Husk mig
▼ Indhold

Opdatering af grafer


Opdatering af grafer06-01-2019 13:31
Erik Mørch
☆☆☆☆☆
(1)
Er det muligt at opdateringer af graferne kunne forekomme lidt oftere?

Erik
06-01-2019 14:12
Kosmos
★★★★★
(5371)
Er det muligt at opdateringer af graferne kunne forekomme lidt oftere?

- ja, det ser der da i grunden ud til at være behov for!


(Havde faktisk ikke tjekket dateringerne på det seneste).
06-01-2019 16:21
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Jeg vil gerne tilslutte mig ønsket angående nedenstående kurve.
Når man tager i betragtning, at ændringer i politikken gerne skulle få denne kurve til at gå i minus indenfor de næste fem år, så vil det måske være en fordel for de politiske beslutningstagere ( vælgerne ), hvis de bliver lidt bedre opdateret, så de f.eks. kan se, om de godt kan slappe af, eller om de måske i lidt højere grad bør stemme økologisk bæredygtigt.

https://www.klimadebat.dk/grafer_co2udledning.php





­
­
07-01-2019 18:49
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Godt at se, der stadig er interesse for graferne.

Har netop opdateret danske temperaturer og CO2-koncentration. Globale temperaturer kan ikke blive opdateret, før Trump bliver enige med demokraterne og får sat en stopper for det "government shutdown", som har ramt NOAA. Global vandstand er baseret på sealevel.colorado.edu, som ikke har nye tal siden sidste opdatering.

Mht. graferne for CO2-udledning, så er de baseret på CDIAC-tal, og denne database er desværre ophørt med at blive opdateret fra og med september 2017, hvor seneste tal var for året 2014. Hvis I har gode input til en anden kilde at skifte til, så brug gerne tråden her til debat.
12-01-2019 23:28
Kosmos
★★★★★
(5371)
Kom lige til at kigge på denne graf:



Kan det virkelig passe, at den viser, hvad der står i overskriften?: Stort set hele kurven ligger jo over 'nul'...hvordan kan 'nul' så være periodens middeltemperatur???
13-01-2019 09:37
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
Kosmos skrev:
Stort set hele kurven ligger jo over 'nul'...hvordan kan 'nul' så være periodens middeltemperatur???

Hvis du nu løfter blikket op fra Haderslev Dam, vil du lige over figurerne se følgende forklaring: Afvigelsen er set i forhold til klimanormalen, der for tiden er defineret som perioden 1961-1990.
29-01-2019 22:57
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
branner skrev:
Godt at se, der stadig er interesse for graferne.

Har netop opdateret danske temperaturer og CO2-koncentration. Globale temperaturer kan ikke blive opdateret, før Trump bliver enige med demokraterne og får sat en stopper for det "government shutdown", som har ramt NOAA. Global vandstand er baseret på sealevel.colorado.edu, som ikke har nye tal siden sidste opdatering.

Mht. graferne for CO2-udledning, så er de baseret på CDIAC-tal, og denne database er desværre ophørt med at blive opdateret fra og med september 2017, hvor seneste tal var for året 2014. Hvis I har gode input til en anden kilde at skifte til, så brug gerne tråden her til debat.


Tak, men jeg kunne nu bedre tænke mig færre grafer fra korrupte videnskabsfolk og, i stedet, lidt mere fokus på overforbrug.



.


03-02-2019 16:56
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så har medarbejderne på NOAA fået lov at komme tilbage på arbejde, og graferne er opdateret med senest tilgængelige tal.




Deltag aktivt i debatten Opdatering af grafer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Grafer på klimadebat?204-06-2023 15:09
Opdatering om tørke324-04-2018 23:40
Opdaterede grafer2305-01-2014 14:07
Flere gode grafer924-02-2013 19:23
Opdatering om middelaldervarmen (MWP)1810-03-2011 23:13
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik