Husk mig
▼ Indhold

Respekt til et fredeligt Kina.!


Respekt til et fredeligt Kina.!14-11-2023 12:45
Jakob
★★★★★
(9296)
­




Kina skal ganske enkelt stoppe med at opruste og støtte Ruslands imperialistiske krig i Ukraine. Den slags krige skal være fortid.!


Men prøv lige at se her:


https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kinas-co2-udledning-kan-have-toppet
Kinas CO2-udledning kan have toppet og står muligvis over for en "strukturel nedgang" allerede næste år.

Sådan lyder det i en analyse fra det internationale forskningsinstitut Centre for Research on Energy and Clean Air (Crea) ifølge Reuters.

Kina, der er verdens største udleder af drivhusgasser, har tidligere lovet, at udledningerne vil toppe i 2030, men det ser ifølge Crea ud til, at investeringer i grøn energi er med til at sikre, at Kina når målet tidligere, skriver Ritzau.

Der har ellers været bekymring for, at byggeriet af en række nye kulkraftværker ville betyde, at toppunktet i 2030 ville være langt højere end før ventet.



Yes.!



Hvis Kina fortsætter denne kurs og løser miljøproblemer med samme fart, så er der næsten ingen ende på den respekt, som de fortjener.

Hvordan ser det mon ud i Taiwan.?
Kan de følge med, eller vil det alligevel være bedre for verden, hvis vi i højere grad anbefaler dem at være eftergivende overfor Kina.?

Det må ikke være et spørgsmål om, hvem der har den største krigsmaskine, men hvad der bedst for verden.
Hvis vi falder i det forkerte hul, så får vi et oprustningskapløb, som verden aldrig har set mage til, ren elendighed og med meget stor risiko for at starte 3. Verdenskrig.


Lad os krydse fingre for dette møde:

https://nordjyske.dk/nyheder/verden/xi-og-biden-skal-moedes-naeste-uge-for-at-stabilisere-forholdet/4658502
USA's præsident, Joe Biden, og Kinas præsident, Xi Jinping, skal mødes 15. november.

­
­
Og hvis EU stadig har lagt afgift på vindmølletårne fra Kina, så kan de godt bare lige at få den fjernet i en flyv susende fart.!




­
14-11-2023 16:56
Kosmos
★★★★★
(5371)
Kinas CO2-udledning kan have toppet og står muligvis over for en "strukturel nedgang" allerede næste år...

- nu er det svært at vide, hvad DanMarx Radio helt præcist mener med "strukturel nedgang"!?

Her kan man til gengæld læse om den 'ustrukturelle nedgang'!
16-11-2023 17:41
Euro
★★★☆☆
(445)
Tjoe Kosmos, det ved vel kun skribenten bag ordene, men jeg læser det som, at man vil øge produktionen af ren energi mere end samfundets energiforbrug øges. Men det er kun en strukturel nedgang fordi det er en nedgang i procent af den samlede energiproduktion, men CO2 udledningen kan stadig være den samme eller større.

Eller har du selv et bedre bud?
16-11-2023 21:45
Kosmos
★★★★★
(5371)
Eller har du selv et bedre bud?

- ikke personligt, men tallene siger da en del:

Over the past decade, the pace of energy consumption in China has significantly outstripped the global norm. Although it is a major producer (the world's largest in coal, fourth largest in natural gas and sixth in oil), Chinese growth in local consumption outpaced domestic supply – turning the country into a major commodities importer, with significant consequences on global trade. Oil, gas and coal imports to China account for around 85 percent, 40 percent and 7 percent of the country's domestic consumption, respectively; and about 18 percent, 16 percent and 18 percent of the global trade of these commodities.
China's mixes of electricity consumption and overall energy use are both dominated by coal, which is by far the worst emitter of greenhouse gases. This makes China the largest emitter of carbon dioxide, accounting for more than 37 percent of the world's total and more than double the next-worst emitter, the United States (14 percent)...
17-11-2023 10:35
Jakob
★★★★★
(9296)
­
­



Mens USA kæmper internt med en tidligere præsident, der er fløjtende ligeglad med klima og miljø, og mens Ruslands forbryderiske diktator viser, hvor hæsligt et diktatur kan være, så ser det for mig ud til, at Kinas diktatur, som har langt flere reelle problemer at slås med, nærmere har etableret et oplyst enevælde.
Ingen tvivl om, at Kina også presser på for at flytte nogle grænser, og det er USA's sure pligt at hjælpe med at holde dem, og det skaber spændinger. Men i modsætning til rigide Rusland ser det ud til, at Kina bedre forstår dette forhold, og Kina har været klog nok til ikke at gå i krig. Det vil være meget dumt af Vesten ikke at påskønne det.
Men der skal arbejdes mere for, at Kina ikke opruster eller får købmandens rolle i filmen Naboer.
Vi skal stå sammen om at skabe en økologisk bæredygtig verden til alle, og det er nok umuligt at tænke på noget dummere og mere ødelæggende end at opruste til 3. Verdenskrig.


Vi må alle glæde os over, at mødet mellem Kina og USA gik godt og har en afspændende virkning:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-kina-genoptager-direkte-militaer-kommunikation
USA og Kina genoptager direkte militær kommunikation



Jeg er normalt ikke optaget af pandaprojekter, men pandabarometeret er vigtigt, og det viser, at en koldfront med farligt og uforudsigeligt globalt uvejr er i færd med at gå i opløsning:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-aabner-op-fortsat-pandasamarbejde-med-kina
Kina åbner op for fortsat pandasamarbejde med USA
---
Vi er klar til at fortsætte vores samarbejde med USA om panda-bevarelse, og vi vil gøres vores bedste for at møde Californiens ønsker og uddybe venskabet mellem vores folk, sagde den kinesiske præsident i går.



Det tjener til ære for både Xi og Biden. Sådan skal det fortsætte.





­­
18-11-2023 23:29
Euro
★★★☆☆
(445)
Du tager fejl Jakob, der sker forsvindende lidt på klima fronten under Biden i USA og Mette Frederiksen i Danmark, og under tysk kontrol i EU. Faktisk havde Trump gang i et projekt hvor han forsøgte at tvinge NASA til at dele deres 12000 patenter med offentligheden, men på trods af at han var President og officielt ikke var bange for nogen så måtte han stille sig tilfreds med en lovning på 1000 patenter, men jeg tror kun de frigav 4-500 før de ignorerede ham. Men jeg har været inde og kigge på de frigivne patenter, dog ville jeg hellere vide hvad jeg ikke må vide...
For nogen er det ny snak, men det er ikke presidenten der bestemmer alt i USA
19-11-2023 07:02
Jakob
★★★★★
(9296)
­


Euro

Jeg er her ikke for at diskutere for diskussionens skyld. Det er min tid ikke til, og jeg tror ikke, at du aner, hvor trist det opleves at blive sat tilbage til et politisk niveau, hvor jeg føler mig presset til at bevise, at Biden vil gøre mere for klimaet end Trump.
Vil du ikke godt selv prøve at læse lidt mere på det og vende tilbage, når du har fundet mere hoved og hale i forskellene f.eks. m.h.t. Paris aftalen, USA's kulminer og Trumps vanvittige opførsel overfor Kina under Corona.
Hvis Biden havde været ligeså rabiat og tåbelig, så kan du være sikker på, at vi ville få et gigantisk oprustningskapløb til stor skade for både klima, miljø, råstofforbrug, sikkerhed og velfærd. Den risiko er måske endnu ikke helt afværget, og den holdning, som du udtrykker, er farligt ved til gløderne. Men der er sat en bedre retning, som det vil være særdeles idiotisk at hælde ud med badevandet.
Hellere skal vi bede EU om en massiv opfølgning og styrkelse af samhandel specifikt til gavn for grøn omstilling.
Det må også blive min påstand, at Ruslands krig imod Ukraine ikke var begyndt, hvis Trump havde været mindre forstående overfor Ruslands ønske om at herske i Ukraine. Trump har ingen plads i seriøs politik, og hans oprør imod Capitol viser i mine øjne, at han hører hjemme i et fængsel. Jeg fandt et glimt af optimisme, da han mødtes med Nordkorea, men til hvilken nytte, når ingen aftaler blev indgået, og de nu sender våben til Rusland. Trump er en fis i en hornlygte. En meget farlig fis, men stadig kun en fis.



­
19-11-2023 17:17
Euro
★★★☆☆
(445)
Biden taler for at gøre noget som klimatosser finder værdigt for klimaet, men han gør intet fordi han ved at den action, vil udstille ham som en tosse. Hvorfor skulle man vælge havvind til 96øre per kwh hvis man kan få anden energi langt billigere. Find dog et argument mod sort energi, sæt solenergi op og ødelæg dit udsyn men få energi til 1/4 af prisen - nej det er ikke det man lover - man siger ødelæg dit humør og betal for energi som du plejer eller dobbelt op!
Biden har på ingen måde ændret den foregående regerings politik, hans poilitik er en videreførsel af Trumps politik langt hen ad vejen, som jeg siger, så meget magt har en president i USA ikke.
Biden er da velkommen til at bevise hvad han vil gøre for klimaet, men overhovedet at overveje at købe vindenergi til 96øre/kwh gør ham til den største klimatosse, der er firmaer i hans eget land der er langt mere effektive indenfor energifremstilling.
19-11-2023 18:27
Jakob
★★★★★
(9296)
­



Euro skrev:
Biden taler for at gøre noget som klimatosser finder værdigt for klimaet, men han gør intet fordi han ved at den action, vil udstille ham som en tosse. Hvorfor skulle man vælge havvind til 96øre per kwh hvis man kan få anden energi langt billigere. Find dog et argument mod sort energi, sæt solenergi op og ødelæg dit udsyn men få energi til 1/4 af prisen - nej det er ikke det man lover - man siger ødelæg dit humør og betal for energi som du plejer eller dobbelt op!
Biden har på ingen måde ændret den foregående regerings politik, hans poilitik er en videreførsel af Trumps politik langt hen ad vejen, som jeg siger, så meget magt har en president i USA ikke.
Biden er da velkommen til at bevise hvad han vil gøre for klimaet, men overhovedet at overveje at købe vindenergi til 96øre/kwh gør ham til den største klimatosse, der er firmaer i hans eget land der er langt mere effektive indenfor energifremstilling.



Ja, hvis han så meget som kan finde på at overveje at købe vindenergi til overpris, som vi har gjort det i årtier i Danmark for med succes at fremme udviklingen, så kan det i dit øje være lige meget med verdensfreden, forurening, energikriser og fortsat massedød i kulminierne.
Jeg ved ikke, hvor enøjet du kan blive i dine fordømmelser, men hvis man uddeler priser for det, så vil jeg på dette grundlag gerne indstille dig som modtager.
Er du bare helt ligeglad med yderligere tab af sundhed og menneskeliv.?

­Hvis du tror, at inflation og højere renter kun rammer vindindustrien, så bør du nok forberede din økonomi på at blive belært om noget andet.



­
19-11-2023 20:14
Euro
★★★☆☆
(445)
Er det en måned siden at Kina udtalte at de kan sælge elektricitet fra Thorium MSR anlæg til 3 til 4 cents per kwh.

Tidligere kunne man levere vindenergi til 70øre/kwh men nu bygger man større og mere effektive møller der kan generere el til 96øre/kwh.

Er du ubegavet eller kan du godt se at effektiviteten daler?

Har jeg ikke lige vist dig og andre at man kan producere el langt billigere?

Regeringen er bedragere når de siger at verden er i underskud af energi, de slukker for mange vindmøller når der er vind i luften, thats just facts, vi har bare ikke brug for flere.

Vi har brug for energi hele tiden, ikke kun når solen skinner eller når vinden blæser, og når vi etablerer den type energi, f.eks. i form af SMR thorium reaktors så er der nul behov for dyr vindenergi.

Og vi kan godt regne med thoriumreaktors som en mulighed fra 2029-2030 men så skal vi jo satse på dem nu...
19-11-2023 22:05
Jakob
★★★★★
(9296)
­


Euro

Det er lidt hårdt, men jeg er faktisk nået frem til, at du er så afstumpet i forhold til klima- miljø og tab af menneskeliv, at jeg bør undgå at spilde mere tid på dig.
Og hvad dine økonomiske fantasier og eventyrlige tekniske flopfix angår, så har de indtil videre ikke kunnet hjælpe med andet end at føre Danmark ud i teknisk recession.



­­
19-11-2023 23:34
Euro
★★★☆☆
(445)
Er jeg afstumpet fordi jeg forstår hvad fremtiden indebærer i modsætning til dig, og at jeg derfor lægger min tro på den hylde?
Jeg synes nu ikke at jeg har lagt al min tro på en hylde, det er den største fantasi din blok tror på, nemlig at een teknologi skal redde os alle, nemlig PtX, men i vil alle lære at fremtiden ligger ingenfor Thorium eller Fusionsenergi - store havvindparker burde være fortid nu.
Afhængig af den politik der føres, så vil man se en mulighed for små husvindmøller kan vise deres værd, og solceller vil altid kunne konkurrere på pris, but thats it, havvind ser død ud...
Hvad mine økonomiske teorier angår så har de aldrig været testet i Danmark, så det er næsten pinligt at skulle høre på en idiot som dig der nedgør noget du endnu ikke har set praktiseret.
Du behøves slet ikke at spilde din tid på mig, du har åbenlyst en så lav IQ at du bedre klarer dig med at tale vindmøller med dig selv ikk?
Græder du hver dag over at Rotten Vågner ikke længere er her til at støtte dig....
22-11-2023 11:49
Kosmos
★★★★★
(5371)
men jeg læser det som, at man vil øge produktionen af ren energi mere end samfundets energiforbrug øges

- en tolkning, som åbenbart fordrer en hel del god vilje, jf.:

News of record installations of so-called renewable energy electric generation in China may have kindled the hopes of those supporting the "green" agenda and hostile to fossil fuels. However, China is in no position to give up hydrocarbons, particularly coal.

During the first half of 2023, China approved 52 gigawatts (GW) of new coal power, which was more than all the approvals issued in 2021. These new approvals are in addition to the 136 GW of coal capacity that are already under construction. Together, these new plants represent more than 67% of all new approvals in the world.

Why is China doing this despite climate pledges? And what does the future hold?...
22-11-2023 13:08
Jakob
★★★★★
(9296)
­


Euro

Nej. Problemet er især, at du ikke anerkender videnskaben.
Du mener, at du selv er klogere, og derfor tror du, at tiden er mindre vigtig.
Du har masser af tid til at jagte luftkasteller, og 10 fugle på taget er nok for dig.
Så de gunstige tidspunkter for handling bliver forpasset.
Det er prisstigningen på vindmøller et særdeles godt eksempel på.
Og noget tyder på, at du sammen med de fleste andre klimabenægtere desværre som en livsstil besidder den samme jubeloptimisme i forhold til miljø og verdensfred.


­
22-11-2023 13:10
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og noget tyder på, at du sammen med de fleste andre klimabenægtere desværre som en livsstil besidder den samme jubeloptimisme i forhold til miljø og verdensfred

- Bonjour!
22-11-2023 23:04
Jakob
★★★★★
(9296)
­


Kosmos skrev:
- Bonjour!


Økseskaft.


­
23-11-2023 22:10
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Jakob skrev:
­




Kina skal ganske enkelt stoppe med at opruste og støtte Ruslands imperialistiske krig i Ukraine. Den slags krige skal være fortid.!


Men prøv lige at se her:


https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kinas-co2-udledning-kan-have-toppet
Kinas CO2-udledning kan have toppet og står muligvis over for en "strukturel nedgang" allerede næste år.

Sådan lyder det i en analyse fra det internationale forskningsinstitut Centre for Research on Energy and Clean Air (Crea) ifølge Reuters.

Kina, der er verdens største udleder af drivhusgasser, har tidligere lovet, at udledningerne vil toppe i 2030, men det ser ifølge Crea ud til, at investeringer i grøn energi er med til at sikre, at Kina når målet tidligere, skriver Ritzau.

Der har ellers været bekymring for, at byggeriet af en række nye kulkraftværker ville betyde, at toppunktet i 2030 ville være langt højere end før ventet.



Yes.!



Hvis Kina fortsætter denne kurs og løser miljøproblemer med samme fart, så er der næsten ingen ende på den respekt, som de fortjener.

Hvordan ser det mon ud i Taiwan.?
Kan de følge med, eller vil det alligevel være bedre for verden, hvis vi i højere grad anbefaler dem at være eftergivende overfor Kina.?

Det må ikke være et spørgsmål om, hvem der har den største krigsmaskine, men hvad der bedst for verden.
Hvis vi falder i det forkerte hul, så får vi et oprustningskapløb, som verden aldrig har set mage til, ren elendighed og med meget stor risiko for at starte 3. Verdenskrig.


Lad os krydse fingre for dette møde:

https://nordjyske.dk/nyheder/verden/xi-og-biden-skal-moedes-naeste-uge-for-at-stabilisere-forholdet/4658502
USA's præsident, Joe Biden, og Kinas præsident, Xi Jinping, skal mødes 15. november.

­
­
Og hvis EU stadig har lagt afgift på vindmølletårne fra Kina, så kan de godt bare lige at få den fjernet i en flyv susende fart.!




­


Har næsten opgivet at følge med i alle de debat tråde, der af ovenstående bliver oprettet i et tempo der tyder på en svær omgang kedsomhed.
Faldt ikke desto mindre over overskriften i denne "Respekt til et fredeligt Kina"....

Manden er jo enten betalt, historieløs eller lider af håbløs naivitet.

Så hvis jeg forstår indlægget korrekt - er Kinas invasion, undertrykkelse og overtagelse af Tibet okay, hvis ellers de forpligter sig til en klimavenlig politik.

Af samme bevæggrund kan man ligeledes undskylde massakren på "den himmelske fredsplads"

Af samme bevæggrund kan man undskylde Maos drab på millioner af kinesere enten via nakkeskud eller udsultning.

Af samme bevæggrund kan man undskylde et Kina, hvor ytringsfrihed, religionsfrihed eller almene demokratiske rettigheder bliver knægtet, i takt med at de aldrende ledere tilraner sig mere magt og rigdom.

Så på trods af at Kina opfører flere kulkraft værker end noget andet sted på jord, er du parat til at tilgive dem som overbevist klima fanatiker?

Tilmed propaganderer du for en ulækker overtagelse af en demokratisk stat i klimaets navn. Tror nok Taiwan ser anderledes på sagen.

For at følge din irrationelle tankegang så burde Danmark vel også forfølge en stat der rækker hele vejen fra Altona til Norge og det sydlige Sverige.
England burde vel med rette gøre krav på det nordlige Amerika, akkurat som at Spanien har et retmæssigt krav på sydamerika. Ikke at forglemme - Tyskland burde få sine oprindelige grænser tilbage fra Polen, og Polen burde få sine oprindelige grænser tilbage fra Rusland......ej, nu bliver det kompliceret!

Vælger at forstå dit indlæg som en manglende forståelse for historiens kompleksiteter, ungdommelig vildfarelse og en dannelse der kun reflekterer kvaliteten af samme.
23-11-2023 23:58
Kosmos
★★★★★
(5371)
...Vælger at forstå dit indlæg som en manglende forståelse for historiens kompleksiteter, ungdommelig vildfarelse og en dannelse der kun reflekterer kvaliteten af samme

- særdeles enig i det hele! Dog må vi vist (desværre!) slette 'ungdommelig'...men dét gør jo ikke sagen bedre!
24-11-2023 00:21
Jakob
★★★★★
(9296)
­


Oildriller1


Kinas interne affærer gennem historien tror jeg i de fleste tilfælde ikke, at du står dig ved at kritisere hårdt. Dertil er melet i posen fra dit eget hold ikke rent nok.
Tilgivelse til alle sider er nødvendig.

Men du har da vist sovet i timen, hvis det ikke er gået op for dig, at det er Taiwan, der er det aktuelle højspændte punkt, og Kina har ikke invaderet Taiwan.

Du har nok en pointe om Tibet, men det er mit indtryk, at Kina agerer så fornuftigt, at den måske har passeret udløbsdatoen.

Du efterlader mig et indtryk af, at det er bedst, at vi søger fjendskab med Kina, selvom landet ikke er krigerisk, og det finder jeg særdeles dumt.
Vi bør tværtimod opbygge venskab og samhandel til gavn for klima, miljø og sundhed, og vi skal vise, at vi respekterer et fredeligt Kina.



­
Redigeret d. 24-11-2023 00:59
24-11-2023 00:29
Euro
★★★☆☆
(445)
Jakob, du og Kosmos er tilsyneladende på samme intelligensniveau...kan en af Jer ikke lige sige hvor det var at jeg blev en klimabenægter eller en jubeloptimist?

Jeg tror jeg ret tydeligt har fortalt herinde, måske på den internationale side, for over 10år siden, at det I tåber kalder et tippingpoint i ikke vil nå, det mener jeg at vi nåede da isen fra den store iskappe begyndte at smelte for mange 1000 år siden.

Der er Jer der er klima naivister, som ikke kan se, at vi skal indrette verden på at leve på en anden måde, og at vi skal få det bedste ud af det nutiden byder os.

Byder verden os på mere varme, så sæt solceller op i Afrika med en meters mellemrum, så der kan dyrkes afgrøder under 50% skygge i løbet af dagen. Træk varme ud af vandet i norden og spar på sort energi samtidigt.

Tag ikke fejl, for 35år siden mens meget få tænkte på klimakriser osv. der skrev jeg speciale på enginiørstudiet om skovdød. Og jeg har siden da arbejdet på at fremme nye teknologier der kan hjælpe verden.

At du og andre sidder fast i jeres 30år gamle viden, mens i fantaserer om at det er "the only solution" det skulle i tage og holde for Jer selv.

Du bilder dig ind at vindenergi der starter ved 8m/s er fremtiden, jeg siger til dig at hvis du kan lave vindenergi der starter ved 2m/s så laver det energi 95% af døgnets timer. Ja så bliver de små, og så skal du måske placere 5 styks på taget. Men så kan du nøjes med at købe et 5kwh batteri og så har alle boliger free energy.

Det er ikke mig der er en idiot, det er jer der er blinde for hvor langt vi er!!!
24-11-2023 23:00
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Jakob skrev:
­


Oildriller1


Kinas interne affærer gennem historien tror jeg i de fleste tilfælde ikke, at du står dig ved at kritisere hårdt. Dertil er melet i posen fra dit eget hold ikke rent nok.
Tilgivelse til alle sider er nødvendig.

Men du har da vist sovet i timen, hvis det ikke er gået op for dig, at det er Taiwan, der er det aktuelle højspændte punkt, og Kina har ikke invaderet Taiwan.

Du har nok en pointe om Tibet, men det er mit indtryk, at Kina agerer så fornuftigt, at den måske har passeret udløbsdatoen.

Du efterlader mig et indtryk af, at det er bedst, at vi søger fjendskab med Kina, selvom landet ikke er krigerisk, og det finder jeg særdeles dumt.
Vi bør tværtimod opbygge venskab og samhandel til gavn for klima, miljø og sundhed, og vi skal vise, at vi respekterer et fredeligt Kina.



­


Tror snart, jeg hælder mest til "betalt"!

Ingen der har gået mere end 10 år i skole kan da forekomme så udtalt naiv.

Måske det netop er historien om en vildfaret venstrefløj, der efter murens fald manglede et nyt fixpunkt. Som en appelsin i en turban dumpede klima bekymringen op, der med lidt politisk fordrejning blev et instrument til atter at genforenes med gamle "kammerater"?

Ved godt at dette er et klima forum. I dette tilfælde har ovenstående skribent dog ad flere omgange valgt at fordreje diskussionen i rabiat retning, så selv vindmøller er et forsvars strategisk aktiv....!!!?

Men igen...jeg vil gøre et ærligt forsøg på at forstå din tankegang. Om ikke andet for at dine usandheder ikke skal stå uimodsagt.

Taiwan er et højspændt geopolitisk emne - sandt. Taiwan er en demokratisk stat, i modsætning til Kina, grundlagt af kinesere der var i opposition til Maos diktatur. Taiwan ønsker ikke andet end at leve i fred med moderlandet og udgør ingen trussel for Panda riget. De gamle mænd i Kina ser anderledes på sagen, og vælger dagligt at udfordre Taiwans territoriale grænser med landgangsøvelser og simulerede bombetogter. General sekretæren Xi (samme mand der fik FN til at stoppe traditionen med at opkalde "Panda pesten" efter græske bogstaver, da mutationen nåede det græske bogstav, der i betænkelig grad mindede om hans navn) har ofte benyttet lejligheden til at påpege rimeligheden i at Taiwan skal vende tilbage til moderlandet - frivilligt eller med pistol for panden. Som tidligere nævnt ville det jo svare til at vi krævede Danmark tilbage til Altona - deri er du vel næppe enig?

Her kører din "logik" så helt ud på et sidespor - "Du har nok en pointe om Tibet, men det er mit indtryk, at Kina agerer så fornuftigt, at den måske har passeret udløbsdatoen"

Var Putin blandt Klimadebat.dk's faste læsere ville han da føle sig overordentligt betrygget - venter han længe nok, vil Ukraines territorier også have passeret udløbsdatoen...

I Tibets tilfælde invaderede Kina landet i 1950, sidenhen har de nægtet befolkningen alle rettigheder, fængslet og tortureret alle i opposition, tvangssteriliseret kvinderne, forbudt sproget, forflyttet og udsultet etniske tibetanere, indflyttet etniske kinesere, ødelagt deres kultur, templer, fauna og miljø - Til din oplysning kaldes dette etnisk udrensning og på trods af FNs svagpisseri er det også i deres øjne en krigsforbrydelse.

Når alting har en "udløbsdato" - er Israels bosættelser og de besatte områder så også en del af samme logik? Man kan jo blive ved - selv Adolfs besiddelser kan vel undskyldes via samme logik.

Hvor lang tid, skal man som nation eller diktator opføre sig som et dumt svin førend man har gjort hævd på de områder man tilraner sig på voldelig vis?

Du står på skuldrene af helte der kæmpede for at du kan sidde idag og fyre alt dit lort af uden omkostninger, i et velfærdssamfund der har plads til selv en som dig. Du vælger så at pisse dem ned af nakken - skam dig!

Kan kun opfordre til at distancere sig fra Panda diktaturet.
Køb lokalt, køb dansk!
Må da harmonere ganske godt med din klima bekymring.
25-11-2023 08:51
Jakob
★★★★★
(9296)
­­


Oildriller1



Var Putin blandt Klimadebat.dk's faste læsere ville han da føle sig overordentligt betrygget - venter han længe nok, vil Ukraines territorier også have passeret udløbsdatoen...


Hvis han havde kunnet nøjes med Krim, hvor besættelsen forløb nogenlunde fredeligt, og der var gået nogle årtier, hvor befolkningen lod til at være tilfreds, så tror jeg ikke, at nogen ville gå i krig for at genetablere de aftalte grænser.
Men han var grådig, og da han gik i krig igen vågnede Ukraine og Vesten op, så nu er alt i spil igen, og ingen kan vide, hvordan det ender.


Når du forlanger, at Kina i dag skal forsvare, hvad der hændte på Den Røde Plads, så må du også skulle forsvare Hitlers ageren i Tyskland. Er du parat til det.?
Eller vil du hellere køre lidt med en beskidt stålbørste i andre landes ømme sår, som har svært ved at hele.?
Er det din opskrift på, hvordan man opnår fred.?

For mig ligner du et sørgeligt opblæst symbol på, at selv den laveste del af den danske arbejderklasse har sejret ad helvede til.


Tanken om, at Tibet kan give anledning til krig imod Kina ligger mig fjernt.
Men den kan rykke mareridtsagtigt hurtigt nærmere, hvis Kina invaderer Taiwan.
Hvis Kina behandlede Tibet som en kz-lejr, så tror jeg, at jeg havde hørt mere om det.
Men du har måske hørt mere, fordi du er bedre til at forstå tungetale.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-dalai-lama-undskylder-for-video-hvor-han-kysser-dreng-og-beder-ham-sutte-sin-tunge



Køb lokalt, køb dansk!
Må da harmonere ganske godt med din klima bekymring.


Ja, helt bestemt.
Så jeg ser frem til den dag, hvor du vil være tilfreds med det.
Men du klinger hult.
Tomme tønder buldrer mest.



­
­
26-11-2023 21:31
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Jakob skrev:
­­


Oildriller1



Var Putin blandt Klimadebat.dk's faste læsere ville han da føle sig overordentligt betrygget - venter han længe nok, vil Ukraines territorier også have passeret udløbsdatoen...


Hvis han havde kunnet nøjes med Krim, hvor besættelsen forløb nogenlunde fredeligt, og der var gået nogle årtier, hvor befolkningen lod til at være tilfreds, så tror jeg ikke, at nogen ville gå i krig for at genetablere de aftalte grænser.
Men han var grådig, og da han gik i krig igen vågnede Ukraine og Vesten op, så nu er alt i spil igen, og ingen kan vide, hvordan det ender.


Når du forlanger, at Kina i dag skal forsvare, hvad der hændte på Den Røde Plads, så må du også skulle forsvare Hitlers ageren i Tyskland. Er du parat til det.?
Eller vil du hellere køre lidt med en beskidt stålbørste i andre landes ømme sår, som har svært ved at hele.?
Er det din opskrift på, hvordan man opnår fred.?

For mig ligner du et sørgeligt opblæst symbol på, at selv den laveste del af den danske arbejderklasse har sejret ad helvede til.


Tanken om, at Tibet kan give anledning til krig imod Kina ligger mig fjernt.
Men den kan rykke mareridtsagtigt hurtigt nærmere, hvis Kina invaderer Taiwan.
Hvis Kina behandlede Tibet som en kz-lejr, så tror jeg, at jeg havde hørt mere om det.
Men du har måske hørt mere, fordi du er bedre til at forstå tungetale.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-10-dalai-lama-undskylder-for-video-hvor-han-kysser-dreng-og-beder-ham-sutte-sin-tunge



Køb lokalt, køb dansk!
Må da harmonere ganske godt med din klima bekymring.


Ja, helt bestemt.
Så jeg ser frem til den dag, hvor du vil være tilfreds med det.
Men du klinger hult.
Tomme tønder buldrer mest.



­
­


Tænk...vi har et samfund, hvor selv idioter af den kaliber kan ytre sig uden at bekymre sig for opdragelsesanstalter eller Gulag lejre - med den overbevisning havde han jo nok også tilhørt kommissær standen.

Lad os nu lige fastslå noget grundlæggende geografisk - "den røde plads" er at finde i Moskva, "den himmelske fredsplads" hvor massakren foregik i 1989 er i Peking (Politisk korrekt: Beijing).

Og ja! Jeg forlanger at det samme kommunistiske diktatur som sad i 1950, i 1989 og idag - det samme diktatur der aflivede millioner af mennesker, rent faktisk flere end gamle Adolf og Stalin, hvor meget de end forsøgte at opnå trofæet - jeg forlanger at de tager et ansvar! Jeg forlanger at de rømmer Tibet som de uagtet om "du" har hørt om det eller ej (Er på ingen måder overraskende - venstrefløjen har gennem årtier haft en øm tå), har invaderet og foretager en fuldstændig etnisk udrensning.

Hvis ikke du føler dig klog nok til emnet er der adskillige hjemmesider, der kan føre dig i den rigtige retning - "simple Google click away".

Når du nu "føler" at jeg skal forsvare Hitler og Nazi Tysklands ageren i forbindelse med Kina......Hvor er sammenligningen?
Tyskland er idag en republik, et demokrati - der nok om nogen (Italien og Japan står tilbage med dårlig samvittighed), har taget sit ansvar for krigsforbrydelser begået og erkendt. Har ligeledes betalt uhyrlige summer af krigsskadeerstatninger til især Rusland men også til mange andre lande. De har da om nogen taget ansvar, også hvad undervisning angår................

Her kan det så undre at vi idag sidder og diskuterer om terrorister som Hamaz har nogen gang på jord, efter at have myrdet mere end 1000 israelere, mænd, kvinder, børn og ældre? - Om Palæstinenserne selv bærer en stor del af skylden ved at have huset terroristerne iblandt beboelser og hospitaler - selvfølgelig? - Her skal man så blot huske at for ikke så mange år siden, var vi som allierede klar til at tæppebombe tyske og japanske byer, på tidspunker i krigen, hvor denne allerede var vundet - Dresden med 25-50000 dødsofre alene på en nat, velvidende byen var fyldt med flygtninge østfra, men udfra den samme hævngerrige slutning at de nok alle var nazister. I Gaza er der proportioner til forskel.

Nå ja, det var vist ud af en tangent! Og nu handler det jo blot om en forvirret "yndling" iblandt os. Manden/drengen er komplet idiot, senest vist ved hans patetiske, men mislykkede forsøg på at dreje en trist "tråd" om kræft, over på en sammenhæng omkring drikkevand.......!
26-11-2023 22:49
Kosmos
★★★★★
(5371)
Her kan det så undre at vi idag sidder og diskuterer om terrorister som Hamaz har nogen gang på jord, efter at have myrdet mere end 1000 israelere, mænd, kvinder, børn og ældre? - Om Palæstinenserne selv bærer en stor del af skylden ved at have huset terroristerne iblandt beboelser og hospitaler - selvfølgelig?

- hvorom man kan læse mere her.
26-11-2023 23:58
Jakob
★★★★★
(9296)
­


Oildriller1 skrev:
Lad os nu lige fastslå noget grundlæggende geografisk - "den røde plads" er at finde i Moskva, "den himmelske fredsplads" hvor massakren foregik i 1989 er i Peking (Politisk korrekt: Beijing).


Ja, jeg beklager fejlen.
Og det var forfærdeligt, hvad der skete.
Men, hvis du forestiller dig, at det er noget Kina er stolt af, så er du ikke bare dum, men også i sygelig ond tro.


Oildriller1 skrev:

Når du nu "føler" at jeg skal forsvare Hitler og Nazi Tysklands ageren i forbindelse med Kina......Hvor er sammenligningen?
Tyskland er idag en republik, et demokrati



Ja tak, de blev meget flinke, EFTER de tabte krigen.

Du må nok ikke forvente, at du kan se ind i Kinas historie, uden Kina også ser ind i Vesteuropas.

Og du ved åbenbart ikke engang, at Hitler blev demokratisk valgt.




­­
04-12-2023 21:47
Jakob
★★★★★
(9296)
­



I forlængelse af Xi's gode møde med Biden er tiden nu inde til igen at krydse fingre og håbe på endnu et vellykket møde:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-top-skal-moedes-med-kinas-praesident-xi-jinping
EU-top skal mødes med Kinas præsident Xi Jinping
---
- Kina og Europa er partnere, ikke rivaler. Vores fælles interesser vægter langt højere end vores forskelle, siger talsmand for det kinesiske udenrigsministerium Wang Wenbin på et pressemøde ifølge nyhedsbureauet.

EU-deltagerne er EU's rådsformand, Charles Michel, og EU-kommissionsformand Ursula von der Leyen.


Hvis der stadig er EU-told på nogle vigtige VE-produkter, så må vi håbe, at den kan blive fjernet, og kan EU's vigtigste VE-virksomheder derefter ikke klare konkurrencen, så må vi holde dem i live med tilskud.




­
06-12-2023 20:09
Jakob
★★★★★
(9296)
­



https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/eu-frygter-kina-vil-oversvoemme-europa-med-billige-groenne-varer-0
EU frygter, at Kina vil oversvømme Europa med billige grønne varer
---
Det nytter ikke noget, at statsstøttede kinesiske virksomheder producerer langt flere varer, end de rent faktisk kan afsætte i Kina, for så efterfølgende at sælge dem til en unfair spotpris i Europa.



Det var så ikke lige det, jeg gerne ville se fra EU.
Det nytter jo heller ikke noget, at EU's grønne produkter er så dyre, at almindelige borgere ikke har råd til at købe dem.

EU må for min skyld gerne stille større krav til kvalitet, genbrug og langsigtet solid levering af service og især reservedele, men jeg bryder mig ikke om, at Kina skal klandres, fordi deres priser på grønne varer ikke er høje nok.
Hvis EU er for ynkeligt og svagt til at klare sig i konkurrencen og derfor må ty til told, så bør der bestemt findes andre varegrupper end de gode grønne at lægge tolden på. F.eks. sorte og unødige luksusvarer, som trækker den grønne omstilling i den forkerte retning. Store biler og mobiltelefoner er f.eks. normalt ikke grønne produkter, men det er vindmølletårne.
Senere kan told måske fastsættes efter, om produktionen har været grøn, men ikke så længe EU selv bor i et glashus på dette felt.
Primært bør kunsten være, at EU finder noget at byde på, som Kina er interesseret i at købe.
Men der er måske efterhånden ikke meget andet end lidt turisme tilbage, så vi i stedet må bede Kina om at give udviklingsstøtte til EU.?




­
13-01-2024 22:40
Jakob
★★★★★
(9296)
­


https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-vil-bygge-broer-mellem-kina-og-eu-i-lyset-af-verdens-kaos
- I lyset af den kaotiske internationale situation er det nødvendigt at bygge flere broer mellem Kina og Europa, sagde Xi og tilføjede, at de to sider "i fællesskab bør fremme verdensfred, stabilitet og velstand".
--
- Kina er villig til at arbejde sammen med EU for at fremme stabile fremskridt i forholdet mellem Kina og EU i det nye år, sagde Xi til De Croo, da de fredag mødtes i Folkets Store Hal i Beijing.



Sådan.!






Og valget i Taiwan bør give Vesten stof til eftertanke.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/taiwans-regering-vinder-valget-mellem-krig-og-frihed-og-det-kan-vaere-skidt

Hvis Kina undlader at overreagere, så vil Vestens støtte nok langsomt fortsætte med at tørre ud, og det samme vil Taiwans økonomi, så de måske allerede før næste valg vil være langt mere modne til at forhandle med Kina. Alt peger på, at tiden arbejder for, at Kina og Taiwan skal samarbejde. Og det vil være en kæmpe sejr for Kina, hvis de kan vise verden, at de også har format til at rumme et demokrati.



­
18-04-2024 18:08
Jakob
★★★★★
(9296)
­


https://www.dr.dk/nyheder/indland/uffe-elbaek-vi-har-saa-meget-fokus-paa-rusland-men-kina-er-virkelig-bad-guy
Uffe Elbæk: Vi har så meget fokus på Rusland, men Kina er virkelig 'the bad guy'
---
- Jeg kan kun rejse i EU, Nordamerika, Australien og New Zealand, Japan og Sydkorea med 100 procents sikkerhed på, at jeg ikke bliver udleveret. Hvis jeg mellemlander et eller andet sted, som i Istanbul eller Bangkok, så er der en risiko for, at jeg bliver trukket ud af køen, og så ryger jeg til Kina, fortæller Uffe Elbæk i programmet Svingdøren på P1.
Truslen har han haft hængende over hovedet, siden de kinesiske myndigheder for fire år siden besluttede at lægge sag an mod ham for at have hjulpet den profilerede demokratiforkæmper Ted Hui med at hoppe af til Storbritannien og siden Australien.
--
Han tager det som en hædersbevisning, at han har en arrestordre hængende over hovedet, fordi han som politiker er stået op for demokratiet.



Nå, men så må det jo være på sin plads at takke Kina, fordi landet har givet Uffe en hædersbevisning og samtidigt reduceret hans lyst til klimaskadelige flyrejser.

Havde det været Rusland eller Nordkorea, så skulle Uffe måske også være forsigtig med at spise ude og modtage skulderklap fra søde ukendte kvinder, og han skulle flygte, når han så en mand med en paraply.
Respekt til et fredeligt Kina, der har format til at holde sin sti ren for sådan noget tarveligt svineri.



­
18-04-2024 19:51
Jakob
★★★★★
(9296)
­



https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efter-18-maaneder-paa-har-usas-forsvarsminister-talt-med-kina
Efter 18 måneder på is har USA's forsvarsminister talt med Kina


Det var på tide.


https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-kansler-i-politisk-spagat-i-kina
Tysk kansler i politisk spagat i Kina


https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysklands-kansler-efter-moede-i-kina-jeg-har-bedt-xi-om-paavirke-rusland
Tysklands kansler efter møde i Kina: 'Jeg har bedt Xi om at påvirke Rusland'



https://www.dr.dk/nyheder/seneste/xi-til-scholz-saa-laenge-begge-sider-viser-gensidig-respekt-vil-forholdet-udvikle
Xi til Scholz: Så længe begge sider viser gensidig respekt, vil forholdet udvikle sig
Båndene mellem Kina og Tyskland kan blive ved med at udvikle sig, så længe de søger "et fælles grundlag".

Det siger den kinesiske præsident, Xi Jinping, i forbindelse med et møde med Tysklands kansler, Olaf Scholz. Scholz er på besøg i Beijing over tre dage.

- Vi må betragte og udvikle bilaterale relationer på alle måder i et langsigtet og strategisk perspektiv, har Xi sagt til den tyske leder ifølge Reuters.

- Så længe begge sider viser gensidig respekt, søger fælles grund med forbehold for forskelligheder, kommunikerer og lærer af hinanden og opnår win-win-samarbejde, så vil forholdet mellem de to lande fortsætte med stødt at udvikle sig, siger han.

Scholz har forud for mødet sagt, at de to ledere skulle tale om "retfærdig fred" i Ukraine.



Det er rigtig godt, at Scholz har talt med Xi.


Som jeg ser det, hvis det ikke er for sent, er Kina den vigtigste spiller for at stoppe krigen i Ukraine, og det er nøglen til at genskabe stabilitet.
Hvis ikke Kina, delvist misforstået grundet deres egne lidt for utålmodige interesser i Taiwan, havde set med milde øjne på det i begyndelsen, så var krigen imod Ukraine måske slet ikke startet, og vi havde undgået alle de modbydelige følgevirkninger.
Havde det ikke været for krigen i Ukraine, så ville Rusland næppe have allieret sig med Iran og Nordkorea. Og havde Iran ikke følt sig allieret med Rusland, så ville styret næppe have støttet Hamas i samme grad, og så kunne krigen i Gaza måske også være undgået. Som det ser ud nu, så er der risiko for, at det hele løber endnu mere ud af kontrol i en direkte krig med Iran, og ingen, heller ikke Kina, vil vinde på det.

Respekt til både Kina og Tyskland, når de mødes for at skabe mere fred og stabilitet til gavn for både mennesker og klima.




­




Deltag aktivt i debatten Respekt til et fredeligt Kina.!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
"Galla-aktivisterne fortjener respekt, ikke fængsel", siger Greenpeace622-01-2010 21:44
Artikler
Klimaet i Kina
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik