Husk mig
▼ Indhold

Retningslinjer m.m.

Side 7 af 7<<<567
09-03-2018 21:34
crankProfilbillede★★★★★
(2044)
Branner >
En neutral person findes jo ikke.
Kunne du evt. give mig moderatorstatus - bare i fem minutter?

.

10-03-2018 08:49
Morten Riber
★★★★★
(2255)
Emeritussen skrev:
crank skrev:......at give de to subjekter friheden til at overskide ethvert forsøg på en konstruktiv debat!

Hold da helt kæft!
Det udsagn ta'r 1. præmien i dumhed!
Så forstå det - for fanden - det er dig DIG D I G der forpester dette forum, med dine i særklasse mest snotdumme bemærkninger.
Især når du henvender dig til John, der evig altid underbygger sine indlæg med data, links, foto, tekst, kurver m.m.m.
Ikke en eneste gang har du underbygget noget som helst, og da mindst af alt med pålidelige data!
DU er idioten på det her forum.
Men du er desværre for snotdum til at forstå det.
Fuldstændig formørket i din religiøse fanatisme.
Hvilket du desværre ikke er alene om.

Mere præcist man det vist ikke pindes ud

.

Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
10-03-2018 09:41
crankProfilbillede★★★★★
(2044)
Branner>

En moderator rolle ville selvfølgelig betyde, at jeg må ændre facon til noget mere neutralt og eksemplarisk. Ja, endda forbilledligt.
Det siger egentlig sig selv.

Det vil jeg være indforstået med i det her tilfælde; da det er aldeles uinteressant for mig at fortsætte i dit forum med dets nuværende indhold.

En debattør som f.eks. delphi følger jeg dog gerne. Det er nok fordi, han er helt optaget af de relevante problemstillinger.

Mere end én moderator ville være ideelt. Jeg vil nok kunne samarbejde med en personlighed som f.eks. Kosmos, som jeg anser for ret fornuftig. Også selvom vi står på hver sin side af 'det neutrale'.

Læser du dette, Kosmos?

.

Redigeret d. 10-03-2018 09:55
10-03-2018 09:57
Morten Riber
★★★★★
(2255)
crank skrev:
Branner>

En moderator rolle ville selvfølgelig betyde, at jeg må ændre facon til noget mere neutralt og eksemplarisk. Ja, endda forbilledligt.

Det vil jeg være indforstået med i det her tilfælde; da det er aldeles uinteressant at for mig at fortsætte i dit forum med dets nuværende indhold.

En debattør som delphi følger jeg dog gerne. Det er nok fordi, han er helt optaget af de relevante problemstillinger.

Mere end én moderator ville være ideelt. Jeg vil nok kunne samarbejde med en personlighed som f.eks. Kosmos, som jeg anser for ret fornuftig. Også selvom vi står på hver sin side af 'det neutrale'.

Læser du dette, Kosmos?

.

En ny og bedre Crank? Det må da være den dag der ikke længer løber vand i floderne.

.

10-03-2018 09:59
Jakob
★★★★★
(6623)
­

crank skrev:
Kunne du evt. give mig moderatorstatus

Der er nok en del præmisser, som først skal diskuteres grundigt igennem, og branner har tidligere været imod, så jeg ved ikke. Men tror du evt., at du kunne blive tilfreds med det og holde det ud, hvis du fik muligheden i kun et enkelt underforum, som vi f.eks. døber "cranks corner"..?

Noget lignende blev forsøgt i det internationale forum, men desværre flippede moderatoren ud i hysteri, fordi han blev drillet og ikke også havde magten i resten af forum, så det specielle underforum lukkede desværre igen, før det var kommet ordentligt igang.

­­
Redigeret d. 10-03-2018 10:00
10-03-2018 10:03
Morten Riber
★★★★★
(2255)
Jakob skrev:
­

crank skrev:
Kunne du evt. give mig moderatorstatus

Der er nok en del præmisser, som først skal diskuteres grundigt igennem, og branner har tidligere været imod, så jeg ved ikke. Men tror du evt., at du kunne blive tilfreds med det og holde det ud, hvis du fik muligheden i kun et enkelt underforum, som vi f.eks. døber "cranks corner"..?

Noget lignende blev forsøgt i det internationale forum, men desværre flippede moderatoren ud i hysteri, fordi han blev drillet og ikke også havde magten i resten af forum, så det specielle underforum lukkede desværre igen, før det var kommet ordentligt igang.

­­

Her er problemet egentlig kun at profilen Crank sander forummet til. En henstilling virker kun i 3 dage, og så er der kun tilbage at udelukke fyren. Problem løst!

.

10-03-2018 10:09
crankProfilbillede★★★★★
(2044)
Jakob skrev:
­

Noget lignende blev forsøgt i det internationale forum, men desværre flippede moderatoren ud i hysteri, fordi han blev drillet og ikke også havde magten i resten af forum, så det specielle underforum lukkede desværre igen, før det var kommet ordentligt igang.­­

Hvis du oprigtigt vil bidrage konstruktivt her, kunne du måske foreslå en anden bruger til posten?

.

10-03-2018 10:21
crankProfilbillede★★★★★
(2044)
Morten Riber skrev:
crank skrev:
Branner>

Det vil jeg være indforstået med i det her tilfælde; da det er aldeles uinteressant for mig at fortsætte i dit forum med dets nuværende indhold.

En debattør som f.eks. delphi følger jeg dog gerne. Det er nok fordi, han er helt optaget af de relevante problemstillinger.

Læser du dette, Kosmos?

.

En ny og bedre Crank? Det må da være den dag der ikke længer løber vand i floderne..

Du vil, i den kommende tid, kunne verificere, hvad jeg mener, Morten.

.
Redigeret d. 10-03-2018 10:42
10-03-2018 13:31
Jakob
★★★★★
(6623)
­

crank skrev:

Hvis du oprigtigt vil bidrage konstruktivt her, kunne du måske foreslå en anden bruger til posten?

Jeg kan nævne flere, men jeg gør mig ingen forhåbninger om, at de har tid til at påtage sig jobbet. Jeg var selv interesseret på et tidspunkt, men jeg har ikke tiden til det nu.

­
10-03-2018 13:56
Jakob
★★★★★
(6623)
­

http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoelleenergi-skal-lagres-men-hvordan--d20-e333-s600.php#post_66820
christian-roskilde skrev:
Fik først set Delphi og Kjelds svar nu, men siger naturligvis tak for i tog jer tid til at besvare det.

Jeg ved ikke helt hvad mit stanpunkt er, udover at være tilhænger af syntetisk biodiesel, da det ikke kræver en ændring af køretøjer eller infrastruktur, men egentlig kan fyldes direkte på eksisterende brændselsmotorer. Som jeg forstår det.

Men tænker vi er kommet udenfor trådens emne her, syntes den svinger meget. Så vil egentlig af respekt tage den slags videre i en anden tråd?.

Det burde du nok have tænkt på lidt før..?

Kjeld Jul er et rodehoved og hans usmagelige hobby går ud på at hærge og undergrave de livreddende vindmølletråde. I den tråd benytter han for mig at se delphi som en nyttig idiot til at hjælpe sig.
delphi er også et rodehoved ( måske det allerværste ), men kun meget sjældent med det formål at hærge en debat for de øvrige deltagere, og selvom det stadig ikke er ok, så gør det alligevel en verden til forskel.

Jeg tror desværre, at du kom ind i tråden med samme formål som Kjeld Jul. Og når du spørger de andre og ikke mig, som har startet tråden og holder den varm, om du skal vise hensyn, så bekræfter det min dårlige fornemmelse.
Du lader heller ikke til at være særlig interesseret i emnet, og det er endnu en bekræftelse.

Det er egentlig lidt synd, synes jeg, for dit indlæg er faktisk både interessant og relevant nok, og du har overhovedet ikke fået et ordentligt svar endnu.

Men når jeg skriver her, så er det fordi jeg har erfaring for, at du tænder totalt af og vælter en masse aggressive indlæg i hovedet på mig, hvis jeg svarer dig. Og sker det, så må det hellere blive her, før den anden tråd også bliver helt til ensilage.
Ja, så dårlige er forholdene faktisk blevet, og det vil jeg om ikke andet bare gerne bede dig tænke lidt over.

­
10-03-2018 16:29
christian-roskilde
★★★★☆
(1016)
Jacob.

Jeg havde egentlig et ønske om ikke og have meningsudvekslinger med dig længere på dette fora, da det som du korrekt observerede intet konstruktivt føre med sig, men blot misset årsagen til det.

Må indrømme at jeg ingen grund ser til at ændre denne holdning når jeg kan læse følgene:

Kjeld Jul er et rodehoved og hans usmagelige hobby går ud på at hærge og undergrave de livreddende vindmølletråde. I den tråd benytter han for mig at se delphi som en nyttig idiot til at hjælpe sig.

Jeg tror desværre, at du kom ind i tråden med samme formål som Kjeld Jul. Og når du spørger de andre og ikke mig, som har startet tråden og holder den varm, om du skal vise hensyn, så bekræfter det min dårlige fornemmelse.
Du lader heller ikke til at være særlig interesseret i emnet, og det er endnu en bekræftelse.

Du er så proppet med konspirationsteorier om dine medmennesker at det oprigtigt virker en smule skræmmende på mig, og bliver lidt trist på dine vegne. Men som sagt tidligere jeg ikke god til den slags, så enten personen ændre det, eller også må jeg opgive at føre sammentaler med vedkommende.

Årsagen til jeg nok må vælge sidste udvej kommer fint til udtryk i det du skriver her.

Men når jeg skriver her, så er det fordi jeg har erfaring for, at du tænder totalt af og vælter en masse aggressive indlæg i hovedet på mig, hvis jeg svarer dig. Og sker det, så må det hellere blive her, før den anden tråd også bliver helt til ensilage.
Ja, så dårlige er forholdene faktisk blevet, og det vil jeg om ikke andet bare gerne bede dig tænke lidt over.

For problemet er du her placere dig selv i offerrollen på denne debatside, og på intet tidspunkt selv kan se hvorfor folk som jeg faktisk køre hårdt på og smider en masse aggressive indlæg i hovedet på dig. Det netop din egen debatform, den måde du møder dine medmennesker på i en debat, du tænker det værste af det værste, du opsætter præmisser om hvordan tingene er og arrogant nedgøre dem der mener modsat end dig, nægter at forholde dig til modargumenter og bruger en god del ad hominem og stråmænd.

Jeg vil sige det sådan, at de debatter jeg har set du har deltaget i har du ikke vundet den på substans, men at sværte modstanderen så meget til at vedkommende ikke kan komme igennem de store bunker mudder og den kæmpe hær af stråmænd.

Det der mange som forståeligt nok finder temmelig uforskammet og provokerende, og enten opgiver eller sætter ind med hårdere tone, som jeg sidste nævnte har større tendens til desværre, skal forsøge at arbejde med den første metode.

Jeg vil i så fald bede dig om at tænke lidt indad også, det kan virke provokerende på mange at du køre på os på den måde og så sammentidlig vil have respekt den anden vej. Bryder mig ikke om at blive beskyldt for alle mulige ting eller tiltalt som et dumt og dårligt menneske, min grænse går der.

Håber dette var et bedre dækkene svar, det ikke ment som et uforsonligt indlæg til skideballe, men for at dybere forklare mig. Og jeg takker for du også viser interesse for Audis syntetiske diesel, sider netop og forsøger at forstå det bedre med en masse læsestof.

Mvh.
10-03-2018 16:45
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1759)
christian roskilde skrev bl.a. således til Jakob:

"For problemet er du her placere dig selv i offerrollen på denne debatside, og på intet tidspunkt selv kan se hvorfor folk som jeg faktisk køre hårdt på og smider en masse aggressive indlæg i hovedet på dig. Det netop din egen debatform, den måde du møder dine medmennesker på i en debat, du tænker det værste af det værste, du opsætter præmisser om hvordan tingene er og arrogant nedgøre dem der mener modsat end dig, nægter at forholde dig til modargumenter og bruger en god del ad hominem og stråmænd."

Problemet er, at Jakob ikke er ærlig. Ikke engang overfor sig selv er Jakob ærlig. Jakob har således tilegnet sig selv nogle både meget tåbelige og obskure synspunkter. Synspunkter som ikke holdbare, og som igen andre vil bagge op omkring. Hvis nogen så kritiserer hans synspunkter (og indlæg bygget på disse synspunkter), så svarer han igen med tåbelige personangreb.

Det vil således ikke overraske, hvis Jakob også gør dette denne gang.
10-03-2018 17:39
Jakob
★★★★★
(6623)
­

Jeg havde egentlig et ønske om ikke og have meningsudvekslinger med dig længere på dette fora, da det som du korrekt observerede intet konstruktivt føre med sig, men blot misset årsagen til det.

Må indrømme at jeg ingen grund ser til at ændre denne holdning

Det er ok med mig. Så lader vi det blive ved det og håber, at det lykkes.

­
10-03-2018 17:45
christian-roskilde
★★★★☆
(1016)
Jakob skrev:
­

Må indrømme at jeg ingen grund ser til at ændre denne holdning

Det er ok med mig. Så lader vi det blive ved det og håber, at det lykkes.

­

Ok. Gav dig chancen for at kunne ændre på de problemer du omtaler herinde, som krævede lidt af dig selv. Men som pointen var kan dette ikke lade sig gøre, du hverken kan eller vil tænke på din egen ageren.

Så med den viden og bekræftelse fra din side, er det fint med mig hvis det foregår på den måde med helt at ignorerer. Det kan det sagtens blive herfra.

Mvh.
10-03-2018 17:55
christian-roskilde
★★★★☆
(1016)
Jørgen Petersen skrev:
christian roskilde skrev bl.a. således til Jakob:

"For problemet er du her placere dig selv i offerrollen på denne debatside, og på intet tidspunkt selv kan se hvorfor folk som jeg faktisk køre hårdt på og smider en masse aggressive indlæg i hovedet på dig. Det netop din egen debatform, den måde du møder dine medmennesker på i en debat, du tænker det værste af det værste, du opsætter præmisser om hvordan tingene er og arrogant nedgøre dem der mener modsat end dig, nægter at forholde dig til modargumenter og bruger en god del ad hominem og stråmænd."

Problemet er, at Jakob ikke er ærlig. Ikke engang overfor sig selv er Jakob ærlig. Jakob har således tilegnet sig selv nogle både meget tåbelige og obskure synspunkter. Synspunkter som ikke holdbare, og som igen andre vil bagge op omkring. Hvis nogen så kritiserer hans synspunkter (og indlæg bygget på disse synspunkter), så svarer han igen med tåbelige personangreb.

Det vil således ikke overraske, hvis Jakob også gør dette denne gang.

Hej Jørgen.

Det var sådanset også min pointe som du kommentere på, så vi ikke uenige om noget herfra.

Men måske vi skulle efter bedste evne komme videre og ganske enkelt se henover folk der ikke bidrager, det svært, men vejen frem, Branner har forklaret at hvis man ikke kan lide lugten i bageriet må man gå.

Nej, det er måske ikke optimalt. Men jeg har bestemt ingen planer om at lukke ned for forummet, så I må nok leve med det som det er, og så må vi sammen forsøge at få så meget ud af platformen som muligt. Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, er der ingen der tvinger en til at blive.

jeg sådanset delvist enig i det, men hvis lugten i bageriet bliver så uudholdelig at flere forlader bageriet, så rammer bolden til sidst bagermester Branner selv, så forsvinder debatten stille og roligt, for uden bagere/debattører, ingen debatside og det en skam. Der skal se at komme styr på dette her. Men vi kan også selv gøre noget for det.

Min del må være taktikken med og ignorere mere.

Mvh.
10-03-2018 18:01
Jakob
★★★★★
(6623)
­

@Jørgen Petersen

med den blinde plet .

Jeg har vist dig det adskillige gange, og det er så vigtigt, at jeg nok må gøre det igen, og denne gang dobbelt, så den blinde plet får sværere ved at dække over det.

HER skulle du gerne kunne se ofrene:

­
10-03-2018 18:59
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1759)
@ Jakob

Hvis der er nogen, som har en blind plet, så er det da dig. Du mangler jo fuldstændig realitets- og proportionssans.

Jeg har sagt flere gange tidligere, og jeg gør det gerne igen. At kul også olie er godt til at bekæmpe fattigdom. Det som folk dør af er ikke kulrøg, men derimod fattigdom.

I det 20. århundred, hvor der skete en massig stigning i kul- og olie forbruget i den vestlige verden, skete der samtidigt en tilsvarende stigning i den gennemsnitlige levealder. Forklaringen er enkel, og den er, at det er fattigdom og dertil relaterede problemer/sygdomme, som folk dør af. Industrialiseringen, som blev kraftigt udbygget i det 20. århundred, var som bekendt godt til at bekæmpe fattigdom. Derfor steg den gennemsnitlige levealder i denne periode kraftigt.
11-03-2018 10:26
Kosmos
★★★★★
(4677)

Læser du dette, Kosmos?

- faktisk nej, indtil min opmærksomhed i går blev henledt på kommentaren!

Bundlinien er, at jeg ikke kan påtage mig moderator-opgaven:

Dels synes jeg, at klimadebat.dk i forvejen tager for megen af min tid (som jeg gerne vil bruge på mange andre områder!), dels føler jeg, at det er umuligt at forene rollerne 'aktiv debattør' og 'moderator'.

Endelig synes jeg (som tidligere skrevet) ikke, at problemerne er  store: Man ser meget hurtigt, når en kommentar ikke fremmer debatten - og kan jo så bare hoppe over den!
11-03-2018 16:55
crankProfilbillede★★★★★
(2044)
OK, Kosmos.
Så trækker jeg mig også. Og beholder min frihed.

Det er jo, trods alt, også kun 3 brugere, der er direkte skadelige for debatten og sitet. Mig bekendt. Resten er vedligeholdelsesarbejde.

.

Redigeret d. 11-03-2018 16:57
11-03-2018 18:22
Kjeld Jul
★★★★★
(3478)
crank skrev:
OK, Kosmos.
Så trækker jeg mig også. Og beholder min frihed.

Det er jo, trods alt, også kun 3 brugere, der er direkte skadelige for debatten og sitet. Mig bekendt. Resten er vedligeholdelsesarbejde.

.

Crank
Deine Entscheidung gefaellt mir,wir brauchen keinen Erzieher,der selber noch nicht erzogen ist.
Side 7 af 7<<<567

Deltag aktivt i debatten Retningslinjer m.m.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Retningslinjer for debatten4104-12-2007 00:22
NyhederDato
EU laver retningslinjer for vindmøller og natur03-11-2010 20:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvilken af verdens førende økonomier er længst fremme i omstillingen til vedvarende energi?

USA

EU

Kina

Japan

Indien

Brasilien

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik