Husk mig
▼ Indhold

Frank Lansers kommentar til "Force Major"


Frank Lansers kommentar til "Force Major"11-07-2020 18:19
kfl
★★★★★
(2167)
Frank Lansers kommentar til "Force Major"
Henrik Svensmark har på GWPF udgivet en interessant artikel FORCE MAJEURE -The Sun's Role in Climate Change

Jeg glæder mig til at læse den i detaljer samme med af Peter Stauning, forsker emeritus fra DMI:Sol, klima og Svensmark – uventet støtte til drivhuseffekten .

Frank Lanser har på Klimarealisternes hjemmeside skrevet Punkter fra Svensmarks 'Force Majeure'.

Frank Lanser skriver bl.a. om en graf på side 13 i Force Major, at den viser sammenhængen mellem kosmisk stråling af lavt skydække. Min umiddelbare reaktion, at her er bevist for noget af den Henrik Svensmark siger. Skide godt. Imidlertid siger Henrik Svensmark, at grafen ikke er troværdig.



Figure 10: The correlation between low altitude cloud cover and cosmic ray flux reaching Earth. 47 It is difficult to measure clouds over multiyear periods due to inherent calibration problems. The data used in this figure has already been recalibrated due to a problem in 1994, but continued difficulties with this dataset suggest that long-term trends are no longer trustworthy.

Frank Lanser skriver i en til grafen:

Svensmark viser her den efterhånden velkendte sammenhæng mellem Solens aktivitet/Kosmisk stråling på den ene side og så %-areal af Jordens overflade med lavt skydække. På bare denne korte periode ser vi at skydækket svinger mellem ca godt 27% og godt 30%, altså med en tiendedel. Vi ved at kosmisk stråling tilbage i tiden har varieret i endnu større intervaller og vi må formode at det samme gælder for skydækket.


Frank Lanser skriver "den efterhånden velkendte sammenhæng mellem Solens aktivitet og Kosmisk stråling", Hvor har han det fra ? Hvad betyder det i klima sammenhæng?

Frank Lanser glemmer vigtige detaljer i sin gengivelse, nemlig at den ikke kan bruges til noget jf. no longer trustworthy . Dette nævner Frank Lanser ikke.

Kære Frank

Har du haft for travlt, er det bevidst svindel eller blot glemsomhed?

Hvorfor benytter Henrik Svensmark og Frank Lanser den omtalt graf?

Man skal lige huske på at Frank Lanser og Henrik Svensmark er civilingeniører. Det borger for, at de kan læse for forstå ting og sager. Derfor hælder jeg mest til, at der er svingel.

Man kan gætte på, at den benyttes som et led i at påvirke politikere og befolkningen. Det er de færreste, der kan gå i detalje med forståelse af denne graf. Det ved Henrik Svensmark og det ved Frank Lanser. Derfor er det bevidst svindel/bedrageri. Det er samme trick Bjørn Lomborg benytter.

Nu forventer jeg, at hele den klimaskeptiske horde falder over mig. Det vil være OK, især hvis der kommer nye ting frem og at det giver en bedre forståelse.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 11-07-2020 18:23
Deltag aktivt i debatten Frank Lansers kommentar til "Force Major":

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Frank Lansner, Klimarealisterne og Tuvalu131-10-2019 17:34
Tillykke Frank Lansner!926-04-2018 19:20
Frank Lansner i internationalt videnskabsmagasin!3629-03-2018 11:08
'Sticky' kommentar?225-01-2017 21:55
Frisk kommentar hørt i GB026-06-2016 16:14
Artikler
Frank Lansner: Klimadebat A-Z (del 2)
Frank Lansner: Klimadebat A-Z (del 1)
NyhederDato
Så meget CO2 giver en Twitter-kommentar21-04-2010 13:40
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik