Husk mig
▼ Indhold

Hvad forgår der, er det mig der er dum eller er bare den verden vi lever i.


Hvad forgår der, er det mig der er dum eller er bare den verden vi lever i.17-12-2019 17:06
Hans-jürgen Hjuler
☆☆☆☆☆
(1)
Nyt i avisen Berlingske : "Bare en lille regne fejl igen.

En regnefejl har i årevis betydet, at Danmarks samlede udledning af drivhusgasser er blevet undervurderet.
Og bla. Og bla.... Og til slut:
Lavbundsjorder er ofte områder, der tidligere har været dækket af vand, men som er blevet drænet for at kunne bruges til landbrug. På grund af vandet har nedbrydningsprocessen været vanskelig, og derfor er lavbundsjorder rige på organisk stof. Men når områderne drænes, tager nedbrydningsprocessen til, og derfor bliver der udledt drivhusgasser i atmosfæren."

Det er jo her ved os
Så kan jeg bedre forstå at vores sø og alle vores dyr i den dør.
Den ligge jo også lige mellem to økologer, hvor den ene laver Arla mælk og hvor alt drukner i gylle og hvor alle træer bliver fældet for at der skal være plads til græs. Når nej de bliver ikke bare fjeldet, de bliver stor set savet under jorden, så alt træ kan sælges til den bio-rigtig flisforbrænding. Så må markfirben og andre dyr skynde sig væk, før bondemand kommer med sine 60 tons tumler og maser dem, agerhøns, hare killing og rålam.
Hvor er Biodiversitet? Hvad er det for et ord...
Nej hvor er pengene? Det hele drejer sig om penge.
Redigeret d. 17-12-2019 17:27
27-12-2019 13:34
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Hans-jürgen Hjuler skrev:

Det hele drejer sig om penge.



Jeg har ventet på, at andre skulle kommentere. Men, nej, sig ikke sandheden; det er for dyrt. Vi klikker et andet sted hen.



.


27-12-2019 18:25
Joba
☆☆☆☆☆
(30)
Jeg har en lille "biodiversitet" af en slags... Bliver spændende når de nye ejendomsskatter engang kommer. Om grundskylden slagter mig. For så bliver der pløjet igennem og plantet ædelgran. Skat skal jo betales ;-)
27-12-2019 20:55
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Joba skrev:
Jeg har en lille "biodiversitet" af en slags... Bliver spændende når de nye ejendomsskatter engang kommer. Om grundskylden slagter mig. For så bliver der pløjet igennem og plantet ædelgran. Skat skal jo betales ;-)



Vi skal lade industrilandbruget krakke. Ligesom man gjorde det med alle de små og mellemstore brug. Og få jorden opdelt igen.

Og se naturen vende tilbage!


.






Deltag aktivt i debatten Hvad forgår der, er det mig der er dum eller er bare den verden vi lever i.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Når bare det er kongeligt..013-03-2024 19:10
Er Global Opvarmning og Klimaændringer stadig bare skøre religioner?13321-04-2023 21:50
Arktis vil bare ikke smelte230-04-2022 00:30
Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!111-07-2020 18:28
Lever vi i en boble?904-03-2016 19:26
Artikler
The Copenhagen Accord lever! (Lidegaards Klumme, februar 2010)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik