Husk mig
▼ Indhold

Mere støtte til siden


Mere støtte til siden23-03-2008 18:41
Jakob
★★★★★
(9296)
 



Jeg synes, at denne side er så god, at den fortjener lidt mere støtte.  



Skulle vi ikke hver især efter evne og lyst sende en skilling eller en symbolsk gave til Webmaster for at anerkende hans arbejde..?


-


Derforuden vil jeg personligt gerne melde mig på banen for at støtte lidt mere på det tekniske område og tage en backup engang imellem, så datasikkerheden bliver yderligere forstærket.

Moderation vil jeg ikke tage del i.
Jeg har på det område altid selv brug for en foresat, som kan banke mig på plads, hvis jeg bliver for kåd, og der skal ikke vises særlige hensyn.
De sidste par dage har jeg vist være lidt vrissen, og bliver det alt for galt en dag, så skal der jo være nogen til at gribe ind.


Angående min personlige støtte, så vil jeg snart gå på PMS og drøfte det privat med Webmaster.


Når jeg skriver om det her, så er det fordi, I mine kære medskribenter derved får en åben mulighed for at brokke jer og advare Webmaster mod en styg herre som mig, hvis I finder det nødvendigt.

Jeg lover selvfølgelig at forvalte enhver opgave efter bedste evne og med den størst mulige ansvarlighed.

Der vil ikke ske nogen ændring af min funktion, uden at jeg har skrevet nyt om det i denne tråd.

Håber, det er acceptabelt.  



  
23-03-2008 18:50
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
God ide! Hvad gør vi!
23-03-2008 19:24
Jakob
★★★★★
(9296)
 


delphi skrev:
God ide! Hvad gør vi!



Øhhh.. Det aner jeg faktisk ikke...  


Men vi kan måske håbe på, at der engang kommer et kontonummer og en adresse.?   



 
20-04-2008 20:12
Jakob
★★★★★
(9296)
 


Men nu fandt jeg da selv langt om længe adressen:

http://www.klimadebat.dk/info.php#kontakt

Klimadebat.dk v/ Jeppe Branner
Amager Boulevard 101, 2, 33
2300 København S

Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal sende.

Det må nok blive en hadegave, fordi webmaster er længe om at svare, endnu ikke har verificeret sin backup, og fordi google ikke mere læser forum..?  



 
20-04-2008 21:17
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej!

Jeg giver gerne en skilling! Det er en unik god side hvor folk med forskellige observanser med en gemytlig stemning kan snakke om alle disse spændende men også lidt kontroversielle ting.
Folk kan snakke miljøteknik og kosmiske fænomener :-)

En side som denne er med til at få tingene ned på jorden, tage gassen lidt af den ellers ret spændte klimaballon.

Bedste hilsner, Frank
20-04-2008 21:28
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Det må nok blive en hadegave, fordi webmaster er længe om at svare

I denne tråd, ja

Ville lige vente og se, hvad folk skrev, før jeg selv blandede mig.
Men generelt er en fattig studerende som jeg selvfølgelig beæret over at modtage enhver form for gave. Det er bare også vigtigt at understrege, at giveren ikke kan forvente noget igen i form af, at webmasteren "skylder" noget til vedkommende - hvilket ville gå stærkt ud over min uafhængighed.

endnu ikke har verificeret sin backup

Der bliver skam taget backups hver dag. Og ja, skal nok teste den på et andet domæne om to uger, når jeg får masser af tid


og fordi google ikke mere læser forum..?  

???
Klimadebat.dk er skam meget godt med på Google, synes jeg selv. Enkelte tråde (bl.a. denne vi skriver i nu), kommer dog af uforklarlige årsager ikke med.
Jeg har lavet et sitemap med alle adresser - 1093 ud af de indsendte 1320 er indekseret ifølge Googles egen statistik. Prøv at lave nogle testsøgninger på forskellige emner... det ser da ok ud?

Hade- og taknemmelighedsgaver modtages gerne på førnævnte adresse

(ellers kan I også sende mig en privat besked for yderligere info)
Redigeret d. 20-04-2008 21:31
20-04-2008 22:11
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hej branner.

Jeg vil gerne give 1000.- kr. til Sidet fordi det er et godt side og fordi du Branner styre det forbilledligt uafhængig og seriøst.

Jeg vil henvende mig til www.energinet.dk omkring et "vindmølleikon" på klimadebat.dk. Problemet omkring www.energinet.dk's styringsredskaber eller mangel på samme, er imidlertid lidt af et problem! Fordi det netop vil resultere i øget kraftværksforbrug, selv om vindmøllerne egentlig producerer til overflod, hvis befolkningen virkeligt brugte ikonet eller kombinerede dette, eller data herfra til el-selskabernes netop lancerede Housekeeper, som på sigt skal virke som en online styringsenhed i hjemmet. Så vil det på nuværende tidspunkt langt fra have den ønskede virkning, nemlig at forbruge mere vindmøllestrøm

Altså hvis opstillinger som denne se.


Hvis denne opstilling skulle blive en Succes vil den faktisk promovere mere kulproduceret strøm, selv om vindmøllestrøm forekommer til overflod, pga energinet's forældede styreredskaber.

Her forestillede jeg mig at de data, som skal tilgå de enkelte enheder kunne komme via klimadebatten hvor en mindre afgift kunne tilfalde klimadebatten for denne service. Man kunne have sin egen hjemmeside inde på klimadebatten, hvor man konfigurerede sit el-forbrug som herefter via sms eller GPRS moden i hjemmet eller Housekeep styrede elforbruget og herunder varmeakkumuleringssystemer evt. med varmepumper.

Jeg selv tilbyder at drive server og internetsider (altså kun det som har med ikonet at gøre, ikke klimadebat.dk iøvrigt) sms service gratis for de første 1000 – 2000 "abonnenter" herefter et mindre gebyr for at drive server.
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal "angribe" energinet for ikke at blive afvist lige med det samme. Jeg har nemlig prøvet før, og det er ikke let.

Bedste Hilsener Delphi
Redigeret d. 20-04-2008 23:35
21-04-2008 21:21
Jakob
★★★★★
(9296)
 


@branner, så må jeg nok hellere få sendt hadegaven, før det hele bliver så godt igen, at den skrumper helt ind til ingenting.  



@delphi, 1000 kr er alt for meget (især til en hadegave.!
), husk nu, at det er bagud og ikke noget på forventet efterbevilling, skruebrækker.



 
21-04-2008 21:27
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jakob.

det er ikke skruebrækker men >> fedterøv
07-05-2008 00:54
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Mange tak herfra til de to bidragydere!


Udgifterne til webhotel og domæne for i år er nu dækket, hvilket er fantastisk!
07-05-2008 09:35
Kosmos
★★★★★
(5371)
Som flere gange 'sagt', er dette et formidabelt velorganiseret, overskueligt, informativt og brugervenligt debatforum!


Det kan aldrig 'være meningen', at admin af egen lomme skal afholde de med driften forbundne udgifter - så lad os endelig vide, hvis (når) der er behov for støtte!
Når dette måtte blive aktuelt, vil jeg vurdere det som en stor fordel, dersom mange vil bidrage med et mindre(?) beløb: Da bortvejres enhver potentiel mistanke om 'køb af indflydelse'!
07-05-2008 10:35
Jakob
★★★★★
(9296)
 



Kosmos skrev:
Det kan aldrig 'være meningen', at admin af egen lomme skal afholde de med driften forbundne udgifter - så lad os endelig vide, hvis (når) der er behov for støtte!


Ja, jeg kan også se, at branner er glad for at få udgifterne dækket.

Men webhotel og domæne er jo det mindste af det.

Det, der virkelig rykker, når man administrer et debatforum, er den tid, som man bruger på det.

Jeg har sendt 200 kr og en lavprismobilos (hadegaven
), og det ville kun betale for få procent af den arbejdstid, som branner har brugt bare på at opfylde mine ønsker, hvis han skulle have en rimelig programmørløn for arbejdet.

Næsten uanset, hvor meget vi betaler, så vil vi ud fra en fair opgørelse under alle omstændigheder være afhængige af, at webmaster har interesse for forum og betragter det som en idealistisk hobby.

Derfor mener jeg også, at bekymringen om "køb af indflydelse" er unødig. Især når der er meldt klart ud, at man ikke må forvente nogen modydelse.  



Men jeg ved da godt, at man kan opleve brugere, der mener, at de er meget flinke, hvis de tilbyder at betale 51% af abonnementet, mod at de så får lov til at bestemme, hvem der må skrive i forum og hvem ikke.
Men ved man lidt om det arbejde, det kræver at drive et forum, så ved man også, at et sådant tilbud er aldeles latterligt.


 
07-05-2008 19:25
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg har sendt 200 kr og en lavprismobilos (hadegaven)

- men dog forhåbentligt ikke en 'smellphone'?
07-05-2008 19:38
Jakob
★★★★★
(9296)
@Kosmos, nej kun en billig af ukendt mærke, som det er umuligt at hitte ud af.  
07-05-2008 21:29
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@jakob og delphi - hvor har i sendt penge til? På Branners adresse?
Eller har i et kontonr til Branner?
Bedste hilsner, Frank
Redigeret d. 07-05-2008 21:29
07-05-2008 22:02
Jakob
★★★★★
(9296)
 


@Frank Lansner


Jeg vil da gætte på, at du godt kan få et kontonummer, men det skal måske være via en privat besked.


Jeg sendte bare en æske til adressen.

http://www.klimadebat.dk/info.php#kontakt

Klimadebat.dk v/ Jeppe Branner
Amager Boulevard 101, 2, 33
2300 København S


 




Deltag aktivt i debatten Mere støtte til siden:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Extinction Rebellion Danmark - Nemt at være med og støtte den vigtige sag.4522-11-2022 17:41
Øremærket støtte til klimadebat..?815-06-2015 20:10
Hemmelig støtte til klimabenægtere922-03-2013 20:02
Ringe politisk støtte til geofysikere217-10-2007 14:02
Artikler
Peter Birch Sørensen: Offentlig støtte til vedvarende energi giver mening
NyhederDato
Dansk elbil-projekt får støtte27-06-2011 06:51
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik