Husk mig
▼ Indhold

Erstatning for Martin Lidegaard


Erstatning for Martin Lidegaard17-11-2011 12:00
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Som I sikkert har gættet, får Martin Lidegaard desværre ikke tid til at skrive klummer, efter han er blevet klimaminister. Det kunne ellers have været et scoop med ministeren som fast skribent på Klimadebat.dk. Men 25 klummer blev det til, og de bliver selvfølgelig liggende... Ikke dårligt.

Nu må jeg kigge mig om efter en afløser, der kan supplere Mernild. Har I nogle forslag til skribenter, I ville finde det interessant at følge? Det behøver selvfølgelig ikke være et stort navn, men det skader nu engang ikke. Lomborg er en mulighed, hvis han skulle have tid og mod på det - og måske en af dem, der ville trække flest læsere.
17-11-2011 13:40
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Branner

Hvad med

Søren Hermansen
Samsø Energiakademi
+4587921018 mob +4521644391
www.energiakademiet.dk


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
17-11-2011 15:31
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Julemanden!
17-11-2011 15:40
mernild
★☆☆☆☆
(114)
Den kommende formand for CONCITO? Eller Per Mejlstrup fra mandag Morgen?
17-11-2011 18:01
Kosmos
★★★★★
(5366)
Den kommende formand for CONCITO? Eller Per Mejlstrup fra mandag Morgen?

- aka 'pest eller kolera'!


Hvis det endelig skal være, ville jeg i dette dilemma nok foretrække 'Concito-manden' (som jeg ikke kender): 'Kilmadirektøren' kan opleves her i fri dressur!
19-11-2011 16:23
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvad med Martin Ågerup fra Cepos.. Han kunne givet skrive en del om alle de fejlinvesteringer og tåbelige tiltag der er i kølandet på klimaproblematikkerne.... Godt nok ikke en klimaskribent men hvorfor ikke!





'
Redigeret d. 19-11-2011 16:32
22-12-2011 17:06
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har nu fundet en skribent, der nok er ukendt for de fleste af jer. Han hedder Rasmus Vincentz og har de seneste år arbejdet intensivt med klima både professionelt (bl.a. med CDM- og JI-projekter) og frivilligt (Klimabevægelsen, 350.org m.m.).

Han har en imponerende viden om klimapolitik og praktisk NGO-arbejde, og jeg er sikker på, han kommer til at skrive nogle rigtig spændende klummer, som er værd at følge for dem, der interesserer sig for den slags emner. Han er ikke en offentligt kendt person på samme måde som Lidegaard og mange af dem, I nævner, men til gengæld tror jeg, at han kan trække nogle flere folk fra diverse grønne organisationer osv. ind på siden. Det kunne være godt - også for debatten. Tag godt imod ham, første klumme er allerede på og kan læses her.

Det kan ikke udelukkes, at jeg finder en tredje klummeskribent også, der kan skabe lidt modvægt.
03-02-2012 21:47
Kosmos
★★★★★
(5366)
Det kan ikke udelukkes, at jeg finder en tredje klummeskribent også, der kan skabe lidt modvægt

- hvordan går det med de nuværende? De bliver vel ikke kyst bort af det bramfri og åbenhjertige debatklima??
04-02-2012 09:58
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
De bliver vel ikke kyst bort af det bramfri og åbenhjertige debatklima??


Hvad kan det mon være for et Debatklima Kosmos hentyder til!








'
Redigeret d. 04-02-2012 09:58
04-02-2012 21:26
Jakob
★★★★★
(9186)
.






branner skrev: Lomborg er en mulighed, hvis han skulle have tid og mod på det - og måske en af dem, der ville trække flest læsere.



Der tror jeg, at du skal passe lidt på, at du ikke forregner dig.
For mit vedkommende er der i hvert fald mange andre og mere ægte klimaskribenter, som jeg meget hellere vil læse.
Og der er i forvejen en overvældende dominans af aktive forumskribenter og kommentatorer, som ikke vil gøre en disse seriøst for hverken klima eller miljø, men hellere vil bruge penge og kræfter på alt muligt andet.
På den måde mener jeg ikke, at de er et repræsentativt udsnit af befolkningen, og et valg af Lomborg vil formentlig kun få skuden til at tippe endnu mere til den forkerte side.




branner skrev:Det kan ikke udelukkes, at jeg finder en tredje klummeskribent også, der kan skabe lidt modvægt.


Modvægt til hvad..?
Modvægt til videnskab og modvægt til ambitiøs klimapolitik..?
Modvægt til Vincent..?


Jeg begynder efterhånden at komme lidt i tvivl om, hvor du vil hen med siden.
Er det bare noget med at få en masse indlæg og læsere uanset kvaliteten for klima og bæredygtighed, så frygter jeg nok, at der er risiko for en forstærket nedadgående spiral, hvor de dygtigste klimaskribenter vil blive mindre aktive, og det bliver vanskeligere at trække nye til. Men det kan selvfølgelig være, at jeg tager fejl.




Jeg synes, at vi mangler klummer om energi og klimaøkologi, og nogle flere som kan ruske op i folket på den gode måde.

Til det formål vil jeg måske foreslå, at disse institutioner kommer i søgelyset:


IDA

DTU

Greenpeace

Det Økologiske Råd





Lidt vovet vil jeg også gerne bringe forfatternavnet Carsten Jensen i spil.
Han er måske ikke klimaekspert, men han kan måske være god til på en let forståelig måde at revse hele Danmark med hensyn til klimapolitik, og det mener jeg, at der er behov for.

Nogle vil måske hævde, at Danmark har en meget ambitiøs klimapolitik, fordi det er regeringens plan, at vi skal være fossilfri i år 2050
Men virkeligheden er måske nærmere, at vi på trods af et kæmpe diplomatisk arbejde for klimasagen ikke har opnået andet end et lille håb om en skrabet og nødtvungen ansvarlig energipolitik.
Det passer i hvert fald påfaldende godt sammen med, at olien forventes at slippe op netop år 2050
Men med hensyn til klima, så kan det være uhjælpeligt for sent.
Jeg synes personligt, at det er så klimaslapt, at det trodser enhver beskrivelse.

Jeg tror heller ingen helt kan forestille sig, hvor vanskeligt det faktisk bliver at blive helt 100% fri af olien.
Når den slipper op, så vil folk stå i kø for at bande og svovle over de egoistiske fæhovedpolitikere, der ikke kunne finde ud af at spare på den noget før.

http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-32452333:styrtdyk-i-danmarks-olieindt%C3%A6gter.html
Citat:
26-07-10: 07:21
------------------------------
Ifølge Finansministeriets oliefremskrivninger falder olieindtægterne fra godt 20 mia. kr. årligt i disse år til omkring 10 mia. kr. fra 2030.

Og i 2050 er olieeventyret helt slut. Til den tid regner Finansministeriet kun med, at der kommer omkring 1 mia. kr. i kassen i 2010-priser, skriver Børsen.
------------------------------


Jeg beklager, hvis det løb lidt af med mig.



Du kan evt. også overveje at tilbyde et andet koncept end kun en fast månedlig klumme.
Måske vil nogle hellere byde ind med en kronik engang imellem..?


Men det er altså bare min inspiration, og jeg er nok heller ikke helt repræsentativ.






.
16-02-2012 11:02
Kosmos
★★★★★
(5366)
Der er åbenbart (temporært?) 'lavvande i klummekassen'!?
16-02-2012 20:31
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Men det er altså bare min inspiration, og jeg er nok heller ikke helt repræsentativ.

Tak for dine forslag, Jakob. De er taget til efterretning. Jeg tror, Vincentz kommer til at dække meget af det, du efterspørger - forhåbentlig bliver du mere tilfreds i løbet af foråret...
Jeg synes i øvrigt, det fungerer fint med de to klummeskribenter lige p.t. og har foreløbig skrinlagt planerne om en tredje.
09-06-2012 16:41
Kosmos
★★★★★
(5366)
Jeg synes i øvrigt, det fungerer fint med de to klummeskribenter lige p.t. og har foreløbig skrinlagt planerne om en tredje

- øhm...jovist da! Men er de begge gået på tidlig sommerferie?
10-06-2012 17:37
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Begge de to klummer er desværre blevet noget forsinkede denne måned, så har skubbet dem til juli.
10-06-2012 18:57
Kosmos
★★★★★
(5366)
Begge de to klummer er desværre blevet noget forsinkede denne måned, så har skubbet dem til juli

- OK tak; så ved vi dét!
07-09-2012 22:12
Kosmos
★★★★★
(5366)
Der er åbenbart (temporært?) 'lavvande i klummekassen'!?

- skrev jeg 16. februar, i dag er det 7. september!
07-09-2012 22:32
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Jeg har den opfattelse af den ene klummeskribent, at han har en meget negativ holdning overfor landbruget, hvilket gør hans klummer mindre interessante.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
08-09-2012 07:28
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Problemet er at klimadebatten er lidt død.
08-09-2012 10:20
Kosmos
★★★★★
(5366)
Problemet er at klimadebatten er lidt død

- som vanligt går det jo lidt op og ned med aktivitetsniveauet, og for megen 'enighed' er jo i sagens natur debathæmmende.
Så jeg har intet imod klummeskribenter med andre holdninger/synspunkter end mine!
08-09-2012 10:30
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kosmos skrev:
Der er åbenbart (temporært?) 'lavvande i klummekassen'!?

- skrev jeg 16. februar, i dag er det 7. september!

Der kommer en ny klumme af Vincentz i næste uge!
08-09-2012 10:42
Kosmos
★★★★★
(5366)
Der kommer en ny klumme af Vincentz i næste uge!

- fint: Vi begynder at glæde os!
30-12-2012 00:15
Kosmos
★★★★★
(5366)
Jeg skal lige henlede opmærskomheden på denne (lidt sene) kommentar til Mernilds sidste(?) klumme.
05-03-2013 16:53
Kosmos
★★★★★
(5366)
Det er i dag femte marts!

Tilknyttet billede:

10-03-2013 09:57
Kosmos
★★★★★
(5366)
Nå, det betød måske ikke marts 2013!?
19-03-2013 09:54
Kosmos
★★★★★
(5366)
Nå, det betød måske ikke marts 2013!?

- subsidiært kunne teksten ændres til:

Ny klumme til april

eller lidt mere optimistisk:

Ny klumme til påske


??
19-03-2013 18:56
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så er der en ny klumme af Vincentz: Forårsklima i Tyrkiet.

Forskellige forhold har gjort klummen forsinket. Men en marts-klumme er det da stadig...

God læselyst!
19-03-2013 23:15
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Forskellige forhold har gjort klummen forsinket. Men en marts-klumme er det da stadig...


Ja Ja! Men vi er jo ikke licensbetalere her på 'kanalen' og kan som så ikke stille krav
10-04-2013 14:50
Kosmos
★★★★★
(5366)
Men en marts-klumme er det da stadig...

- jovist; til gengæld er 'apirl'-klummen mærket: "1. feburar 2013" - og linket "Læs kommentarer til klummen" peger mod en anden tekst!
10-04-2013 17:56
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Er rettet nu. Tak!
05-05-2013 18:25
Kosmos
★★★★★
(5366)
Hvilket år?

Tilknyttet billede:

05-05-2013 21:52
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvilket år?


Er denne Kosmos afhængig af nyt fra Klimadebat.dk. Eller hvis ikke dette afhængig menneske får nyt fra Klimadebat.dk i jævn dosis, så buldre abstinenserne...
05-05-2013 22:18
Kosmos
★★★★★
(5366)
Eller hvis ikke dette afhængig menneske får nyt fra Klimadebat.dk i jævn dosis, så buldre abstinenserne...

- netop, vi skal jo ha' 'stoffet' løbende, ikk'?
06-05-2013 15:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
netop, vi skal jo ha' 'stoffet' løbende, ikk'


Altså Narkomani!
07-05-2013 16:07
Rasmus Vincentz
☆☆☆☆☆
(4)
Hej Delphi og Kosmos mfl.

Jeg har ikke været opmærksom på denne tråd før, men glæder mig da over den, og over længslen efter at få flere nye klummer.

Jeg skal beklager mange gange at jeg ikke altid kan levere klummer hver måned, og ikke altid præcis først på måneden.
Klummerne er noget jeg laver ved siden af både opstart et egen virksomhed, lokal aktivisme og andre gode ting, så en gang imellem, når andre ting brænder på, bliver jeg desværre nød til at sætte dem lidt i baggrunden, .

I mit arbejde med at skrive klummer lægger jeg mere vægt på at holde et niveau jeg er tilfreds med og kan stå inden for, end at få dem præcis til tiden.

Jeg kan derfor ikke love at der ligger klummer klar hver måned, men tilgengæld love at de klummer der kommer bliver nogle jeg synes er vigtige, og er tilfredse med.

Jeg glæder mig meget til den videre klimadebat!

Venlig hilsen

Rasmus Vincentz
07-05-2013 17:31
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hej Rasmus.



Jeg har ikke været opmærksom på denne tråd før, men glæder mig da over den, og over længslen efter at få flere nye klummer.


Jammen det er lidt lige som barndomsårene når Anders And & co udkom om mandagen. Det var en særlig dag..


Og det ville i hvertfald ha' været en katastrofe om bladet først var kommet tirsdag eller Onsdag..
Redigeret d. 07-05-2013 17:31
07-05-2013 19:42
Kosmos
★★★★★
(5366)
Klummerne er noget jeg laver ved siden af både opstart et egen virksomhed, lokal aktivisme og andre gode ting, så en gang imellem, når andre ting brænder på, bliver jeg desværre nød til at sætte dem lidt i baggrunden

- selvfølgelig! Held og lykke med dine øvrige tiltag!
01-07-2013 00:24
Kosmos
★★★★★
(5366)
Nu bli'r det nok (tidligst) juli!

Tilknyttet billede:

01-07-2013 10:17
Kosmos
★★★★★
(5366)
Bemærker, at der nu er fulgt op på sagen!


Så må vi se, om vi får nogen sommer?

Redigeret d. 01-07-2013 10:19




Deltag aktivt i debatten Erstatning for Martin Lidegaard:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Er Alger fremtidens energikilde til erstatning for de fossile?1429-03-2018 11:06
Martin Lidegaard Hos Clement på DR1011-12-2012 22:58
Martin Lidegaard - Ny klummeskribent3107-06-2011 22:25
Artikler
Lidegaard og Mernild: Politisk stilstand, mens isen fortsat smelter
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik