Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning - Familieplanlægningens kunst



Side 1 af 212>
Overbefolkning - Familieplanlægningens kunst13-12-2016 22:39
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Link til "modertråd" med motivation for dette emne:
http://www.klimadebat.dk/forum/overbefolkning-er-det-stoerste-problem-d7-e443-s640.php#post_56774
Jakob skrev:
­



Forslag til uddannelse i familieplanlægning, som skal indbygges i eksisterende uddannelser:

En uge i folkeskolen, tre uger til lærere, sosuer, jordmødre, læger, præster og sygeplejere og tre måneder til ulandsfrivillige.


Det kan vist ikke være for meget, men er det for lidt..?

Hvem har jeg glemt..?




­



Og hvordan med indholdet..?



Er der noget at tilføje..?





­
13-12-2016 23:23
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Jeg mener, at det er meget vigtigt, at børn i den danske folkeskole får lært, at når de bliver voksne, så må de ikke forvente, at de kan få tilladelse til at avle alle de børn, som de måske ellers kunne have haft lyst til.

Og ordentlige mennesker har styr på prævention, og hvis de får børn, så er det planlagt og forberedt og ikke sket ved et uheld i en brandert.
Børn fortjener bedre end at blive til på lemfældighed og giftige kemikalier.
Det kan børn i folkeskolen garanteret godt se det rimelige i.


De kan nok også godt forstå, at ligesom ikke alle kan blive piloter, så er det heller ikke alle, der er lige heldige og har det andet arvestof, der skal til for at avle de sundeste børn, og som følge deraf må de fritages for den pligt, mens andre måske må yde ekstra i samfundets interesse.




­
14-12-2016 12:54
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
De kan nok også godt forstå, at ligesom ikke alle kan blive piloter, så er det heller ikke alle, der er lige heldige og har det andet arvestof, der skal til for at avle de sundeste børn


Mennsket forstået som et dyr. Det kaldes racehygiejne, eugenik med et fint ord. Mange tror det er nazistisk arvegods, men det er faktisk blot tanker, som var udbredte og mainstream på den tid og tidligere, som nazisterne overtog. Socialdemokraten K K Steincke talte varmt for tvangssterilisation og racehygiejne. Prøv at Google Steincke og racehygiejne.

Artige sager og velbekomme. Jeg ved ikke, hvad der skal til før Branner har fået nok, men Jakob har indtil nu frit kunnet bruge Klimadebat til at udbrede sine dybt forskruede forestillinger.
14-12-2016 15:28
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jakob

Du er i min optik noget af det værste jeg kan forestille mig.

Nu ved jeg godt at du vil svare mig, givetvis helt ud i det blå.

Jeg var så uheldig at blive far til en lille pige der 6 måneder gammel fik stillet diagnosen:

Dybt retarderet. Det var læge, overlæge, hospitaler og til sidst den store altvidende professor som samstemmende stillede den dystre diagnose.

Professoren: Hun vil aldrig blive renlig, aldrig kunne lære at gå, og I vil aldrig kunne kommunikere med hende. Hun skal anbringes på en institution for ligestillede, hvor de vil tage vare på hende.

Hvad så?

Gjorde vi det?

Nej, jeg er ikke læge men troede ikke på alle eksperteren, vi arbejdede videre rent privat for at bedre situationen for vor datter.
Jeg var overbevist om at lægerne tog fejl.

Resultat:
Tog lægerne fejl?

Ja, lægerne tog sindsoprivende grueligt fejl, dem alle sammen.

I dag arbejder min datter, efter at have taget en akademisk uddannelse, som kontorchef og har et fantastisk liv.

Hvordan skete det, jo vi startede et netværk, og en optikerelev, siger elev, kunne ved at tilse vor datter straks konstatere at hun skulle have briller.

Det tog 5 minutter at stille den rigtige diagnose.

Det kommer der af lytte til de her kloge åger der har svar på alt og ved alt, Inklusive dig "kloge" Jakob.
14-12-2016 15:39
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Arvelighedslæren for mennesker er videnskabelig biologi, og en del af den er ganske sammenlignelig med dyrenes.
At være generelt imod den er at lukke øjnene for viden og understøtte, at mange flere børn skal fødes og leve med stækkede livsmuligheder og unødige lidelser.
Så onde er de fleste danskere heldigvis ikke, men der er nok lidt for meget sjusk og uvidenhed i den danske børneavl.

Det er også et område i rivende udvikling, så vi må forvente, at de kommende årtier vil øge mulighederne betydeligt for at kunne hjælpe forældre med at avle børn uden større fysiske skavanker, som kan hæmme deres trivsel både som børn og senere i livet.

Derfor er det vigtigt, at folkeskoleelverne allerede i dag bliver oplyst om, at det at føre sine egne gener videre, kan være en rigtig dårlig idé.
Selvom man måske selv kan føle det anderledes, så bør det ind med modermælken, at kun de sekulært hensynsløse og småt begavede vil undlade at lytte til videnskaben på dette område, og dem vil man om nødvendigt sandsynligt ende med at afgrænse ved lov.

Derforuden kan der være truende katastrofer som klima, der kan betyde, at den danske befolkning skal være mindre, og derfor kan der blive indført krav om avlstilladelse, før man må blive gravid. Og sådan en tilladelse vil selvfølgelig være vanskelige at opnå, men det er altså blevet et levevilkår, fordi tidligere generationer har avlet flere moderne mennesker, end kloden kan bære.





­
14-12-2016 15:57
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Frank123 skrev:

Hvordan skete det, jo vi startede et netværk, og en optikerelev, siger elev, kunne ved at tilse vor datter straks konstatere at hun skulle have briller.

Det tog 5 minutter at stille den rigtige diagnose.

Det kommer der af lytte til de her kloge åger der har svar på alt og ved alt, Inklusive dig "kloge" Jakob.


Det er lige vel stærkt, at jeg skal bære ansvaret for, at din datter blev fejl diagnosticeret.

Det glæder mig for dig, at du fandt ud af, hvad din datter fejlede.
Jeg forstår dog ikke, hvad det har med emnet at gøre, men er dårligt syn ikke en diagnose, som forældre oftest selv foreslår, hvis de har brugt meget tid sammen med barnet, og der er et sådant problem..?

Om nogle år vil man nok kunne tage blodprøver fra de to, som ønsker at avle, og så kan man sige meget præcist, hvad deres kombination vil betyde for risiko omkring afkommets syn.




­
14-12-2016 16:28
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Ja Jakob
Jeg forstår du ikke sammenhænget. Havde jeg lyttet til eksperterne, hvad min datter siddet på en eller anden institution mere eller mindre som en grøntsag.
Skulle hun så steriliseres? For vi kan jo ikke acceptere at retarderede får børn, vel?

Gud ske tak og lov lyttede vi ikke til eksperterne.

Når jeg ser på alle dine snart 6.000 indlæg, alle de tråde du starter og alle de deltagere du fornærmet, så undrer det mig ikke at du betragtes som "Ekspert".

Der er ikke en eneste emne du ikke mestre, og samtidigt er alle andre idioter.

Hvis du er i tvivl, så start med at læse dine egne indlæg.

Min fortælling var en advarsel om det forbandede ekspertvælde.

Du kan som "ekspert" fortælle mig at i fremtiden ville en blodprøve på mig og min hustru, afsløre at min datter vil blive født med +14 på begge øjne.

Hvor er du trættende at høre på. Bedrevidende idioti skal man lede længe efter.
14-12-2016 17:04
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg ved ikke, hvad der skal til før Branner har fået nok, men Jakob har indtil nu frit kunnet bruge Klimadebat til at udbrede sine dybt forskruede forestillinger.


Jeg undrer mig også såre. Det var noget andet hvis han og i øvrigt også Crank kun skrev under "løst og fast" for klimadebatten ser isoleret set ud til at være ligegyldig for dem. Efter min mening skulle de henvises til kun at skrive der, eller forlade debatten
14-12-2016 17:48
Jakob
★★★★★
(9185)
­



@Frank123

Jeg er kun lægmand, og derfor er det sjældent, at jeg vover at stille mig bedrevidende over det, som videnskaben er sikker på.
Men hvis min datter var blevet diagnosticeret evnesvag eller noget andet grimt, så kan jeg godt love dig, at jeg også ville have søgt en 2. opinion..!
Jeg ville dog aldrig lade det gå ud over min tro på god videnskab, at jeg havde mødt et par læger, som kvajede sig.
Hvis jeg personligt var den type, så havde jeg sværget evig troskab til analfabetisme for mange år siden.



@Morten Riber

Dette er et klimapolitisk emne, og du skriver i et klimapolitisk underforum. Hvis du ikke kan forstå det eller tåle det eller finder det klimamæssigt ligegyldigt, så kan du evt. diskutere det i dette underforum, som er beregnet til den slags:
http://www.klimadebat.dk/forum/debat-om-klimadebat-dk-f8.php





­­
15-12-2016 11:55
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Undervisningen i familieplanlægning i folkeskolen kan nok med fordel suppleres af hjælp udefra. Man kan tænke sig et dygtigt rejsehold, som besøger alle landets folkeskoler og bidrager med nogle intensive timer, hvor eleverne lærer om det, der følger med, hvis man skal/ikke skal avle børn.
Screening, avlstilladelse, udviklingspsykologi, bivirkninger og seksualundervisning mv.
Der bør også indgå en fortælling om de muligheder, der kan være for at få et eventuelt yngelplejebehov dækket, uden man absolut behøver selv at blive gravid og føde børn.

Jeg mener, at netop Folkeskolen må være det rette sted, hvor børn både kan huske deres egen tidlige barndom og samtidigt øjne voksenansvar. Netop der vil det være nemt at få de unge til at indse og huske, hvad det skal indebære, hvis man vælger at tage ansvar for at avle et barn.

Man ser tydeligt på ovebefolkningsdebatten i dette forum, at det er vigtigt at lære, før man bliver ældre. Det er nyt for de fleste voksne i dag, at der skal være begrænsning på avlen, og de opfatter det som en givet menneskeret, der bliver taget fra dem. Men i virkeligheden kan det betragtes som en generel lov imod dumhed og tyveri, som indføres alt for sent. I specifikke tilfælde ( for evnesvage og visse sindslidende ) har den været glædende i mange årtier, og det vil kun blive mindre diskriminerende, når alle skal screenes. Man kan også hævde, at der er u-lande, som har meget mere behov for at indføre krav om avlstilladelser, så det er ikke så nødvendigt i Danmark. Men igen for ikke at diskriminere, og fordi befolkningstallet i Danmark faktisk også er voldsomt stigende, mener jeg, at det er ganske afgørende, at Danmark bidrager med et godt eksempel, som kan bredes ud.




­­
15-12-2016 11:58
crankProfilbillede★★★★★
(2452)


Er du selv i den avlsdygtige alder, Jakob?



.
15-12-2016 22:53
Jakob
★★★★★
(9185)
­­


crank skrev:


Er du selv i den avlsdygtige alder, Jakob?



Hvordan vil du have, at jeg skal undersøge det..?



­
15-12-2016 23:32
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Jakob skrev:
crank skrev:


Er du selv i den avlsdygtige alder, Jakob?



Hvordan vil du have, at jeg skal undersøge det..?

­



Ahh, sorry. Du kan måske ikke finde din dåbsattest?



.
15-12-2016 23:44
Jakob
★★★★★
(9185)
­­



crank skrev:
Jakob skrev:
crank skrev:


Er du selv i den avlsdygtige alder, Jakob?



Hvordan vil du have, at jeg skal undersøge det..?

­



Ahh, sorry. Du kan måske ikke finde din dåbsattest?





Jeg tror ikke, at der står på den, hvor længe jeg kan skyde med skarpt..?

Hvis der er vedtaget en statistisk aldersgrænse, som man plejer at benytte, så kender jeg den ikke, og hvad er den værd..?





­­
16-12-2016 10:18
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
Hvad nytter den stigende Humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer ... o.s.v., o.s.v. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i Tusinder, som Samfundet var bedst tjent med bukkede under.
Ja, hvad værre er, ved at holde Liv i disse Tusinder, siger man, giver vi dem Mulighed for at sætte Titusinder af endnu daarligere udrustede og paa forskellig Vis arvelig belastede Efterkommere i Verden, og vi naar efterhaanden [...] de samme Forhold, som har bragt alle tidligere Civilisationer til at gaa til Grunde, nemlig at Børneantallet med den stigende Civilisation indskrænkes mere og mere i Befolkningens Overklasse og i Middelstanden, medens de aller laveste Lag, derunder Forbrydere og Undermaalere af enhver Art, formerer sig langt stærkere. [...]

Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang maa vi ind paa en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige tilstræbe en Forædling af Racen, den saakaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet Racehygieine eller Raceforbedring.

I Virkeligheden er Tanken om Raceforbedring meget nærliggende! Enhver Dyreopdrætter, enhver Gartner, ja selv den læge Landbruger gaar jo ud fra, at han kun kan forvente et sundt Afkom eller en normal Afgrøde, naar han skyder de slette Eksemplarer af Racen ud og kun til Avlen anvender de kraftigste, de med de mest ønskværdige Egenskaber udrustede Individer. [...]

Naar man saaledes ofte beklager sig over, at Befolkningen i sin Helhed er for lidt oplyst til at interessere sig tilstrækkeligt for Raceforbedringen, er jeg i øjeblikket tilbøjelig til netop at betragte dette som en stor Fordel, thi intet vilde være mere skæbnesvangert baade for en forsvarlig Gennemførelse af det berettigede i disse Tanker, altsaa for Raceforbedringens praktiske Fremtid, og for Bevarelsen af Folkets sunde Omdømme med Opretholdelsen af de etiske Værdier, end om Befolkningen i for høj Grad kastede sin Kærlighed paa Raceforbedringen.

Skal denne gaa frem paa forsvarlig Vis, skal det netop være paa et fuldtud uangribeligt, videnskabeligt Grundlag, befriet for Føleri, Agitation og 'Stutteri'argumenter, medens disse Tanker, kastet i Grams og udleveret til almindelig offentlig Diskussion i Dagspressen og paa Møder, utvivlsomt med Befolkningens hele aandelige Niveau vilde have en forraaende Virkning


Nej, det er ikke Jakob, der forsøger at udtrykke sig i et sprog fra begyndelsen af sidste århundrede, det er socialdemokraten K K Steincke i bogen Fremtidens Forsørgelsesvæsen fra 1920.
Tankegangen kan såmænd findes allerede hos Platon, så denne åndelige kortslutning er ikke en ny foreteelse.
Steincke er selvfølgelig noget bedre begavet end Jakob, så han kan godt se, at racehygiejne ikke er foreneligt med demokrati og "offentlig diskussion" men skal baseres på et "fuldtud uangribeligt, videnskabeligt Grundlag".

Steinckes naivitet er således helt på højde med hans åndelige afstumpethed.
Redigeret d. 16-12-2016 10:20
16-12-2016 12:54
Jakob
★★★★★
(9185)
­



@crank


Men bare rolig, selvom jeg måske kan, så er mine gener noget skrammel, som jeg ikke nænner at give videre til afkom.

Hvis jeg skulle have stiftet familie ved at gøre en kvinde gravid, så ville det nok ikke være et problem for mig at benytte en udvalgt donor, men jeg ville vide meget om ham, og han skulle ikke være anonym. Men måske kunne han godt være afgået ved døden. Det må være en fordel at kende hele livet, før man vurderer biologiens avlskvalitet.
Jeg ville måske med konens accept have spurgt en 007 skuespiller .... evt. Roger More, og så kunne jeg vise min søn hans biologiske far på job på TV, og vi kunne begge være meget solte af, at han havde Roger More blod i årene.


Ja, det kunne uden tvivl være blevet godt, og derfor tror jeg, at det vil gå den vej de næste årtier.
Ægtemænd vil i stigende grad undlade selv at avle og i stedet vælge bedre gener til de børn, som de påtager sig at opdrætte og være fædre for.
De vil gøre det for familiens skyld, og de vil gøre det for deres egen skyld.

Jeg kunne også overveje Jim Carrey eller Eddie Murphy, selvom jeg frygter, at det i det lange løb ville kunne blive for anstrengende ved middagsbordet.
Men om få årtier vil der nok være store tykke kataloger med sæddonorer, som ikke er anonyme (måske eksisterer de allerede), men som har oplyst alt og stiller sig venligt til rådighed, hvis barnet får behov for et møde.
Og mest sandsynligt ville det så nok ende pænt nede på jorden med at blive en dygtig halvlokal dansk håndværker, som kan lave kram.


Hvis NA var i kataloget, så ville han blive forbigået. Jeg ville skønner, at det var børnemishandling, hvis mit barn skulle komme til at lide af tilsvarende psykopatiske tvangstanker og kun kunne finde lindring ved at projicere sin frygt og skyld over på sine medmennesker og dæmonisere dem.
Jeg har før mødt en mand, som jeg respekterede i begyndelsen, fordi han meget seriøst mente, at man skulle lære af historien. Men da jeg så lærte ham bedre at kende, så kunne han ikke anden historie end grusomme beretninger fra krige og konflikter. Det var det eneste, der optog ham, og det er selvfølgelig også vigtigt at vide noget om, hvis man forstår at tolke det. Men hvis man ønsker at opbygge et godt og økologisk bæredygtigt samfund, så er der nok trods alt andre egenskaber, som man også får brug for.
En forbigåelse ville jeg ikke betragte som racehygiejne, men blot almindelig veludviklet evolution, som udrydder uheldige lidelser. Altså under forudsætning af, at naboen også fravælger ham, hvilket jeg uden tvivl ville anbefale ham og måske ligefrem belønne.






­
18-12-2016 12:12
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Men det vigtigste at forstå i dansk familieplanlægning må nok være, at det i fremtiden i mange årtier normalt ikke vil være økonomisk eller bæredygtighedsmæssigt forsvarligt, at en familie avler mere end maksimalt et enkelt barn.
Mange vil slet ikke kunne få en avlstilladelse, mens nogle få vil blive opfordret til at avle flere børn.

Det kan også være sandsynligt, at staten kommer så meget for sent igang med at få borgerne til at acceptere de nye forhold, at det ender med et totalt avlsforbud i nogle år.
Jo længere tid der ventes, og jo mere de forkælede ældre generationer holder fast i de nuværende rettigheder, jo hårdere vil det ramme de næste.




­­
20-12-2016 13:30
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Hvis nogen skulle kende til, hvordan familieplanlægning foregår i praksis også i ulande, så kunne det nok være interessant læsning.


Men enhver inspirerende tanke om mulige fremgangsmåder og huskestof, som måske kan få familieplanlægning til at gå bedre og skabe større befolkningsreduktion i fremtiden, skal være særdeles velkommen.




Her et par links om emnet:
http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Samfundsmedicin/familieplanl%C3%A6gning

http://www.sundhedguide.com/18/2015/08/hvordan-man-kan-gennemfore-effektive-familieplanlegning-strategier.html





­
20-12-2016 14:06
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Jakob >

Tilbyd gratis prævention og info til alle på Jorden i første omgang.
Også selvom det koster en krig.

Og hold nu op dit avlsplanlægning.



.
21-12-2016 22:08
Jakob
★★★★★
(9185)
­


Lidt mere baggrundsstof til eftertanke:



Eugenik


https://da.wikipedia.org/wiki/Eugenik
Eugenik er en ideologi, der anser det som et politisk anliggende at kontrollere fordelingen af arvemateriale i menneskelige befolkninger. Eugenik kaldes også arvehygiejne eller racehygiejne. Formål er at kortlægge arvemassen i en befolkning (arvelige sygdomme, genetiske defekter osv.) og på dette grundlag at arbejde aktivt for at ændre befolkningens samlede arvemasse ud fra hvad der anses at være ønskelige og uønskede genetiske træk ved at begrænse og fremme børneavl for forskellige grupper eller individer.



http://denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Biologi_generelt/Begreber_m.m./eugenik
eugenik, arvehygiejne, racehygiejne, enhver bestræbelse på hos mennesket at ændre eller forbedre arvemassens sammensætning i fremtidige generationer ved at øge børnetallet hos dem, som menes at bære favorable gener, positiv eugenik, og/eller hindre børnefødsler hos dem, som hævdes at bære skadelige gener, negativ eugenik.



Som man kan se på de to definitioner fra Internettet, så beskrives "eugenik" og "racehygiejne" som synonymer.

Men jeg gætter nok på, at de fleste som jeg vil være tilbøjelige til at opfatte "racehygiejne" som et skældsord eller i hvert fald et ord med en meget negativ og racistisk klang.


På bogreolen fandt jeg da også en rød Gyldendals (1977), hvori der står følgende:


Eugenik arvehygiejne, misvisende også kaldt racehygiejne: biologisk videnskab, som i første række har til formål at kortlægge arvelige lidelsers art, arvegang og udbredelse, og på grundlag heraf søge at træffe foranstaltninger til at forbedre en befolknings el. en befolkningsmasses samlede arvemasse; grundlagt i begyndelsen af 20. århundrede af den eng. naturforsker Francis Galton (1822-1911) ... osv.




Jeg håber,at dette sætter det på plads, at "racehygiejne" ikke er det mest korrekte ord at benytte om de ting, som jeg taler for og ønsker nuanceret diskuteret i dette forum.
Eugenik behøver overhovedet ikke handle om at holde racen ren for andre racer, men nærmere kun om at give befolkningen bedre sundhed og trivsel.

Et andet udtryk, som jeg ikke bryder mig om, er avlen af "det perfekte barn". Enhver med indsigt ved, at det er umuligt, det undervurderer grelt miljøets betydning, og enhver med historiekendskab vil meget nemt få afskyelige tanker om Hitlers politiske avlsprogram.

Men når det er sagt, så mener jeg nok på visse betingelser, at både positiv og negativ eugenik bør være en mere ærlig og fast del af dansk politik. Der skal blot altid være god orden i den sociale/miljømæssige side også.

Det er godt nok at være forsigtig og veje for og imod, men at have berøringsangst overfor eugenik er i mine øjne bare dumt, og det ser ud til at det har været et problem i Danmark siden 60'erne.
Det er på tide, at tabuet bliver brudt, og jeg skønner, at det må være særlig vigtigt og gavnligt, når en population skal gøres mindre for at tilpasse sig klimaforandringer og sikre bæredygtighed. Man kan selvsagt tillade sig at sætte barren lidt højere end hvis populationen f.eks. skulle genopbygges efter en national krig eller katastrofe.


Det må blive det kloge demokratis opgave at sætte mål for størrelsen på den danske befolkning ( f.eks. 1 million ), og så må administrationen omsætte det til et passende antal avlstilladelser, og så må befolkningen indrette sig efter det.




Hvis man f.eks. opdager, at alkoholisme er arvelig, og sygdommen kan udryddes på kun en enkelt generation med eugenik, hvad så..?

Betydeligt færre børn behøver at vokse op i fordrukne hjem, må vel blive den eneste nævneværdige konsekvens..?






­
21-12-2016 22:43
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Når jeg trækker mig fra din tråd her, skal du ikke, på nogen måde, tro, at det er et udtryk for samtykke.

Det er udelukkende en konsekvens af min dybeste foragt for sådanne ideer som dine.




.
21-12-2016 22:57
Jakob
★★★★★
(9185)
­



crank skrev:
Når jeg trækker mig fra din tråd her, skal du ikke, på nogen måde, tro, at det er et udtryk for samtykke.

Det er udelukkende en konsekvens af min dybeste foragt for sådanne ideer som dine.



Og det behøvede du ikke engang en time til at afgøre uden uddybende spørgsmål overhovedet.
Det må jeg foragte.



­
22-12-2016 01:45
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Jeg håber ikke, at crank blev skuffet over, at jeg uden forklaring nævnte Jim Carrey som sæddonor i stedet for ham.

Bare han og andre ikke tror, at det er den samme forklaring, som jeg gav N A Nielsen:

http://www.klimadebat.dk/forum/trump-valgt-som-praesident-d12-e3131-s120.php#post_57122


Jakob skrev:
­

N A Nielsen skrev:

nihilistiske racehygiejniker




Absolut ikke det første, og det andet må blive et fortolkningsspørgsmål.
Men du er gennemskuet nu herfra. Du går ikke efter bolden. Du går efter manden, og du arbejder for olieindustriens interesser med din ondskabsfuldhed. Føj..!


Er det racehygiejne, at nogle mænd foretrækker kvinder med bestemte egenskaber og omvendt..?
Nej, det ville da vel være mere bekymrende, hvis man var totalt ligeglad med den udkårnes egenskaber..!?

Ud fra din synsvinkel forstår jeg godt, at du betragter det som det værste, at du er blevet vraget som sæddonor til fordel for Jim Carrey, og alt det andet nu kommer oveni, men jeg mener alligevel ikke, at du kan undskyldes.
Det må være en ganske ærlig sag, at jeg blandt andet oplever Jim Carrey som mere betænksom, ydmyg, gentle og beskeden end dig:
https://www.youtube.com/watch?v=RdWQesos4fw





Han må være meget effektiv som donor, når han blot kan stille sig op i et fad og lave en "elvis".




Angående Socialdemokraternes rolle, så har jeg svaret på det i det flere omgange i den oprindelige tråd:


http://www.klimadebat.dk/forum/overbefolkning-er-det-stoerste-problem-d7-e443-s640.php#post_50750
Jakob skrev:
­I øvrigt lidt underligt, at den socialdemokratiske politik i 50'erne og 60'erne ikke førte til alle de mord og diktatur i Danmark, som NA tidligere så teatralsk mente var en uundgåelig følgevirkning.
Det må for læserne nok være relevant at skænke et par tanker til at sætte hans troværdighed og hysteri i perspektiv.



Angående den gamle socialdemokratiske drøm om at overlade avlens problemer til videnskaben finder jeg besnærende, efter jeg har set hvor mange skribenter, der i denne debat forholder sig helt aparte og hysterisk til emnet.
Men den holder bare ikke mere.
Imens jeg modtager voldsomme anklager her for at ville forebygge lidelser og dårlige liv for klimaets og fremtidens skyld, sidder der en mor i USA og vælger sit kommende barns far i et donorregister efter den højeste IQ.
Det er høj aktuelt, og et forsøg på at sabotere en diskussion om den slags ting, er i mine øjne et forsøg på at føre folket bag lyset og saboter den danske demokratiske debat.
­





http://www.klimadebat.dk/forum/overbefolkning-er-det-stoerste-problem-d7-e443-s640.php#post_51717

Jakob skrev:
Jeg gætter på, at ca. 80% af alle danske mænd vil være taget ud af avlen om 30 år.­


­
Hvis man ønsker det bedste for sine børn, så er det faktisk også nemt nok at forstå, hvordan det kan gå til.

Men hvis man ønsker det bedste for børn, så er der næppe i det hele taget en eneste af mine tanker i denne tråd, som er vanskelige at forstå.




Og socialdemokraterne kan roligt ranke ryggen, når talen kommer på dansk "racehygiejne" i 50'erne.
Som i dag skete der også dengang fejl i sundhedssektoren.
Men de tog ansvar for deres egen klasse og børnenes fremtid.
Det var sgu noget andet end nutidens folkevalgte pamper regering, som er mest optaget af skattelettelser og løn til deres egen i forvejen alt for velstillede klasse.







­­
22-12-2016 11:23
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Det ene samfund holder en stram befolkningspolitik, og hvis f.eks. en alkoholiseret kvinde drikker sig fuld under graviditeten, så får hun forbud imod at blive gravid igen.

Det andet samfund kunne af humane årsager aldrig drømme om at blande sig i folkets avl, fordi det regnes for en menneskeret at kunne gøre, som man vil. Der ligger en tilsvarende alkoholiseret kvinde nu på hospitalet for at føde sit femte barn. De første fire blev født med alkohol hjerneskade, og det bliver det femte nok også.

Hvilket samfund er det bedste..?


Jeg tror, at de allerfleste helt naturligt vil forstå og følge et fornuftigt statsligt avlsprogram, som indlægger nogle begrænsninger.
Tvang vil kun være aktuel overfor nogle ganske få. Men at undlade dette af humane årsager kan være ganske misforstået og voksen egodyrkelse på børnenes og fremtidens bekostning.





­
27-12-2016 21:26
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Det må også være vigtigt på familieplanlægnings kurserne, at det par, som ønsker en avlstilladelse, bliver undervist grundigt i de mest almindelige gener under graviditeten.



Kvalme og opkast

Træthed

Hovedpine og svimmelhed

Følsomt tandkød

Humørsvingninger

Ledbåndssmerter

Plukkeveer

Bækkensmerter

Stakåndethed og halsbrand

Væskeophobning

Kløe

Krampe

Ondt i ryggen

Strækmærker

Vægtstigning

Blødning fra tandkødet

Udflåd

Svangerskabsforgiftning

Åreknuder, vorter og bygkorn

Modermærke- og pigmentforandringer

Blærebetændelse

Blødning

Næseblod

Forstoppelse og hæmorider





Og når man har gennemgået listen, så spørger man manden, om han virkelig kan nænne, at hans smukke kone skal udsættes for den omgang..?





­
27-12-2016 22:19
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
Livet byder på det, der er langt, langt værre, og uden efterfølgende fuldstændig uforlignelige og blivende gave/belønning/glæde/lykke og væsentligst, opgave.

For eksempel kan man tvinge sig selv til at læse Jakobs selvhadske, racehygiejniske indlæg, der driver af den mest grusomme håbløshed, åndelige tomhed og død - også i biologisk forstand.

At læse dine indlæg er som at læse de mest dystre passager af Orwells 1984 igen og igen. Jeg håber det har terapeutisk værdi for dig selv at skrive, for så har det da måske gjort en smule gavn.
Redigeret d. 27-12-2016 23:06
27-12-2016 23:17
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­



Det må også være vigtigt på familieplanlægnings kurserne, at det par, som ønsker en avlstilladelse, bliver undervist grundigt i de mest almindelige gener under graviditeten.



Kvalme og opkast

Træthed

Hovedpine og svimmelhed

Følsomt tandkød

Humørsvingninger

Ledbåndssmerter

Plukkeveer

Bækkensmerter

Stakåndethed og halsbrand

Væskeophobning

Kløe

Krampe

Ondt i ryggen

Strækmærker

Vægtstigning

Blødning fra tandkødet

Udflåd

Svangerskabsforgiftning

Åreknuder, vorter og bygkorn

Modermærke- og pigmentforandringer

Blærebetændelse

Blødning

Næseblod

Forstoppelse og hæmorider



­


Mener da ellers man som kvinde og par har rig mulighed for at blive undervist i hvad graviditet indebære allerede, så hvad skulle være nyt her?.


Og når man har gennemgået listen, så spørger man manden, om han virkelig kan nænne, at hans smukke kone skal udsættes for den omgang..?


Hvis man ikke vil udsætte sin smukke kone for en graviditet noget af det mest naturlige i verden og som i øvrigt nok også gerne selv ønsker et barn selv evt. så vi jo på kant med alm biologi, det altså forudsætningen for liv at kvinder og hunner i naturen bliver gravide, det noget af det mest naturlige der findes i verden uden dette ville der stort set intet liv være på denne klode, følgerne som nogle af disse symptomer vil komme, såsom kvalme hovedpine og andet, sådan er det, men der mange ting mennesker oplever der langt værre end at man som kvinder bliver gravid.

Ellers enig med NA, forsøger for det meste at lade hver med og læse, respektere folk må skrive deres meninger dog, det et åbent forum, og går også ind for ytringsfrihed.

Mvh.
27-12-2016 23:35
Jakob
★★★★★
(9185)
­



N A Nielsen skrev:
For eksempel kan man tvinge sig selv til at læse Jakobs selvhadske, racehygiejniske indlæg, der driver af den mest grusomme håbløshed, åndelige tomhed og død - også i biologisk forstand.

At læse dine indlæg er som at læse de mest dystre passager af Orwells 1984 igen og igen.


Det har du nok prøvet og det lader til, at du efterhånden dårligt kan tænke på andet.
Selv en ordentlig tone, som de fleste børn lærer allerede i børnehaven har du glemt, fordi du ikke kan rumme andet end skræmmebilleder i dit lille debatpsykopathoved.
Men hvis mine indlæg skulle være for hadske, som du beskylder dem for, så er det jo godt, at læserne har dine kærlige indlæg at falde tilbage på.


Min kamp imod tabuisering i avlsarbejdet vil fortsætte.



­­
27-12-2016 23:41
Jakob
★★★★★
(9185)
­



christian-roskilde skrev:

Mener da ellers man som kvinde og par har rig mulighed for at blive undervist i hvad graviditet indebære allerede, så hvad skulle være nyt her?.



At det bliver obligatorisk også for manden. Han må da have krav på at vide noget om, hvad det sandsynligt vil gøre ved hans kæreste, og det ved han selvfølgelig ikke, før han er blevet informeret om det.




­
27-12-2016 23:49
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­



christian-roskilde skrev:

Mener da ellers man som kvinde og par har rig mulighed for at blive undervist i hvad graviditet indebære allerede, så hvad skulle være nyt her?.



At det bliver obligatorisk også for manden. Han må da have krav på at vide noget om, hvad det sandsynligt vil gøre ved hans kæreste, og det ved han selvfølgelig ikke, før han er blevet informeret om det.


­



Mener jeg da allerede man som man har rig mulighed for i dag, så kan ikke se hvad der skulle være nyt, men det kan være mig, har ikke selv børn eller i sinde om det forløbelig.
Det var også derfor jeg skrev både som kvinde og som par, så faren bliver inddraget.
Selv syntes jeg der mange ting hvor mænd mht. ligestilling har noget at kæmpe for, men du har da rig mulighed som mand at blive informeret sammen med din partner hvad det at blive forældre og have en gravid kone eller kæreste indebære.

Mvh.
28-12-2016 00:06
Jakob
★★★★★
(9185)
­




christian-roskilde skrev:

Mener da ellers man som kvinde og par har rig mulighed for at blive undervist i hvad graviditet indebære allerede, så hvad skulle være nyt her?.




Hvad har du ikke rig mulighed for at blive undervist i nu om dage..?
Du har også rig mulighed for at blive undervist i at køre bil, hvorfor er kørekortet så obligatorisk..?
Jeg ved snart ikke, hvordan jeg skal skære det ud i pap, så du forstår det.

Men det skal være obligatorisk, fordi alle skal lære det.
Du kan prøve at spørge danske mænd, som netop har gjort deres kærester gravide, hvor mange af listens punkter, de har kendskab til. Jeg vil godt vædde på, at de fleste mænd i dag er underinformerede, når fælden klapper.




­
28-12-2016 00:27
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ellers enig med NA, forsøger for det meste at lade hver med og læse, respektere folk må skrive deres meninger dog, det et åbent forum, og går også ind for ytringsfrihed.


Ganske enig, og også i det NA skriver. Jacobs indlæg er ganske rædselsfulde og kulsorte. Hvad jeg ikke forstår er at de får lov at ligge og køre under "Klima og Energi" når nu der er oprettet en gruppering som hedder "Løst og Fast".

Så til Jeppe Branner, hvis du læser lidt med igen, så her en opfordring til at flytte Jacobs tråde ned under "Løst og Fast" hvor det rettelig hører hjemme og samtidig vil larme og fulde mindre i selve klimadebatten. Det ville være rart.
28-12-2016 00:37
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­




christian-roskilde skrev:

Mener da ellers man som kvinde og par har rig mulighed for at blive undervist i hvad graviditet indebære allerede, så hvad skulle være nyt her?.




Hvad har du ikke rig mulighed for at blive undervist i nu om dage..?
Du har også rig mulighed for at blive undervist i at køre bil, hvorfor er kørekortet så obligatorisk..?
Jeg ved snart ikke, hvordan jeg skal skære det ud i pap, så du forstår det.

Men det skal være obligatorisk, fordi alle skal lære det.
Du kan prøve at spørge danske mænd, som netop har gjort deres kærester gravide, hvor mange af listens punkter, de har kendskab til. Jeg vil godt vædde på, at de fleste mænd i dag er underinformerede, når fælden klapper.




­


Jeg forstår ganske udmærket hvor du vil hen, nemlig at det skal være lovpligtigt at undervise par i det at blive gravid og forældre, det så bare her jeg trods de mange skiver pap til ingen verdens nytte er uenig, for man i dag alle de muligheder der skal til for at modtage en sådan undervisning og få viden om hvordan fks hvad kvinder oplever under en graviditet.
Der er ganske enkelt rig mulighed for alt den oplysning man vil have hvis man vælger at kaste sig ud i at blive forældre både som mand og som kvinde til jeg anser det for at være nødvendigt.

Mvh.
28-12-2016 02:08
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Morten Riber skrev:
Ganske enig, og også i det NA skriver. Jacobs indlæg er ganske rædselsfulde og kulsorte. Hvad jeg ikke forstår er at de får lov at ligge og køre under "Klima og Energi" når nu der er oprettet en gruppering som hedder "Løst og Fast".


Før du begynder at blande dig i, hvordan emnerne skal organiseres, så burde du måske begynde med at undersøge, hvor du selv skriver.

Det hedder ikke "Klima og Energi"

Kategorien hedder "Handling", og dette forum hedder "Klimapolitik":
http://www.klimadebat.dk/forum/klimapolitik-f7.php


Og den klimapolitiske motivation for at kunne påvirke udviklingen i befolkningsantallet er der for længst redegjort for.

Måske du bare bør begynde helt forfra med den oprindelige tråd om overbefolkning, og du så vil forstå noget bedre, hvis du ellers kan huske det bedre end NA bagefter, når du har læst det og forstået det og hørt dig selv i det og sat dig ind i det og nærlæst det og tjekket igen, at du måske har forstået noget og på den anden side heller ikke har misforstået det alt for meget.






­
28-12-2016 02:46
Jakob
★★★★★
(9185)
­



christian-roskilde skrev:
Jeg forstår ganske udmærket hvor du vil hen, nemlig at det skal være lovpligtigt at undervise par i det at blive gravid og forældre, det så bare her jeg trods de mange skiver pap til ingen verdens nytte er uenig, for man i dag alle de muligheder der skal til for at modtage en sådan undervisning og få viden om hvordan fks hvad kvinder oplever under en graviditet.
Der er ganske enkelt rig mulighed for alt den oplysning man vil have hvis man vælger at kaste sig ud i at blive forældre både som mand og som kvinde til jeg anser det for at være nødvendigt.


Du mener måske ikke, at alle mænd behøver at blive orienteret om de mest almindelige gener ved graviditet..?

Når du ikke vil have det obligatorisk, hvem er det så, du vil snyde for denne undervisning..?


Hvis alle bør have den og må få den, så er det vel mest logisk at gøre den obligatorisk i folkeskolen, før de unge begynder at gør hinanden gravide..?





­
28-12-2016 03:17
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­



christian-roskilde skrev:
Jeg forstår ganske udmærket hvor du vil hen, nemlig at det skal være lovpligtigt at undervise par i det at blive gravid og forældre, det så bare her jeg trods de mange skiver pap til ingen verdens nytte er uenig, for man i dag alle de muligheder der skal til for at modtage en sådan undervisning og få viden om hvordan fks hvad kvinder oplever under en graviditet.
Der er ganske enkelt rig mulighed for alt den oplysning man vil have hvis man vælger at kaste sig ud i at blive forældre både som mand og som kvinde til jeg anser det for at være nødvendigt.


Du mener måske ikke, at alle mænd behøver at blive orienteret om de mest almindelige gener ved graviditet..?

Når du ikke vil have det obligatorisk, hvem er det så, du vil snyde for denne undervisning..?


Hvis alle bør have den og må få den, så er det vel mest logisk at gøre den obligatorisk i folkeskolen, før de unge begynder at gør hinanden gravide..?


­


Har ikke sagt jeg vil 'snyde' nogle af de mænd, men mener altså muligheden er tilstede allerede, det altså om at gribe den, så hvad skulle være anderledes kan jeg ikke se, hvis disse fædre eller begge forældre ikke gør det, så snyder de sig selv og ikke andre, ganske enkelt, mulighederne er der allerede for at få alt den viden man vil hvis man tager sig sammen og går efter den, ganske simpelt.

Mener ikke der er noget 'nyt' at lave inden for dette som ikke er muligt i forvejen, der rig mulighed for at få oplysning og mig bekendt er seksualundervisning allerede obligatorisk i skolerne fra 0 til 9 klasse, hvor man lære de unge hvad det går ud på, hvis de skal være kan man tale om at forbedre seksualundervisningen hvis det er nødvendigt, ellers er det fordi de unge har problemer med dette emne og det er et stort tabu, det skal først brydes før man kan åbne sig op om det.

http://www.sexogsamfund.dk/bedre-seksualundervisning/foraeldre/seksualundervisning.aspx

Mvh.
Redigeret d. 28-12-2016 03:31
28-12-2016 03:48
Jakob
★★★★★
(9185)
­



@christian-roskilde

Det kan godt være, at du ikke vil snyde nogen for undervisning i udviklingspsykolgi, men du ved nok også godt, at hvis det ikke er obligatorisk, så er der nogen, som bliver snydt for den.
I min tid oplevede jeg det for drenge første gang på HF, hvor man kunne tage psykologi som tilvalg, og der sad måske to drenge og 26 piger i sådan en klasse.
Der kan være sket noget siden, men når du påstår, at det er så nemt at lære, hvis man bare vil, hvor vil du så konkret gå hen, hvis du gerne vil undervises i det, før du går ud af folkeskolen..?
Og hvordan kan en folkeskoleelev overhovedet vide, at det er relevant, hvis ingen har fortalt ham det..?

Der står f.eks. ikke noget om graviditet på den side, du henviser til.




­
28-12-2016 03:50
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Før du begynder at blande dig i, hvordan emnerne skal organiseres, så burde du måske begynde med at undersøge, hvor du selv skriver.

Det hedder ikke "Klima og Energi"


Forsiden er delt op i to hovedområder, præcis som jeg har beskrevet, og jeg synes det er ærgerligt at debatter som relaterer sig meget lidt til klimadebatten ikke kommer ned under, "Løst og Fast" Især når det fungerer som, en mands, kanal for meget specielle synspunkter.
Redigeret d. 28-12-2016 03:55
28-12-2016 04:24
Jakob
★★★★★
(9185)
­



Morten Riber skrev:
Forsiden er delt op i to hovedområder, præcis som jeg har beskrevet, og jeg synes det er ærgerligt at debatter som relaterer sig meget lidt til klimadebatten ikke kommer ned under, "Løst og Fast" Især når det fungerer som, en mands, kanal for meget specielle synspunkter.


Ok, men den egentlige forumoversigt har du her:
http://www.klimadebat.dk/forum/

På forsiden kan du se i parentes, at tråden ligger i "Klimapolitik".

At påstå, at familieplanlægning ikke kommer klima ved er da bare dumt, når vi ved, at flere mennesker kun vil øge behovet for afbrænding af fossilt brændsel.
Det er så simpelt, at selv du burde føle dig for dum ved at forsøge at bestride det.






­
28-12-2016 09:59
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Det kan godt være, at du ikke vil snyde nogen for undervisning i udviklingspsykolgi, men du ved nok også godt, at hvis det ikke er obligatorisk, så er der nogen, som bliver snydt for den.


Det der sikkert som med megen anden undervisning, men for at være ærlig så er der de bedste muligheder i vores sammenfund for at få den viden, så godt at gøre mere ved det for mig at se er unødvendigt, men det min holdning til den del.

I min tid oplevede jeg det for drenge første gang på HF, hvor man kunne tage psykologi som tilvalg, og der sad måske to drenge og 26 piger i sådan en klasse.


Kan ikke udtale mig nærmere om grunde til den oplevelse du snakker om, men vi ved fra sociale eksperimenter at drenge og piger i gennemsnit vælger forskelligt.

En anden ting er at det nemmere for piger at snakke med bla. deres forældre, veninder og læge om deres problemer og om deres seksualitet, har hørt at mødrene gerne tager en snak med deres piger om det med sex og seksualitet.
omvendt er det med drenge, der er det ofre forbundet med et stort tabu at tale om, ligesom det er med mænd at søge læge, psykologhjælp og andet hvis de har brug for det, da man som mand gerne vil klare tingene selv og ikke vise svaghed.
Det betyder også at der er ganske få drenge der tager en snak med fks deres fædre eller andre mænd om det med sex og seksualitet, derfor er dette for drenge generelt noget man prøver sig frem med og det ikke nødvendigvis altid godt.

Men uanset hvad så har vi altså gjort seksualundervisning i obligatorisk i folkeskolerne, så det her man skal sætte ind og give en god undervisning i det, hvis der skal forbedringer til så må vi gøre det, den slags kan altid være tiltrængt.

men når du påstår, at det er så nemt at lære, hvis man bare vil, hvor vil du så konkret gå hen, hvis du gerne vil undervises i det, før du går ud af folkeskolen..?
Og hvordan kan en folkeskoleelev overhovedet vide, at det er relevant, hvis ingen har fortalt ham det..?


Det kommer an på hvad du vil lære, hvis man vil vide noget om fødselsforberedelse eller søge informationer om dette har man rig mulighed for det, hvis man som ung har brug for mere og bedre viden om det kan man få sammentaler hos en seksolog, psykolog og andre der nu skulle have mulighed for at tage den snak om disse ting.
Det bedste ville være at få lært de unge især drenge og mænd at bryde tabuet og tale mere åbent om det og vide det ikke er noget skidt eller et svaghedstegn, seksualiteten er en del af livet på godt og ondt, så vi skal på en eller anden måde lære os selv at kende, og hvad det går ud på, og det mener jeg der er gode muligheder for, problemer er som sagt bare for få ønsker at tale om disse meget personlige ting.

Der står f.eks. ikke noget om graviditet på den side, du henviser til.


Nej men enhver der har modtaget seksualundervisning ved de basale ting, så det følger vel naturligt med hvis man giver en ordentlig undervisning, der også noget der heder fødselsforberedelse, det gik min søster og hendes mand fks til, så der også en rigtig god mulighed for at få den viden man vil have, hvis man søger den og vil snakke og lære.


Mvh.
Side 1 af 212>





Deltag aktivt i debatten Overbefolkning - Familieplanlægningens kunst:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning truer økosystemet208-12-2022 20:37
Overbefolkning og overforbrug16414-09-2021 15:08
Overbefolkning er det største problem73728-09-2019 16:02
Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.1730-05-2018 00:39
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Artikler
Befolkningstilvækst
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik