Husk mig
▼ Indhold

Ideer til emne i EP


Ideer til emne i EP11-04-2021 21:57
Mulle156
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg skal skrive eksamensprojekt i fagene geografi og biologi.
Men er har virkelig svært ved at finde et godt emne. Jeg finder klimaet og klimaforandringerne meget interessante. Men hvordan går jeg begge fag indover?
Håber på nogle guldkorn
11-04-2021 23:36
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Man kunne jo se på alle fordelene ved mere co2 i Atmosfæren som gavner plantevæksten via fotosyntese, som mere varme også gør. Og det geografiske: Mere og mere ørken omdannes til bevoksninger, herunder at mere varme øger fødevareproduktionen så flere lande kan forsyne deres befolkninger med føde.
Redigeret d. 11-04-2021 23:38
12-04-2021 20:50
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Mulle156 skrev:
Jeg skal skrive eksamensprojekt i fagene geografi og biologi.
Men er har virkelig svært ved at finde et godt emne. Jeg finder klimaet og klimaforandringerne meget interessante. Men hvordan går jeg begge fag indover?
Håber på nogle guldkorn


Der findes to former for klimaforandringer. En langsom temperatur-stigning og et hurtigt temperatur fald. Det er ret ubehageligt med et hurtigt temperatur fald.
13-04-2021 01:58
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg finder klimaet og klimaforandringerne meget interessante. Men hvordan går jeg begge fag indover?

- nogle ret nøgterne betragtninger vedr. IPCC (mv.):

So what are the implications of these concerns for the IPCC's consensus on human-caused climate change? Cognitive biases in the context of an institutionalized consensus building process have arguably resulted in the consensus becoming increasingly confirmed, and even canonized, in a self-reinforcing way. An extended group of scientists derive their confidence in the consensus in a second-hand manner from the institutional authority of the IPCC and the emphatic nature in which the consensus is portrayed. This 'invisible hand' marginalizes skeptical perspectives. Overconfident assertions by the 'Big Player' take away the motivation for scientists to challenge the consensus, particularly when they can expect to be called a 'denier' for their efforts and see their chances diminish for professional recognition and research funding.

The consensus building process acts to amplify personal biases, and marginalizes disagreement from either a majority opinion or the opinion of the loudest or most motivated person in the room. One can only speculate on the magnitude and importance of the biases introduced into climate science by the IPCC's consensus seeking process

Redigeret d. 13-04-2021 01:59




Deltag aktivt i debatten Ideer til emne i EP:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hjælp! Emne til projektopgave123-03-2020 21:52
Konkret emne i SRP om "Den politiske debat om klima"110-12-2019 08:02
Idéer og tips til Klimabevægelsen3528-05-2009 10:54
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik