Husk mig
▼ Indhold

Send fax via internettet og spar papir!


Send fax via internettet og spar papir!14-05-2010 14:31
greenfax
☆☆☆☆☆
(1)
det har længe været en mulighed at sende sine faxer over internettet og her er virkelig meget papir at spare! faldt over følgende blok om Danmarks store papirforbrug - og herunder hvordan It faxen kan sparer mange kilo pr. år. Tankevækkende at ikke flere bruger internet fax!
Se følgende for mere info: http://dlchristina.blogspot.com/2009/08/nedst-dit-papirforbrug-med-internet.html
14-05-2010 14:51
Gubisoul
★☆☆☆☆
(116)
I virkeligheden ville det nok være nemmere hvis firmaer begyndte at acceptere digital signatur som en underskrift, så de fleste af os almindelige borgere ikke behøvede at tænke på fax.

I øvrigt er det en ret lille del af min tid jeg bruger på at faxe noget som helst.

Det største papir forbrug jeg har på arbejdet, er at vi har seperator sider før hver udskrift.
Hvis jeg printer 3 forskellige dokumenter så bruger jeg lige 3 ekstra sider.
Lidt fjollet.
Men sådan er det i mange firmaer når de er så store som her.
17-05-2010 00:28
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg har kunne li idéen om det papirløse kontor siden første gang jeg hørte om det, og det er da også blevet langt bedre, selvom det vidst ikke rigtigt er lykkedes helt endnu. Jeg prøver selv at have noter og alt andet på computere frem for papir, da jeg alligevel har computere tændt omkring mig. At det så har andre konsekvenser er så heller ikke til at komme uden om.
17-05-2010 23:20
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Hvem bruger fax idag? Det er jo meget oldnordisk.

Email revolutionen har måske betydet mindre papir. Men tænk på de mange spam emails der ligger og sluger strøm på store servere... et problem bliver løst for at der kommer et nyt.

jeg tror at it sektoren står for mere og mere og mere af verdens klima belastning.

Men jo ud med papir
18-05-2010 10:44
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
miljoegrisen skrev:
Hvem bruger fax idag? Det er jo meget oldnordisk.


Amerikanerne bruger fax i stor stil


19-05-2010 22:22
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Det meget sigende! som med så meget andet er de håbløst bagefter derover...


The time for doubt is over!
23-12-2010 22:46
mia
☆☆☆☆☆
(1)
Der er mange firmaer der bruger fax - specielt når der skal underskrift på dokumenterne + rigtig mange firmaer der ønsker odre på papir og ikke blot via mail. Blev selv utrolig overrasket over hvor mange firmaer der faktisk stadig bruger fax. Der er nok også en grund til at der er poppet så mange nye fax tjenster op på markedet - selv benytter jeg (snu som jeg er) den gratis version af servicen popfax.com - freepopfax.com - giver et par gratis faxer hvilket man jo kan benytte hvis man ikke lige synes man vil signe op som abonnent på en faxservice. Og ja - det er VIRkelig tankevækkende at vi danskere bruger så meget papir! - forhåbentlig er alle faxmaskiner skiftet ud i fremtiden med internet fax og mails.
27-12-2010 19:57
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Mia

Hvorfor er det så tankevækkende at der bruges så meget papir.

Skovbruget i norden er lykkedes med at øge skovens produktion ret markant set i forhold til uberørt skov.

Jeg mener vedtilvæksten i de svenske skove er på over 4 gange vedtilvæksten i uberørt skov.

Herunder er meget af det træ som bruges til papir, træ som udtages af skoven i forbindelse med at gavntræ udtages til savværker og anden forarbejdningsindustri. Hvis ikke efterspørgelsen efter papir (og til faxpapir)
forekom ville træet blive efterladt i skoven og rådne.
27-12-2010 21:23
kblood
★★★☆☆
(429)
@delphi

Ja, det er desværre ikke alle steder man er blevet gode nok til dette, men vi er da ved at komme efter det med at plante et til to træer for hvert der bliver fældet. Det skal vidst helst være to, for man kan vidst ikke regne med at de alle overlever til de er vokset store nok.

En ting som har overrasket mig er at der blev skrevet et sted hvor meget det koster at lave en google søgning. Men det samme burde ikke gælde at sende fax og email, selvom det da også kommer forbi en del servere. Google er jo noget speciel fordi den sender jo den ene søgning ud til mange severe verden over som alle sender svar tilbage til en hovedserver, som så sender listen af resultater til den som har lavet søgningen. Jeg ved heller ikke hvor nøjagtig de har udregnet omkostningerne for det i serverkraft og strømbrug, men det kræver jo nok alligevel noget.




Deltag aktivt i debatten Send fax via internettet og spar papir!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spar på kilometerne812-03-2024 13:54
Skal vi afsky Internettet..?5008-04-2019 13:49
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik