Husk mig
▼ Indhold

Fake science from NASA



Side 7 af 9<<<56789>
25-09-2023 15:14
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
John Niclasen skrev:Selv tak! Jeg er enig, oceanerne er en kæmpe buffer, som det kræver 1000 gange mere energi at få til at skifte temperatur, end atmosfæren.

Vejret skifter, som det altid har gjort, men der sker ikke det store, fordi oceanerne er denne buffer.

... eller havet er ikke nogen form for buffer, fordi der ikke er noget at buffere. Havet ser ikke ud til at buffere noget. Kan du vise mig noget, der bliver bufferet af havet?

... or the sea is not any kind of buffer because there is nothing to buffer. The ocean doesn't seem to buffer anything. Can you show me something that gets buffered by the ocean?
RE: Energi buffer25-09-2023 17:27
John Niclasen
★★★★★
(6449)
IBDaMann skrev:
John Niclasen skrev:Jeg er enig, oceanerne er en kæmpe buffer, som det kræver 1000 gange mere energi at få til at skifte temperatur, end atmosfæren.

Vejret skifter, som det altid har gjort, men der sker ikke det store, fordi oceanerne er denne buffer.

... eller havet er ikke nogen form for buffer, fordi der ikke er noget at buffere. Havet ser ikke ud til at buffere noget. Kan du vise mig noget, der bliver bufferet af havet?

Når det går fra vinter til sommer her i Danmark, så kan temperaturen stige meget over land, hvorimod det stadig er koldt at tage sig en dukkert i de indre danske farvande, da havtemperaturerne fortsat er lave.

Det kræver meget mere energi at få havet til at stige i temperatur, end over land. Og når det bliver vinter, kan temperaturen falde meget over land i Danmark, så man måler frostgrader, mens de indre danske farvande fortsat er isfri.

Man kan vel sige, at oceanerne er som en energi-buffer, da det kræver 1000 gange mere energi at få al vandet i alverdens oceaner til at skifte temperatur, end for at få atmosfæren til at skifte temperatur.

(Jeg kommer til at tænke på, om det samme ord, "buffer", har lidt forskellig betydning på dansk og engelsk? Jeg er ikke sproglig.)
Redigeret d. 25-09-2023 17:33
25-09-2023 20:41
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@John Niclasen
Det er imponerende at du bare forsætter og fortsætter med at korrigere tumperne.

Selv min gamle bedstemor vidste at vandet i fjorden var koldt om foråret og dejligt lunt om efteråret.

Du er en tapper mand
RE: "Global temperatur" og korrumpering af data26-09-2023 09:09
John Niclasen
★★★★★
(6449)
I fortsættelse af Global "temperatur" og manglende data 24-09-2023 09:17

Tony Heller har en ny video om korrumpering af data, som foregår indenfor den såkaldte "klimavidenskab".

Forecasting Climate Change @ YouTube

Klimaalarmisters typiske reaktion, når de konfronteres med sådanne fakta, er benægtelse af fakta og personlige angreb på dem, som tillader sig at påpege denne korrumpering.

Det har stået på i årtier.
Det vil fortsætte, indtil ondskaben udsletter sig selv, eller
nogle gode mennesker stopper vanviddet med magt.

Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien.
Tilknyttet billede:

26-09-2023 11:23
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
De eneste faka klimarealister kunne genkende var dem med den sorte hund.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
29-09-2023 14:36
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Opgørelsen over sommeren 2023: Tørkeskader, vandskader, stormskader, madspild. Sådan kommer nyhederne fra Danmarks Radio. Politikerne på Christiansborg starter en nu secson, seson. secong på tirsdag. De har tid nok. Sommerferie til oktober. Og hvis de har det lidt skidt så er der orlov, 3 måneder. Men de almindelige danskere. Der er ikke råd til sygedage. Derfor skal der vaccineres. Jeg har prøvet det selv. Jeg skar mig i hånden med en kniv og fik 12 sting, mens jeg var på beskæftigelses arbejde og der kunne ikke blive dage hjemme. Senere arbejdede jeg for bistandshjælpen, med havearbejde, og fik tennisalbue. Lægen sagde jeg skulle købe et armbind, og der kunne ikke blive nogle sygedage.
29-09-2023 15:01
Ole Larsen
★☆☆☆☆
(72)
Jeg håber det gi'r mig en meget hurtig og bevægelig højre næve.
07-10-2023 16:18
Kosmos
★★★★★
(5372)
Jeg citerede for et par måneder siden dette:

Som almindeligt oplyst menneske bør man undre sig over, hvad det er, der foregår her for tiden. Medierne, politikere og meningsdannere har gejlet sig selv og hinanden op til en helt uset grad af hysteri. Enhver sommerdag i Sydeuropa bliver udråbt til "livstruende hedebølge"...


Weekendavisen bringer i denne uge en lille 'klimaklumme', hvis indledende del lyder:

RYD FLADEN FOR klimaet, forlanger for tiden mange, der ønsker, at politikere og borgere mere flittigt forsøger at dæmpe CO2-udledninger og mindske klodens opvarmning for at undgå enorme vejrsystemers uforudsigelige og uhyggelige forandring. Det er prisværdigt. Problemet er reelt, og vores folkevalgte har åbenlyst ikke tænkt sig at håndtere det i samme hast, som de bedyrede, da de fik deres mandat.
Men der er også andre frygtelige sandheder om klima: En af dem er, at de fleste artikler og indslag om klimaet er – ja, kedelige. Det er gentagelser, som hos den uoplagte præst om søndagen, af velkendte oplysninger med få nye nuancer. Katastrofenyheder, der flyder gennem bevidstheden som vejrudsigten. Faktisk er det muligt at pære for meget rundt i et emne, selvom det muligvis er det vigtigste emne, hvis man dækker det som pligtstof.
Det er let at få en minister til at vride sig og svede over sine undladelsessynder over for klimaet, men jeg kan ikke lade være at tænke, at samme minister ofte forlader sådan et forhør i medierne uden videre psykiske mén eller eftertanke. Samme forestilling gentages jo i næste uge.
Danske politikere kan kun i meget begrænset omfang forhindre klimaforandringer, skønt de, og vi, har et ansvar for at forsøge, ikke mindst ved at investere, dyrt, i teknologisk udvikling, som resten af verden forhåbentlig også kan bruge...


Herefter vender skribenten (Christoffer Zieler) sig mod havmiljø, som der jo i de senere dage har været betydelig mediebevågenhed omkring.
Hans hovedpointe er, at hav-/fjordmiljøet i høj grad er et 'lokalt'/nationalt problem, som Danmark kan gøre noget ved - såfremt viljen er der...ganske tankevækkende ser vi her en mulig 'lynafleder', der måske kan kanalisere folkets åndelige energi i en (noget) mere produktiv/resultatorienteret retning!
07-10-2023 16:18
Kosmos
★★★★★
(5372)
Jeg citerede for et par måneder siden dette:

Som almindeligt oplyst menneske bør man undre sig over, hvad det er, der foregår her for tiden. Medierne, politikere og meningsdannere har gejlet sig selv og hinanden op til en helt uset grad af hysteri. Enhver sommerdag i Sydeuropa bliver udråbt til "livstruende hedebølge"...


Weekendavisen bringer i denne uge en lille 'klimaklumme', hvis indledende del lyder:

RYD FLADEN FOR klimaet, forlanger for tiden mange, der ønsker, at politikere og borgere mere flittigt forsøger at dæmpe CO2-udledninger og mindske klodens opvarmning for at undgå enorme vejrsystemers uforudsigelige og uhyggelige forandring. Det er prisværdigt. Problemet er reelt, og vores folkevalgte har åbenlyst ikke tænkt sig at håndtere det i samme hast, som de bedyrede, da de fik deres mandat.
Men der er også andre frygtelige sandheder om klima: En af dem er, at de fleste artikler og indslag om klimaet er – ja, kedelige. Det er gentagelser, som hos den uoplagte præst om søndagen, af velkendte oplysninger med få nye nuancer. Katastrofenyheder, der flyder gennem bevidstheden som vejrudsigten. Faktisk er det muligt at pære for meget rundt i et emne, selvom det muligvis er det vigtigste emne, hvis man dækker det som pligtstof.
Det er let at få en minister til at vride sig og svede over sine undladelsessynder over for klimaet, men jeg kan ikke lade være at tænke, at samme minister ofte forlader sådan et forhør i medierne uden videre psykiske mén eller eftertanke. Samme forestilling gentages jo i næste uge.
Danske politikere kan kun i meget begrænset omfang forhindre klimaforandringer, skønt de, og vi, har et ansvar for at forsøge, ikke mindst ved at investere, dyrt, i teknologisk udvikling, som resten af verden forhåbentlig også kan bruge...


Herefter vender skribenten (Christoffer Zieler) sig mod havmiljø, som der jo i de senere dage har været betydelig mediebevågenhed omkring.
Hans hovedpointe er, at hav-/fjordmiljøet i høj grad er et 'lokalt'/nationalt problem, som Danmark kan gøre noget ved - såfremt viljen er der...ganske tankevækkende ser vi her en mulig 'lynafleder', der måske kan kanalisere folk(et)s åndelige energi i en (noget) mere produktiv/resultatorienteret retning!

Redigeret d. 07-10-2023 16:19
RE: Settled Science11-11-2023 13:14
John Niclasen
★★★★★
(6449)
I fortsættelse af "Global temperatur" og korrumpering af data 26-09-2023 09:09

Tony Heller har en ny 6 min. video, hvor han nævner nogle af de løgne (bl.a. at øer i Stillehavet snart oversvømmes), vi har stået model til de seneste årtier, p.gr.a. det nyreligiøse, pseudovidenskabelige nonsens om Global Opvarmning grundet udledning af planteføden, kuldioxid.

Settled Science @ YouTube

De fleste danske politikere må virkelig være stupide, når de kan falde for sådanne løgne og reagere på det til store problemer for landets befolkning. Hvor går grænsen for "landsforræderi"?
Tilknyttet billede:

19-12-2023 12:31
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
John Niclasen skrev:
Tony Heller har en ny video, hvor han viser, hvordan der svindles med budskabet om naturbrande i USA.

National Climate Fraud @ YouTube

Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien.


Fordi Tony Heller aldrig tager fejl og kun siger sandheden?

https://www.desmog.com/steven-goddard/


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Redigeret d. 19-12-2023 12:31
RE: National Klima Svindel19-12-2023 12:43
John Niclasen
★★★★★
(6449)
Tony Heller har en ny video, hvor han viser, hvordan der svindles med budskabet om naturbrande i USA.

National Climate Fraud @ YouTube

Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien.
Tilknyttet billede:

19-12-2023 15:48
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
John Niclasen skrev:
Tony Heller har en ny video, hvor han viser, hvordan der svindles med budskabet om naturbrande i USA.

National Climate Fraud @ YouTube

Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien.


Fordi Tony Heller aldrig tager fejl og kun siger sandheden?

https://www.desmog.com/steven-goddard/


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
RE: Hvornår dannedes gletsjere?26-12-2023 10:36
John Niclasen
★★★★★
(6449)
I fortsættelse af National Klima Svindel 19-12-2023 12:43

Tony Heller har en ny video, hvor han addresserer spørgsmålet om, hvornår gjetsjere vokser og bliver mindre. Han dokumenterer det med historiske henvisninger og sammenligner med bl.a. Hockeystaven, den kontrovercielle temperatur rekonstruktion.

When Did The Glaciers Form? @ YouTube

Den etablerede klimavidenskab har et fundament af pseudovidenskab.
Tilknyttet billede:

26-12-2023 17:39
Peter Villadsen
★★★★★
(2686)
Søg viden i videnskaben om gletcher retreat, Tony Heller er i selvudnævnt klima spambot, der ikke aner hvad der er op eller ned.
26-12-2023 18:00
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Eksistensen af den lille istid taler for sig selv.
26-12-2023 19:21
Peter Villadsen
★★★★★
(2686)
Jørgen Petersen skrev:
Eksistensen af den lille istid taler for sig selv.


endnu mere bullshit, den lille istid var ikke global opvarmning, som vi ser nu.
læs forskningen og bliv meget klogere.
26-12-2023 19:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Den lille istid var meget markant her i Europa. Og den viser klart hvilke ulemper der er forbundet med kulde/lavere temperaturer.
27-12-2023 12:51
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
Peter Villadsen skrev:
Jørgen Petersen skrev:
Eksistensen af den lille istid taler for sig selv.


endnu mere bullshit, den lille istid var ikke global opvarmning, som vi ser nu.
læs forskningen og bliv meget klogere.


Klimarealister forholder sig kun til de fakta de selv har cherrypicked...


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
27-12-2023 13:01
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Den lille istid var meget markant her i Europa. Og den viser klart hvilke ulemper der er forbundet med kulde/lavere temperaturer.
27-12-2023 13:07
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
Peter Villadsen skrev:
Jørgen Petersen skrev:
Eksistensen af den lille istid taler for sig selv.


endnu mere bullshit, den lille istid var ikke global opvarmning, som vi ser nu.
læs forskningen og bliv meget klogere.


Klimarealister forholder sig kun til de fakta de selv har cherrypicked...


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
27-12-2023 14:07
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
GW har mange fordele og det specielt for os i det kolde nord. Det viser tidligere kulde- og varmeperioder helt klart.
27-12-2023 14:31
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
Jørgen Petersen skrev:
GW har mange fordele og det specielt for os i det kolde nord. Det viser tidligere kulde- og varmeperioder helt klart.


Som sagt, klimarealister forholder sig kun til de fakta de selv har cherrypicked...


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
27-12-2023 14:35
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
GW har mange fordele og det specielt for os i det kolde nord. Det viser tidligere kulde- og varmeperioder helt klart. Og det har blandt andet klimarealisterne oplyst.
27-12-2023 15:07
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
[quote]Jørgen Petersen skrev:
GW har mange fordele og det specielt for os i det kolde nord. Det viser tidligere kulde- og varmeperioder helt klart. Og det har blandt andet klimarealisterne oplyst.[/quote

Cherrypicking og kortsigtet egoisme.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
27-12-2023 15:32
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Nej - Skal man have en objektiv forståelse at GW og AGW, så skal man kigge på både fordelene og ulemperne herved. Ellers kan det aldrig blive objektivt.
27-12-2023 15:44
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
Jørgen Petersen skrev:
Nej - Skal man have en objektiv forståelse at GW og AGW, så skal man kigge på både fordelene og ulemperne herved. Ellers kan det aldrig blive objektivt.


Du påstår jo der kun er fordele og nægter at forholde dig ulemperne.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
27-12-2023 16:04
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Du fortolker min udtalelser som fanden læser bibelen.

Ulemperne ved GW er der talt og skrevet rigtigt meget om. Nu er det på tide at vi også kigger på fordelene ved GW. Det sidste har man i mange år ikke kunnet p. g. a. de politiske korrekte holdninger.
27-12-2023 18:19
Peter Villadsen
★★★★★
(2686)
Jørgen Petersen skrev:
Du fortolker min udtalelser som fanden læser bibelen.

Ulemperne ved GW er der talt og skrevet rigtigt meget om. Nu er det på tide at vi også kigger på fordelene ved GW. Det sidste har man i mange år ikke kunnet p. g. a. de politiske korrekte holdninger.


Fordelene er overskuelige, ulemperne uoverskuelige, så enkelt er det.
27-12-2023 21:15
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det er rent faktisk omvendt. Skræmmeindustrien/dommedagsprofeterne tegner et helt fordrejet billede af virkeligheden.
27-12-2023 21:27
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
Jørgen Petersen skrev:
Det er rent faktisk omvendt. Skræmmeindustrien/dommedagsprofeterne tegner et helt fordrejet billede af virkeligheden.


Du forveksler videnskab og medier.

Jeg læser for det meste peer reviede papers eller artikler om peer reviewede papers.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
27-12-2023 22:24
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
IPCC med flere bruger medierne i den skræmmekampagner for at få folk til at slutte op om deres synspunkter.
27-12-2023 22:57
Robert Wagner
★★★★★
(3568)
Jørgen Petersen skrev:
IPCC med flere bruger medierne i den skræmmekampagner for at få folk til at slutte op om deres synspunkter.


Du må komme med nogen eksempler på, hvordan IPCC fortæller medierne, hvordan de skal berette om klimaforandringer.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
28-12-2023 07:01
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Bare det at IPCC stædigt fasthold assessment 8.5 er bevis nok. Alle ved, at dette senarie er totalt urealistisk, men alligevel fasthold IPCC dette, da det er et godt grund til at skræmme folk.
28-12-2023 08:27
Peter Villadsen
★★★★★
(2686)
Du argumenterer som en 5 årig, bevis at årsagen til de 4 ipcc udlednings scenarier er at et af dem skal skræmme andre.
28-12-2023 08:33
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det er en kendt sag at IPCC bruger frygt som virkemiddel. Og assessment 8.5 er et godt eksempel.
28-12-2023 08:38
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Her er et godt eksempel: https://www.berlingske.dk/internationalt/fn-chef-om-klimakrise-vi-har-aabnet-porten-til-helvede
28-12-2023 08:51
Peter Villadsen
★★★★★
(2686)
Jørgen Petersen skrev:
Her er et godt eksempel: https://www.berlingske.dk/internationalt/fn-chef-om-klimakrise-vi-har-aabnet-porten-til-helvede


Det har intet med forskningen at gøre
28-12-2023 10:10
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det viser hvordan der bliver ført skræmmekampagne fra bl.a. FN.
28-12-2023 10:11
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det viser hvordan der bliver ført skræmmekampagne fra bl.a. FN.
Side 7 af 9<<<56789>





Deltag aktivt i debatten Fake science from NASA:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Fake News122-07-2023 23:11
Mere fake climate news309-01-2023 16:01
Climate Fake News i medierne er normen229-10-2022 09:20
NASA's temperatursvindel9506-06-2021 19:05
Newspeak fra Fake News2110-03-2021 22:27
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik