Husk mig
▼ Indhold

TV2 vejrets gamle debatforum stopper.


TV2 vejrets gamle debatforum stopper.31-07-2016 11:45
martin_kalundborg
★☆☆☆☆
(52)
Derved skal folk enten vælge at gå på Facebook, eller alternativt flytte over på dette forum.
Selv vælger jeg den der kommer/er mest liv i, da det for mig er det det drejer sig om.
Jeppe, hvis du har login til TV2, kunne du lave en lille indbydelse på vejrdebatten, med beskrivelse af mulighederne kontra Facebook, som en del incl. mig selv er lidt skeptiske over for med hensyn til både reklamer og sikkerhed og overskuelighed i heftige debatter under tordenvej med videre.
Her er der også mulighed for at bibeholde folk gamle navne indeholdende byen de kommer fra, som gør overskueligheden lettere under observationer.
Redigeret d. 31-07-2016 11:54
01-08-2016 16:45
jsj-midtfyn
☆☆☆☆☆
(6)
Tror det bliver "både og" for mit vedkommende. Kan godt følge med i hvad der sker på Facebook og skrive herinde engang imellem. Forhåbentlig kommer der lidt mere aktivitet i debatten om deciderede vejr emner. Det skal tilføjes, at jeg er mest aktiv i vinterhalvåret, når vintervejret bliver diskuteret.

Det kom bag på mig, at de ville nedlægge forummet.
22-09-2016 15:32
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Det gamle vejrforum på vejret.tv2.dk vil blive savnet af nogle. Selv har jeg fulgt vejrdebatten i DK gennem mere end 15 år - og nu også klimadebatten i syv uger.

Den nyoprettede Facebook debatgruppe består af aktive deltagere fra det gamle debatforum og ny tilkomne, og gruppen har nu rundet 360 medlemmer.

Man må bare erkende at det tager tid at opbygge et betydeligt antal medlemmer til et nyt debatforum om vejret, når man nedlægger noget, der har fungeret godt.

I England er der en topmodel inden for debatfora om vejret, der hedder Netweather, og der er masser af aktivitet på et site, der startede som et hobby site.
https://www.netweather.tv/forum/ (+19000 medlemmer)

Synes lige undtagelsesvis at jeg ville tilknytte en bemærkning. Kan være der kommer mere vejrdebat herinde, når vinteren er tættere på i løbet af efteråret.
23-09-2016 01:00
Jakob
★★★★★
(9287)
­­


Man kan måske frygte, at hvis der kommer mange vejrskribenter, så vil de blive et problem for klimadebatten, fordi for mange vil kæde det sammen og bruge en hedebølge eller en kulderekord som bevis for det ene eller det andet i klimasammenhæng.

Men det må vel nok kunne styres.
Og i forvejen har vi jo klimaskribenter (mig incl.), der kan tangere den samme uvane, så det er ikke et nyt fænomen.

Hvis man ser på forsiden, så er underfora delt op i to grupper.


KLIMA OG ENERGI

og

LØST OG FAST


Kunne det evt. være en fordel for vejrdiskussionen, hvis den får sin egen gruppe imellem de to andre, så der bliver tre..?



­
03-10-2016 15:56
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Tror snarere at der er det modsatte problem herinde. Der er for få vejrskribenter i forhold til antallet af medlemmer. Det skal så også tilføjes, at det selvfølgelig er klimaet, der hovedsaglig er emne for debatten, og det er super, for det er langt fra alle lande, der har noget tilsvarende. Tonen var dog ved at blive lidt for personlig herinde, og derfor har jeg også været aktiv på de Facebook fora, som åbenbart har tiltrukket vejrentusiasterne, men som system ikke er Facebook ikke så velegnet til store debatter med mange deltagere efter min mening. Det er svært at overskue med den struktur.
03-10-2016 16:05
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
I øvrigt kunne man selvfølgelig godt give vejret en mere prominent placering, men det kræver på sin vis også, at der er nogle gode vejrrelaterede emner og debattører til at lave nogle spændende indlæg som eksempelvis fagkyndige.

Tror at langt det meste af vejrdebatten nu er på Facebook.
Redigeret d. 03-10-2016 16:09
05-10-2016 14:59
Jakob
★★★★★
(9287)
­­
­

Det er jo op til folk selv, hvad de har lyst til.

Men min opfattelse af vejrskribenterne er, at de indtil videre kun har givet gode bidrag til dette forum, så jeg håber, at de ofte vil vende tilbage igen.





­
08-10-2016 00:05
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Syntes på sin vis også det er ærgerligt at tv2 vejret debatforum blev lukket ned og rykket over på facebook som efter min mening ikke er særlig velegnet til at føre debat på, man kan ikke have samme overblik, lave lange gennemarbejdet indlæg med analyser af den kommende vejr udvikling og dvs. indlæg forsvinder i mængden, så den helt gode vejr debat man kunne have på tv2 vejrets gamle debatfora tror jeg desværre ikke man kommer til på facebook gruppen, det en skam for der var mange gode debattørre der skrev nogle rigtig spændene indlæg om vejr udviklingen.
En anden ting var at den gamle tv2 debat efterhånden blev mere præget af mudderkast og den slags og der blev længere mellem de helt gode debatter, så det nok fint den blev lukket, på facebook har jeg i 3-4 års tid været med i nogle vejrdebatsgrupper, der en helt anden stemning når der kommer ansigt på, så taler folk pludselig mere pænt til hinanden, der ikke samme mudderkast, det i hvert fald mit indtryk, så på den måde med tonen er facebook klart bedre sted, men til rigtig gode debatter med analyser, der den desværre knap så god, så man kan sige at der både er gode og dårlige ting ved tv2 vejrets debatforum er flyttet til facebook.

Har meldt mig ind i tv2 vejrets vejr debat facebook side fra den gamle debat som jeg har fuldt med i siden November 2007 og deltaget et års tid efter, så håber det muligt stadig at følge de gode gamle vejr analyser op til en spændene vejr situationen som vi pleje og evt følge et uvejr på vej over landet til det rammer ens bopæl og man kan få brugt kameraet lidt igen til billedsamlingen af vejrbillder især når det viser tænder, dog har jeg ikke skrevet eller fuldt meget med på den nye side, men venter også til vintersæsongen og den første sne eller storm


Mvh
Redigeret d. 08-10-2016 00:13
15-10-2016 11:57
Jakob
★★★★★
(9287)
­

­

Nu er vi midt i oktober, og den nyeste tråd for vejret handler om september.

Jeg synes, at vi har haft utrolig meget østenvind de sidste uger. Men får man en forklaring fra vejrfolkene..??

Kan ændringer i Glofstrømmen have medvirket til en varmere september..?
http://www.klimadebat.dk/forum/gw-golfstroem-og-politik-d13-e2248.php#post_55721

Nej, klima og vejr har jo ikke noget med hinanden at gøre.... og så måske lidt alligevel..?

Men vejrfolkene tør åbenbart ikke ytre deres mening, fordi de er bange for at blive ramt personligt på deres velpolerede manchetter.... *suk.. støn...*






­
09-02-2017 22:37
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Tja, forsøgte at analysere på hvilke platforme, hvor man kunne føre vejrdebatten videre og nåede frem til en konklusion om, at man godt kunne føre debatten videre på Facebook, om end jeg havde en vis skepsis i starten og skulle se, hvor stor aktiviteten var inden for vejrdebat herinde. Så har ikke været aktiv i forhold til vejrdebatten herinde siden. Har primært kun tid til at være aktiv på en platform ad gangen og så kigge her ind en gang i mellem, hvor gamle debattører også holder pause og lige pludselig springer frem som "trold af en æske". Klimadebatten og Facebook har både deres styrker og svagheder, og det er prisværdigt, at folk bruger tid på klimadebatten herinde.
10-02-2017 00:36
Jakob
★★★★★
(9287)
­


@Jesper-Midtfyn

Det er i hvert fald rigtig fint, at du i ny og næ ( eller hedder det i ly og læ, når man taler til vejrfolk.?
) kommer forbi med et godt bidrag til debatten.




­
13-01-2018 07:00
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Lidt refleksion om vejr- og klimadebatten

TV2 Vejret er kommet op på 2500+ medlemmer på deres Facebook debat. Der er også et moderator team, der kan varetage forskellige opgaver og administrere platformen i forhold til debatter eller indlæg. Men når der er mange debattører og mange indlæg, kan debatten godt være svær at overskue og blive fragmenteret, og så er det godt at have alternativer.

Angående siden her klimadebat.dk er jeg tilhænger af, at debatten flyder frit. For meget moderation af en debat er ikke optimalt, men modsat kan for lidt moderation også være en udfordring, og her kan jeg godt af og til savne en mere synlig moderator eller et moderator team. Efter som at debattrådene kan blive afsporede og komme til at handle om noget andet end debatemnet. Ved ikke om det er relevant at skrive i tråden om retningslinjer, men den bliver vist brugt til noget andet lige nu.

Personligt kender jeg ikke særlig mange alternativer til denne side (debat på klimaområdet), hvilket gør siden unik og ikke til at komme uden om som et alternativ til forskellige sociale medieplatforme som Facebook, der ikke altid er lige velegnede til dybdegående debatter om mere komplekse emner. Men det er ikke alt, der er lige behageligt eller lige fagrelevant at læse på dette debatforum.

Jeg tror også, at jeg vil holde mig på sidelinjen det meste af tiden fremover (er sjælden gæst). Men jeg kan ikke undlade at være engageret engang imellem i forhold til den vigtige klimadebat, lige som jeg en gang imellem godt kan være lidt træt af Facebook og det media flow, som er der. Jeg værdætter alternativet, men jeg håber, at man tænker på den moderation, hvis det bliver nødvendigt.




Deltag aktivt i debatten TV2 vejrets gamle debatforum stopper.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimadækning af TV2, DR og aviserne20721-01-2016 23:04
TV21811-07-2015 11:33
Til brugere af debatten på TV2 Vejret1718-05-2014 16:45
TV2 Vejret-debatforum nede igen1407-04-2014 21:29
Fel på tv2 vejrets debat sida!1716-06-2011 22:40
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik