Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning og overforbrug



Side 4 af 5<<<2345>
21-01-2018 11:21
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­



crank skrev:
.
Men du er da ellers særdeles positivt indstillet overfor indvandrere, kan jeg se.


Jakob skrev:
­
.. ved at fokusere en større del af ulandshjælpen omkring pension til barnløse og gøre det nemmere for enlige barnløse kvinder at komme til Danmark ­



Du er fuld af bavl, Jakob.






Tja, på dette niveau bliver det nok for kompliceret at præcisere vilkårene, og måske er det bare en dårlig idé. Men 'lempeligere vilkår' kan jo betyde flere ting som f.eks. mulighed for uddannelse og arbejde i nogle måneder. Jeg håber ikke, at du betragter det som bavl, at jeg bestræber mig på at give mennesker med den dårligste status en bedre, når det tilmed er dem, der bidrager mest til at løse verdens største problem.






­­


sagt anderledes kunne man måske udbrede vestlig arbejdskultur til hele verden, men selv her i DK kniber det med at motivere muslimske kvinder til at arbejde uden for hjemmet.

Klart at vores 1 - 2 børns kultur vil stoppe befolkningsvæksten. Har I læst FAgre Nye verden, hvor alle kvinder spiser P-piller, mens børn fremstilles i rette mængde og kvalitet i reagensglas.
21-01-2018 12:05
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Mennesket er al tings målestok. Hvad jeg kan lide er godt for mig, hvad Crank kan lide er godt for ham.

I et givet FOLK er der en lighed mellem det individerne kan lide eller ikke lide, Danskere kan i almindelighed lide flæskesteg. Franskmænd kan lide frølår. Aboriginals stegt firben.

Hvad det ene menneske føler som et problem vil den anden se som en fordel. det gælder således fænomenet global opvarmning.
Hvis alle føler det samme for alt så har vi en fuldt integreret verden.

Jeg tror ikke at diverse imamer anser det for et problem, at deres proselytter sætter mange børn i verden. Qva sproget kan flokdyret menneske gå videre til FÆLLESSKABET, hvor ordet Hells angels holder sammen på nogle, ordet KRISTEN på andre individer. Ordet dansk holder mig fast, betyder at jeg uanset om jeg vil eller ej lægger større vægt på hvad andre danskere siger eller gør end på, hvad svenskere, syrere, amerikanere mener og siger at de kan lide. (jeg har vist accepteret Naser Khader som fuldgyldig dansker, thi ham lytter jeg gerne til)
09-02-2018 09:14
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Forleden dag bragte DR2 en udsendelse om overbefolkning i Indien. Kameraet Zoomede ud over nogle indiske gader og gav mig et indtryk af problemet (?). Jeg sad i sofaen og fik klaustrofobi ved tanken om at leve et sådant sted
En nydelig indisk dame blev interviewet i nydelige omgivelser uden overbefolkning. Hun fandt det urimeligt, at denne verden elsker kapitalens og varernes frie bevægelighed, men ikke tillader de mange mennesker at flytte fra det overbefolkede Indien til andre lande med bedre plads.

Tag nu fem millioner indere og flyt dem til DK. I indien vil man ikke kunne se forskellen, men det ville man nok kunne her. Gad vide hvilke konsekvenser en sådan overflytning, udligning af befolkningsmængde ville have på det danske såkaldte samfund.

Det bemærkes, at jeg meget gerne ville invitere den nydelige pæne meget europæiske indiske dame til at bo under mit tag, der tydeligvis er mere beskedent end hendes eget hjemme i Indien, hvor forskellen på RIG og Fattig er uhyggelig.
GLOBALISERING betyder udjævning af forskelle på DK og INDIEN
09-02-2018 09:17
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Efter Indien havde gjort sig fri af det engelske regime blev de meget nationalistiske og forbød udenlandsk kapital. Inderne ville selv organisere deres eget erhvervsliv.
Når FLS tilbage omkring 1980 ville sende en tekniker til Indien for at bistå en kunde skulleder først dokumenteres, at der ikke kunne stampes en tilsvarende indisk tekniker op af gadernes skidt.
Gad vide om den politik har inspireret Trump til America first?
09-02-2018 09:20
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Efter kommunismens om ikke fald så tilpasning til den fæle kapitalisme ude i Kina blev det tilladt udlændinge at investere i kinesisk erhvervsliv, men det var kun på joint venture basis. Den rare danske kapitalist skulle finde en kinesisk partner.
Måske virkede det inspirerende på Pia Kjærsgård.
09-02-2018 09:24
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Ude i Indien er der, hvis mediere fortæller sandheden, jævnlige voldelige konflikter mellem hinduer og muslimer. I Myanmar har et buddhistisk flertal just fordrevet nogle millioner muslimer til Bangladesh.
GLOBALISERING indebærer at sådanne konflikter flyttes ud i resten af verden, men OK krig er jo et rent adrenalin kick for os fattige ligesom paragliding og den slags, som de rige kan tillade sig.
09-02-2018 09:34
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jeg yder efter evne, men beklageligvis er mine evner små. Jeg nyder efter behov, men beklageligvis rækker folkepensionen ikke til et krydstogt i Stillehavet, så jeg må nøjes med at spadsere her ved Salten Østerstrand under de brede bøge.

Karl Marx påstod, at mennesket realiserer sine højeste muligheder i det produktive arbejde, men er det produktivt at sidde her og skrive nogle ord?

Faktisk tror jeg snarere, at mennesket realiserer sine højeste mulighed i en social relation til nogle andre menesker, der måske ville være glade for min beskedne evne til at skrælle kartofler som jeg kunne være glad for deres evne og vilje til at skifte hjul på min bil, når vinteren bliver til forår, Ja de ANDRE er målestokken på min værdi, som jeg er det på deres.

KÆRLIGHED er vist GLÆDEN ved at være sammen med DIG, ansigt til ansigt. Gad vide om den virkelige Krank er så trist som masken antyder.
Alt for mange danskere er ENSOMME og ensomhed avler had med alt, hvad derad følger. Er Crank mon ensom?
09-02-2018 09:40
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Niels Olsen skrev:
KÆRLIGHED er vist GLÆDEN ved at være sammen med DIG, ansigt til ansigt. Gad vide om den virkelige Krank er så trist som masken antyder.
Alt for mange danskere er ENSOMME og ensomhed avler had med alt, hvad derad følger. Er Crank mon ensom?



'Ensomhed' behøver ikke at være så galt endda. Prøv med noget yoga eller noget.
Det skulle osse være godt imod købemani, jf. emnet.



.


09-02-2018 17:24
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:
KÆRLIGHED er vist GLÆDEN ved at være sammen med DIG, ansigt til ansigt. Gad vide om den virkelige Krank er så trist som masken antyder.
Alt for mange danskere er ENSOMME og ensomhed avler had med alt, hvad derad følger. Er Crank mon ensom?



'Ensomhed' behøver ikke at være så galt endda. Prøv med noget yoga eller noget.
Det skulle osse være godt imod købemani, jf. emnet.



.


Den anden dag var jeg lige ved at købe et KG sukker til min søde tand, men var ved at besvime, da jeg så prisen: 22,50 kroner.
Da jeg råbte min kvide ud kom der straks en næstekærlig sjæl og pegede på en anden pose: 7,50 kr.Du får tre gæt: den ene var økologisk. En sådan pris dæmper overforbruget.

Ja fra ENSOM til ALENE, have det godt i sit eget selskab, sidde som en fakir på en sømmåtte uden mindste lyst til at skrive debatindlæg. Ja det kunne nok også hjælpe på overforbruget .

Man kan altså ikke slutte baglæns fra devisen: LED, LEDERE, Crank til had mod verden og måske sig selv?
AK du formummede klovn. Kom dog ud af dit skjul, opslå din ridderhjelm og lad os bryde et par lanser i åben kamp. Det kunne hjælpe mod overbefolkning, hvis man vendte tilbage til den slags idræt
21-09-2018 07:27
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
.
Befolkningstilvækt de sidste 65.000 år.
Bekymrer det mon nogen, at den røde streg er lodret?

Human population growth



https://www.ined.fr/en/everything_about_population/graphs-maps/interpreted-graphs/evolution-population/



.


21-09-2018 19:57
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Naturligvis er det kynisk, men overbefolkning er vel globalt umulig, thi sålænge, der produceres mad nok til at holde 7, 8, 9 eller 10 milliarder i live er der IKKE overbefolkning. Lokalt kan det gå mennesker som det går gnuer, giraffer og andre dyr, hvis Savannen ikke giver græs og floderne tørrer ud.

Vi danskere savner vist ikke noget at æde.
19-11-2019 14:04
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Der er vel bred enighed om, at 'videnskaben' ikke har hjulpet meget. Jeg tror ikke, vi behøver flere CO² grafer derfra.

Hvorfor vil vi ikke se på ÅRSAGEN, som er overbefolkning og overforbrug?
Er det for svært?



.


25-03-2020 21:17
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Klodens udvikling

Værd at læse:
https://www.kontemplation.dk/klodens-udvikling-vi-skylder-kloden-alt/


'Groft formuleret er kloden i de sidste ét hundrede år blevet mere forandret end i alle tidligere perioder tilsammen. I den samme korte periode er dens befolkning blevet mere end firedoblet'.


.



Redigeret d. 25-03-2020 21:24
26-03-2020 16:13
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
crank skrev:
Klodens udvikling

Værd at læse:
https://www.kontemplation.dk/klodens-udvikling-vi-skylder-kloden-alt/


'Groft formuleret er kloden i de sidste ét hundrede år blevet mere forandret end i alle tidligere perioder tilsammen. I den samme korte periode er dens befolkning blevet mere end firedoblet'.
.


De unge ved jo dårligt, hvad vi har mistet. Men jeg er gammel nok til at huske, da luften var fyldt med lærkens sang.


.


26-03-2020 18:07
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@crank

Her hvor jeg bor har vi masser af fuglesang.
Vi har jævnligt besøg af havørne, jeg var 10 meter fra en af dem da den lettede med sine 2.40 vingefang. WOW.
Spurvehøge, skarv, hejre og andre fugle. Naboen har gang på gang set rovfugle der snupper en skade i deres have.
I den anden ende af skalaen har vi rigtig mange fuglekonger.
Nattergale, masser af lærker, stenpikker, gulspurve, gærdesangere, gærdesmutter, skovspurve,rødkælke, svartbag, hættemåger, terner og mange mange andre.
De eneste der er gået tilbage er gråspurve.
Hver sommer bliver min græsplæne, ved tusmørke, støvsuget for myg af en masse flagermus. Naboen der kommer fra Nørrebro, København, var ved at falde ned af havestolen af benovelse da hun så dem. Jeg viste hende at vi kunne gå ud på græsplænen og de fløj vildt rundt om ørerne på os, med en voldsom fart og aldrig om man bliver ramt, de korrigere deres flugt lynhurtigt.
For ikke at tale om de kæmpestore fugleflokke der kommer væltende i ti tusinde vise, på vej nord over og et halvt år senere på vej sydover. Min hund og jeg fik uforvarende skræmt mindst 10.000 gæs op fra en stor mark her hvor jeg bor.
Det var et fantastisk skue, Hitchkock, "Fuglene" kunne ikke gøre det efter. Efterfølgende var det rigtigt interessant at se dem komme tilbage og lande i en meget specifik langstrakt orden. Det tog en halv time inde de alle var landet igen.
Dansk Ornitologisk forening kan bekræfte at de fleste fugle i Danmark har det rigtigt godt og de fleste er i fremgang.
Så meget for din manglende lærkesang. Her har vi mindst 10-15 par der evigt kæmper om deres revir. Ikke at glemme viben, gøgen og andre.
26-03-2020 18:50
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Frank123 igen >
Storlandbrugets monokultur har smadret naturen. Hvorfor er det, at du nu forsøger at antyde, at der ikke er noget galt?


.


26-03-2020 19:25
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@crank
Vi har masser af storlandbrugets monokultur her. Vi har næsten ikke andet.
Her i sognet har vi enestående orkideer, det eneste sted i verden de findes, er her.
Vi har rotter, mus, mår, grævling, ræv, dådyr, kronhjorte, harer og en masse andre vilde dyr.
Fuglelivet er helt vildt, dyrelivet mangler ikke noget, ikke engang bæver.
Jeg solgte vort sommerhus, for et år siden, til et dansk/filippinsk ægtepar. Konen der var filippinsk var målløs over at hun, om morgenen, kunne håndfodre dådyrene ude i haven.
Vort sommerhus ligger også tæt på hvor vi bor.

Jeg erindrer ikke at have oplevet noget lignende i min bardom.

De seneste få år har jeg for første gang set kronhjorte i naturen her hvor jeg bor, dådyr ved min bolig, grævling, spætmejser, fuglekonger. Fiskehejre som var udryddet da jeg var ung. Ja vi har så mange fiskehejre nu at plejehjemmet må have net over guldfiskedammen.
Havørne, og det er vildt. Musvåger kredser rundt hver dag.
Dyr jeg ikke tidligere har set, drøner rundt her.

Trods storlandbrugenes monokultur.
26-03-2020 19:30
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Frank123 skrev:
@crank
Vi har masser af storlandbrugets monokultur her. Vi har næsten ikke andet.
Her i sognet har vi enestående orkideer, det eneste sted i verden de findes, er her.
Vi har rotter, mus, mår, grævling, ræv, dådyr, kronhjorte, harer og en masse andre vilde dyr.
Fuglelivet er helt vildt, dyrelivet mangler ikke noget, ikke engang bæver.
Jeg solgte vort sommerhus, for et år siden, til et dansk/filippinsk ægtepar. Konen der var filippinsk var målløs over at hun, om morgenen, kunne håndfodre dådyrene ude i haven.
Vort sommerhus ligger også tæt på hvor vi bor.

Jeg erindrer ikke at have oplevet noget lignende i min bardom.

De seneste få år har jeg for første gang set kronhjorte i naturen her hvor jeg bor, dådyr ved min bolig, grævling, spætmejser, fuglekonger. Fiskehejre som var udryddet da jeg var ung. Ja vi har så mange fiskehejre nu at plejehjemmet må have net over guldfiskedammen.
Havørne, og det er vildt. Musvåger kredser rundt hver dag.
Dyr jeg ikke tidligere har set, drøner rundt her.

Trods storlandbrugenes monokultur.


Men du svarede jo egentlig ikke på mit spørgsmål.


.


26-03-2020 19:46
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@crank
Læs mine indlæg:

Vi har masser af dyreliv, planteliv, fugleliv her hvor jeg bor. Meget mere end jeg tidligere har set.
Ornitologisk forening bekræfter fuglelivets fremgang.

Dyrelivet ligeså, jægerne og sweitzerhundeførerne bekræfter fremgang for dyrelivet.

Eksempelvis har man aldrig, i følge jægerne, tidligere set kronhjorte i nærheden af hvor jeg bor.

Havørne og fiskehejren var uddød.

Det er de ikke mere.

Hvornår er der nogen der har set en stenpikker?

Det har jeg lige her hvor jeg bor.
Jo det går rigtigt godt.

Det lyder usandsynligt når du siger De unge ved jo dårligt, hvad vi har mistet. Men jeg er gammel nok til at huske, da luften var fyldt med lærkens sang.

Her er luften snart fyldt med lærkens sang, vibens kalden og havørnens mærkelige skrig.
Jo det går rigtig godt.
26-03-2020 19:50
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Frank123 skrev:
@crank
Læs mine indlæg:


Men du gentager jo blot din opremsning af fuglenavne. Og antyder, at der overhovedet ikke er noget galt?


.



Redigeret d. 26-03-2020 20:28
26-03-2020 19:59
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@crank
Du fremturer med dine postulater. Check med Ornitologisk forening og andre myndigheder.

Det er slet ikke som du fremturer.

Hvis jeg skulle fremture med dyrelivet, fugle- og plantelivet her, ville listen blive alen lang.

Vi må konstatere at vi er vildt uenige.

Hvis du kender nogen der aldrig har hørt lærkesang eller aldrig har set fiskehejre så inviter dem i Kongens Have. Ellers tag op til Arresø for at se havørne. De er i vild fremgang.
26-03-2020 20:11
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Frank123 skrev:
@crank
Du fremturer med dine postulater. Check med Ornitologisk forening og andre myndigheder.

Det er slet ikke som du fremturer.

Hvis jeg skulle fremture med dyrelivet, fugle- og plantelivet her, ville listen blive alen lang.

Vi må konstatere at vi er vildt uenige.

Hvis du kender nogen der aldrig har hørt lærkesang eller aldrig har set fiskehejre så inviter dem i Kongens Have. Ellers tag op til Arresø for at se havørne. De er i vild fremgang.


Jeg giver ikke noget for dine opremsninger. Hvorfor, HVORFOR insinuerer du, at der ikke er noget galt med naturen? Du har måske en fætter, der er storbonde?


.


27-03-2020 09:08
Jakob
★★★★★
(9186)
­



@Frank123

Det er glædeligt, at havørnen er i fremgang. Der er ellers flere her på siden, som ofte dramatisk har mere end antydet, at landvindmøller er et stort problem for havørnes overlevelse.
Men vi har jo fået flere og større landvindmøller siden, og i følge det du skriver, så må det betyde, at havørnen har indrettet sig og lever fint med vindmøller.
Dyr øverst i fødekæden har måske ligefrem brug for nogle trusler til at skærpe deres evolution, så de ikke forfalder og glemmer at holde øje med faremomenter der, hvor de færdes. Jeg hørte engang om en havørneunge, som var for doven til at jage og derfor blev ved med at plage sine forældre om mad, og da den blev så gammel, at forældrene til sidst opgav den, døde den af sult. Havde det været en art, som havde flere fjender, så var det nok ikke gået sådan.


Måske er Agerhønen også kommet tilbage hos dig.?

Hvad med rovinsekter, som uskadeliggør planteædende insekter.?
De kan være vanskelige at finde, når planteædende insekter normalt sprøjtes væk med gift.


Hvad med planter til sjældne sommerfugle.?
De kan være vanskelige at finde, fordi forurening fra landbrug og industri gøder jorden så stærkt, at de bukker under for andre plantearter, som trives bedre med meget nitrat i jorden.



Men lokalt kan vi nok heldigvis altid finde noget at glæde os over.
Jeg har f.eks. opbygget flere grendynger i min have, og det giver mig flere gærdesmutter, som jeg glæder mig over.

Jeg har også plantet mange sommerfuglebuske, og jeg tilskriver dem, at jeg sidste år fik fornøjelse af en rødstjert:









Men det ændrer jo ikke på det større billede af biodiversiteten, som er dybt tragisk og ikke fortjener at blive glemt eller bortargumenteret af lokale optimistiske "oaser":

https://www.information.dk/udland/2017/07/naar-ulv-skider-yellowstone-begynder-floderne-bugte-anderledes

der udryddes 150-200 plante- og dyrearter om dagen





Den første betingelse for at et demokrati kan stoppe et alvorligt voksende problem må nok være, at man erkender det frem for at bortforklare det.




­
27-03-2020 19:41
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
For mig er foråret mest lyde. Svalernes genkomst. Bekkasinens brummen over engen. Frøer i mosen, i tusindvis. Lyden af græshopper i solen. De var allesammen mine venner, men hvor blev de af?


.


10-07-2021 00:05
KasperNielsen
☆☆☆☆☆
(9)
I Randers kommune slår man tit græsplænen og klipper hækken.
til stor glæde for alle andre på nær biodiversitet.

Der er en utrolig god video omkring græsplænen og dens symbolik der stammer tilbage fra Kolonitiden på youtube hvis nogle skulle være interesseret

Mennesket har det bedst med at det er dem først og andre til sidst.
24-08-2021 22:11
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Teknologi kan ikke forhindre sammenbruddet

Den moderne civilisation vil bryde sammen inden for de næste årtier, forudsiger et nyt NASA-studie. Det finder nøjagtigt de samme faretegn, som fik tidligere civilisationer til at gå under.
https://ing.dk/artikel/nasa-studie-industrisamfundet-er-paa-vej-mod-kollaps-167098

Jeg har bemærket, at nyheden er fra 2014. Efterfølgende er der så gået 6 år, hvoraf de 5 år har været med global varmerekord.


.


25-08-2021 14:31
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
NASA forudsiger så meget. Siden James Hansen har der vedr. global opvarmning været løbende alarmerende signaler fra denne organisation indeholdende forvirrede videnskabsmænd.

F.eks. det er så hvad den globale opvarmning har kunnet præstere vedr. opvarmning af oceanerne over de 12 år hvor der forefindes nøjagtige og pålidelige målinger via ARGO se



Folk med en smule realititssans vil da tværtimod konstatere at der er ingen eller kun meget lidt AGW. Og den smule der er, er kun et gode for menneskeheden.
Redigeret d. 25-08-2021 14:34
25-08-2021 15:40
Robert Wagner
★★★★★
(3209)
Apropos ARGO...

https://www.nasa.gov/feature/langley/joint-nasa-noaa-study-finds-earths-energy-imbalance-has-doubled

Stakkels forvirrede ingeniører...
25-08-2021 20:45
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg er helt enig med delphi, for den smule opvarmning, som vi har oplevet, har klart været en fordel.
27-08-2021 09:17
Robert Wagner
★★★★★
(3209)
delphi skrev:
Folk med en smule realititssans vil da tværtimod konstatere at der er ingen eller kun meget lidt AGW. Og den smule der er, er kun et gode for menneskeheden.


Stakkels forvirrede ingeniører...

https://www.forbes.com/sites/unicefusa/2021/08/20/unicef-report-shows-1-billion-children-at-extremely-high-risk-from-climate-change/?sh=7af7418757c1
27-08-2021 17:27
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Klimaet har alle dage været under forandring. Det vil det også være i fremtiden. Uanset atmosfærens CO2-indhold, så vil der altid være nogen, som er negativt berørt af klimaforandringer.
27-08-2021 20:03
Robert Wagner
★★★★★
(3209)
Jørgen Petersen skrev:
Klimaet har alle dage været under forandring. Det vil det også være i fremtiden. Uanset atmosfærens CO2-indhold, så vil der altid være nogen, som er negativt berørt af klimaforandringer.


Hvad Peter Villadsen sagde...
27-08-2021 21:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Klimaet har alle dage været under forandring. Det vil det også være i fremtiden. Uanset atmosfærens CO2-indhold, så vil der altid være nogen, som bliver negativt berørt af klimaforandringer.
29-08-2021 08:47
Robert Wagner
★★★★★
(3209)
Jørgen Petersen skrev:
Klimaet har alle dage været under forandring. Det vil det også være i fremtiden. Uanset atmosfærens CO2-indhold, så vil der altid være nogen, som bliver negativt berørt af klimaforandringer.


Hvad Peter Villadsen sagde...
31-08-2021 14:38
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
crank skrev:
Teknologi kan ikke forhindre sammenbruddet

Den moderne civilisation vil bryde sammen inden for de næste årtier, forudsiger et nyt NASA-studie. Det finder nøjagtigt de samme faretegn, som fik tidligere civilisationer til at gå under.
https://ing.dk/artikel/nasa-studie-industrisamfundet-er-paa-vej-mod-kollaps-167098

Jeg har bemærket, at nyheden er fra 2014. Efterfølgende er der så gået 6 år, hvoraf de 5 år har været med global varmerekord.
.


»Mens nogle medlemmer af samfundet måske slår alarm om, at systemet bevæger sig imod et uundgåeligt sammenbrud, og derfor taler for at skabe strukturelle ændringer i samfundet for at forhindre det, så vil eliten og dens støtter, der modsætter sig disse ændringer, pege på, hvor holdbart det hele er indtil videre, for at forsvare ikke at gøre noget.«


.


31-08-2021 19:06
Peter Villadsen
★★★★★
(2634)
crank skrev:
crank skrev:
Teknologi kan ikke forhindre sammenbruddet

Den moderne civilisation vil bryde sammen inden for de næste årtier, forudsiger et nyt NASA-studie. Det finder nøjagtigt de samme faretegn, som fik tidligere civilisationer til at gå under.
https://ing.dk/artikel/nasa-studie-industrisamfundet-er-paa-vej-mod-kollaps-167098

Jeg har bemærket, at nyheden er fra 2014. Efterfølgende er der så gået 6 år, hvoraf de 5 år har været med global varmerekord.
.


»Mens nogle medlemmer af samfundet måske slår alarm om, at systemet bevæger sig imod et uundgåeligt sammenbrud, og derfor taler for at skabe strukturelle ændringer i samfundet for at forhindre det, så vil eliten og dens støtter, der modsætter sig disse ændringer, pege på, hvor holdbart det hele er indtil videre, for at forsvare ikke at gøre noget.«


.


Det er ufatteligt svært for både den politiske elite og mange almindelige og velmenende borger at indse, at vores overforbrug er skadeligt for os selv.
Derfor bliver det også langt værre for de næste generationer ift hvis erkendelsen var indset i 1980 eller i 2000, hvor det allerede var erkendt at vi går mod en opvarmet klode med alt hvad det indebærer.
31-08-2021 20:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det er ufatteligt svært for både den politiske elite og mange almindelige og velmenende borger at indse, at vores overforbrug er skadeligt for os selv.




Ja ta' co2 som en indikator for hvor galt det står til! Blandt vestlige lande er Danmark alene om at øge sin co2-udledning siden 1990 se



Selv hvis man korrigerer for international transport (Mærsk) så øger landet co2-udledningen når biomasse og øget import og co2-udledningen herfra skal medregnes.

Import f.eks. tåbelige el-biler og andet bæredygtigheds skrammel som miljøbelaster og særlig med co2.
Redigeret d. 31-08-2021 21:04
31-08-2021 23:26
Robert Wagner
★★★★★
(3209)
delphi skrev:
...co2-udledningen når biomasse og øget import og co2-udledningen herfra skal medregnes.

Import f.eks. tåbelige el-biler og andet bæredygtigheds skrammel som miljøbelaster og særlig med co2.


Er heller ikke den store fan af biomasse, den burde være bæredygtig, men vi burde ikke bruge mere, end vi selv kan producere. Ellers kan vi ikke være sikker på, at det er bæredygtigt.

CO2 udledning fra produktion af vindmøller, solceller og batterier bliver mindre og mindre i takt med, at de leverer el/energi til produktion.

Elbiler bliver mere og mere effektive ift. CO2 udledning og overhaler ice biler ret hurtigt på den konto.
Holdbarheden af nyere batterier til elbiler har udsigt til at overleve bilen. Nogle af dem kan enda tjene penge til elbiler ejerne, ved at sælge elnet stabilisering gennem udbyderen af lade abbo.
Nye vindmøller har tjent sig hjem energimæssigt på omkring et halvt år.
Solceller på ca. et år
Netbatterier er vist også ret hurtige til at tjene sig hjem på net balancing og peak supply.
Og fordi man godt er klar over, at ved voksende efterspørgsel kan det give udfordringer med forsyning, så kan det svare sig at udvikle kommercialisering af genindvinding og samtidig spare naturen for affaldet.
Vindmøllevinger kan nu recycles i Tyskland og nogle danske operatører sender allerede gamle vinger til Tyskland.
I Frankrig ligger en stor recycling station til solceller som 'kun' kan klare ca. 95% recycling af materialer fra solceller.

Recycling af Li batterier er lidt bagefter, men også her gøres der fremskridt.

Store 'stygge' WEF
https://www.weforum.org/agenda/2021/05/electric-vehicle-battery-recycling-circular-economy/
01-09-2021 09:13
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
https://klimamonitor.dk/debat/art8182744/En-grundig-gennemgang-af-hvorfor-klimaloven-bedrager-os
01-09-2021 18:36
Robert Wagner
★★★★★
(3209)
Siden du linker til en artikel der henviser til klimaforskningen, kan vi så gå ud fra, at du fremtidig anerkender resultater fra IPCC, sådan i grove træk?
Side 4 af 5<<<2345>





Deltag aktivt i debatten Overbefolkning og overforbrug:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning truer økosystemet208-12-2022 20:37
Overbefolkning er det største problem73728-09-2019 16:02
Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.1730-05-2018 00:39
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Overbefolkning (2)16928-03-2018 15:40
Artikler
Befolkningstilvækst
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik