Husk mig
▼ Indhold

Dybt fortroligt landbrug


Dybt fortroligt landbrug10-12-2020 12:09
Jakob
★★★★★
(9296)
­



Nogle landmænd vil gerne fremvise deres landbrug, men det gælder ikke alle.

At en sag som denne overhovedet ender i retten må vidne om, at der foregår ting og sager i landbruget, som offentligheden absolut ikke må se:

9. dec. 2020
https://www.dr.dk/nyheder
Veganerpartiets leder får dom for ulovlig indtrængen
Retten i Nykøbing Falste har idømt Veganerpartiets leder, Henrik Vindfeldt, 30 dages betinget fængsel i sag om ulovlig indtrængen på svinefarm.
Hans kæreste er idømt samme straf, mens en bekendt straffes med to ugers betinget fængsel.
Straffen er givet for en episode på en svinefarm på Nordfalster, hvor de tre i maj i fjor lavede videooptagelser af forholdene.
Alle tre har anket sagen til Østre Landsret med påstand om frifindelse.


Jeg må indrømme, at jeg umiddelbart finder dommen meget for hård.

Sidst, jeg hørte om en tilsvarende anmeldelse, handlede det om en zoofil mand, som uden tilladelse havde besøgt en stald og tiltvunget sig samleje med en so.
Så vidt, jeg husker, ville landbetjenten ikke gøre noget ved det, men han havde meget vittigt udtalt til avisen, at man kunne overveje at anklage manden for ulovlig indtrængen.

At det skulle være så meget værre blot at filme lidt, hvor der er grise, kan for mig være ganske umuligt at forstå.

Jeg er ikke veganer, og i dag har jeg allerede spist et rundstykke med rullepølse. Men Veganerpartiet får sandsynligt min stemme primært i sympati med deres ærlige kamp og ønske om at omlægge dansk landbrug til noget, som Danmark kan være bekendt. Både overfor klima, miljø, råstofbevarelse, dyrevelfærd og folkesundhed.

Jeg vil håbe, at andre borgere på samme måde vil tænke, at det er rigtigt, at det skal gøres betydeligt bedre, frem for at blive harme og bilde sig selv ind, at der nok vil blive indført dødsstraf for at spise kød, hvis Veganerpartiet får fem mandater efter næste folketingsvalg.




­­
12-12-2020 15:51
Jakob
★★★★★
(9296)
­



Her kan man se, at Veganerpartiet indtil videre kun står til at få 0,5% af stemmerne:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-maaling-s-holder-fast-i-vaelgeropbakning-trods-ulovlig-mink-ordre-og-ugers

Det er altså næppe en trussel, som det er nødvendigt at håne og nedkæmpe, fordi man ælsker bacon.



Men Signe Molde, som efter min mening i øvrigt er en af Danmarks dygtigste humorister, kaster sig glubsk over byttet:

https://www.dr.dk/drtv/episode/signe-molde-paa-udebane_-hos-veganerne_220761

19:45 inde i udsendelsen kan man se, at veganeren lovligt besøger et pænt almindeligt landbrug for at se på dødsdømte grise på dødsgangene, før de sendes i gaskammer.
Landmanden bryder sig selvfølgelig ikke om den retorik. Men har man empati, så må det også stå klart, at for en veganer, som ikke betragter grise, som ting eller som meget lavtstående levende væsner er den retorik ikke helt i skoven.
Senere i udsendelsen fremgår det, at den daværende partiformand godt selv ved, at sammenligningen med pædofili passer mindre godt, selvom der i alle tilfælde er tale om overgreb.

28:20 inde i udsendelsen fortæller Signe, at hun elsker at tilberede kylling, og hun godt kan lide at stikke et grillspyd op igennem kroppen på en død kyllingekrop, og hun hygger sig ligefrem med det.
Jeg kunne godt grine, og det var jo også meningen med det. Men selvom jeg kan stille mig over situationen, så forstår jeg det dybest set ikke. Jeg køber helst kylling, som er parteret i forvejen, og jeg synes, som årene er gået, at det i stigende grad er ubehageligt at håndtere dyrelig, som skal blive til mad.

Måske har det noget at gøre med, at når der skrælles ind til benet, så er kvinder mere afstumpede og kyniske overfor dyr end mænd er.?
Øj, det er et provokerende spørgsmål, især hvis der ikke er dokumentation for at påstå det.


Men prøv at studere meningsmålingen mere grundigt, og det vil fremgå, at der er mere end tre gange så mange mænd som kvinder, der sympatiserer med veganernes politik.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-maaling-s-holder-fast-i-vaelgeropbakning-trods-ulovlig-mink-ordre-og-ugers

"G" er partibogstavet for Veganerpartiet.








Ergo må danske mænd være mere end tre gange så empatiske overfor dyr.

Eller hvordan kan det ellers forklares.? - Signe Molde.?



Hvis hun oprigtigt mener, at hun godt ved, at det er forkert, så bør hun måske til en blød begyndelse søge optagelse i denne kvindegruppe:
27:38 inde i udsendelsen:
https://www.dr.dk/drtv/se/det-sloerer-stadig_217193



På DR ligger der pt også denne udsendelse:

https://www.dr.dk/drtv/program/usas-farligste-mand_225228
https://www.dr.dk/drtv/se/usas-farligste-mand_225228
Amerikansk dokumentarfilm fra 2009. (The Most Dangerous Man in America) Historien om militæranalytikeren Daniel Ellsberg, der i 1971 risikerede fængsel på livstid ved at lække en hemmeligstemplet rapport på 7000 sider om Vietnamkrigen.


Jeg lagde mærke til, at da han skulle for retten, så havde nogle psykologer anbefalet forsvaret, at man i nævningetinget undgik jævnaldrende mænd, som selv var sovset ind i gruppetænkning og tvivlsom moral, fordi man kunne frygte, at de ville lade deres indestængte frustrationer gå ud over en mand, som udviste en bedre moral.
Måske er det i virkeligheden det samme med veganerne. De er så utålelige, fordi de har en bedre moral, som andre er misundelige på og sure på, fordi de ikke selv magter at leve op til den, og derfor skal veganerne fanges på det forkerte ben og slæbes i retten ved selv den mindste anledning, så de (også) kan komme ned med nakken..?

Nå nej, det er jo bare fordi Dansk landbrug er dybt fortroligt og derfor ikke tåler uanmeldt besøg... IKKE noget med at kigge, før der er ryddet op og gjort klar til udstilling..!



­­
15-12-2020 22:44
Jakob
★★★★★
(9296)
­



Men når man ser, hvem veganerne ellers er oppe imod, så kan man nok kun beskylde Signe Molde for at give dem kærlig opmærksomhed.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/uhyggeligt-se-signe-molde-paa-udebane-blandt-veganere-veganernes-totalitaere-syn-kraever
Uhyggeligt at se Signe Molde blandt veganere: Deres totalitære syn kræver modspil, ikke jokes


Ja, efter næste valg vil de nok prompte forvandle Danmark til en brutal diktaturstat uden kød på, og hvor kun grøntsagerne må overleve.
Det må være livet om at gøre, at vi får knækket deres smukke barnetro fuldstændigt, før næste valg.!

Eller hva'.?


For nu ikke at udstille KD som en avis, der udelukkende støtter dyremishandling, fandt jeg også dette, som jeg synes bedre om:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/medskabningerne-i-naturen-har-krav-p%C3%A5-respekt
24. maj 2008
Det er dybt krænkende og uacceptabelt, at de vilde dyr i Danmark forvaltes af mennesker, der brænder for at skyde dem



Jeg er selv jæger på nedtrapning, så det er ikke fordi jeg har stærke principper imod jagt.
Men jeg bryder mig ikke om, hvad jagt har udviklet sig til gennem årtierne.
Engang var der så få jægere, at jagt var gratis, fordi der var masser af vildt, og der var et reelt behov for hjælp til at beskyde vildt, som ødelagde høst og natur.

I dag er det i højere grad blevet en sport for velstående mennesker, som gerne vil betale dyrt for at få lov til at slå dyr ihjel.
Det er nok grundlæggende der, at jeg har svært ved at holde kæden på tandhjulet.

Den naturpleje, som mange jægere og landmænd ynder at prale med, er mange steder kommet til handle om at udsætte opdrættet vildt, så der kan blive noget vildt til jægerne at skyde.
Mange steder findes det oprindelige vildt næsten ikke mere, fordi det er udryddet af moderne dyrkningsmetoder og sprøjtegifte.

Når det bliver lagt til, så kører min kæde efterhånden dårligere end på en gammel rusten cykel.
Men der er jo gode penge i det for landmanden og godsejeren, så det bliver ikke dem eller deres økonomer, som vil slå bremsen i for denne afartede (perverse?) jagtform, som intet har at gøre med det, som jagt oprindeligt var.
Hvis jægerne var så dygtige og naturelskende med geværet, som de påstår, så ville de beskyde mårhunden, som er en skadelig invasiv art ude af kontrol. Men den gider og evner amatørjægerne da ikke at jage, fordi den er vanskelig at få ram på.


Jeg gør mig heller ingen foretillinger om, at Veganerpartiet kan eller skal stoppe jagt. Men jeg tænker, at de vil hjælpe med at lægge et politisk pres, som kun kan pynte på den nuværende triste virkelighed.


I øvrigt har jeg det som Signe Molde. Jeg elsker også grillkylling. Men jeg elsker faktisk også høns i asparges og tarteletter, så jeg til sidst næsten drømmer ligesom Harry, der ikke engang kan tåle at høre om billetter.
https://www.youtube.com/watch?v=AYApxLQEWIo

Det er faktisk ganske tankevækkende, så meget mere man får ud af en kylling på den måde.
I går tilberedte jeg hønskødssuppe, og der er suppe nok til mere end en uge, og så har jeg tilmed kogt kylling i fryseren til flere dages tarteletter.
Det bliver nok ialt til mindst 14 måltider i modsætning til de ca. 4 måltider, som det kunne blive til, hvis jeg havde tilberedt kødet som grillkylling.

Der må nok også snart komme en masse billige økologiske høns på markedet, fordi de tidligere blev destrueret og brugt til minkfoder.
Det er ikke Veganerpartiets skyld, at vi er sluppet af med de kødædende mink. Jeg er dog temmelig sikker på, at deres politik vil hjælpe med at stå vagt om, at de ikke kommer tilbage.



Hvem man end er, så sørg for at få den næring, som er nødvendig. Prøv blot at undgå misbrug, hvor det bliver på alvorlig bekostning af anstændige vilkår for dyr og natur. I mine øjne har historien vist, at dette mere er et politisk valg end et valg, der kan afgøres ved køledisken. Og for at skabe tillid til, at det er blevet til virkelighed, så må det blandt andet være afgørende, at landbruget er transparent og altså uden dybt fortrolige og top hemmelige afkroge, som det åbenbart er tilfældet i dag.


God jul.




­




Deltag aktivt i debatten Dybt fortroligt landbrug:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Solcelleintegration i økologisk landbrug726-04-2024 13:37
Landbrug & Fødevare om bier021-03-2019 12:13
Glyphosat er en katastrofe i Agentina , der forties af Dansk Landbrug...5530-11-2017 11:09
Tvivlsindustrien og Bæredygtig Landbrug306-02-2017 10:12
Dansk Landbrug og Agent Orange1220-11-2016 15:56
Artikler
Landbrug
Fødevarer og landbrug (Bionyt: 500 svar om klima)
NyhederDato
Energi-konference: Mindre CO2 fra landbrug og boliger19-11-2008 08:42
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik