Husk mig
▼ Indhold

Om fossile reklamer


Om fossile reklamer08-09-2022 12:49
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Greenpeace gør et forsøg på at stoppe reklamer for fossil energi ved at foreslå en EU-retsakt. Teksten her er fra en nyhedsmail:



Oliegiganternes grådighed har aldrig været større. Verdens fem største olieselskaber har offentliggjort rekordstore overskud for andet kvartal af 2022. Tilsammen har de på tre måneder tjent 430 milliarder kroner!

De penge er taget direkte op af lommerne på almindelige mennesker over hele verden, hvis benzin-, varme- og energiregninger er på himmelflugt. Mens olieselskaberne har overskudsfest, rammes millioner af mennesker af fattigdom - og en global økonomisk krise truer.

Selvom overskuddene lige nu er skræmmende store, så er det ikke noget nyt, at den fossile industri skovler penge ind. De seneste 50 år har industrien haft et overskud på 22 milliarder kroner. Hver eneste dag.

Ud fra de tal, burde det være en smal sag for olie- og gasindustrien at få råd til at omstille sig til at producere og sælge vedvarende energi. Faktisk burde de for længst være i mål - og store dele af klimakrisen være undveget. De har vidst i 35 år, at det var en bunden opgave at omstille verdenssamfundet fra fossil til vedvarende energi.

Men i stedet for at investere i den omstilling, har de brugt penge på at lede efter endnu mere olie og gas - og på at blokere klimahandling.

Alligevel er den dominerende fortælling i de reklamer, som olie- og gasindustrien bombarderer os med, at branchen gør alt, hvad den kan, for at bidrage til at dæmme op for klimakrisen og være en del af løsningen.

Den falske fortælling vil vi blive ved at støde ind i overalt, så længe de fossile giganter har fri adgang til at reklamere.

Derfor er tiden inde til et forbud mod de allermest klimaskadelige reklamer. Det forbud kan du være med til at få indført ved at skrive under på vores EU-borgerforslag.



Shell er et glimrende eksempel på, hvorfor vi bliver nødt til at fratage olieselskaber retten til at reklamere.

Selskabet påstår, at de er en del af "den største bølge af ny vedvarende energi, verden endnu har set". Men zoomer man ind, er det reklamebudskab ikke andet end varm luft. I Shells budget for 2020 kan man nemlig se, at der var afsat 123 milliarder til fossile brændsler og kun 22 milliarder til vedvarende energi. 22 milliarder var også, hvad Shell ifølge budgettet planlagde at bruge på marketing.

Shell brugte altså i 2021 lige så mange penge på at fortælle os allesammen, hvor hårdt selskabet arbejder for klimaet, som de brugte på rent faktisk at arbejde for klimaet. Imens gik et langt større beløb til at forværre den globale ophedning.

Klimakastrofen udspiller sig allerede overalt omkring os, og et afgørende middel til at afværge den, er at fratage de fossile giganter retten til at vildlede os med glittede reklamekampagner, alt imens de bruger deres eksorbitante overskud på at undergrave vores mulighed for en klimasikker fremtid.




.


08-09-2022 21:27
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Problemet er bare, at vi har ikke nogen klimakrise, som man ellers påstår igen og igen. Usandheden om den påståede klimakrise bliver ikke mere sand af at blive gentaget igen og igen.

Det der sker er, at vi er godt i gang med gøre denne klode mere grøn og mere frodig som følge af, at vi udvinder gamle kulstofforbindelser og brænder dem af.
Udviklingen taler for sig selv.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 08-09-2022 21:28
21-09-2022 03:41
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
crank skrev:Greenpeace gør et forsøg på at stoppe reklamer for fossil energi ved at foreslå en EU-retsakt. Teksten her er fra en nyhedsmail:

Greenpeace er et marxistisk fupnummer, der bør ignoreres.

Greenpeace tilfører ingen værdi i denne verden. Greenpeace gør ingenting. Greenpeace hævder at gøre mange ting og beder derefter om penge fra godtroende mennesker.

Greenpeace er den grådigste og mest dovne organisation i verden, og de kalder sig "korsfarere". Greenpeace omtaler enhver, der med succes tjener penge, som "grådig".

Greenpeace klager altid over olieselskabernes succes. Hvorfor opretter Greenpeace ikke sit eget olieselskab?

Greenpeace klager over, at olieselskaberne ikke omstiller til "vedvarende" energi. Jeg har gode nyheder! Olie og naturgas er vedvarende! Jorden producerer kulbrinter i den nedre skorpe... i massive mængder. Alle kan læse om Fischer-Tropsch-processen: Hvordan jorden fornyer sine forsyninger af kulbrinter

Hvis du tror, at Greenpeace er styret af idioter, så tager du fejl. Greenpeace drives af strålende fiduskunstnere, der ved, hvordan man snyder offentligheden som helhed. De mennesker, der støtter Greenpeace med pengedonationer, er idioterne.

Greenpeace klager over, at olieselskaber leder efter olie og ikke tager "klimahandling". Greenpeace glemmer, at olieselskaber skal lede efter olie, fordi de er olieselskaber. Greenpeace skal tage "klimahandlingen", fordi de er Greenpeace. Problemet er, at Greenpeace er for doven til at arbejde (som enhver organisation af marxister). De vil have olieselskaberne til at gøre deres arbejde for dem.

Der er ingen grund til, at nogen rationel voksen tror på "global opvarmning", "klimaændringer" eller "drivhuseffekt". Det er alt sammen marxistisk propaganda rettet mod verdens dumme mennesker.
21-09-2022 07:45
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
IBDaMann skrev:
crank skrev:Greenpeace gør et forsøg på at stoppe reklamer for fossil energi ved at foreslå en EU-retsakt. Teksten her er fra en nyhedsmail:

Greenpeace er et marxistisk fupnummer, der bør ignoreres.

Greenpeace tilfører ingen værdi i denne verden. Greenpeace gør ingenting. Greenpeace hævder at gøre mange ting og beder derefter om penge fra godtroende mennesker.

Greenpeace er den grådigste og mest dovne organisation i verden, og de kalder sig "korsfarere". Greenpeace omtaler enhver, der med succes tjener penge, som "grådig".

Greenpeace klager altid over olieselskabernes succes. Hvorfor opretter Greenpeace ikke sit eget olieselskab?

Greenpeace klager over, at olieselskaberne ikke omstiller til "vedvarende" energi. Jeg har gode nyheder! Olie og naturgas er vedvarende! Jorden producerer kulbrinter i den nedre skorpe... i massive mængder. Alle kan læse om Fischer-Tropsch-processen: Hvordan jorden fornyer sine forsyninger af kulbrinter

Hvis du tror, at Greenpeace er styret af idioter, så tager du fejl. Greenpeace drives af strålende fiduskunstnere, der ved, hvordan man snyder offentligheden som helhed. De mennesker, der støtter Greenpeace med pengedonationer, er idioterne.

Greenpeace klager over, at olieselskaber leder efter olie og ikke tager "klimahandling". Greenpeace glemmer, at olieselskaber skal lede efter olie, fordi de er olieselskaber. Greenpeace skal tage "klimahandlingen", fordi de er Greenpeace. Problemet er, at Greenpeace er for doven til at arbejde (som enhver organisation af marxister). De vil have olieselskaberne til at gøre deres arbejde for dem.

Der er ingen grund til, at nogen rationel voksen tror på "global opvarmning", "klimaændringer" eller "drivhuseffekt". Det er alt sammen marxistisk propaganda rettet mod verdens dumme mennesker.





So much BS. You crack me up.
21-09-2022 14:39
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:So much BS. You crack me up.

Du ser ud til at have mistet din evne til at tænke selv.

Lad mig vide, når du har brug for hjælp på det område.
21-09-2022 14:52
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:So much BS. You crack me up.

Du ser ud til at have mistet din evne til at tænke selv.

Lad mig vide, når du har brug for hjælp på det område.



Den har jeg da ikke mistet. Til gengæld har du aldrig haft den.
21-09-2022 15:39
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:So much BS. You crack me up.

Du ser ud til at have mistet din evne til at tænke selv.

Lad mig vide, når du har brug for hjælp på det område.



Den har jeg da ikke mistet. Til gengæld har du aldrig haft den.

Dit vid er skarpt som en billardkugle.
21-09-2022 15:55
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
IBDaMann skrev:

Dit vid er skarpt som en billardkugle.


Yawn.
21-09-2022 16:50
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:

Dit vid er skarpt som en billardkugle.


Yawn.

Jeg kan se, at tænkning er for meget arbejde for dig. Jeg vil poste information, der passer dig mere:

Luft er godt.
21-09-2022 17:34
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:

Dit vid er skarpt som en billardkugle.


Yawn.

Jeg kan se, at tænkning er for meget arbejde for dig. Jeg vil poste information, der passer dig mere:

Luft er godt.




Du har vist for meget luft i hovedet, det er ikke så godt.
22-09-2022 22:33
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:

Dit vid er skarpt som en billardkugle.


Yawn.

Jeg kan se, at tænkning er for meget arbejde for dig. Jeg vil poste information, der passer dig mere:

Luft er godt.

Du har vist for meget luft i hovedet, det er ikke så godt.

Det er viden i mit hoved. Min luft er i mine lunger.
23-09-2022 07:45
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
6 modeller samlet.
Tilknyttet billede:





Deltag aktivt i debatten Om fossile reklamer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Denne sides reklamer.?103-03-2024 12:18
En klimateknologi som kan gøre os fri fra fossile brændstoffer130-03-2023 19:45
Er Alger fremtidens energikilde til erstatning for de fossile?1429-03-2018 11:06
Fossile brændstoffer304-03-2009 00:15
Fossile kraftværkers økonomi708-08-2008 11:15
NyhederDato
Slut med fossile brændstoffer i Sverige05-02-2009 23:39
Kina udvider produktionen af fossile brændsler10-01-2009 17:47
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik