Husk mig
▼ Indhold

Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik.



Side 32 af 32<<<303132
03-07-2022 21:50
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Jørgen Petersen skrev:
Hvis lovhjemlen var der, så var der ikke noget at kritisere regeringen for. Og det er netop den manglende lovhjemmel, som er årsagen til, at minkkommissionen blev nedsat.



Du bliver ved...

I følge regler og love om administration, så skulle lovhjemlen åbenbart have været fuldt ud på plads allerede, da Statsministeren holdt pressemøde og fortalte, at alle mink skulle aflives.
Det er dybt pinligt for Fødevareministeriets embedsmænd, at de ikke havde gjort tydeligt opmærksom på denne manglende lovhjemmel.

Men for mig som demokratisk lægmand må det vigtigste være, at loven om aflivning er på plads, før myndighederne håndhæver den i praksis.
Jeg tænkte egentlig ikke over, at det var vigtigt, at der var lovhjemmel, eller at det kunne blive et problem.
Men havde der ikke været et sikkert demokratisk flertal bag beslutningen, så havde det for mig været langt mere alvorligt end denne stakkels slidte fjer, som oppositionen med vold og magt vil gøre til fem høns.



Hvis ikke vores Fødevareminister afgav urigtige oplysninger på pressemødet for nylig, så må det stå helt klart, at myndighederne IKKE aflivede mink, før lovhjemlen til det var på plads:


22 min, 20 sek inde i videoen:

1. jul 2022 9:50
https://www.dr.dk/drtv/episode/tv-avisen-ekstra_-statsministeren-holder-pressem%C3%B8de-om-minkkommissionens-beretning_325378

TV AVISEN Ekstra: Statsministeren holder pressemøde om minkkommissionens beretning




Det vidste du ikke, men det ved du forhåbentlig nu, så du ophører med at beskylde regeringen for alvorlige fejl/forbrydelser, som den ikke har begået.





­­­
04-07-2022 08:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Lovhjemlen var der ikke, da beslutningen om aflivningen af minkene blev taget. Lovhjemlen var der heller ikke, da Politiet (via deres actioncard) ringede ud til minkavlerne om aflivningen.
04-07-2022 18:46
Jakob
★★★★★
(9287)
­

­


Jørgen Petersen skrev:
Lovhjemlen var der ikke, da beslutningen om aflivningen af minkene blev taget. Lovhjemlen var der heller ikke, da Politiet (via deres actioncard) ringede ud til minkavlerne om aflivningen.



Det er ikke ualmindeligt, at politikerne træffer beslutninger, som fordrer efterfølgende lovgivning.
Det usædvanlige her er især, at de ikke vidste det.

Det er nok heller ikke hverken første eller sidste gang, at Politiet har formuleret sig uheldigt eller ligefrem ulovligt i et brev til borgerne.
Jeg har en formodning om, at det blev lidt hårdere end ønskeligt, fordi minkavlerne havde sendt signaler, der af Politiet måtte tolkes i retning af, at det kunne komme til kamp.
Som sagt tidligere, hvis blot minkavlerne havde gjort, som de fik besked på, så var det hele gået meget bedre.

Men ellers er der da mange flere ting, som de gerne må få gransket, og som i øvrigt hverken Minkkommission eller advokater interesserer sig for.
Hvordan kunne det gå til, at Danmark ikke for længst i forvejen havde den nødvendige lovgivning på plads til at aflive dyr, der dræber mennesker.?
Hvordan kunne det få lov til at køre så længe.?
Hvordan kunne det gå til, at befolkningen var så dårligt forberedt, at det førte til demonstrationer og dårlig opførsel.?
Var/er Fødevarestyrelsen og Fødevareministeriet infiltreret af folk med for tætte relationer til landbruget.?
Hvordan kunne beredskabsplanerne være så elendige, at syge mink blev tabt på vejene, og de aflivede mink blev skaffet af vejen på en forkert måde.?

Det må nok især være Bredskabsstyrelsen, der nu bør sidde med røde ører og lægge bedre planer til fremtiden.




Vi bliver aldrig færdige med at kritisere. Der er altid noget, der skal gøres bedre.
Men hvis man synes, at det hele ser dårligt ud, og man trænger til lidt peptalk, så lad mig runde af med denne vovede påstand:



Danmark og danskerne er Europamestre i Pandemihåndtering.





­
04-07-2022 22:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Lovhjemlen var der ikke, da beslutningen om aflivningen af minkene blev taget. Lovhjemlen var der heller ikke, da Politiet (via deres actioncard) ringede ud til minkavlerne om aflivningen.
05-07-2022 14:01
Jakob
★★★★★
(9287)
­




Det er vanskeligt at få evalueringen af minksagen i pandemibekæmpelsen til at give god mening, når oppositionen kun vil have den til at handle om administrativt juristeri og fejl, som regeringen kan straffes og kritiseres for.

Det har Regeringen vist også erkendt:

5. juli 2022
https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-faar-en-naese-sin-rolle-i-minksagen
Mette Frederiksen får en næse for sin rolle i minksagen
--
Da Minkkommissionen fremlagde sin rapport torsdag i sidste uge, lød det, at de kritiserede ministre nu ville få 30 dage til at afgive et høringssvar, før det kunne komme på tale at udtale kritik.
Granskningsudvalget, som står for at behandle sagen, gav også ministrene mulighed for at få en bisidder i det videre forløb.
Men det har de kritiserede ministre, heriblandt statsministeren, ikke ønsket. Derfor kunne Granskningsudvalget allerede på et møde i dag beslutte, hvor hård kritikken af Mette Frederiksen skal være.





Hvornår den gode og meningsfulde lærdom så bliver uddraget af hændelsen, ved jeg ikke.

En evaluering skulle jo gerne gøre os dygtigere og ikke dårligere til at bekæmpe sygdom.



Jeg ser f.eks. frem til, at det på skrift bliver gjort lysende klart for landbruget og alle andre dyreejere, at der kan komme et tidspunkt, hvor myndighederne vil forlange dyrene aflivet og destrueret, og hvis det sker, så skal ejeren være fuldt ud indforstået med at samarbejde og selv dække tab og omkostninger derved.




­
­
05-07-2022 14:19
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Også blæser vi på retsstatsprincippet.
18-07-2022 22:43
Jakob
★★★★★
(9287)
­




Ud fra sundhedsmæssige og etiske hensyn til almenvellets interesser vil jeg i hvert fald håbe, at de finder både hjemmel og politisk flertal til at få dette stoppet:

17. juli 2022
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/ung-minkavler-tager-chancen-og-bestiller-nye-mink-i-finland-mange
Ung minkavler tager chancen og bestiller nye mink i Finland for mange tusinde kroner



En ting er, at man dummer sig en enkelt gang, og tillader en uheldig produktion, men to gange er bestemt ikke ok.




­
18-07-2022 23:01
Jakob
★★★★★
(9287)
­




Nogle tænker måske stadig, at hvis regeringen havde været mere blå, så havde de fået mere frihed under pandemien.
Men det havde de næppe, de havde nærmere fået restriktioner på kængurubenzin, sløseri, overbelagte hospitaler og mange flere syge og døde.


Til perspektivering kan jeg foreslå, at man f.eks. ser på det liberale Storbritannien:


7. jul 2022
https://www.dr.dk/nyheder/udland/boris-johnson-kunne-ikke-overleve-flere-moegsager-faa-et-overblik-over-dem-her
Johnson trækker sig i dag som konservativ partiformand, efter flere end 50 medlemmer af den britiske regering - herunder en lang række ministre - er gået af i protest mod ham og hans mange skandaler.







https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede
Døde pr. 1 million indbyggere:

Danmark
1.134

Storbritannien
2.689





Danmarks S Regering vinder kæmpe stort.




­
18-07-2022 23:21
Jakob
★★★★★
(9287)
­




16. jul 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vaernemidler-og-kolde-temperaturer-sendte-klimaaftryk-den-forkerte-vej
Det gik sidste år den forkerte vej med Region Nordjyllands klimabelastning.
Sammenlignet med 2020 steg regionens klimaaftryk med 3,8 procent. Det betyder, at den samlede udledning blev 172.000 ton CO2 sidste år ifølge regionen.
Stigningen skyldes hovedsagligt coronahåndteringen, som krævede indkøb af testmaterialer til coronatest og værnemidler, der alt sammen belaster klimaet, når det skal produceres og fragtes.
2021 var desuden et koldere år, som krævede et højere varmeforbrug. Energiforbruget blev i højere grad dækket af såkaldt "sort strøm", da der blev produceret mindre vindenergi i 2021, lyder det fra regionen.



Ja, vi har alt for få vindmøller. Men det overrasker mig, at værnemidler betyder meget. Det må være endnu et argument for at etablere hjemmeproduktion.

Det er faktisk sørgeligt, så lidt vi har formået at bruge pandemien til at ændre samfundet til fordel for klima, miljø, råstofbevarelse og sikkerhed.


Men her er der alligevel noget, der kan ligne en gevinst:

16. jul 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-erhverv-corona-har-fordoblet-hjemmearbejdet
Dansk Erhverv: Corona har fordoblet hjemmearbejdet
En analyse fra Dansk Erhverv, som repræsenterer 18.000 medlemsvirksomheder og flere end 100 brancheforeninger, viser, at der bliver arbejdet dobbelt så meget hjemmefra i dag som før coronapandemien.
I en gennemsnitlig virksomhed var det før corona otte procent af arbejdstimerne, der blev gennemført hjemmefra. I dag er det 16 procent.
- Jeg tror, at både ledere og medarbejdere har fundet ud af, at det er en arbejdsform, der fungerer. Det giver en fleksibilitet for medarbejderne i forhold til transporttid, work-life balance og den måde, vi arbejder på, hvis vi gerne vil fordybe os i nogle opgaver, siger Pernille Taarup, der er chefkonsulent inden for HR og ledelse i Dansk Erhverv.
De fleste af de virksomheder, som ikke tilbyder hjemmearbejde, angiver som årsag, at opgaverne kun kan løses fysisk i virksomheden.




­
­
18-07-2022 23:26
Jakob
★★★★★
(9287)
­



14. jul 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/coronasmitten-stiger-i-alle-fem-regioner
Coronasmitten stiger i alle fem regioner



Så må det være relevant at minde om dette link:
https://coronasmitte.dk/


Og evt. dette budskab, som for nogle stadig kan være livsvigtigt:

https://coronasmitte.dk/emner/vaccination
Personer, som både har en særlig risiko for alvorligt forløb med covid-19 og som samtidig har en risiko for at blive smittet, har mulighed for booster-vaccination.
Det er den praktiserende læge, der foretager en individuel vurdering af behovet for vaccination. Lægen kan enten henvise patienten til et regionalt vaccinationscenter eller vaccinere selv, hvis de har mulighed for det.
Det er ikke muligt at bestille tid uden henvisning fra egen læge.
Læs mere hos Sundhedsstyrelsen




­
­
RE: Vaccine forhindrer smitte?12-10-2022 14:10
John Niclasen
★★★★★
(6433)
I en Covid høring indrømmer direktør for Pfizer, at vaccinen aldrig var testet for at forhindre smitte.

BREAKING:

In COVID hearing, #Pfizer director admits: #vaccine was never tested on preventing transmission.

"Get vaccinated for others" was always a lie.

The only purpose of the #COVID passport: forcing people to get vaccinated.

The world needs to know. Share this video!

Kilde: Rob Roos MEP @ twitter
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 12-10-2022 14:10
12-10-2022 15:20
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
I en Covid høring indrømmer direktør for Pfizer, at vaccinen aldrig var testet for at forhindre smitte.

...nu mangler de så bare at erkende at smitten rent faktisk eksploderede i de områder hvor andelen af vaccinerede var høj.
RE: Pfizer skandalen14-10-2022 11:20
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Skandalen bliver rapporteret nogle steder:

Mark Dolan reacts to Pfizer admitting that the vaccine was never tested for transmission @ YouTube

We will never forget the politicians, the corporations, and the high profile celebrities and TV doctors, who needlessly coerced us into having the vaccine. They've got blood on their hands! Never forgive, never forget, and never again!

Tilknyttet billede:

RE: Vaccination af børn mod covid-1918-11-2022 12:37
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Jeg faldt over en måske vigtig stump information i denne forbindelse:

Vaccination af børn mod covid-19

Børn og unge bliver kun meget sjældent alvorligt syge af covid-19 med omikron-varianten.

Derfor har det fra den 1. juli 2022 ikke længere været muligt for børn og unge under 18 år at få 1. stik, og fra den 1. september 2022 ikke længere muligt at få 2. stik.

Ganske få børn med særlig øget risiko for et alvorligt forløb, vil fortsat have mulighed for vaccination efter en individuel vurdering af en læge.

Så man vil ikke længere vaccinere dem, som ikke har risiko for at blive alvorligt syge. Og ang. smitte ...
Og m.h.t. bivirkninger fra vaccination?

Kilde: Vaccination mod covid-19 @ Sundhedsstyrelsen
Redigeret d. 18-11-2022 12:38
RE: Tysk undersøgelse af dødsfald efter vaccination02-01-2023 17:50
John Niclasen
★★★★★
(6433)
VP of German Parliament calls for investigation into covid vaccines @ youtube

Artiklen i Die Welt, som de omtaler i klippet:

Kubicki fordert Obduktionen von kurz nach Covid-Impfung Verstorbener

Bundestags-Vizepräsident Wolfgang Kubicki (FDP) fordert eine intensivere Beschäftigung mit möglichen Schäden durch die Covid-Impfungen. "Ich halte es für unabdingbar, dass jeder unerklärliche Todesfall, der innerhalb von 14 Tagen nach einer Impfung auftritt,
...
Dabei bezog sich Kubicki auf eine jüngst veröffentlichte Studie von Peter Schirmacher, Chefpathologe des Heidelberger Uniklikums. Schirmacher und sein Team hatten herausgefunden, dass bei 30 Prozent der von ihnen untersuchten, kurz nach der Impfung verstorbenen Menschen eben jene Impfung die Todesursache gewesen sei.

Tilknyttet billede:

RE: Excess mortality04-07-2023 10:18
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Vedhæftede grafer er fra flg. side:

Excess mortality, Graphs and maps @ euromomo.eu

I flg. video kommenterer en læge på udviklingen af dødsfald de seneste år:

International excess deaths, Dr. John Campbell @ YouTube
Tilknyttet billede:

RE: Excess mortality 204-07-2023 13:30
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Jeg ser, jeg ikke fik angivelserne med, hvilke år kurverne er.
Beklager!
Det kommer her:
Tilknyttet billede:

RE: Tucker Carlson interviewer Bret Weinstein07-02-2024 11:35
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Her godt fire år efter COVID-19 interviewer uafhængige journalist, Tucker Carlson, professor i evolutionsbiologi, Bret Weinstein, som har nogle interessante synspunkter og viden ang., hvordan tingene fungerer med big farma, World Health Organization (WHO), og befolkninger verden over.

Bret Weinstein Exposes the World Health Organization's Dark Agenda @ rumble

Interviewet varer en time.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 07-02-2024 11:38
07-02-2024 12:19
Jakob
★★★★★
(9287)
­


Jeg forstår godt, at de, der unddragede sig vaccinen og udsatte andre for dødbringende smitterisiko, har et behov for at retfærdiggøre sig. Men det nytter ikke. En oprigtig undskyldning for hensynsløs opførsel, som Boris Johnson har givet, ville være mere passende.


I øvrigt undrer det mig, at Regeringen endnu ikke har forbudt, at man i større omfang benytter lastbiler eller traktorer til demonstrationer. Men det skyldes måske, at klimaaktivisterne ikke har fået den idé endnu.


­
Side 32 af 32<<<303132





Deltag aktivt i debatten Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
IPCC-chef: "Klimapolitik Omfordeling af Velstand, Ikke Milieupolitik". Thunberg Gore/Soros Rob024-01-2020 20:25
FNs Fordrejede Klimapolitik og Teknokratiets CO2-Økonomi205-12-2019 01:48
Er klimapolitik religion..?4505-12-2019 01:40
Hvad er jeres holdning til Co2 neutrale flyrejser?025-03-2019 09:52
(Aktuel) fransk klimapolitik305-12-2018 10:56
Artikler
Flytrafik
Føler du, at befolkningen bakker op om en vidtgående klimapolitik?
EUs klimapolitik - en succeshistorie? (Mernilds Klumme, januar 2009)
Klimapolitik (Bionyt: 500 svar om klima)
NyhederDato
Slut med billige flyrejser i fremtiden10-09-2009 09:52
Hedegaard samler tænketank om huller i klimapolitik17-11-2008 05:33
LO får sin første klimapolitik19-08-2008 07:54
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik