Husk mig
▼ Indhold

Stagnation i globale temperaturer inkonsistent med klimamodeller



Side 3 af 3<123
21-06-2014 10:27
Kosmos
★★★★★
(5371)
...og producerer generelt værre uvejr end tidligere, som sammenlignes med enkeltstående særtilfælde i fortiden

- og så er det vist (igen, igen) tid til at række ud efter knappen!
21-06-2014 12:18
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos-
tak for henvisningen,den knap skal vi hele tiden have ved hånden.

Alliancen mellem politikere og nogle klimaforskere samt meteorologer har en solid basis via de gensidige financielle fordele,som ingen af dem vil undvære - helt uafhængige af klima-realiteterne.
Kendsgerningen,at den antropogene opvarmning har stået i stampe i næsten 17 år,forstyrrer rigtignok;men bliver ganske enkelt erklæret som irrelevant efter mottoet:"hvis min teori og fakta ikke stemmer overens,må fakta nødvendigvis være forkerte".
Det samme synspunkt tillægges mange andre klimaforhold,hvor teori og fakta ikke stemmer overens.

Politikeren og matematikeren J.M.Keynes sagde engang til sine fysik studerende:
"If the facts change,I´ll change my opinion.
What do you do,Sir?"
23-06-2014 22:43
ib lynæs hansen
☆☆☆☆☆
(28)
Undskyld Kosmos, jeg havde ikke set dit indlæg. Temperaturstigningen på 1 grad var uden andre faktorer. Og du kan ikke sammenligne Danmark, der er et lokalområde med USA, der er et delkontinent. Det er uden logik.
24-06-2014 00:20
Kosmos
★★★★★
(5371)
Temperaturstigningen på 1 grad var uden andre faktorer...

- hvad betyder 'uden andre faktorer'? Var der i perioden ingen ændringer i de meteorologiske forhold??
Har du et link til en videnskabelig (peer reviewed) artikel, der beskriver/kvantificerer begivenheden??
30-06-2014 14:56
ib lynæs hansen
☆☆☆☆☆
(28)
Desværre Kosmos, ham stolede jeg på, fordi hans indlæg var båret af nysgerrighed. Så vel som jeg altid vil huske at Frank Rasmussen ikke tror på CO2-effekten i dette indlæg, som også er båret af forundring. http://stjerneportalen.dk/artikler/chemtrails.php
Side 3 af 3<123





Deltag aktivt i debatten Stagnation i globale temperaturer inkonsistent med klimamodeller:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klima – kan man tro på klimamodeller?7331-12-2023 17:28
Amplifikation af CO2-signalet grundlæggende fejlberegnet i standard klimamodeller?617-08-2018 18:59
John Christy: Klimamodeller overvurderer effekten af drivhusgasser1209-03-2018 01:41
Evaluering af klimamodeller2316-08-2013 16:36
Internationale klimamodeller109-12-2011 20:59
Artikler
Klimaforskning og klimamodeller
Klimamodeller (Bionyt: 500 svar om klima)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik