Husk mig
▼ Indhold

Når tilbageskridt er fremskridt


Når tilbageskridt er fremskridt17-11-2023 11:59
Jakob
★★★★★
(9297)
­




Jeg synes, at dette er et lille (knapt nævneværdigt), men alligevel et godt eksempel på et tilbageskridt, som er et fremskridt:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/coop-og-thise-fjerner-udskaeldt-skruelaag-kunderne-synes-det-er-besvaerligt
Du har sikkert bemærket, at nogle plastikskruelåg ikke længere kan skrues helt af din mælkekarton.

Det har Coop og Thises kunder i hvert fald.

I en pressemeddelelse skriver dagligvarekæden Coop og Thise Mejeri, at kunderne synes, det er besværligt at hælde mælk fra kartonen. Det får nu de to til at droppe plastikskruelågene og vende tilbage til den gamle metode, hvor man åbner selve mælkekartonen.

Fra 1. marts skifter Coop og Thise plastikskruelågene ud på deres fem mest solgte mælketyper.

Det er EU, der har bestemt, at plastikskruelåg skal være fast monteret for at reducere plast, der ender i naturen.



Endnu et eksempel på, at vi flovt må takke EU, fordi de holder den danske befolknings miljøgriseri i ave. Det må siges at være nødvendigt, når vore virksomheder ynder at grise til lovens yderste grænse, og danskerne åbenbart ikke selv evner at vælge andet end grise til at skrive lovene.


Flere eksempler.?



­
19-11-2023 19:06
Euro
★★★☆☆
(445)
Jeg tillader mig at spørge, hvorfor er det at man mener at plastlågene på 1 liters mælkekartoner ikke ender i den samme skraldespand som resten af mælkekartonen?
Har man den opfattelse at de fleste mælkedrikkere køber deres "nicotin" ude på gaden, åbner sin mælk og smider låget fra sig, mens man lystigt drikker sin mælk mens man går hen ad vejen.
Hvornår f...... er det at man ikke smider sin mælketut ud sammen med den tomme mælk? EU må da være de største idioter at spilde deres tid på så lidt!
20-11-2023 11:20
Jakob
★★★★★
(9297)
­
­
­

Økologiske analfabeter er sjældent gode til at se og forstå konsekvenser i et større billede.
Låget bliver fjernet, mindre plastik til affald og natur, og oven i købet billigere emballage.
Og nu tilmed et incitament til at konstruere et bedre værktøj til gigtplagede kunder.
Det er ganske udmærket.




Mælkemanden og Vandmanden


Men måske er tiden faktisk inde til at træde endnu længere tilbage og genindføre mælkekusken, som stiller mælk på flaske ved døren om morgenen.
Ikke så meget for mælkens skyld, men vi må forudse, at med landbrugets massive forgiftning af drikkevand, så skal alle borgere meget snart købe vand hjem på flasker, fordi det er for risikabelt at drikke byvand. Det vil for mange borgere være en uoverkommelig opgave at slæbe alt dette vand hjem, så det skal bringes ud, og så kan vandmanden ligeså godt samtidigt udbringe mælk og måske andre varer.

Det bliver dyrt for samfundet, men jeg går selvfølgelig ud fra, at landbruget har styr på det, så de har sikret sig, at de penge de tjente på at forgifte drikkevandet så rigeligt kan dække disse udgifter nu. Ellers havde de selvfølgelig ikke gjort det, og da slet ikke under en Statsminister, der holdt en nytårstale om, at penge er det eneste vigtige.


­
­
­




Deltag aktivt i debatten Når tilbageskridt er fremskridt:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Nye utrolige fremskridt inden for solceller1708-08-2023 14:30
Fremskridt indenfor husstandsvindmøller112-07-2023 10:03
Lidt om generelle fremskridt016-05-2023 14:43
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik