Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
4. februar 2012, 20:42 English

Opdaterede grafer

Debat > Andet > Debat om Klimadebat.dk > Opdaterede grafer

04-10-2009 21:59Opdaterede grafer
branner
Administrator

Rank: 3/5
(640)

Graferne over CO2-udledning er i dag også blevet opdateret med senest tilgængelige data, dvs. til og med år 2006 (i stedet for 2004).

Jeg har også lavet en side med Diverse grafer, som bliver hentet udefra. Indtil videre er der kun links til dén side nederst fra de andre graf-sider.
Men nu har I i hvert fald adressen, så I kan bruge den til hurtigt at få indlæst de seneste grafer om diverse emner i stedet for at åbne forskellige andre sider.
http://www.klimadebat.dk/grafer_diverse.php.

Kom gerne med forslag til andre kilder, der kan komme med...
Redigeret d. 04-10-2009 22:04
05-10-2009 11:20
Frank Lansner

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2351)

Hej Branner, godt initiativ!
Jeg (og andre) kommer nok til at foreslå en lang række grafer, så måske take your pick når du har høstet en lang række inputs?

SOI: Denne indikator Southern Oscillation Index, er rigtig interessant idet den ret pænt fungerer som en forløber for ENSO og dermed de kommende udsving i globale temperaturer, en løst praj om udviklingen måske et par mdr før det indtræffer. Her opdateret SOI:

ENSO34, ooook, ikke hele ENSO indekset men dette udsnit afspejer ret pænt her-og-nu effekten af ENSO (La Nina/El Nino):

Men altså du har allerede ENSO med, så SOI skulle du nok overveje.

Bedste hilsner, Frank Lansner

UPDATE:
Denne oversigt over havtemperatur-anomali er vældig overskuelig, den ville være fin at have med:

Redigeret d. 05-10-2009 11:35
18-10-2009 18:36
branner
Administrator

(640)

Tak, Frank!

Nu har jeg i hvert fald tilføjet de to grafer for Nino3.4 og SOI, som er gode at have med... Har også føjet SOI til listen over forkortelser.

Diverse grafer
20-10-2009 00:21
Søren_Søndergaard

Ingen avatar

Rank: 2/5
(198)

Hej Branner

jeg er selv ret begejstret for en web side hvor man simpelt kan lave små beregninger.
Måske kan den bruges af flere som måtte undre sig over sammenhængen i graferne.
http://www.woodfortrees.org/plot/
21-10-2009 09:27
Frank Lansner

Ingen avatar

(2351)

Her en meget fiks lille oversigt der opdateres løbende:

Og her en større version:

Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre ærlig og åben videnskab på det grønne alter.
Redigeret d. 21-10-2009 10:22
21-10-2009 10:58
Frank Lansner

Ingen avatar

(2351)

Ups, det er kun denne lille der kan bruges:
30-10-2009 12:26
branner
Administrator

(640)

Så er der kommet et par nye grafer på.
Under "Solpletter" er der tilføjet en tredje graf, hvor man kan følge solpletantallet dag for dag.
Desuden har jeg tilføjet punktet "Diverse drivhusgasser", hvor man kan holde øje med udviklingen i metan og lattergas.

Send svar Nyt emne

Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...

Seneste debat

Gæsteafstemning

Information

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning Klimadebat.dk på Facebook