridt, og det er en af de helt tunge paragraffer i de kapitler, som handler om terrror, spionage og videregivelse af oplysninger.
Justitsminsteren slår samtidig fast, at der er langt fra en sigtelse til en eventuel retssag og mulig dom.
- Indtil videre så er Claus Hjort sigtet. Om det fører til en tiltale, det har vi til gode at se. Det, som politiet gør nu, er at undersøge sagen og finde ud af, hvordan den stiller sig juridisk.



Nick Hækkerup siger, at der er langt fra en sigtelse til en eventuel retssag og mulig dom. Jeg håber, at der er uendelig langt.!

Det kan være svært at se, at Claus Hjort har sagt noget, som man ikke vidste i forvejen, hvis man har blot en lille smule fornemmelse af efterretningstjenestens arbejde og formåen.
Vi må ikke kende tiltalen præcist, fordi den er hemmelig, og det mener jeg i sig selv er et demokratisk dilemma.

Jeg er mest tilbøjelig til, at han skal benådes af et samlet Folketing, før sagen går videre.
Det kan vi nok ikke gøre i Danmark, men måske er det på tide at få den mulighed indført.

Hvad er der da også blevet af 'næserne'.?
Uffe Elemann Jensen slog danmarksrekord i næser.
Så vidt jeg husker, blev han engang spurgt, hvad han mente om, at han havde fået endnu en meget stor næse, hvortil han svarede: "Selvfølgelig, jeg stemte da selv for.!"
Det var dengang, der stadig kunne findes humor i alvoren.


Men det kan desværre være vanskeligt at se, hvordan Venstre i dag skal passe ind i det billede med deres hadske og ondskabsfulde retorik, som giver indtryk af et parti, der er mere optaget af at bruge retten som politisk våben end af demokrati:

20. jan 2022
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/s-ordfoerer-blander-sig-uhoerte-og-udanske-angreb/9089259
For bare fem dage siden blev Thomas Danielsen kraftigt irettesat af Sophie Løhde for at insistere på, at Venstre bakker op om en rigsretssag mod Mette Frederiksen.
- Altså, der er belæg for en rigsretssag. Alene ud fra regeringens egen redegørelse, forklarede han i et interview med Politiken, hvor han tilføjede, at kommissionen 'vil være med til at kvalificere anklageskriftet.'



Man kan få den triste tanke, at Sophie Løhde efterhånden er den sidste venstrepolitiker med begge ben på jorden. De fleste andre står i gylle til hofterne.
Hun har dybe rødder i Venstre, men det må nok ikke forbavse, hvis hun bliver så træt af at vaske rabiaterne, at hun går over til Moderaterne.
Eller måske endda til Socialdemokratiet for at komme på tilbørlig afstand.





­
24-01-2022 13:34
Jakob
★★★★★
(9290)
­




Hvis et parti dummer sig meget voldsomt, så kan den bedste redning være, hvis et andet parti dummer sig endnu mere.

I går så jeg Morten Messerschmidts valgtale til formandsposten i DF, og han tog virkelig prisen, da han uden omsvøb understregede, at vores statsminister skal for retten, fordi hun har brudt grundloven, brugt for mange penge, slettet SMS'ere, og især fordi Inger Støjberg er blevet dømt.

Hvis en politiker siger om en person, at vedkommende har brudt grundloven, selvom vedkommende ikke er dømt, gør han sig så ikke skyldig i injurier.?
Og hvor er respekten for magtens tredeling.??

Det må nok være mere korrekt at sige, at Morten Messerschmidt er blevet dømt for dokumentfalsk.
Det virker også som en ganske dum forblindelse, når man tænker på, hvor vanskeligt det var for anklageren imod Morten Messerschmidt at få udleveret de papirer, som han havde pligt til at gemme og udlevere, når man nu ser, hvordan han kan tordne imod slettede SMS beskeder, som der aldrig har været pligt til at gemme.



Og hvor hæderligt er det at kæde Inger Støjbergs sag sammen med aflivning af mink..??

For mig viser det, at det er motiveret af had og hævngerrighed nærmest af satanistisk karakter.

Og så udansk langt over stregen har jeg trods alt ikke hørt Venstre dumme sig endnu. Selvom det er besnærende tæt på.


24. jan. 2022
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-om-dfs-nye-formand
Mette Frederiksen har til tider haft et ret tæt samarbejde med Kristian Thulesen Dahl, og dét får hun ikke nødvendigvis med Messerschmidt lige med det samme. Det hjælper nok heller ikke at han i sin tale i dag angreb hende hårdt med krav om en rigsretssag på grund af minksagen.



Man kan efterhånden blive i tvivl om, hvorvidt det er en glæde for DF, at det går godt for Danmark, eller om det blot vil være en ekstra torn i øjet, som give næring til endnu mere had.
Kun tiden kan vise, hvor meget længere de dårlige tabere vil gå i deres bestræbelser for at skade regeringen på Danmarks bekostning.


24. jan 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trods-coronakrise-er-statsgaelden-faldet-til-laveste-niveau-siden-2009
Trods coronakrise er statsgælden faldet til laveste niveau siden 2009
Den danske statsgæld har sidste år udgjort den laveste andel af Danmarks bnp siden 2009, viser tal fra Nationalbanken.
Statsgælden har i december 2021 ligget på 438 milliarder kroner. Det svarer til 17,8 procent af det danske bnp, hvilket ikke er set lavere siden 2009, skriver Ritzau.
Bnp dækker over værdien af alt det, der skabes på de danske arbejdspladser i løbet af et år. Med andre ord udtrykker det værdien af den samlede produktion.
I Dansk Erhverv kalder cheføkonom Tore Stramer det "helt vildt", at statsgælden på trods af coronakrise og kompensationspakker har udgjort den laveste andel af bnp i 12 år.
På arbejdsmarkedet har beskæftigelsen i løbet af 2021 nået rekordhøje niveauer. Samtidig er ledigheden faldet til det laveste niveau siden slutningen af 2008.





­
­
18-02-2022 09:57
Jakob
★★★★★
(9290)
­



12. feb 2022
https://www.dr.dk/nyheder/indland/anders-fogh-rasmussen-tager-bladet-fra-munden-i-fe-sag-det-er-aldrig-forbudt-bruge
Anders Fogh Rasmussen tager bladet fra munden i FE-sag: 'Det er aldrig forbudt at bruge sit hoved'
Den tidligere statsminister og Nato-generalsekretær mener, at regeringen har svigtet sit ansvar.
--
Men Danmarks troværdighed i det internationale efterretningssamarbejde har lidt alvorlig skade på grund af den såkaldte FE-sag, hvor chefen for Forsvarets Efterretningstjeneste, Lars Findsen, sidder fængslet, og tidligere forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen er sigtet for landsforræderi.
Skylden er regeringens. Også statsminister Mette Frederiksens (S), mener Anders Fogh Rasmussen. Derfor må hun også tage ansvaret på sig og lukke sagen, inden skaden bliver endnu større.



Nej, det er ikke forbudt at bruge sit hoved.
Men mon ikke, at de tre gamle venstrepolitikere har glemt at gøre netop det.

Jeg finder det i hvert fald usmageligt at forsøge at udnytte den tragiske situation til at angribe regeringen.

Prøv at overveje den kritik, som regeringen kunne blive udsat for, hvis den blot havde stillet sig over anklagemyndigheden og fejet det hele ind under gulvtæppet.

Det er også sandsynligt, at sagen er opstået, fordi en allieret efterretningstjeneste har set noget hemmeligt i danske medier.
Og så kan man jo selv begynde at regne på, hvad det ville betyde for samarbejdet, hvis den danske regering betragtede det som ligegyldige bagateller.




­
­
06-03-2022 10:54
Jakob
★★★★★
(9290)
­



Nu vil Claus Hjort Frederiksen også renses:


4. mar 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/claus-hjort-frederiksen-vil-renses-foretraekker-retsopgoer-om-landsforraederi
Claus Hjort Frederiksen vil renses: Foretrækker retsopgør om landsforræderi
Hvis det står til tidligere forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen, kan det kun gå for langsomt med at komme for retten og få sin sag bedømt efter paragraffen om landsforræderi.
I et interview med Politiken fortæller han, at han hverken ønsker, at myndighederne opgiver sagen om lækage imod ham eller fravælger at føre sagen i retten, fordi hans kone er syg.
- Mit gode navn og rygte er ødelagt. Så det nytter ikke, at de finder en eller anden paragraf om tavshedspligt, der giver 10 dagbøder a 1000 kroner.
- Bagefter kan de så sige, at han blev jo dømt, og derved bliver mistanken hængende i luften, siger Claus Hjort Frederiksen til avisen.
I januar kom det frem, at den tidligere minister var sigtet efter paragraf 109 i straffeloven. Den handler om at røbe statshemmeligheder.
Det skete, omkring en måned efter at fire nuværende og tidligere ansatte i de danske efterretningstjenester blev sigtet efter samme paragraf.
Det var blandt andet den hjemsendte chef for Forsvarets Efterretningstjeneste, Lars Findsen.



Jeg forstår ham godt, men jeg er ikke helt sikker på, at det er en god idé.
I mine øjne er hans navn bestemt ikke ødelagt, selvom han får en lille straf.


Venstres store problem er næppe manglende rensning af tidligere ministre, som beskyldes for at have begået fodfejl.
Det er nok nærmere det alt for sammenspiste forhold til konventionelt landbrug og manglende ambitioner for klima og miljø, som trækker partiet ned i sølet.




­­
21-05-2022 12:33
Jakob
★★★★★
(9290)
­




19. maj 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/konservative-vil-ikke-ophaeve-claus-hjort-frederiksens-immunitet
Konservative vil ikke stemme for at ophæve Claus Hjort Frederiksens immunitet
--
Rigsadvokaten har indstillet, at Hjort Frederiksen skal tiltales for at lække statshemmeligheder, men han kan ikke blive tiltalt, før Folketinget ophæver hans immunitet.
Det vil flere partier ikke, fordi de ikke kan få indsigt i, hvad sagen mod Hjort handler om. Det gælder Venstre, Enhedslisten, Liberal Alliance, Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige.



Så da det kom til stykket ville Venstre alligevel ikke renses.
Tværtimod har de brugt loven om immunitet til at beskytte en af deres egne imod tiltale fra Rigsadvokaten.
Eller "misbruge" hedder det vel nærmere, dels fordi fejlene ser ud til at være åbenlyse, og dels fordi der ikke er belæg for at tro, at regeringen er ude på at forfølge Claus Hjort.

Jeg har fuld forståelse for, at ingen ønsker at se Claus Hjort i fængsel.
Men denne hændelse sender nogle meget uheldige signaler.

Der er nu skabt præcedens for, at det åbenbart ikke er så alvorligt for en dansk politiker at røbe statshemmeligheder til skade for rigets sikkerhed.

Hvad mon FET's samarbejdspartnere i udlandet siger til, at V, K, La, NB og DF i Danmark holder hånden over deres kollega, som ikke kunne holde på en statshemmelighed.?

Vi må forvente, at det kan skade Danmarks Forsvar og sikkerhed.


19. maj 2022
https://www.dr.dk/nyheder/indland/claus-hjort-og-advokat-laegger-sag-i-graven-og-forventer-rigsadvokaten-goer-det
Claus Hjort og advokat lægger sag i graven og forventer, Rigsadvokaten gør det samme
--
Den tidligere minister og nuværende folketingsmedlem for Venstre Claus Hjort Frederiksen kan godt begynde at se frem til tilværelsen som pensionist.
Det er meldingen fra Hjorts forsvarer, advokat René Offersen, efter at det i dag kom frem, at der ikke er flertal i Folketinget for at ophæve Venstre-medlemmets parlamentariske immunitet i sagen, hvor han er sigtet for at have videregivet højt klassificerede oplysninger.


https://www.dr.dk/nyheder/politik/overblik-igen-og-igen-har-claus-hjort-naevnt-hemmeligt-spionsamarbejde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/statsministeren-blev-orienteret-om-sigtelse-mod-claus-hjort-frederiksen-efter-den
https://www.dr.dk/nyheder/politik/live-tv-inden-samraad-nu-melder-konservative-ud-om-claus-hjorts-immunitet?focusId=3914248




Om stakkels Venstre nu helt har droppet renseriet i fremtiden, det må tiden vise.
Men efter dette, så bør man nok ikke forvente, at f.eks. deres forgiftning af det danske drikkevand bliver en tilståelsessag.






­
22-05-2022 14:42
Jakob
★★★★★
(9290)
­


Sagen om Claus Hjort Frederiksen er også blevet diskuteret i Deadline:

21. maj 2022
https://www.dr.dk/drtv/episode/deadline_-hjort_sagen_-en-politisk-frifindelse_316365
For tyve år siden måtte en forsvarsminister trække sig for at sige, hvad han IKKE havde sagt. Dengang handlede det om statens hemmeligheder. Det gør sagen om Claus Hjort Frederiksen også. Nogle ser den som et skamløst rod skabt af regeringen. Andre kalder ugens afgørelse om ikke at rejse sag mod den tidligere forsvarsminister for en skandaløs politisk frifindelse.

­


­
29-05-2022 08:56
Jakob
★★★★★
(9290)
­




Men så kom der da endelig noget konstruktivt fra Venstre:

28. maj 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/venstre-vil-se-paa-ekstra-penge-til-beboere-taet-paa-vindmoeller
Venstre: Vil se på ekstra penge til beboere tæt på vindmøller
Der skal opsættes flere solceller og vindmøller.
Sådan lyder nogle af initiativerne i Venstres energiudspil.
Samtidig vil partiet se på en bonusordning for borgere, der bliver berørte.
Ordningen giver beboere, som bor i en afstand af op til otte gange vindmøllens højde eller 200 meter fra nærmeste solcelleanlæg, mulighed for en årlig skattefri udbetaling.
- Hvis vi skal have mere vedvarende energi, så tror vi, at det er altafgørende, at vi har den lokale opbakning med, siger Marie Bjerre, Venstres klimaordfører.
I april præsenterede regeringen deres grønne udspil "Danmark kan mere II". Venstre mener ikke, at udspillet er ambitiøst nok. Derfor har de taget deres eget udspil med til forhandlingerne, som er i gang nu.



Jeg mener, at det ligner et forslag, som går i den helt rigtige retning. Landvindmøllerne skal op.!



Det bliver så spændende, om de vil følge det op, så der også bliver kompensation til de borgere, som udsættes for andre og større chikaner fra deres politik.

F.eks. deres landmænds bedrifter med gylletanke, som spreder usund stank og forurener naboernes brønde og byggematerialer for mange 100.000 kr, uden der betales en øre i erstatning, og sprøjtede marker, der reducerer biodiversiteten, udrydder bier, hormonforstyrrer børn og forurener naboens afgrøder.
Der kan også være perioder med meget støj fra traktorer, kornblæsning osv.
Det kan f.eks. også være borgere, som udsættes for støj fra den infrastruktur, som de er så glade for i Venstre, og som de for nyligt har investeret 60 milliarder i.

Ja, det bliver spændende at følge.




­




Deltag aktivt i debatten Venstre vil renses..!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Alternativet støtter Venstre719-05-2018 12:49
Højre vs. venstre syn på global opvarmning3712-12-2013 19:50
NyhederDato
Venstre løfter sløret for grøn skattereform17-11-2008 07:01
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik