Husk mig
▼ Indhold

Vindmølleintegration


Vindmølleintegration18-08-2023 13:44
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Forestil dig, at Staten og Forsvaret om få måneder skal bruge en vindmølle, og de opstiller den tæt på din bolig.

Det sker i almenvellets interesse, så du kan glemme alt om at forhindre det.

Men har du nogle ønsker, som det er muligt at opfylde, og som kan gøre det til en bedre oplevelse for alle, så vil de ansvarlige selvfølgelig gerne gøre, hvad de kan for at komme dig i møde.

Hvilke ønsker kan du komme i tanke om.?



­
25-08-2023 15:16
Dommeren
☆☆☆☆☆
(2)
Jakob, Hvad er din pointe? Er du imod vindmøller?
26-08-2023 10:57
Jakob
★★★★★
(9297)
­
­


Dommeren skrev:
Jakob, Hvad er din pointe? Er du imod vindmøller?


Idéen er at skabe bedre lokal trivsel og harmoni sammen med vindmøller, så flere kan opstilles.
Hvis Danmark bliver så dygtig til den disciplin, at der med succes kan opstilles dobbelt så mange landvindmøller, og det breder sig til andre lande, så kan det hurtigt blive en stor og effektiv hjælp til bæredygtig global omstilling.
Afstandsreglerne bør suspenderes.

Når Forsvaret kommer til din baghave, og de spørger dig, om du har nogle ønsker, hvad vil du så sige eller spørge dem om.?



­
26-08-2023 14:31
Dommeren
☆☆☆☆☆
(2)
Okay Jakob.
Jeg formoder, at antallet af dine indlæg afspejler et grundigt kendskab til emnet om hvor og af hvem vindmøller må opstilles. Det er nyt for mig, at forsvaret skulle være indblandet i opførelsen af vindmøller, men måske du har nogle eksempler på hånden?
Da vores gennemsnitlige befolkningstæthed ligger omkring 140 personer pr. kvadratkilometer, vil det nok være umuligt at stille alle tilfreds ved placeringen af vindmøller.
26-08-2023 16:25
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Dommeren skrev:
Jeg formoder, at antallet af dine indlæg afspejler et grundigt kendskab til emnet om hvor og af hvem vindmøller må opstilles. Det er nyt for mig, at forsvaret skulle være indblandet i opførelsen af vindmøller, men måske du har nogle eksempler på hånden?


Nej, og ikke helt på den måde. For mig handler det om at finde brugbare visioner.
Udbygningen af landvindmøller er gået i stå, og jeg skønner, at der er behov for flere nye tiltag, hvis toget skal tilbage på sporet.
Lovgivningen i dag kan ændres i morgen, så i en politisk visionær diskussion er loven ikke nødvendigvis en hindring.

Forsvarets medvirken er en mulig god synergi, som jeg ikke mener, at vi har råd til fortsat at se bort fra. Hvis du læser mine indlæg i denne lange politisk agiterende tråd, så er det ikke nyt mere:
https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlig-militaer-oprustning-d7-e4082.php




­
27-08-2023 20:50
Euro
★★★☆☆
(445)
Det ville være fristende blot at sige man vil have gratis energi, men så nemt er det jo ikke for alle.

Hvis du vil sætte en 5Mwh mølle op i baghaven hos en villaejer på danmarks dyreste vej, så falder hans og naboernes huse med 50% eller mere. Det er klart at der er forskel på folk, og det giver bedre mening at genere 10 huse der ofte har dårlig værdi, og så betale ejerne en kompensation så det er gratis at bo i husene inkl. el, og sæt så nogle flere Mwh møller op der hvor man finder det egnet.
28-08-2023 22:36
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Hvis en vindmølle er ubemandet og står helt stille, så er der næppe nogen, som med rette kan føle sig nævneværdigt generet af den.

Diskussionen bør derfor nok nærmere handle om, hvornår vindmøllen ikke må køre det pågældende sted, og hvordan den skal administreres frem for, hvor den opstilles.



­




Deltag aktivt i debatten Vindmølleintegration:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik