Husk mig
▼ Indhold

Frank Lansner i internationalt videnskabsmagasin!


Frank Lansner i internationalt videnskabsmagasin!22-03-2018 13:12
Emeritussen
★☆☆☆☆
(86)
Et kæmpe tillykke til Frank!
At få en peer reviewed artikel i et internationalt videnskabsmagasin, er ikke bare stort - det er KÆMPE stort.
Og emnet?
Hos mig helt nyt territorium.
Yderst interessant!
Redigeret d. 22-03-2018 13:30
22-03-2018 13:30
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Også et stort tillykke herfra,Frank, for en god og gennemarbejdet artikel sammen med Pepke Pedersen.
22-03-2018 21:12
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Der skal også lyde et meget stort tilllykke fra mig, meget imponerende Frank.
22-03-2018 21:48
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg er også meget imponeret. Også et stort tillykke her fra mig.
22-03-2018 22:43
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Thanks guys!! :-) Nu har det allerede været umagen værd!
22-03-2018 23:36
Emeritussen
★☆☆☆☆
(86)
Frank, kunne du på jævnt dansk forklare implikationerne?
Altså, Global Opvarmning - hvor lille og ubetydelig den end er - slår kun igennem hvor oceanernes temperatur påvirker?
23-03-2018 10:08
Kosmos
★★★★★
(5366)
At få en peer reviewed artikel i et internationalt videnskabsmagasin, er ikke bare stort - det er KÆMPE stort

- enig: Stort TIL LYKKE til jer begge!
23-03-2018 10:52
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
http://www.klimadebat.dk/forum/part-3-opdaterede-sol-is-temp-hav-data-d12-e1662-s480.php#post_28811

Tillykke Frank - kom i tanke om ovenstående udveksling om emnet her på klimadebat. For lidt over 6 år siden.
Det vidner bare om hvor lang tid der er fra ide til publikation i videnskabelige kredse og hvor vedholdende man skal være. Flot.
23-03-2018 15:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Thanks :-)

Og ja, det er godt nok lang tid at reelt "vide" at CO2-teorien har et lille bitte issue med at den ikke virker i dale og at dette i sig selv ikke er foreneligt med resten af CO2-teorien, og så ikke rigtigt kunne bruge argumentet fordi ingen jo har publiceret... Men det fik vi så rådet bod på, pyha.

Omtale på notrickzone :

http://notrickszone.com/2018/03/23/uncertainty-mounts-global-temperature-data-presentation-flat-wrong-new-danish-findings-show/

Eyvind: Hjælper omtalen i linket her, bliver det klarere?

Kører jeres Notrickzone glat? Min halter... nok bare min dårlige internetforbindelse

Redigeret d. 23-03-2018 15:26
23-03-2018 17:11
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
Frank Lansner skrev: Eyvind: Hjælper omtalen i linket her, bliver det klarere?

Tak til Frank for at bekræfte at den såkaldte Emeritudse er den samme som den "Eyvind Dk" som blev udelukket i 2013 for at fremsætte trusler mod andre debattører her på forummet.
23-03-2018 17:58
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Tak til Lars Buhrkall for at bekræfte sit sande ansigt:
Ja, vi er på hver side af klimadebaten, men nu selv i en tråd der handler om at jeg og Pepke pedersen har udgivet en artikel kan du ikke engang finde ud af at sige "Tillykke".
23-03-2018 22:25
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
Frank Lansner skrev: kan du ikke engang finde ud af at sige "Tillykke".

Tja - jamen så tillykke da, Frank, med endnu et krumspring.
23-03-2018 23:58
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Tak for at få et hul igennem til virkeligheden.
24-03-2018 01:50
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Ja tillykke til Frank og Jens Olaf Pepke Petsersen
vi ikke enige om alt Frank, men altid en fornøjelse at læse dine bidrag til klimadebatten.

Den vil jeg læse her i weekenden.

Mvh.
24-03-2018 07:29
SörenProfilbillede★☆☆☆☆
(133)
Ja, tillykke Frank! - og hvordan føjer sig dette nu til det med mere opvarmning over land end hav? - typisk:
Redigeret d. 24-03-2018 07:30
24-03-2018 07:48
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Sören skrev:
Ja, tillykke Frank! - og hvordan føjer sig dette nu til det med mere opvarmning over land end hav? - typisk:



Hej Sören

- et fint argument for menneskabt GW - forstår ikke rigtigt, at det kommer fra skepticalscience.com, som jo er et fortrænger site?



.


24-03-2018 07:51
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg har endnu heller ikke studeret jeres artikel, men ved jo hvad du står for, Frank. Også tillykke for mig
24-03-2018 21:23
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Thanks!

Man skal lige knibe sig i armen, her 1 dag efter at artiklen blev omtalt på notrickzone, så ser share-statistiken alene fra notrickzone omtalen ud som vist herunder.

Are you kidding me??

- over 1000 blandede shares alene fra Notrickzone på én dag?
Eller er der noget jeg misforstår? Ahhhr?

http://notrickszone.com/2018/03/23/uncertainty-mounts-global-temperature-data-presentation-flat-wrong-new-danish-findings-show/


Update: Yep, efter 10 min er antal shares af artiklen steget med ca 15.. så joh den er god nok?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 24-03-2018 21:41
25-03-2018 18:14
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og så en beskrivelse på Dansk :
http://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/5015/pepke_pedersens_og_lansneras_nye_peer_rev_artikel_andrer_forstaelsen_af_globale_temperaturer.html
26-03-2018 14:13
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Har lige læst artiklen på Børsen. Virkelig en kanon artikel. Så stort tillykke herfra.
26-03-2018 14:49
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
1000 tak til alle, og hvis vi virkeligt har fået en ny bruger af Klimadebat.dk Michael VV i denne forbindelse så er det jo ikke dårligt !!
Glad for at Børsen artiklen faldt i god jord, Michael - den er ellers lidt "tør", jo.

Bedste hilsner, Frank
26-03-2018 21:16
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Det er alligevel utroligt at metrologiske institutter rundt i verden vægre sig mod at sende rå data ud. Hvorfor dette hemmelighedskræmmeri?
26-03-2018 21:35
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Michael-VejretVendsyssel skrev:
Har lige læst artiklen på Børsen. Virkelig en kanon artikel. Så stort tillykke herfra.


Hej Michael-VejretVendsyssel
Tænker du på den artikel, der er omtalt her?
https://www.scienceblog.dk/2017/12/18/nej-tusindvis-af-nye-videnskabelige-studier-har-ikke-trukket-i-klima-skeptisk-retning/



.


26-03-2018 21:38
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Crank,

det var denneher
http://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/5015/pepke_pedersens_og_lansneras_nye_peer_rev_artikel_andrer_forstaelsen_af_globale_temperaturer.html
26-03-2018 22:41
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Hej Frank

OK. Den her var jo slet ikke nogen reklame for dig, så.

https://www.scienceblog.dk/2017/12/18/nej-tusindvis-af-nye-videnskabelige-studier-har-ikke-trukket-i-klima-skeptisk-retning/

Men en kritik. Det var måske ikke så velkomment?
- sorry.



.


27-03-2018 00:18
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg følger med i udgivelser uge for uge.

Jeg har linket til de mange udgivelser.

Hvis den gode Benno mener at der ikke er basis for at omtale disse udgivelser, fair nok.
Men for mig der følger med, at få at vide at de ikke eksisterer, At de ikke fortæller hvad de fortæller etc. det er en af de ting jeg ikke kan bruge tid på. Jeg kan ikke svare og deltage i alt. Hvis Benno påpegede nogle konkrete artikler der ikke skulle tælles med i de ca 1000 artikler, så kunne vi tage en mere konkret snak.

Lige nu i 2018 VÆLTER det ind med nye artikler der atter vægter på den skeptiske vægt.
Min tanke er at se på bare én måneds udgivelser - når jeg får tid. På den vis kan jeg næste omtale alle og så må Benno jo se om han også vil sige at disse eksisterer.

men CRANK.

Dette har INTET med tråden at gøre. Denne tråd handler om Jens Olaf Pepke Pedersens og min nye artikel.

Du vil så gerne bare ridse lidt i lakken og forsøger dig med at hive et andet emne ind.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 27-03-2018 00:20
27-03-2018 05:52
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Frank Lansner skrev:

men CRANK.

Dette har INTET med tråden at gøre. Denne tråd handler om Jens Olaf Pepke Pedersens og min nye artikel.

Du vil så gerne bare ridse lidt i lakken og forsøger dig med at hive et andet emne ind.



3) Gå efter bolden og ikke efter manden!

Dette punkt er jo svært at følge, når manden er både emnet og bolden.

Det kan kun forekomme, når der er personer, der lægger tråde ind, dedikerede for at promovere deres egen person. Og derud over er fløjtende ligeglade med, hvor menneskeheden sejler hen sammen med den globale udvikling.



.


27-03-2018 08:59
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ crank

Du skrev bl. a.:

"Og derud over er fløjtende ligeglade med, hvor menneskeheden sejler hen sammen med den globale udvikling."

Hermed afslører du din totale uvidenhed. Det som koster menneskeliv, er fattigdom og fattigdomsrelaterede problemer. F. eks. koster de fattigdomsrelaterede sygdomme som malaria, tuberkulose, HIV med mere mange millioner menneskeliv hvert eneste år. Her taler vi om sygdomme som er så godt som udryddet i vores del af verden. AGW koster derimod ikke menneskeliv. AGW er derimod med til at forbedre livsvilkårene for såvel planter, dyr og mennesker.

I øvrigt er det et klassisk alarmist træk at påstå, at der ikke er kommet noget nyt frem, selvom der er kommet rigtig megen tungvejende information frem om, at vores CO2-udledning ikke udgør noget egentligt problem.
27-03-2018 09:17
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Jørgen Petersen skrev:
I øvrigt er det et klassisk alarmist træk at påstå, at der ikke er kommet noget nyt frem, selvom der er kommet rigtig megen tungvejende information frem om, at vores CO2-udledning ikke udgør noget egentligt problem.



At man sætter spørgsmålstegn ved, hvad der er selve problemET, er helt i orden, synes jeg. Så kan man jo håbe på, at nogle af milliarderne kanaliseres derhen, hvor man lige overvejer, hvad problemet er.




.


27-03-2018 11:42
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Nå, jeg tillader mig lige at komme tilbage til trådens emne med en lille opdate.

Samlet antal af shares ligger lige nu på 1410 .
Og der findes også en anden artikel hvor E&E artiklen er omtalt udførligt, her ligger shares på ca 400. Dertil kommer en stribe mindre sites med omtale.

OG, ikke mindst så er der jo selve artiklen på E&E der kan shares (det er den jeg selv har sharet) men her kan man ikke se antal shares.

Hvis nogen skulle være i tvivl om jeg jeg snakker om, så er det udgivelsen af ny artikel som beskrevet i Børsen blog her:
http://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/5015/pepke_pedersens_og_lansneras_nye_peer_rev_artikel_andrer_forstaelsen_af_globale_temperaturer.html

Og det handler altså om at temperatur trends målt fra dale har den fordel, at vi bedre får reduceret støj i data fra oceanernes temperatur trends. Det vi helst vil vide noget om i klimadebaten er hvordan varmebalancen over Jorden har ændret sig som funktion af ændringer i drivhusgasser og naturlige faktorer.
Havenes trends er ikke optimalt beskrevet omend vi ved at der vil være en grad af delay ved at se på havenes overflade temperatur trends.

Vi ved ikke præcist hvor meget og hvorledes havenes indflydelse på temperatur trends er og derfor er det bedst at studere alle de temperatur data vi har verden over hvor havenes støj i data reduceres bedst muligt.

Derfor: Hvis du vil vide hvordan ændringer i varmebalancen over Jorden er forløbet, så skal du gå til dalene i bedst muligt ly for ocean vinde og aflæse termometrene.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

27-03-2018 13:43
Kosmos
★★★★★
(5366)
Samlet antal af shares ligger lige nu på 1410
- omtales også i 'Ingeniøren'!
27-03-2018 14:14
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Kosmos skrev:
Samlet antal af shares ligger lige nu på 1410
- omtales også i 'Ingeniøren'!


Tjoe. En 'Ulrik Wentzel' skriver i en kommentar:
"Ifølge artiklen her fra Børsen .."




.



Redigeret d. 27-03-2018 14:15
28-03-2018 14:34
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Frank Lansner skrev:
1000 tak til alle, og hvis vi virkeligt har fået en ny bruger af Klimadebat.dk Michael VV i denne forbindelse så er det jo ikke dårligt !!
Glad for at Børsen artiklen faldt i god jord, Michael - den er ellers lidt "tør", jo.

Bedste hilsner, Frank


Ja jeg meldte mig som ny bruger, selvom at jeg var med for en del år siden.
Ja Børsen artiklen er kort og lidt tør, men den var også kun en appetitvækker, og jeg har med interesse læst jeres undersøgelse i sin helhed.

Jeg har længe fulgt med i det overordnede problem med data fra målestationer, som f.eks NOAA ikke har kunnet lade være med at ændre i, for fortsat at kunne skabe en hvis kunstig klimatrend....
Det er efter min mening ødelæggende for muligheden for at kunne forudsige hvor klimaet er på vej hen i fremtiden.
Det er så min private mening, som ofte afføder "benægter" ordet fra folk som ikke mener at vi har ytringsfrihed. Men jeg har altså en anden urokkelig synsvinkel på nutidens klimahysteri.


Jeg har jo interesseret mig for vejr og klima i 40 år, så dengang jeg startede, var alle klimaforskere enige om at vi ville have en ny istid i år 2000. Så jeg er for længst holdt op med at tage mig af de klimakatastrofer man officielt truer med.
Til gengæld interesserer jeg mig for den forskning, som kommer fra forskere der blot er interesseret i at vide mere, og ikke har en officiel klimaholdning de hele tiden skal tage hensyn til.

Sådan en forsker var glaciolog Villi Dansgaard, som via sine boringer i indlandsisen, var den eneste klimaforsker som allerede i 70'erne, var klar over hvor klimaet var på vej hen. Jeg var heldig at han, via brev, havde tid til at svare på et par et par spørgsmål, som jeg havde om forrige mellemistids klima.

Villi Dansgaard havde jo forsket sig frem til ud fra sine isdata vurderet at kuldeperioden fra 40'erne, til 80'erne (den er idag slettet i målestation data), ville vende i løbet af 80'erne. Og blive til en varmetrend, som igen vil vendes til global afkøling omkring 2020.

Derfor er det vel logisk at den overordnede opvarmning op gennem 1900 tallet bliver hængende i vore have - de fylder jo 70% af kloden, og er stadig et kæmpe varmereservoir. Til gengæld mener jeg netop at den kommende kuldeperiode, allerede nu, afspejles i kulden over kontinenterne, og dermed også endnu tydeligere i de målestationer som ligger i læ for havets påvirkning.

M.v.h. Michael (driver FB siden Vejret Vendsyssel.)
28-03-2018 16:09
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Hej Michael-
Også et velkommen herfra.
Godt initiativ med en lokal vejrudsigt for Vendsyssel.
Din FB side er også krydret med interessante oplysninger om vejrliget mm andre steder i verden både nu og før i tiden - giver er godt globalt informativt overblik .
28-03-2018 18:42
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Michael, du skriver:

"Villi Dansgaard havde jo forsket sig frem til ud fra sine isdata vurderet at kuldeperioden fra 40'erne, til 80'erne (den er idag slettet i målestation data), ville vende i løbet af 80'erne. Og blive til en varmetrend, som igen vil vendes til global afkøling omkring 2020."


OK det er godt nok spot on, imponerende!

Vi i Skandinavien, Tyskland osv. er meget autoritets tro. Vi kan ikke forestille os at der fifles ret meget med tingene. Derfor er det nok ikke så sært at det netop er i vores del af verden - den del af verden der måske kan siges at fungere "bedst" - at the devotion til global warming budskaberne accepteres aller mest.


Men dejligt at se at der stadig er nogen der godt kan se forbi den hvide kittel, det fine jakkesæt eller stilling og se på substancen åbent og ærligt.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Redigeret d. 28-03-2018 18:49
28-03-2018 23:34
Kosmos
★★★★★
(5366)
Godt initiativ med en lokal vejrudsigt for Vendsyssel.
Din FB side er også krydret med interessante oplysninger om vejrliget mm andre steder i verden både nu og før i tiden - giver er godt globalt informativt overblik

- enig!


Her en anden, lokal vejrside, jeg ved et tilfælde faldt over.
29-03-2018 11:08
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Ja velkommen til klimadebat.dk Michael, selvom vi jo nok ikke er så ubekendte for er altid en fornøjelse at læse på din vejrside


Håber at se lidt af dine bidrag herinde også.

God formiddag.

Mvh.




Deltag aktivt i debatten Frank Lansner i internationalt videnskabsmagasin!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Frank Lansers kommentar til "Force Major"011-07-2020 18:19
Frank Lansner, Klimarealisterne og Tuvalu131-10-2019 17:34
Internationalt Klima Grand Prix7521-06-2019 17:13
Tillykke Frank Lansner!926-04-2018 19:20
Real fame at last: Connolley dissekerer en af Frank Lansners og mine udvekslinger........7715-01-2016 10:33
Artikler
Frank Lansner: Klimadebat A-Z (del 2)
Frank Lansner: Klimadebat A-Z (del 1)
NyhederDato
Fogh og Hedegaard bag internationalt dialogmøde03-09-2008 09:49
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik