Husk mig
▼ Indhold

PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 8 af 20<<<678910>>>
15-08-2016 01:16
John Niclasen
★★★★★
(6433)
En undersøgelse siger: Antarktis mister masse.
En anden undersøgelse siger: Antarktis får masse.

Hvad er formålet med sådanne udsagn? Uanset om Antarktis får eller mister masse, er det så ikke interessant at finde ud af, hvorfor det ene eller andet sker?

Sådanne spørgsmål er der næsten aldrig fokus på, når det kommer til klima. Hvorfor mon?

Det ligger i kortene, at når alarmisterne f.eks. siger, at Antarktis mister masse, så er det p.gr.a. menneskets udledning af CO2, som er årsag til global opvarmning.

Er dette sandt?

Iflg. den teori, at giver CO2 i sig selv ikke nævneværdig opvarmning. Der skal iflg. teorien positiv feedback til i form af mere vanddamp, som så skulle give en opvarmning af betydning.

Hvorfor påpeger alarmister så ikke bare, at der er forøget vanddamp i atmosfæren? Hvorfor mon?

Alarmismen er så gennemskuelig, at det efterhånden er grinagtigt! Hvis det ikke var p.gr.a. alle de negative aspekter ved alarmismen, så kunne man bare grine ad det.
15-08-2016 02:10
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hej John, den var lige til mig, den der


Hvorfor påpeger alarmister så ikke bare, at der er forøget vanddamp i atmosfæren? Hvorfor mon?


Fordi de ikke kan svare på hvordan CO2 er årsagn til vanddampene. Den sammenkobling mangler nemlig fuldstændig, hvilket er fatalt for deres teori.
15-08-2016 08:38
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Morten Riber skrev:
Fordi de ikke kan svare på hvordan CO2 er årsagn til vanddampene. Den sammenkobling mangler nemlig fuldstændig, hvilket er fatalt for deres teori.

Det er jeg ikke enig i.

Iflg. teorien sendes der mere stråling tilbage mod Jordens overflade, jo mere CO2 der er i atmosfæren.



Dette skulle få mere vand til at fordampe fra overfladen, som så giver mere vanddamp i atmosfæren.

Mit spørgsmål er, hvorfor de ikke bare påpeger denne mekanisme, som er et af de første step i teorien.
15-08-2016 08:52
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Morten Riber skrev:
Hej John, den var lige til mig, den der


Hvorfor påpeger alarmister så ikke bare, at der er forøget vanddamp i atmosfæren? Hvorfor mon?


Fordi de ikke kan svare på hvordan CO2 er årsagn til vanddampene. Den sammenkobling mangler nemlig fuldstændig, hvilket er fatalt for deres teori.


Man kunne tænke sig at CO2 afgav sin stråling til havet, og havet afgav energien i form af vanddamp. Men vanddamp spiser det meste af effekten af CO2.
15-08-2016 08:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
John.
Kilifarskas teori går ud på,at kosmisk stråling påvirker dannelsen af vanddamp og ozon,hvordan hænger det sammen?
Kan du forklare denne teori?
15-08-2016 10:02
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Kjeld Jul skrev:
Kilifarskas teori går ud på, at kosmisk stråling påvirker dannelsen af vanddamp og ozon, hvordan hænger det sammen?
Kan du forklare denne teori?

Jeg kender ikke den teori specielt godt, men vi kan se på denne artikel:

Climate sensitivity to the lower stratospheric ozone variations

Kilifarska påpeger, at temperaturen ændrer sig op og ned med perioder på flere årtier. Det samme gør den totale mængde ozon. Omvendt er CO2 blot steget i samme periode.

Hun påstår, at galaktiske kosmiske stråler (protoner, der er brintkerner, og heliumkerner med høj hastighed) påvirker dannelsen af ozon, og at Solen påvirker mængden af kosmiske stråler, der når Jorden.

Hun finder en bedre statistisk sammenhæng mellem den totale mængde ozon og temperaturer målt nær jordoverfladen, end sammenhængen mellem CO2 og temperatur.

Mht. vanddamp påpeger hun, at små fluktuationer i mængden af vanddamp i de mest tørre områder af troposfæren (nederste lag af atmosfæren) påvirker strålingsbalancen ikke-lineært. Dette taler for en bedre sammenhæng mellem ozon og temperatur end drivhusgasser som vanddamp og CO2 og temperatur.

Grafen er fra artiklen. Som temperatur har hun vist brugt en af de ofte sete statistikker (som viser svingninger over årtier, men generelt er misvisende).
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 15-08-2016 10:11
15-08-2016 10:10
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
John
Tak for en uddybende forklaring.
En teori,som i lighed med Svensmark giver kosmisk stråling en markant indflydelse.
15-08-2016 10:19
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Kjeld Jul skrev:
Tak for en uddybende forklaring.
En teori,som i lighed med Svensmark giver kosmisk stråling en markant indflydelse.

Ja, flere ting tyder på, at kosmiske stråler spiller en betydelig rolle i Jordens klima, og at bl.a. Solen påvirker mængden af kosmiske stråler, der når Jorden. Solsystemets placering i Mælkevejen påvirker også mængden af kosmiske stråler, og denne placering ændrer sig gennem millioner af år. Solsystemet (ligesom alle andre stjerner) bevæger sig i forhold til galaksens arme, sådan at vi bevæger os gennem arme, gennem mellemrum mellem arme, så gennem en arm igen, osv.

Så nu har vi Svensmark, der peger på sammenhæng mellem kosmisk stråling og skydannelse, og vi har Kilifarska, der peger på sammenhæng mellem kosmisk stråling og den totale mængde ozon.

Hvis disse sammenhænge har bare lidt på sig, så kan det påvirke klimaet langt mere end at en sporgas ændrer koncentration fra 0,03% til 0,04%.
15-08-2016 11:07
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja,hvorlænge mon,vil det lykkes den selvbestaltede "forskerelite" at sparke denne teori til hjørne?
15-08-2016 11:39
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Polar Ocean Challenge har nu overnattet 2 gange i ly af en Russisk Ø.
Nu er det ikke isen, men stormen de ligger i ly for.

Og det er noget af en basse, så vidt jeg kan se, så er der lige nu ca 24 m/s vind (85 km/h) omkring det havområde de skal ud i når de skal fortsætte deres færd.

Stormen har dog flået en del is på deres videre rute længere fra land.
Iøvrigt har stormen rørt godt rundt i tingene up there så isen længere mod syd nær ruslands kyst er smeltet noget op med de store bølger.

Men, dette forsinker båden, og de skal jo helst nå at passere også Vest Passagen inden denne fryser til igen.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

RE: Yamal15-08-2016 12:29
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Andre skibe kan indirekte hjælpe på isforholdene for Polar Ocean Challenge.

Flg. kort viser koncentrationen af skibstrafik i Laptevhavet, som de befinder sig i kanten af.



Man ser en skibsrute tværs over havet. Disse skibsruter gennem isen gøres muligt af store atomdrevne russiske isbrydere, som denne Yamal.



Når isen konstant gemmenskæres af disse store skibe, så bliver store områder med is revet løs fra den øvrige is tættere på Nordpolen, og kan derfor lettere bevæge sig med vinden.

Dette kan ses af vedhæftede billede over isen i Laptevhavet. Den røde pil er positionen af Polar Ocean Challenge.

Hvis de når hele vejen rundt om Arktis i dette lille skib, så skal det nok blive blæst op af medierne, at Arktis er isfrit, så selv små sejlskibe nemt kan sejle hele vejen rundt om det Arktiske Ocean. Sådan har propagandaen virket nu gennem årtier m.h.t. katastrofal menneskeskabt global opvarmning.

Der er ingen straf, der er høj nok for de alarmister, der konstant bidrager til denne propaganda. Det lider videnskaben under. Det lider vi alle under.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 15-08-2016 12:31
15-08-2016 12:58
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...hvis man læser lidt mellem linierne, så tror jeg det kaptajen mest af alt er utryg ved er navigation i mørke. Og mørket kommer jo uanset vejrforholdene iøvrigt meget snart.
Jeg tror ikke de kommer rundt - tror de stopper i Alaska.
15-08-2016 17:20
Kosmos
★★★★★
(5371)
Rekordkulde i Tyskland , specielt i Nord Tyskland tæt på Danmark hvor Hamburg lige har oplevet all time laveste max temperatur siden siden startede i 1891

Se vedhæftede udklip!
Kilde

Gad vide, om den slags rekord er noget, danske medier finder det 'hensigtsmæssigt' at oplyse læsere/lyttere/seere om??

Tilknyttet billede:


Redigeret d. 15-08-2016 17:27
15-08-2016 18:10
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jeg kan oplyse,at den gennemsnitlige august temperatur i Tyskland,udenfor de store byer siden 1997 udviser et markant fald.
16-08-2016 00:29
Kosmos
★★★★★
(5371)
Gad vide, om den slags rekord er noget, danske medier finder det 'hensigtsmæssigt' at oplyse læsere/lyttere/seere om??

- jeg sendte tidligere i dag en mail om emnet til vejret@dr.dk (med kopi til J. Theilgaard), så nu afventer jeg i spænding, om de skulle få lyst til at omtale nogle tilfælde af 'sommerkulde' ifm. den lejlighedsvise omtale af vejrrekorder!??
16-08-2016 00:35
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Mosaik af satellitbilleder af Arktis isen ca 9-15 Aug med vægt på de seneste datoer.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

16-08-2016 08:33
Morten Riber
★★★★★
(2298)
John Niclasen skrev:
Morten Riber skrev:
Fordi de ikke kan svare på hvordan CO2 er årsagn til vanddampene. Den sammenkobling mangler nemlig fuldstændig, hvilket er fatalt for deres teori.

Det er jeg ikke enig i.

Iflg. teorien sendes der mere stråling tilbage mod Jordens overflade, jo mere CO2 der er i atmosfæren.



Dette skulle få mere vand til at fordampe fra overfladen, som så giver mere vanddamp i atmosfæren.

Mit spørgsmål er, hvorfor de ikke bare påpeger denne mekanisme, som er et af de første step i teorien.


CO2's direkte årsag til varme medførere at den lille smule ekstra varme medfører ekstra fordampning af vand. Det kan ikke benægtes, så jeg gir mig


Når alarmisterne ikke råber op om dette, tænker jeg det hænger samen med at det er svært at bevise skyerne efterfølgende skaber opvarmning og ikke afkøling.

Jeg er slet ikke opdateret på alle de forhold som diskuteres og kendes til omkring skyers opvarmende og afkølende egenskaber, men jeg mener at forstå at den kraftigste effekt af skyer sker hvor der er vand. Fordi vand som opvarmes af solens stråler evner at modtage og holder på varmen langt mere effektivt end jord og klipper. Når der ikke er skyer opvarmer solen havet, mens skydække reflekterer solens stråler. Skyer har derfor en afkølende virkning på den globale temperatur. (det er måske derfor alarmisterne ikke råber så højt over dette forhold
)

Det kan forekomme omvendt når vi samtidig oplever at skyer isolerer og holder på varmen. Vi oplever ofte lunere temperaturer om vinteren når vi har skydække, herhjemme, men denne varme er ikke bundet til kloden nær så effektivt som varmen i havet, idet den er overfladisk og flygtig. Det kan sikkert udtrykkes bedre og med anderkendte forskere i ryggen?


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
16-08-2016 10:24
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Morten Riber skrev:
CO2's direkte årsag til varme medførere at den lille smule ekstra varme medfører ekstra fordampning af vand. Det kan ikke benægtes, så jeg gir mig

Den lille smule ekstra varme kan medføre ekstra fordampning, men det er ikke sikkert!

Energi kan transporteres på flere måder vertikalt i atmosfæren, f.eks. stråling, konvektion, konduktion og fordampning. Hvis der kommer en smule mere stråling mod jordoverfladen, så er der altså flere måder, denne energi kan forplantes op, hvor fordampning kun er en af dem.

Forøvrigt så kommer den ekstra stråling ikke langt væk fra. Atmosfæren er allerede temmelig uigennemsigtig (opak) ved de bølgelængder, hvor vanddamp også absorberer. (Det er angivet ved mean free path for stråling ved de bølgelængder.)

Hvis der kommer en smule ekstra stråling ned, og der samtidig sker en ganske lille forøgelse af konvektionen, så kan resultatet være uændret temperatur. (Temperatur er her et mål for den gennemsnitlige kinetiske energi af molekylerne i gassen, atmosfæren består af.)

Derudover skal man se på, hvordan lapse raten ændres, når man ændrer varmekapaciteten af luft. CO2 har højere varmekapacitet end luft. Varmekapacitet har sammen med tyngdeacceleration direkte indflydelse på lapse raten, altså ændringen af temperatur per længde gennem atmosfæren.

Når alarmisterne ikke råber op om dette, tænker jeg det hænger samen med at det er svært at bevise skyerne efterfølgende skaber opvarmning og ikke afkøling.

Tja, eller fordi mængden af vanddamp ikke øges i atmosfæren, som deres dommedagsteori forudsiger.

Hvis man forøger varmekapaciteten i en atmosfære, og man f.eks. har en hel del vanddamp, som vi har på Jorden, så mindskes diurnal temperaturvariation. Dvs. forskellen på minimum- og maksimum-temperaturer mindskes, både lokalt og globalt. Det bliver koldere om dagen og varmere og natten. Det bliver koldere om sommeren og varmere om vinteren. På Månen, som er i samme afstand fra Solen som Jorden, er der under -100 C om natten og over +100 C om dagen. Der er heller ikke meget atmosfære og intet vand på Månen.

Vores atmosfære incl. vanddamp, CO2 og alt det andet har sænket temperaturen om dagen snesevis af grader!

Alarmister ved og forstår stort set intet om klima! De kan bare råbe som små børn, at verden går under. Det er ligesom den gamle vittighedstegning med den religiøse tosse, der bærer et skilt med skriften "Verden går under i morgen".
Redigeret d. 16-08-2016 10:33
RE: Månens temperatur16-08-2016 10:32
John Niclasen
★★★★★
(6433)
What is the Temperature on the Moon?

When sunlight hits the moon's surface, the temperature can reach 253 degrees F (123 C). The "dark side of the moon" can have temperatures dipping to minus 243 F (minus 153 C).

Den altødelæggende (sarkasme) drivhuseffekt har sænket temperaturen om dagen på Jorden med i omegnen 60 C.
Tilknyttet billede:

16-08-2016 14:09
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Polar Ocean Challenge har ved at klistre sig til land kunnet udnytte den kraftige fralandsvind forårsaget af et større uvejr og sneget sig forbi havis på deres videre færd.

Hvis dette lille skib når hele vejen rundt om det Arktiske Ocean, så vil medierne blæse det op som et bevis på, at Nordpolen er isfri, og at Verden går under på tirsdag i næste uge ... med mindre vi opfører 6000 flere vindmøller. Jeg forudsiger, Politiken vil have hele sider i deres avis med denne propaganda ... hvis altså skibet kommer hele vejen.
Tilknyttet billede:

16-08-2016 14:17
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Seneste satellitbillede viser, hvorfor de må tage den store omvej rundt tæt på kysten. Rød pil er deres nuværende position. Blå pil er de seneste dages ankerplads, mens de ventede på, at stormen skulle blæse isen væk fra kysten.
Tilknyttet billede:

16-08-2016 14:22
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Flg. kort viser hele det Arktiske Ocean og dermed størrelsesforholdet. Rød pil er deres nuværende position.
Tilknyttet billede:

16-08-2016 14:32
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hvis vanddampe kan medføre fordampning, vi det vel ske i en vis udstrækning, i hvert fald over tid, men jeg noterer mig alt det andet du har fundet ud af om transport af energi i atmosfæren, og også om vanddampe i atmosfæren. Det er super
RE: Arctic gif16-08-2016 14:49
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Flg. GIF-animation viser havistykkelse for 13. og 15. august 2016, altså for de senste par dage.

Man kan se, hvordan en storm har blæst havisen væk fra kysten nær positionen for Polar Ocean Challenge ved den røde pil.

Nogle af stræderne i det nordlige Canada bliver netop isfrie i disse dage, og de skal den vej rundt. Men stræderne iser også hurtigt til igen, som det ses ved den blå pil.
Tilknyttet billede:

17-08-2016 01:11
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg synes det ser ud til at isen som stormen blæste væk fra kysten i de sidste dage allerede næsten er vendt tilbage til kysten?

I så fald må man sige at dem på Polar Ocean Challenge kan være glade for den storm. Den har bevist at Østpassagen er "åben" selvom kommercielle skibe pt nærmest er holdt op med at bruge den igen.

En anden ting hvis man følger deres rute idag, røde pile, så har de på deres bagbords side hele dagen kunne set noget specielt.

Der har nemlig ikke være havis her i det omfang i adskillige år.
Så mon ikke deres raport bliver: "Hold da op, isen er vendt tilbage!"
?



Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

17-08-2016 07:55
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Det ser ud til de sejler videre nu. Tilbage kommer de i hvert fald ikke sådan lige

Redigeret d. 17-08-2016 07:55
17-08-2016 09:05
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Ja, først lå de som jeg har forstået det i et spor trukket af bl.a en isbryder, dernæst kommer de videre efter en storm som for ALLE år siden 1800-tallet i en August ville have sørget for en rute langs land et par dage.

Dertil kommer, at så vidt jeg kan se prognoser, så er der godt nok generelt koldere over Arktis end normalt frem så langt øjet rækker, men helt inde ved Canadas kyst , Vestpassagen, er det kun 18-19 Aug der er koldt ellers faktisk varmt frem til 26 August.

Det betyder at hvis d´herrer på Polar Ocean Challange sejler dag og nat med lynets fart, og når Vest passagen tidlig september, så tror jeg pt. stadig den må være åben, selvom det kan gå rigtigt hurtigt den anden vej. Ikke mindst hvis prognoser ændrer sig.

Visse vindforhold lige nu presser imidlertid is lidt i retning af kysten længere henne mod Bering på både Russer siden og Alaskasiden, men jeg tror ikke det når at blive et problem for Polar Ocean Challenge.


- * -

Lige et kig på temperatur anomali fra Japans met office.
Vi skal huske at kraftig El Nino peakede ca jan-feb og at Jordens temperaturer plejer at følge med 3-6mdr forskudt.
Der er ingen tvivl om at El Nino varme stadig er i systemet rundt omkring, men alligevel ses mange øer nu med koldere anomali temperaturer, f.eks Eruopa, Sibirien, NordAmerika, Indien, Kina, Australien mv.

Ikke særligt "kulde-chokkerende" her i kølvandet på El Nino og ikke særligt "Warmest year evah" indikerende.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 17-08-2016 09:10
18-08-2016 17:37
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Franks interessante artikel om Arktis på WUWT er nu også på EIKE-Europäisches Institut für Klima und Energie - med denne overskrift :

Interessante und positive Ânderungen des Volumens arktischen Meereises.
18-08-2016 18:43
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det viser, at såfremt man laver et seriøst stykke arbejde, så er det muligt at trænge igennem, selvom man går imod de fremherskende holdninger.
18-08-2016 21:17
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Skyldes årets dårlige høst, de manglende solpletter?
18-08-2016 23:22
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@ Kulden-varmen

Der findes mange dokumentationer der omhandler beskrivelse af iagttagelsen af sammenfaldet mellem solpletternes variationer og høstudbyttets variationer (priser).
Gode gamle William Herschel lavede en afhandling om det tilbage i 1801.

et eksempel: http://longstreet.typepad.com/thesciencebookstore/2012/02/william-herschel-adam-smith-sunspots-and-wheat.html

Prøv at google det, så skal du bare se.
18-08-2016 23:22
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@ Kulden-varmen

Der findes mange dokumentationer der omhandler beskrivelse af iagttagelsen af sammenfaldet mellem solpletternes variationer og høstudbyttets variationer (priser).
Gode gamle William Herschel lavede en afhandling om det tilbage i 1801.

et eksempel: http://longstreet.typepad.com/thesciencebookstore/2012/02/william-herschel-adam-smith-sunspots-and-wheat.html

Prøv at google det, så skal du bare se.
18-08-2016 23:23
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@ Kulden-varmen

Der findes mange dokumentationer der omhandler beskrivelse af iagttagelsen af sammenfaldet mellem solpletternes variationer og høstudbyttets variationer (priser).
Gode gamle William Herschel lavede en afhandling om det tilbage i 1801.

et eksempel: http://longstreet.typepad.com/thesciencebookstore/2012/02/william-herschel-adam-smith-sunspots-and-wheat.html

Prøv at google det, så skal du bare se.
19-08-2016 10:45
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@alle
Undskyld gentagelserne, jeg fik 3 gange besked at serveren var under opdatering / maintenance hvorfor jeg ikke kunne uploade. Det kunne jeg åbentbart godt, alligevel.
RE: Massebalance19-08-2016 18:55
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Hvis man tager den nuværende graf for den procentvise andel af indlandsisens samlede areal, hvor smeltning har fundet sted fra 1. januar frem til i dag og lægger den samme graf tilbage fra januar ovenpå (den kan findes på internet arkivet), så kan man se ekstremer for i år. Det er den blå del af kurven, som hænger udenfor.

Man ser den tidlige start med en afsmeltning tilbage i april, og ellers har smeltesæsonen været kendetegnet ved 5-6 eksempler på rekord-lav smeltning af indlandsisen.

Indlandsisen har i skrivende stund akkumuleret 250 milliarder ton siden september sidste år. Det er forskellen på den mængde ny sne og is, der er kommet til, og den mængde, der enten er smeltet eller fordampet (sublimeret).

Indlandsisen i Grønland får så meget ny masse, at isen flyder ud til kysten og brækker af i store stykker.

Det er usandt, når nogle siger, at indlandsisen smelter! Hvis de er bekendt med de faktiske forhold, så er det direkte løgn, hvad de siger.
Tilknyttet billede:

RE: Ice, ice and more b****t ice.20-08-2016 11:02
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Kriminelle politikere, journalister og videnskabsfolk har i årtier fortalt besætningen på Polar Ocean Challenge, at det Arktiske Ocean var isfrit.

I deres seneste opdatering skriver de:

Well I came up on watch this morning at 0800. ice, ice and more b****t ice.
I finished my watch and the ice cleared, came back up at 1700 UTC and guess what ! yep, ice, fog and our first snow.

En anden skriver:

ICE looms out out of the horizon like a piece of homework that you've been trying to avoid doing by moving to India only to find that school exists there as well
We're still running into ice, aaaagggghhhh!
Hmpf. We've put in three new tracks today each one further south than the last in the vain hope that we'd finally escape the ice by running away from it. Unfortunately it seems that ice is a vindictive substance and refuses to leave us alone.
Okay, alright, I've just learnt that recently, very recently, ice has moved in from the north to the North West Passage, which means we've got lots more of it to look forward to. Shniblfrinshinifbnrr.

Der er ikke nogen straf, der er høj nok til de alarmister, der holder løgnen om katastrofal menneskeskabt global opvarmning i gang.
Det lider videnskaben under!
Det lider vi alle under!

Vedhæftede billede er seneste iskort fra russiske Review ice charts for the Arctic Ocean
Tilknyttet billede:

20-08-2016 11:17
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Orange = - Ice concentration 7/10 10/10
Det forventes åbenbart, at læseren ved, hvad disse brøker betyder. Det her er enten gejl eller ikke for normale mennesker.


За более подробной ледовой информацией по отдельным морям, акваториям, проливам, заливам и губам
обращайтесь по e-mail: sever@aari.ru
betyder bare:
For mere information om specifikke is hav, vand områder, stræder, bugter og læber
venligst e-mail: sever@aari.ru
20-08-2016 11:48
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Lieber Crank.
Hast Du sie noch alle,oder liegen welsche schon auf dem Boden?
20-08-2016 13:31
Kosmos
★★★★★
(5371)
...mere information om specifikke is hav, vand områder, stræder, bugter og læber

- det med læber lyder da interessant (i sammenhængen)!?
20-08-2016 14:14
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
hej Crank, 7/10 - 10/10: Hermed menes bare 70 - 100% . For normale mennesker :-)
Side 8 af 20<<<678910>>>





Deltag aktivt i debatten PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
2024 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data10825-04-2024 22:01
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data75006-04-2024 09:52
PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data343910-07-2023 12:16
PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data119529-04-2023 01:12
PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data146114-07-2019 14:17
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik