Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
23. maj 2012, 12:21 English

Internationale klimamodeller

Debat > Klimavidenskab > Forklaringer på klimaændringer > Internationale klimamodeller

07-12-2011 21:37Internationale klimamodeller
OllieJ

Ingen avatar

Rank: 0/5
(1)

Hej derude! smiley

Jeg er så småt begyndt at følge med i klimadebatten og de forskellige COP-møder, der årligt finder sted. I den forbindelse har jeg tit tænkt over, hvilken rolle klimamodellerne egentlig spiller. Fordi hvordan anvendes internationale klimamodeller til at belyse centrale aspekter af Jordens klimasystem?

Mit egentlige spørgsmål går dog på, hvilke klimamodeller der oftest benyttes i international sammenhæng? Jeg tænker selv, at den termohaline cirkulation oftest benyttes til at tegne et frygteligt billede af klimaændringerne. Men er der andre modeller, der også er oppe af vende?

.. Jeg håber, at I kan få besvaret denne undren hos mig smiley

- Mange tak, og god jul
09-12-2011 20:59
kulden-varmen

Rank: 4/5
(1170)

OllieJ skrev:
Hej derude! smiley

Jeg er så småt begyndt at følge med i klimadebatten og de forskellige COP-møder, der årligt finder sted. I den forbindelse har jeg tit tænkt over, hvilken rolle klimamodellerne egentlig spiller. Fordi hvordan anvendes internationale klimamodeller til at belyse centrale aspekter af Jordens klimasystem?

Mit egentlige spørgsmål går dog på, hvilke klimamodeller der oftest benyttes i international sammenhæng? Jeg tænker selv, at den termohaline cirkulation oftest benyttes til at tegne et frygteligt billede af klimaændringerne. Men er der andre modeller, der også er oppe af vende?

.. Jeg håber, at I kan få besvaret denne undren hos mig smiley

klima modeller kan simulere alt. Også effekter som ikke kan påvise på anden måde.

Send svar Nyt emne

Deltag i debatten som aktiv debattør og del din holdning til emnet Internationale klimamodeller med forummets mange læsere.

Seneste debat

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Gæsteafstemning

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning