Husk mig
▼ Indhold

Generation K og Klimadebat.dk under COP15


Generation K og Klimadebat.dk under COP1504-12-2009 01:27
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Topmødet starter på mandag, og det sætter også sit præg på Klimadebat.dk.
Generation K, den danske ungdomsdelegation, som jeg selv er blevet akkrediteret igennem, vil skrive blogindlæg inde fra Bella Centeret her på siden - forhåbentlig dagligt! Første indlæg har Benjamin fra delegationen allerede skrevet, og det kan læses her.

Det er unge mennesker lige fra 15 til 30 år, der på skift vil skrive indlæggene, og jeg synes, det er rigtig fint, at de kan ligge her på Klimadebat.dk.
Det behøver vel ikke være nødvendigt at sige, men: sørg nu for at opføre jer pænt, når I kommenterer på indlæggene.

Til evt. klimaskeptikere, der måtte være utilfredse med indholdet, så bør det understreges, at pågældende blog ikke er det optimale sted for videnskabelige diskussioner. Det håber jeg, der er forståelse for. Hvis man er utilfreds med dette, opfordres man blot til at undlade at åbne bloggen...

COP15 vil forhåbentlig betyde stor aktivitet i selve forummet også. Jeg håber meget, at deltagerne fra Generation K, og andre spændende mennesker, jeg møder i Bella Centeret, vil lægge vejen forbi og vove sig ind i løvens hule! Det er nu engang forummet, der er sidens omdrejningspunkt.
Jeg skal i hvert fald gøre mit bedste for at udbrede kendskabet!

Og så en advarsel: Serveren kan risikere at blive meget hårdt belastet under COP15. Allerede i går (onsdags) havde den svært ved at klare presset i en lille times tid omkring kl. 19, hvilket flere af de faste brugere måske bemærkede.
Statistikken tyder på, at Klimadebat.dk pt. er den mest besøgte danske klimahjemmeside overhovedet. Vi ligger nu på over 6000 daglige sidevisninger, og tallet stiger dagligt. Det er vildt.
Jeg har lavet et par optimeringer i koden i dag for at minimere presset på databaseserveren, og jeg er i løbende kontakt med webhotellet, så jeg håber, vi klarer os igennem...
Redigeret d. 04-12-2009 01:32
04-12-2009 10:34
Kosmos
★★★★★
(5371)
sørg nu for at opføre jer pænt, når I kommenterer på indlæggene

- point taken: Vi må gøre vort bedste!

Men tror du virkeligt, det er i 'de unges' langsigtede interesse blot at lade dem leve (videre) i osteklokken, afskærmet fra Verdens barske (klima)realiteter??
04-12-2009 10:59
sg17a
★★☆☆☆
(378)
Jeg synes det lyder som et spændende initiativ. Ligemeget hvilket fløj man tilhører så må der jo være interesse i at vide hvordan man også tænker når man ikke er i daglig kontakt til det videnskabelige.

Og med lidt god diskussionstone (som vi alle altid ønsker) så kan det at sætte spørgsmål ved datakvalitet og generelt kildekritik være med til at åbne øjnene for nogle af de problemer jeg ser i debatten (fra begge fløje).

Er selv Generation X


~thomas wernberg
04-12-2009 14:08
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Hvor er det rart med unge mennesker med holdninger, jeg håber blot, at det er deres egne holdninger og ikke et resultat af indoktrinering.

Personligt har jeg svært ved, at have tillid til spådomme om fremtidens klima beregnet ud fra nogle modeller, som ikke kan gengive fortidens klima.
Redigeret d. 04-12-2009 14:09
06-12-2009 23:16
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så er det i morgen, det går løs.

Med jeres webmaster som udsending fra Klimadebat.dk har I en fantastisk mulighed for at få undersøgt forskellige ting mht. hvad der foregår på de bonede gulve. I må meget gerne skrive, hvis der er noget specifikt, I vil have mig til at efterforske inde på COP15 - så skal jeg gøre mit bedste!


UNFCCC's officielle program for konferencen er foreløbigt meget overordnet og ikke-færdigt, men det er alligevel vedhæftet her. Sig til, hvis der er noget, I kunne tænke jer, at jeg overværede og forsøgte at berette om.
Der er desuden over 240 side events og 190 udstillinger inde på topmødeområdet. Dertil kommer tonsvis af pressemøder fra de enkelte delegationer, NGO m.m. Så det bliver nok lidt af en myretue...
Tilknyttet fil:
overview_schedule_cop15.pdf
07-12-2009 00:04
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Og her det udførlige program (kun "Part 1") for i morgen vedhæftet.
Det er godt nok heftigt/uoverskueligt!


Daglige programmer kan løbende downloades her.
Tilknyttet fil:
od01p01.pdf
Redigeret d. 07-12-2009 00:06
07-12-2009 00:20
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
jeg kunne godt tænke mig at høre, om de har taget climategate, med i deres overvejelser til dette top møde bland andet og specielt om der er hang og hånd i cap and trade og hvilke virkning de mener, det kan give på lang sigt
og ikke mindst, overbefolkningen på jorden, om de har en stradagi til dette stor problem

men det er vel også, et meget bred punkt på klima området, haha held og lykke branner may the force be with u
07-12-2009 11:45
Jakob
★★★★★
(9297)
.



Nu fandt jeg sandelig også Generation K linket i margin til venstre. Der er allerede kommet tre interessante indlæg, så det går jo super godt.




.
08-12-2009 12:10
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Angaaende Climategate, saa brugte Pachauri (IPCC-formand) faktisk adskillige minutter af sin tale i gaar paa at beroere de hackede mails.

Og kort efter, under aabningsdebatten, smed Saudi-Arabien bomben, at de satte tvivl ved AGW, og at de mente, det burde tages med i forhandlingerne.
De andre NGO'er her forsoeger vist at planlaegge noget pressebriefing om sagen. Det er noget, der hidser folk op, og Saudi-Arabien er blevet meget forhadte...

Foran politiafspaerringerne til Bella Centeret staar der nogle englaendere og deler flyers ud om, hvad de kalder 'the big scam'.

Saa kaere skeptikere: jeg tror alle herinde har hoert om CRU-sagen. Men jeg tror ogsaa, at (stort set) alle herinde er enige om, at det er en storm i et glas vand.

Har oplevet mange spaendende ting indtil videre, bl.a. en snak med Indonesiens miljoeminister, da jeg stod i en koe, og for kort siden at stille et spoergsmaal under et pressemoede om gaardsdagens vigtigste begivenheder (Ahem, I'm from the danish climate website Klimadebat... ahem...)

EPA (det amerikanske miljoeagentur) har nemlig i gaar besluttet at klassificere CO2 som forurening. Jeg spurgte de amerikanske repraesentanter, hvad det kommer til at betyde rent praktisk for Obamas muligheder. Dog svaert at hive noget konkret ud af dem. Skriver noget om det, naar jeg faar tid...

Vi, dvs. Generation K, proever at lave daglige referater af forhandlingerne herinde. Laes dem paa http://www.klimadebat.dk/cop15_update.php
Redigeret d. 08-12-2009 12:29
08-12-2009 12:46
Kosmos
★★★★★
(5371)
Dog svaert at hive noget konkret ud af dem. Skriver noget om det, naar jeg faar tid...

- husk også at spørge dem, hvornår de regner med at dekretere 'pi = 3', og at 'tyngdekraften er sundhedsskadelig'?!
11-12-2009 01:38
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Denne besked blot for at beklage den mangelfulde moderation under COP15. Jeg kan se, at der foregår nogle ophidsede debatter rundt omkring, men jeg har desværre ikke tiden til at læse indlæggene igennem. Forhåbentlig river I ikke hårene fuldstændig af hinanden!

Også velkommen til de sidste dages mange nye debattører! Det er godt med nye folk til debatten!

Redigeret d. 11-12-2009 01:39
06-03-2011 12:14
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
En lille pudsig ting:
En artikel kom online:
http://www.mnn.com/earth-matters/politics/stories/5-environmental-revelations-from-wikileaks

Men er vist nok taget af igen? Den fungerer i hvert fald ikke længeree når jeg prøver - og den er fjernet så hurtigt at den cashede umiddelbart heller ikke var at finde på google.

Anyway, det handler om en lille håndfuld oplysninger der er kommet ud af wikileaks dokumenter, denne gang med relation til klimadebaten.

Jeg søgte så efter artiklen på nettet, den findes sikkert out there, men jeg fandt umiddelbart bare et lille uddrag i en russisk gengivelse:

Google-Oversættelse fra Russisk til Dansk:

5 miljømæssige afsløringer fra WikiLeaks

geoexp
2. marts 20:39 På http://www.mnn.com/earth-matters/politics/stories/5-environmental-revelations-from-wikileaks lavet en interessant samling af WikiLeaks, med henvisning til de politiske aspekter af beskyttelsen af økologiske sikkerhed:
1. Dalai Lama mener, at verden bør være opmærksomme på at løse problemerne med klimaændringer: landflygtige åndelige leder sagde på 2009:e U. S. ambassadør i Indien, at en politisk løsning på Tibets uafhængighed kan vente 5-10 år, og "smeltning af gletsjere, skovrydning og væksten vandforurening på grund af mineindustrien - er problemer, der ikke kan vente! "
2. USA og Kina finde fælles sprog og uden Dalai Lama, for eksempel, blev de enige om at blokere enhver seriøs reform på det berømte konference Cop-15. Som du ved, det lykkedes. 3. Frigivelse af olie i Den Mexicanske Golf var ikke den første fejlslagne selskab BP: I 2008 blev en lignende ulykke fandt sted i Aserbajdsjan! Som sædvanlig i Sovjetunionen, lykkedes det historien at undslippe.
4. Canadiske embedsmænd frygter den voksende popularitet af alternative energikilder i USA, fordi det er den sydlige nabo er en stor forbruger af olie fra nye felter i landet.
5. USA pressede Saudi-Arabien til ovennævnte konference i København.

Offentliggøre det på blogs RGO, måske



Specielt 2´eren med danske øjne er lidt opsigtsvækkende - hvis der da er hold i dette.
Redigeret d. 06-03-2011 12:15




Deltag aktivt i debatten Generation K og Klimadebat.dk under COP15:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Methernitha Tedistatica, verdens første green electricity generation?1627-04-2024 12:12
Jubel for COP15-demonstranter1125-06-2011 23:34
SRP-hjælp: COP151314-12-2010 18:15
COP15-problemer, dem løser vi.1703-05-2010 10:07
Analyse af COP15 og et forslag til vejen frem918-01-2010 22:50
Artikler
Klimatips fra Generation K
Klar til COP15
Generation K - K for klima
COP15
Projektopgaveinterview om Generation K, november 2009
NyhederDato
Stern: Vestens arrogance skyld i dårligt COP1518-03-2010 09:49
Kina og Indien skriver under på COP15-aftale – men ...11-03-2010 05:54
COP15-landene offentliggør reduktionsmål02-02-2010 06:47
Kaotiske afslutningsforhandlinger i COP15-plenarsalen24-12-2009 12:24
Kina stemples som den store COP15-synder22-12-2009 09:01
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik