Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning og overforbrug

Side 4 af 4<<<234
21-01-2018 11:21
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Jakob skrev:
­

crank skrev:
.
Men du er da ellers særdeles positivt indstillet overfor indvandrere, kan jeg se.

Jakob skrev:
­
.. ved at fokusere en større del af ulandshjælpen omkring pension til barnløse og gøre det nemmere for enlige barnløse kvinder at komme til Danmark ­

Du er fuld af bavl, Jakob.

Tja, på dette niveau bliver det nok for kompliceret at præcisere vilkårene, og måske er det bare en dårlig idé. Men 'lempeligere vilkår' kan jo betyde flere ting som f.eks. mulighed for uddannelse og arbejde i nogle måneder. Jeg håber ikke, at du betragter det som bavl, at jeg bestræber mig på at give mennesker med den dårligste status en bedre, når det tilmed er dem, der bidrager mest til at løse verdens største problem.

­­

sagt anderledes kunne man måske udbrede vestlig arbejdskultur til hele verden, men selv her i DK kniber det med at motivere muslimske kvinder til at arbejde uden for hjemmet.

Klart at vores 1 - 2 børns kultur vil stoppe befolkningsvæksten. Har I læst FAgre Nye verden, hvor alle kvinder spiser P-piller, mens børn fremstilles i rette mængde og kvalitet i reagensglas.
21-01-2018 12:05
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Mennesket er al tings målestok. Hvad jeg kan lide er godt for mig, hvad Crank kan lide er godt for ham.

I et givet FOLK er der en lighed mellem det individerne kan lide eller ikke lide, Danskere kan i almindelighed lide flæskesteg. Franskmænd kan lide frølår. Aboriginals stegt firben.

Hvad det ene menneske føler som et problem vil den anden se som en fordel. det gælder således fænomenet global opvarmning.
Hvis alle føler det samme for alt så har vi en fuldt integreret verden.

Jeg tror ikke at diverse imamer anser det for et problem, at deres proselytter sætter mange børn i verden. Qva sproget kan flokdyret menneske gå videre til FÆLLESSKABET, hvor ordet Hells angels holder sammen på nogle, ordet KRISTEN på andre individer. Ordet dansk holder mig fast, betyder at jeg uanset om jeg vil eller ej lægger større vægt på hvad andre danskere siger eller gør end på, hvad svenskere, syrere, amerikanere mener og siger at de kan lide. (jeg har vist accepteret Naser Khader som fuldgyldig dansker, thi ham lytter jeg gerne til)
09-02-2018 09:14
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Forleden dag bragte DR2 en udsendelse om overbefolkning i Indien. Kameraet Zoomede ud over nogle indiske gader og gav mig et indtryk af problemet (?). Jeg sad i sofaen og fik klaustrofobi ved tanken om at leve et sådant sted
En nydelig indisk dame blev interviewet i nydelige omgivelser uden overbefolkning. Hun fandt det urimeligt, at denne verden elsker kapitalens og varernes frie bevægelighed, men ikke tillader de mange mennesker at flytte fra det overbefolkede Indien til andre lande med bedre plads.

Tag nu fem millioner indere og flyt dem til DK. I indien vil man ikke kunne se forskellen, men det ville man nok kunne her. Gad vide hvilke konsekvenser en sådan overflytning, udligning af befolkningsmængde ville have på det danske såkaldte samfund.

Det bemærkes, at jeg meget gerne ville invitere den nydelige pæne meget europæiske indiske dame til at bo under mit tag, der tydeligvis er mere beskedent end hendes eget hjemme i Indien, hvor forskellen på RIG og Fattig er uhyggelig.
GLOBALISERING betyder udjævning af forskelle på DK og INDIEN
09-02-2018 09:17
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Efter Indien havde gjort sig fri af det engelske regime blev de meget nationalistiske og forbød udenlandsk kapital. Inderne ville selv organisere deres eget erhvervsliv.
Når FLS tilbage omkring 1980 ville sende en tekniker til Indien for at bistå en kunde skulleder først dokumenteres, at der ikke kunne stampes en tilsvarende indisk tekniker op af gadernes skidt.
Gad vide om den politik har inspireret Trump til America first?
09-02-2018 09:20
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Efter kommunismens om ikke fald så tilpasning til den fæle kapitalisme ude i Kina blev det tilladt udlændinge at investere i kinesisk erhvervsliv, men det var kun på joint venture basis. Den rare danske kapitalist skulle finde en kinesisk partner.
Måske virkede det inspirerende på Pia Kjærsgård.
09-02-2018 09:24
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Ude i Indien er der, hvis mediere fortæller sandheden, jævnlige voldelige konflikter mellem hinduer og muslimer. I Myanmar har et buddhistisk flertal just fordrevet nogle millioner muslimer til Bangladesh.
GLOBALISERING indebærer at sådanne konflikter flyttes ud i resten af verden, men OK krig er jo et rent adrenalin kick for os fattige ligesom paragliding og den slags, som de rige kan tillade sig.
09-02-2018 09:34
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
Jeg yder efter evne, men beklageligvis er mine evner små. Jeg nyder efter behov, men beklageligvis rækker folkepensionen ikke til et krydstogt i Stillehavet, så jeg må nøjes med at spadsere her ved Salten Østerstrand under de brede bøge.

Karl Marx påstod, at mennesket realiserer sine højeste muligheder i det produktive arbejde, men er det produktivt at sidde her og skrive nogle ord?

Faktisk tror jeg snarere, at mennesket realiserer sine højeste mulighed i en social relation til nogle andre menesker, der måske ville være glade for min beskedne evne til at skrælle kartofler som jeg kunne være glad for deres evne og vilje til at skifte hjul på min bil, når vinteren bliver til forår, Ja de ANDRE er målestokken på min værdi, som jeg er det på deres.

KÆRLIGHED er vist GLÆDEN ved at være sammen med DIG, ansigt til ansigt. Gad vide om den virkelige Krank er så trist som masken antyder.
Alt for mange danskere er ENSOMME og ensomhed avler had med alt, hvad derad følger. Er Crank mon ensom?
09-02-2018 09:40
crankProfilbillede★★★★★
(2022)
Niels Olsen skrev:
KÆRLIGHED er vist GLÆDEN ved at være sammen med DIG, ansigt til ansigt. Gad vide om den virkelige Krank er så trist som masken antyder.
Alt for mange danskere er ENSOMME og ensomhed avler had med alt, hvad derad følger. Er Crank mon ensom?

'Ensomhed' behøver ikke at være så galt endda. Prøv med noget yoga eller noget.
Det skulle osse være godt imod købemani, jf. emnet.

.

09-02-2018 17:24
Niels Olsen
★★★☆☆
(540)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:

'Ensomhed' behøver ikke at være så galt endda. Prøv med noget yoga eller noget.
Det skulle osse være godt imod købemani, jf. emnet.

.

Den anden dag var jeg lige ved at købe et KG sukker til min søde tand, men var ved at besvime, da jeg så prisen: 22,50 kroner.
Da jeg råbte min kvide ud kom der straks en næstekærlig sjæl og pegede på en anden pose: 7,50 kr.Du får tre gæt: den ene var økologisk. En sådan pris dæmper overforbruget.

Ja fra ENSOM til ALENE, have det godt i sit eget selskab, sidde som en fakir på en sømmåtte uden mindste lyst til at skrive debatindlæg. Ja det kunne nok også hjælpe på overforbruget .

Man kan altså ikke slutte baglæns fra devisen: LED, LEDERE, Crank til had mod verden og måske sig selv?
AK du formummede klovn. Kom dog ud af dit skjul, opslå din ridderhjelm og lad os bryde et par lanser i åben kamp. Det kunne hjælpe mod overbefolkning, hvis man vendte tilbage til den slags idræt
Side 4 af 4<<<234

Deltag aktivt i debatten Overbefolkning og overforbrug:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.1730-05-2018 00:39
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Overbefolkning er det største problem72405-04-2018 13:14
Overbefolkning (2)16928-03-2018 15:40
Overbefolkning - Familieplanlægningens kunst5503-01-2017 17:35
Artikler
Befolkningstilvækst
▲ Til toppen
Afstemning
Hvilken af verdens førende økonomier er længst fremme i omstillingen til vedvarende energi?

USA

EU

Kina

Japan

Indien

Brasilien

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik