Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.


Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.11-12-2016 11:47
Jakob
★★★★★
(9185)
­
­



Denne tråd har jeg oprettet med henblik på at diskutere fænomener, som kan hjælpe med at løse et eksisterende overbefolkningsproblem, men som etisk og moralsk set efter min mening må regnes for at ligge i den mere eller mindre beskidte afdeling.



Det kan måske være konventionel krig eller ligefrem udryddelseskrig med ABC våben.

Men langt mere fredeligt kan det måske også være kemikalier, som anvendes blot for at gøre en produktion mere effektiv.

Eller måske en lille lusket bakterie, der er blevet resistent i industrien og begynder at aflive alle de gamle og svage babyer.

Høje fartgrænser.

Meget minedrift.

Mindre fertilitetsbehandling.

Endnu mindre drikkevandsbeskyttelse.

Mindre nødhjælp og katastrofehjælp.

Mindre forebyggelse af sygdomme.

Mindre behandling af visse sygdomme.

Mindre hjælp til fattige børn.

Mere frihandel for usunde produkter.

Aktiv dødshjælp.



Og hvad mere..?




Ja, alt dette synes jeg faktisk er langt mere beskidt end at fortælle en kvinde meget bestemt, at hun ikke må blive gravid og gennemføre en graviditet, og hvis hun forsøger på det alligevel, vil hun blive straffet hårdt. Men i den oprindelige tråd blev jeg ganske tydeligt fortalt, at det ville man kun gøre i et ondt diktatur ( det praktiseres f.eks. i Kina ).


Vi kan finde hele ovenstående liste i den virkelige verden, men er der også noget af det, som vi kan forsvare at fremme for at hjælpe med at løse overbefolkningsproblemet..?
Jeg mener, at det må være fuldt ud lovligt at tale for at fremme det meste af det nævnte ( det meste sælges i forvejen som varmt brød i demokratierne ), og hvorfor skal man som økologisk skribent altid forsøge at finde den pæneste og mest livsbevarende moral for at nå politiske mål, når man alligevel får skyld for det modsatte og risikerer at miste hele dagsordenen, fordi man ikke vil kompromisse over en mødding..?

Hvorfor skal man kæmpe for de rene metoder, hvis man alligevel ikke kan forhindre andre i at forurene og kan opnå næsten det samme med de beskidte, og det er det, som demokratiet helst vil have..?

Måske andre har godt af at mærke, at økologer også kan skrue bissen på og være kyniske, så de ka' lære, hvad det, de har gang i, i virkeligheden vil sige..?

Ja, tanken er sjov nok, men knapt så sjovt bliver det at argumentere for hjælpeløsninger, som man dybest set ikke bryder sig om. Dette vil forhåbentlig blive opvejet af virkningen, men det kan kun tiden vise. Nu er alle i hvert fald advaret om motivet, så det ikke burde give anledning til forvirring.





­­
11-12-2016 14:03
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Hvor mange procent af den danske befolkning ville mon finde det for beskidt, hvis navnelister og koder til det danske sæd donorregister i kraft af de mange donorbørns ønske blev afsløret evt. på wikileaks..?




­
12-12-2016 10:05
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Et sæd donorregister må vel være et register, hvor datasikkerhed og tilgængelighed for læger overstiger hensynet til hemmeligholdelse, så måske det kun er et spørgsmål om tid, før det alligevel siver ud..?
Altså f.eks. hvis en donorfar dør pludseligt af en arvelig sygdom, som kan forebygges, så kan det handle om liv og død for donorbørnene, at lægerne kan finde dem. Derfor må der, hvis det skal være sikkerhedsmæssigt forsvarligt, optræde kopier flere steder end på sygehuse f.eks. hos PET og FET.
Det bør også være enkelt og ligetil for en læge eller en psykolog at rette en forespørgsel til donorfar, hvis et donorbarn har behov for kontakt.
Det er vel egentlig heller ikke rimeligt, at skatteyderne skal betale for, at donoroplysninger gemmes bedre væk end så meget andet, der i forvejen ligger i centralregisteret..?


Personligt synes jeg, at anonym sæddonation er meget beskidt, og der er flere ting galt. Det vil efter min mening være rigtig godt, hvis der bliver ryddet op, og sæddonation i fremtiden kun kan foregå, hvis donorfar er indstillet på senere at møde både forældre og donorbarn.
For barnets tarv må man betegne det som groft hensynsløst og kynisk, at man ligefrem har systematiseret hemmeligholdelse af faderens identitet.
Det er f.eks. også dybt kønsdiskriminerende, at så mange børn ikke har krav på at kende deres biologiske far, mens det er en selvfølge, at de kender deres mor.

Jeg vil gerne anbefale, at donorfædrene organiserer sig med henblik på at etablere de bedste rammer for alle parter til ophævelse af deres egen anonymitet.






­­
16-12-2016 15:12
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Jakob skrev:
­Hvor mange procent af den danske befolkning ville mon finde det for beskidt, hvis navnelister og koder til det danske sæd donorregister i kraft af de mange donorbørns ønske blev afsløret evt. på wikileaks..?

­



Jeg må indrømme, at min første reaktion ville være et smil.

Godt for de børn, som gerne vil vide besked og donorerne burde kunne bære det. Deres bijob for staten har blot givet dem lidt uforudset besvær, som de nok burde have forudset, hvis de havde været lidt mere realistiske.

Men efter at have tænkt lidt dybere over donorbørn i forskellige situationer er jeg alligevel blevet lidt bekymret, og det bliver måske så umuligt at oprette skaden imod donorbørnene, at staten ligeså godt kan skynde sig at sige undskyld med det samme.

I donorkataloget med anonyme sæddonorer stod der måske: "Høj og fysisk rask dansk mand, som var vel igang med en akademisk uddannelse, da han i stedet valgte at blive en kendt danske skuespiller."

Forældrene syntes, at det lød godt, så de sagde ja tak til sæden.

20 år senere bliver de inviteret til "audiens" hos donorfar i et mødelokale, fordi det blev besluttet, at ophæve anonymiteten på den måde.

Men da den spændte og forventningsfulde familie finder døren til lokalet, så står der "Frank Hvam" på den.........

Hvordan fanden kan den reddes, om jeg må spørge..?????!!!!!!

Skal vi le eller skal vi græde.
Måske så tragikomisk, at vi må le til tårerne triller..?

Og vi må håbe, at familien og især donorbarnet kan grine med, når en evt. skuffelse har fortaget sig.
( Når alt kommer til alt, så går det nok alligevel, han skal jo trods alt ikke opdrage barnet. )

Men ligesom der findes donorbørn, som føler et stort behov for at vide besked, så er der måske andre, som helst vil være fri, og derfor vil en offentliggørelse alligevel være lidt for beskidt. Der må kunne findes bedre, mere planlagte og helt frivillige måder at gøre det på.


Man kan passende begynde med at lukke og slukke for anonym sæddonation, fordi den er dybt uetisk overfor børn og kønsdiskriminerer mænd.
Derforuden kan der altid være grund til at være skeptisk overfor den selektion, der pågår i det anonyme donorsystem. Det kan jeg godt uddybe, men jeg mener, at der allerede er argumenteret tilstrækkeligt.
Det er mere beskidt at beholde systemet, end det er at afvikle det, må blive min påstand.





­
29-12-2016 21:37
Jakob
★★★★★
(9185)
­



@kfl

Hvis du kommer forbi og får lyst til at bidrage, så vil jeg gerne bede om en rangordnet liste over de efter din formodning mest effektive sprøjtemidler til at gøre danskerne ufrugtbare, og de afgrøder som de bruges til.
Jeg kan jo se andre steder, at du i forvejen er lidt inde i stoffet.






Præmis reminder for resten af tråden:

Jeg bør nok advare læserne om, at de følgende indlæg kan blive noget bizare og måske provokerende at læse, især hvis de trækkes ud af sammenhængen.
Grænserne for det lovlige grisseri vil nogle steder blive afsøgt på det teoretiske plan.
Og hvis det kan gavne klimaet, hvorfor så ikke anbefale det, hvis det er lovligt..?
Det vil nok blive forsøgt, og det bliver måske ikke så kønt.
Måske et princip, som da Fogh var på nakken af Dyremose, fordi TDC havde en moralsk pligt til at betale mere skat, men Dyremose benægtede og gjorde gældende, at de havde PLIGT til at udnytte loven til det yderste for at sikre deres aktionærer det maksimale udbytte.
På tilsvarende måde må klimafolk vel også have en pligt..?





­
29-12-2016 23:09
Jakob
★★★★★
(9185)
­
­­



"Danskerne skal leve kortere og lykkeligere", det må være et godt motto i denne tråd.


Og jeg har lagt mærke til, at flere i dette forum er meget glade for afbrænding af fossilt brændsel.

Måske man som nabo kunne glæde disse mennesker i den kolde tid ved at lade bilen stå i tomgang lidt længere om morgenen, før man begynder at køre..?
Partikelforureningen fra en kold motor er nok markant, men mon ikke, at det er ganske lovligt, og det gør jo kloden grønnere, siger de.
Det kan heller ikke være rigtigt, at vi skal spare så meget på olien, at vi ikke engang må gøre klimabenægternaboer glade..?






­­
07-01-2017 17:24
Jakob
★★★★★
(9185)
­­



Jakob skrev:
­eller ligefrem udryddelseskrig med ABC våben.
­­



http://www.klimadebat.dk/forum/trump-valgt-som-praesident-d12-e3131-s160.php#post_57620
John Niclasen skrev:
Måske tilhængere af troen på katastrofal menneskeskabt global opvarmning skulle overveje at være for brug af atomvåben? En rask lille atomkrig vil måske føre til atomvinter, der hjælper på temperaturen, det vil givet slå en masse mennesker ihjel, som så ikke udleder så meget CO2. Det vil også afhjælpe den påståede mangel på fødevarer og hjælpe på beskæftigelsen, og der vil så nok heller ikke længere være så mange flygtninge. Terroren vil man også kunne komme til livs, hvis man rammer rigtigt med nogle af raketterne.


Tak, det er faktisk ganske rart, at jeg ikke selv behøvede at skrive det.


Jeg er imod atomoprustning og vil helst, at verden finder fredelige løsninger på alt.
Men sådan er verden desværre ikke endnu, og ud fra mange hensyn kan det måske faktisk være ganske vanskeligt at argumentere for konventionel oprustning frem for oprustning med A-våben.

Hvordan det ser ud med energi- og råstofforbruget, hvis der senere skal nedrustes, har jeg så småt rejst spørgsmål om her, men endnu ikke fået svar:
­http://www.klimadebat.dk/forum/atomkraft-d20-e1748-s40.php#post_57366
­



­­
08-01-2017 14:02
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Jakob skrev:
­
Høje fartgrænser.

­­



Jeg er imod og har længe talt for en 70 km/t plombering især af hensyn til omstilling, råstofforbrug og klima:
http://www.klimadebat.dk/forum/elektronisk-hastighedsbegraensning-d7-e1587.php#post_21988

Jeg skønner, at fordelene vil være meget store, så det er virkelig ikke nemt at kringle højere hastighed rundt til noget positivt.
Men *host* jeg prøver....


https://denkorteavis.dk/2017/nu-ma-bilister-kore-staerkere-flere-steder-i-landet/
Regeringen vil sætte hastighedsgrænserne op på landeveje og motorveje


Vi har en meget frihedselskende trafikminister, og man skal da heller ikke glemme, at det af hensyn til overbefolkningsproblemet faktisk nok må være bedre for klimaet at tale for helt fri hastighed..?

Jeg har ikke regnet det ud, så jeg ved det ikke sikkert.

Men det kan også godt virke meget totalitært og ufrit som i et diktatur, at man ikke må køre 300 km/t, når maskinen nu er bygget til det..

Jeg husker også sidste gang, jeg havde dårlig mave og skulle skynde mig på apoteket efter probiotika. Jeg overhalede en lastbil, som sneglede sig afsted med 30 km/t, men 50 meter efter overhalingen var der en fotovogn. Det var da møg surt..!


Ja, det er på en måde langt sjovere at tale for mere frihed end for flere begrænsninger.




Eller....?


Advarsel: Nedenstående videoer er den brutale virkelighed..


High Speed Fatal Accident Caught On Tape 2013
https://www.youtube.com/watch?v=kccKlvz_KGs


Volvo Bus Live Road Accident ,Over Speed Of Vehicles Is The Major Reason For This accident
https://www.youtube.com/watch?v=QjpuVhPuLD0


This is how 300 KM/H BIKE CRASH sounds like...
https://www.youtube.com/watch?v=Y3nyrAOQ1pU


Car crash video: Driver thrown from car window during fatal, high-speed accident - TomoNews
https://www.youtube.com/watch?v=4AsKdFG_EcE


Har du ikke set nok, så så er det bare at søge efter mere i endeløse baner:
https://www.youtube.com/results?search_query=super+car+fatal+idiot



Når jeg har kigget på den slags videoer en times tid, så er jeg tæsket godt og grundigt mør.
Jeg vil gerne gøre meget for at begrænse overbefolkningsproblemet, men denne metode finder jeg alligevel for beskidt.

Der findes jo mennesker derude, som er så fartgale og har så ringe evne til at styre en bil, at de aldrig burde have lov til at køre.
De kan smadre en hel familie på under et sekund..!

Skal de have lov til det, eller skal deres bil fartbegrænses med en plombe.
Altså lidt som med våbenloven, så er det måske bedre, at tåbelige folk i byen kun går med lommeknive frem for sabler og maskingeværer.


Men da på en bizar måde alligevel tak til trafikministeren, fordi det kan se ud til, at han arbejder en hjælpeløsning på overbefolkningsproblemet.





­
08-01-2017 20:52
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Jakob skrev:
­
Aktiv dødshjælp.


­­



Emnet har været oppe flere gange i den oprindelige tråd, som der er linket til i det første indlæg.
Jeg mener, at jeg er den absolut eneste, der i tråden har taget afstand fra aktiv dødshjælp, og så vidt jeg ved, er der et klart flertal for aktiv dødshjælp i befolkningen.
Der er også allerede i dag mulighed for at rejse til Schweitz og modtage aktiv dødshjælp.
Der har sågar været en TV udsendelse om en datter, som fulgte sin mor på rejsen, og der var mange bebrejdelser, fordi den mulighed ikke blev tilbudt i Danmark. Datteren havde faktisk slet ikke tid til at passe hende, og en rejse til udlandet var en yderligere belastning, som hun godt kunne have undværet.

Man kan måske også her sige, at det er meget ufrit og diktatorisk, at man ikke engang må slå et andet menneske ihjel, selvom vedkommende selv har bedt om det.

Så vidt så godt...




Men pas på, for nu skifter jeg hest, og så forventer jeg, at det bliver ganske tydeligt, hvorfor aktiv dødshjælp er forbudt i Danmark.



Præmis: Jeg forudsætter, at aktiv dødshjælp er blevet gjort lovlig.



Vi starter så ganske enkelt en forening, som skal hjælpe med at udbrede aktiv dødshjælp.

Alle, som tænker, at de selv engang kan få brug for aktiv dødshjælp, bør melde sig ind.
Foreningen vil så arbejde for, at det bliver så attraktivt som muligt at modtage dødshjælp.

Husk f.eks. det gamle Rom og fascinationen af den spektakulære død.
Den kan foreningen hjælpe med at gøre til virkelighed for dig.
Og når du alligevel vil herfra, hvorfor så ikke gøre det for fuld musik på en måde, som kan gavne og glæde verden og give mening for dig.

Foreningen vil råde over en del psykologer, som besøger dødeligt syge og fortæller dem om alle mulighederne.
De vil også besøge ældre og tilbyde dem at skrive under på et dokument, som giver foreningen ret til at afhente dem og hjælpe dem, hvis de bliver så demente eller hjælpeløse, at de ikke selv kan finde ud af at bede om det.

Eller hvis de er deprimerede over at være en del af ældrebyrden, som trækker samfundet ned og gør det vanskeligere for de unge at få et godt liv, så kan de selvfølgelig få hjælp meget hurtigt.

Derudover vil aktive medlemmer konstant scanne samfundet for at finde ulykkelige mennesker i alle aldre og anbefale dem at melde sig ind, så de kan få en personlig rådgiver og den hjælp, som de behøver.

Hvis en mand ønsker aktiv dødshjælp til sin syge kone, så behøver han ikke bekymre sig, selvom han ikke har fået hendes accept. Der vil blot møde 300 mennesker op på adressen, og de får alle lov til at være alene med patienten i nogle minutter, og er hun ikke mere i live dagen efter, så må det være en naturlig død. Og selvom det ikke er, så vil det være ganske umuligt at finde den skyldige.
Det vil da også være urimeligt at straffe nogen, når aktiv dødshjælp er lovlig, og enhver ved, at konen var meget syg.
Allerede før lovliggørelsen kan man slippe med en betinget dom på kun 50 dage i brummen, hvis man myrder sin syge kone af medlidenhed. Og det vil nok være temmelig absurd at forestille sig, at straffen vil blive højere, når aktiv dødshjælp er gjort lovlig.

Hvis den skæres rigtigt, må sådan en forening kunne vokse eksplosivt i størrelse, og dens økonomi blive en magtfaktor, som man ikke skal spøge med.

Et navn til foreningen kunne måske være "EU-tanasi for en bedre verden".





Jeg håber, at dette er tilstrækkeligt til at få danskerne til at tænke sig om en ekstra gang.


Men hvis ikke, så må vi jo glæde os over, at det kan hjælpe med at løse overbefolkningsproblemet.






­­
01-07-2017 22:22
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Nu kan det se ud til, at dansk deroute imod aktiv dødshjælp alligevel begynder at tage fart:

http://politiken.dk/indland/art6018234/D%C3%B8dssyge-patienter-skal-kunne-v%C3%A6lge-en-hurtigere-d%C3%B8d
uhelbredeligt syge patienter som Peter Jørgensen, der enten er døende, eller som holdes mekanisk i live i eksempelvis en respirator, skal fremover have lettere ved selv at bestemme, at de gerne vil dø. Det fastslår sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V), der vil »sikre, at folk kan få en værdig afslutning på livet«.


Det er vel ikke noget nyt, at en patient, som må skønnes tilregnelig, har mulighed for at sige nej tak til en bestemt behandling..?

Men hvad er så det nye..?






­
17-03-2018 13:24
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Lidt besyndeligt måske, så travlt mange skribenter på denne side havde med at tale om diktatur og fascistoide holdninger, da de læste et forslag om at indføre et krav om avlstilladelser, der ved grov overtrædelse kunne ende med en tvangsabort.
Måske ikke så besynderligt i sig selv, hvis man ikke har forstået overbefolkningsproblemets natur, men når det sammenholdes med de samme skribenters tavshed, når samfundet rent faktisk IRL begynder at indføre aktiv dødshjælp, så må det nok være på sin plads at undre sig.


Er det virkelig bedre at slå gamle og syge mennesker ihjel end at begrænse tilgangen af de nyfødte..??

Det minder om noget... .... hvor har vi dog set den politik før..?





Som i flere andre klimapolitiske spørgsmål kan jeg ikke gøre meget andet end at begrunde og udtrykke min afsky.


Og Værsgo da, her er så deres nye "civilisation":



https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/kvinde-fik-doedshjaelp-selvom-hun-strittede-imod
7. februar 2017

Kvinde fik dødshjælp, selvom hun strittede imod
--
En hollandsk læge har i januar fået kritik, efter hun gav aktiv dødshjælp til en dement ældre kvinde. Kvinden havde ikke udtrykt et tilstrækkeligt klart ønske om eutanasi, og inden dødshjælpen blev givet, havde lægen først sneget sovemedicin i kvindens kaffe.

Men hverken det eller yderligere medicin beroligede dog kvinden tilstrækkeligt, og lægen bad angiveligt familiemedlemmer holde hende, da hun gjorde modstand, mens selve dødshjælpen blev givet.
--
"Komitéen var uenig i lægens udsagn om, at patienten var inkompetent og hendes udsagn irrelevant. Faktisk vidnede lægen om, at hun ville have fortsat, også selvom patienten havde sagt klart i situationen, at hun ikke ønskede at dø. Lægen ønskede at være åben omkring dette, fordi 'eutanasi af inkompetente patienter vil finde sted stadig oftere'," skriver Scott Kim.






­­
18-03-2018 19:41
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Kina har just opgivet sin et barns politik, så nu sprænger de nok børnerammerne, Men hvornår OVER-befolkning?

Hvis alle mennesker på jorden skal have et så luksuriøst liv som gamle udslidte dovne folkepensionist MIG, så må vi vel regne med en fire eller fem dobling af energiforbruget.

Så, at BP, Olieselskab, forudså, at vedvarende energi nok kan dække en fjerdedel af det FORØGEDE behov for energi, så lad os nu bore efter olie.
18-03-2018 19:46
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Vedrørende eutanasi ville jeg finde det fint med en selvmordspille, hvis jeg bliver alvorligt syg. Hellere hurtigt død end langsomt dræbt af velmenende læger, som iøvrigt bare betragter patienten som et objekt.

Mit liv har betydning for cirka 20 andre mennesker. For samfundet betyder jeg intet andet end udgifter. Set fra arten menneskes synspunkt kunne alle de individer, der betegner sig selv med ordet dansk fordampe i morgen og ingen ville savne os.
18-03-2018 19:50
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Vort, mit fysiske liv er mere til belastning end glæde for mig selv, hvis meningen er borte og meningen i individets liv læses i andre individers øjne, men vist alment sandt, at vi vil tigge og bede om en dag en time mere i jammerdalen, hvis manden med leen banker på MIT livs gadedør
27-05-2018 21:15
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Dette var en dårlig nyhed for dem, der ønsker mindre overbefolkning:

http://www.klimadebat.dk/forum/overbefolkning-er-det-stoerste-problem-d7-e443-s680.php#post_58438
Ibuprofen.......... plus 12 leveår




Og dog.....

https://www.netdoktor.dk/nyheder/ibuprofen-skal-bruges-med-omtanke.htm
17.03.2017
Lægemiddelstyrelsen maner til ro efter offentliggørelsen af et studie, som viser, at brugen af ibuprofen øger risikoen for hjertestop med 31 procent.






­
28-05-2018 22:35
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Hjælp til kampen imod selvmord.



https://www.b.dk/nationalt/kampen-mod-selvmord-gaar-ind-i-en-ny-fase
Siden årtusindskiftet har godt 600 danskere hvert år begået selvmord



https://www.b.dk/nationalt/laeger-offentliggoer-liste-med-medicin-velegnet-til-selvmord
18. MAJ 2018
Læger offentliggør liste med medicin velegnet til selvmord
Den danske liste er meget mere brugervenlig end lignende vejledninger på engelsk, siger dansk overlæge.
--
Der er cirka 12.000 selvmordsforsøg i Danmark om året, hvoraf halvdelen sker ved medicinsk forgiftning.



Der anbefales mere end 300 lægemidler, her et eksempel:

http://www.aktiv-doedshjaelp.dk/432273094
Svend Lings skriver følgende på facbookgruppen:
"Hvis du ikke vil vente på at samfundet lever op til sine moralske forpligtelser over for dets svageste medlemmer, nemlig dem der lider mest og derfor ønsker at dø, anbefales bogen "Sidste udvej" af Derek Humphry. Den kan lånes på biblioteket. Undertegnede ville selv vælge følgende fremgangsmåde:
1. Bed en læge, som du har tillid til, om recept på 100 fenemaltabletter á 100 mg og 30 metoclopramidtabletter á 10 mg. Metoclopramid modvirker kvalme og opkastninger.
2. Pulveriser alle fenemaltabletterne (i alt 10 g) og bland pulveret op i noget halvflydende som du godt kan lide, fx en sød dessert, maizenagrød, havregrød eller youghurt.
3. Indtag 3 metoclopramidtabletter på fastende mave og skyl dem ned med et glas alkoholholdig drik, fx den bedste champagne du kan få fat på eller bare vodka blandet med juice.
4. Vent 1½ time og indtag derefter al fenemal sammen med alkohol, der forstærker giftvirkningen betydeligt.
Nogle ønsker som ekstra sikkerhed at trække en plasticpose over hovedet, men det kan ikke alle gennemføre. Hvis du kan, så husk at posen skal lukkes om halsen med en gummiring".



Selvom det nok kan hjælpe på overbefolkningsproblemet, så må jeg sige, at jeg synes, at det er så ringe, at det trodser enhver beskrivelse..
Ikke nok med, at 12.000 mennesker hvert år forsøger at skylle deres liv ud i kloakken, og det lykkes for 600, så er der ligefrem læger, som råder dem til at gøre det på en foragtelig måde.

Hvis man vil gøre sådan noget, så er det jo nok ikke for at skade andre, og hvorfor så bringe sin egen læge i knibe, fordi han har udleveret piller.
Eller hvorfor kaste sig ud foran et tog, så togføreren får et traume for livet.
Eller hvorfor skyde sig på kontoret, så familien kan finde organ rester i samtlige bøger på reolen.
Eller hvorfor spise piller og fortgifte sig og blive skyldig i at gøre sig selv syg og belaste sygehusvæsenet med sådan noget ynkeligt skrammel.
Det er bare for dumt..!


Hvis man endelig vil risikere sit liv, hvorfor så ikke sætte det på spil for noget, som i det mindste er en stor og vigtig sag. En sag, som kan give jorden, naturen og menneskene en lysere fremtid.
12.000 mennesker ..... det er mere end to hele brigader, som med dødsforagt kunne kaste sig ind i den politiske kamp imod miljø- og klimaødelæggelser.
De ville saft suseme uden tvivl kunne sætte fut i de danske politikere på en måde, som aldrig er set tidligere.

Nu løber fantasien nok af med mig, men tænk, hvis de alle blev smittet med edderfuglenes hemmelige våben..
http://www.klimadebat.dk/forum/earth-liberation-front-elf-d15-e3426.php#post_68694
Jeg aner det ikke, måske er det bedst at spørge i tråden, men hvis man vil søge efter deres kapsler, så tror jeg måske umiddelbart, at chancen er størst på fossile kraftværker, øverste etage på fertilitetsklinikkerne, kemiske fabrikker, kosmetikfabrikker med laboratorier til dyreforsøg, dårlige rensningsanlæg, konventionelle landbrug, større anlæg for industrifiskeri, ved butikker med stærkt uøkologiske produkter og lignende steder, som skader økosystemet.




Jeg ville gerne til afslutning på disse tanker have linket til "Rådvild" og "Små hjul" med Erik Grip, men jeg kan desværre ikke finde dem, så vi må nøjes med teksten til Små Hjul.



Erik Grip:Små Hjul

http://lyrics.wikia.com/wiki/Erik_Grip:Sm%C3%A5_Hjul

Der er noget jeg tit går og tænker på
Kan Jorden godt gå hen og gå i stå
Jeg er faktisk bange for det vil ske

Jeg er meget bange for de store mænd
Vil starte på en verdenskrig igen
Hvad kan menigmand nu gøre ved det?

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Og der er noget jeg tænker på hver eneste dag
Jorden flækker, falder man så af?
Mon det hele ender i et skrig?

Og hvad gør man når man er en lille lort
Der knapt har gjort det mindste stort
Hvordan forhindrer man den næste krig?

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Og med Ghandi som for Kennedy
Var der en fornuftig mening i
At kæmpe for en stor og vigtig sag?

Men hvis man nu bare er en flink person
Kan man så også være til gavn for nogen?
Og se et resultat en skønne dag?

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Og det som Martin Luther King forstod
Var at slås uden at ofre blod
Besynderligt nok at netop han sku' dø

Og alt for mange store er slået ihjel
Hvis der skal handles må vi gøre det selv
Og vi kan gøre det selvom han er død

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul

Små hjul, små hjul kan flytte store ting
Du' et lille hjul
Lille hjul




Du er et lille hjul i en stor maskine, og klimakampen har brug for ALLE, som vil hjælpe..!




­
29-05-2018 19:02
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jakob skrev:
­Denne tråd har jeg oprettet med henblik på at diskutere fænomener, som kan hjælpe med at løse et eksisterende overbefolkningsproblem, men som etisk og moralsk set efter min mening må regnes for at ligge i den mere eller mindre beskidte afdeling.
­­


Almindelig velstand giver meget hurtigt et fald i befolkningstilvæksten. Det kan man se i mange forskellige lande såsom Italien og Japan.
30-05-2018 00:39
Jakob
★★★★★
(9185)
­


kulden-varmen skrev:
Almindelig velstand giver meget hurtigt et fald i befolkningstilvæksten. Det kan man se i mange forskellige lande såsom Italien og Japan.


­
Det kunne jo i hvert fald for miljø og klima og dermed for alle i fremtiden blive en møg beskidt hjælpe til at løse overbefolkningsproblemet på, hvis det var sandt.

Men som så mange andre korrelationer ligner påstanden ved nærmere eftersyn blot dumhed eller ligefrem en konstrueret løgn, som i øvrigt er gentaget til bevidstløshed i dette forum.

Sandheden er mere kompliceret, og i et civiliseret samfund kan man logisk og med rette hævde det stik modsatte.

F.eks. fik den økonomiske krise i Danmark fødselstallet til at falde drastisk.

Og:

https://www.ugebreveta4.dk/krisen-faar-foedselstal-til-at-rasle-ned_14335.aspx

»Det er et almindeligt internationalt og historisk fænomen, at man får færre børn i krisetider. Det er velkendt, at når arbejdsløshed stiger, bliver folk nervøse for at få flere børn.«

Faktisk skete der det tilbage i 1930'erne, hvor en økonomisk krise lagde Europa ned, at danske kvinder fødte så få børn, at der blev nedsat en kommission, der skulle se på, hvordan man kunne få fødselstallet til at stige.





­




Deltag aktivt i debatten Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning truer økosystemet208-12-2022 20:37
Overbefolkning og overforbrug16414-09-2021 15:08
Overbefolkning er det største problem73728-09-2019 16:02
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Overbefolkning (2)16928-03-2018 15:40
Artikler
Befolkningstilvækst
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik